Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Musiałem wymienić płyn we wspomaganiu (ATF na korku). W salonie BMW powiedzieli mi że musi być ATF Dextron III. Po wymianie i odpowietrzeniu, gdy kręce kierownicą, pompa potrafi czasem się lekko przyciąć. Dzwoniłem do innego salonu i powiedzieli że musi być zalany ATF Dextron II. Czy ktoś z Was miał podobny problem? Czy jak wymienie na DII to problem zniknie czy znów czekają mnie jakieś inne niespodzianki.

Pozdro

Opublikowano
cze. ja zmieniałem zarówno w e91 jak i teraz w e60 i zawsze wlewałem Mobil ATF 320 i nigdy żadnego problemu nie było. Przed wymianą płynów miałem piski przy skręcaniu kierownicą teraz cisza i spokój.
Opublikowano

Mobil ATF320 to Dextron III

Mobil ATF 220 to Dextron II

 

Ja zawsze leje ATF220 czyli Dextrona II - nauczyłem się gdy kiedyś do mojej 3 e36 wlałem Dextrona III i najpierw się rozszczelniła maglownica i zaczęło z niej kapać a później pompa się zrobiła głośna. - Wymieniłem na ATF220 i magiel prawie w 100% przestał cieknąć niestety pompa wyła i musiałem wymienić.

 

W E61 wymieniałem płyn w zeszłym roku bo pompa czasami po dłuższym manewrowaniu na parkingu się odzywała ale wymieniałem na zasadzie odessania starego ze zbiorniczka i wlanie nowego i po 2 dniach ponownie odessałem wszystko ze zbiorniczka i wlałem nowy i pomogło po wymianie nazwijmy to statycznej pompa chodzi cichutko a płyn w układzie czyściutki i klarowny - do wymiany używałem Mobil ATF220.

Opublikowano
Wymieniles plyn na zasadzie odessania ze zbiorniczka ale jak to zrobiles dokladniej?Mozesz to opisac bo na moja wyobraznie to odessales szczykawka z gory nobo czym?Ile wchodzi litrow tego plynu na wymianie?
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano

okey,dzieki

U mnie raczej nic nie piszczy ale wydaje mi sie ze ten plyn nigdy nie byl wymieniany tylko za mojego zywota dolewany.Jak patrzylem pare miesiecy temu to wyglada na brudnawy moze warto wymienic ale skoro nic sie nie dzieje to moze lepiej zostawic bo pozniej dopiero moze byc jazda i dolegliwosci :wink:

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano
wlewaj mobila ATF 320 i na pewno będzie dobrze. Ja spuszczałem płyn od dołu z pompy wspomagania. Na zgaszonym silniku kila razy kirą w prawo i w lewo, zleci wszystko. Wlewasz nowy około 900ml może trochę mniej, odpalasz auto kilaka pełnych obrotów ale aż do końca (do oporu i chwile przytrzymać). Jak się zszumuje to usuń szum strzykawką i dolej nowego płynu. Można również przepłukać układ denaturatem po spuszczeniu starego. Ja tego nie robiłem ale słyszałem i tak można.
Opublikowano
To jeszcze jedno pyt:czy mozna dolac nowego plynu do starego jak nie wiem jaki tam jest zalany czy to mobil albo castol.Oczywiscie jezeli dokonam wczesniej operacji ze szczykawka bo chyba wszytkiego nie wyssam zawsze cos tam zostanie na dnie :?:
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano
wlewaj mobila ATF 320 i na pewno będzie dobrze. Ja spuszczałem płyn od dołu z pompy wspomagania. Na zgaszonym silniku kila razy kirą w prawo i w lewo, zleci wszystko. Wlewasz nowy około 900ml może trochę mniej, odpalasz auto kilaka pełnych obrotów ale aż do końca (do oporu i chwile przytrzymać). Jak się zszumuje to usuń szum strzykawką i dolej nowego płynu. Można również przepłukać układ denaturatem po spuszczeniu starego. Ja tego nie robiłem ale słyszałem i tak można.

 

 

Podziękował dobry człowieku we wtorek będe działał:)

Opublikowano
czy mozna dolac nowego plynu do starego jak nie wiem jaki tam jest zalany czy to mobil albo castol.Oczywiscie jezeli dokonam wczesniej operacji ze szczykawka bo chyba wszytkiego nie wyssam zawsze cos tam zostanie na dnie

 

 

Pewnie ,że można dolać byle był to ATF i ja bym jednak polecał Mobil ATF220 czyli Dextron II (jak już pisałem miałem kiedyś złe doświadczenia z Dextron III)

 

Ja nie spuszczałem płynu bo nie chciałem aby pompa choć przez chwilę pracowała na sucho bez płynu - jak dla mnie taka wymiana zupełnie wystarcza chyba ,że ktoś ma płyn bardzo brudny ale płyn wspomaganiu raczej się nie brudzi chyba ,że pompa jest już zużyta i "pali" płyn to wtedy bardzo szybko się robi szary.

 

Co do płukania denaturatem to bym był raczej sceptyczny chyba że ktoś chce zaryzykować uszkodzenie pompy i maglownicy to niech próbuje - moim zdaniem taka nadgorliwość może mieć skutki uboczne.

Opublikowano

Oryginalny olej ma numer : 81229400272

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/81229400272/

 

http://designwww.nazwa.pl/vw2/product.php?id_product=15561

Olej jak widac nie jest drogi.

 

Jest rowniez masa zamiennikow,oto lista olejow do przekladni ZF

 

  • Antar Dexron II D-22 329 Antar S.A., Paris/F
    ATF Dexron II D-20 727 Beverol Nederland B.V., Beverwijk/NL
    Texamatic Fluid D-21 392/21 588 Caltex Services (UK) Ltd., London/GB
    Chemico Dexron II D-21 294 Chemico, Luitpaardsvlei/SA
    Deluxol Transm. Fluid D II D-20 726 Deluxol Olie Maatschappij B.V., Rotterdam/NL
    Shell Donax TG D-21 126
    Shell ATF Dexron II D-21 464
    Shell ATF DII D-21 774/M-891204
    Shell ATF Dexron II D-21 631
    Deutsche Shell AG, Hamburg/D
    Deutz Oel Dexron II D-21 158 Deutzer Oel AG, Köln/D
    Fleetmatic CD D-21 303 Duckhaam Oils, Bromley /GB
    Elfmatic G2 D-22 329 ELF Lub, Paris/F
    Ellmo-Fluid Dexron D-22 233 Eller-Montan-Comp. GmbH, Duisburg/D
    Tutela GI/A D-20 782 Fiat Lubrificanti Torino/I
    Fina Dexron II D-22 233 Fina Europe S.A., Brüssel/B
    IP Dexron Fluid II D-21 627 Italiana Petroli S.P.A., Genova/I
    Kompressol-Fluid Matic D 52 Kompressol-Oel Verkaufs GmbH, Köln/D
    Q8 Auto 14 Dexron II D-21 883
    Q8 Auto 14 Dexron II D-21 677
    Kuwait Petr. Research & Techn. B.V., Rotterdam/NL
    Mobil ATF220 D-21 685/21 394
    Mobil ATF220 D-20 104
    Mobil ATF220 D-21 412/21 297/22 187
    Mobil Oil AG, Hamburg/D
    Panolin ATF Dexron Multi D-21 996 Panolin AG, Madetswil/CH
    Aero-Line ATF Dexron D-20 101 Prinz-Schulte GmbH & Co. KG, Frechen/D
    Rafmatic DII D-20 101 Raffineries Imperator, Baisieux/F
    Sunmatic 149 D-20 101 Sun Oil Company N.V., Aartselaar/B
    Dexron II D-21 298
    Dexron II D-20 356
    Total Group, Paris/F
    Valvoline ATF DII
    D-21 270/M-880214
    Valvoline Int. Inc., Dordrecht/NL
    Veba Movara ATF DII
    D-21 412/21 685
    Veba Oel AG, Gelsenkirchen

 

Tak czy inaczej jest to Dexron II,ja wlewalem Dexron-a III i kierownica zdawac by sie moglo ciezej chodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.