Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z nadmuchem w moim E36.

Silnik nagrzewa się do optymalnej temperatury po przejechaniu ok 4 - 5km.

Górna rura do chłodnicy jest wtedy dosyć mocno ciepła a dolna wyraźnie chłodniejsza, można by rzec wręcz, że zimna.

Termostat wymieniany rok temu.

Obie rurki dochodzące do wymiennika ciepła w zespole nagrzewnicy są wtedy zaledwie letnie i takie też jest powietrze ogrzewające nogi lub szyby.

Jedna z rurek zasilających wspomniany wymiennik przechodzi ponadto przez parownik LPG (LOVATO-jeśli to ma jakieś znaczenie).

W czasie jazdy na benzynie, kiedy parownik nie jest schładzany rozprężającym się LPG sytuacja jest identyczna, to zaś pozwala mi wyeliminować możliwość wychładzania cieczy chłodzącej właśnie w parowniku .

Przecież nie jest możliwe zakamienienie wymiennika z 94 roku, w którym przez cały czas eksploatacji używano płynu a nie wody.

Czy tam na tych doprowadzeniach do wymiennika są może jakieś zawory, które mogły ulec uszkodzeniu i nie są otwarte do końca :?:

Proszę o sugestie co z tym począć, szukałem odpowiedzi w zasobach tego forum i niestety nie natrafiłem na konkretne wskazówki.

Pozdrawiam


Robert

Opublikowano

Witam

 

Z tego co przeczytalem to parownik jest wpiety szeregowo ("...jedna z rurek przechodzi dodatkowo przez parownik...").

Po pierwsze parownikow nie nalezy wpinac w obieg z nagrzewnica szeregowo poniewaz niektore maja bardzo male przekroje co moze dlawic przeplyw cieczy chlodzacej i w efekcie skutkowac slaba wydajnoscia ogrzewania.

Po drugie w bmw jest to juz calkiem poroniony pomysl zeby wpinac reduktor szeregowo z nagrzewnica bo bedzie on ogrzewany tylko przy wlaczanym nawiewie cieplego powietrza - pomijajac wiele innych aspektow to w lato takie rozwiazanie moze okazac sie troche uciazliwe ;)

 

pozdrawiam

Opublikowano
Witam

Z tego co przeczytalem to parownik jest wpiety szeregowo ("...jedna z rurek przechodzi dodatkowo przez parownik...").

Po pierwsze parownikow nie nalezy wpinac w obieg z nagrzewnica szeregowo poniewaz niektore maja bardzo male przekroje co moze dlawic przeplyw cieczy chlodzacej i w efekcie skutkowac slaba wydajnoscia ogrzewania.

Po drugie w bmw jest to juz calkiem poroniony pomysl zeby wpinac reduktor szeregowo z nagrzewnica bo bedzie on ogrzewany tylko przy wlaczanym nawiewie cieplego powietrza - pomijajac wiele innych aspektow to w lato takie rozwiazanie moze okazac sie troche uciazliwe ;)

Dzięki za cenne wskazówki :!: :!:

Tak jak słusznie wywnioskowałeś jest to układ szeregowy, racja - podczas zamkniętych elektrozaworów dławiących przepływ cieczy chłodzącej (nie byłem pewny czy w E36 takie występują )nastąpi zatrzymanie obiegu płynu w parowniku.

Domyślam się, że trzeba jak najszybciej wpiąć parownik równolegle, czy ma on być wpięty równolegle do wymiennika w zespole nagrzewnicy, czy może równolegle do tej grubej, górnej rury (tu trzeba by stosować trójniki o dużym przekroju z cienkim króćcem) doprowadzonej od termostatu do chłodnicy :?:

Czy może ktoś mi opisać jak zrobić to wpięcie w E36 z silnikiem 4-ro cyl. :?:

Z tego co widze to albo masz zapowietrzony uklad chlodzenia albo uszkodzone elektrozawory sterujace ogrzewaniem

Niewykluczone, że zapowietrzony.

Pomimo, że podjąłem czynności zmierzające do odpowietrzenia tego układu to nie wiem z jakim skutkiem.

Nie wiem czy wystarczyło gazować silnik uzupełniając płyn (weszło ok. 100ml) i jesnocześnie upuszczać go wykręcającv częściowo plastikową śrubkę w okolicach wlewu chłodnicy (taka czarna z krzyżowym nacięciem).

Jeśli to tak się ma odbywać to znaczy, że układ jest odpowietrzony.

Co do elektrozaworów to proszę o wskazówkę gdzie należy ich szukać i ile ich jest.

Pozdrawiam


Robert

Opublikowano

...czy ma on być wpięty równolegle do wymiennika w zespole nagrzewnicy, czy może równolegle do tej grubej, górnej rury (tu trzeba by stosować trójniki o dużym przekroju z cienkim króćcem) doprowadzonej od termostatu do chłodnicy :?:

Czy może ktoś mi opisać jak zrobić to wpięcie w E36 z silnikiem 4-ro cyl. :?:

Najlepiej wpiac sie rownolegle z nagrzewnica - wzne jest zeby jeden trojnik umiejscowic na zasilaniu PRZED elektroaworem na zasilaniu a drugi na powrocie plynu z nagrzewnicy.

Elektrozawor znajduje sie na przedniej sciance grodziowej po lewej stronie mniej wiecej pod servem ukl. hamulcowego. W zaleznosci od tego czy maz dwustrefowa regulacje temperatury nawiewow czy nie elektrozawor bedzie pojedynczy albo podwojny w kazdym razie jak sie dobrze przyjrzysz to widac na nim ktory krociec jest zasilajacy - zaznaczone strzalka.

 

...Nie wiem czy wystarczyło gazować silnik uzupełniając płyn (weszło ok. 100ml) i jesnocześnie upuszczać go wykręcającv częściowo plastikową śrubkę w okolicach wlewu chłodnicy (taka czarna z krzyżowym nacięciem).

Jeśli to tak się ma odbywać to znaczy, że układ jest odpowietrzony.

Co do elektrozaworów to proszę o wskazówkę gdzie należy ich szukać i ile ich jest.

Co do odpowietrzania to z doswiadczenia napisze ze jezeli reduktor jest zalozony nisko np. przykrecony do podluznicy to wystarcza standardowa procedura odpowietrzania, natomiast jezeli reduktor umiejscowiony jest nieco wyzej - np jezeli jego gorna krawedz pokrywa sie mniej wiecej z gorna krawedzia chlodnicy to przewaznie trzeba tez zdjac jeden waz z reduktora i zalaz plynem caly reduktor jak rowniez nalac ile sie da do zdjetego przewodu gumowego - mozna mu troche pomoc i kilka razy dmuchnac w ten przewod uzupelniajac caly czas plyn - wtedy dopiero zakladamy przewod na rduktor i odpowietrzamy uklad - jak to zrobic bylo bardzo dokladnie opisane juz kilka razy np przez robertbmw. Po takim zabiegu jezszcze nie zdarzylo mi sie zeby sie nie odpowietrzyl niezaleznie od tego jak wysoko zalozony byl reduktor.

pozdrawiam

Opublikowano
Najlepiej wpiac sie rownolegle z nagrzewnica - wzne jest zeby jeden trojnik umiejscowic na zasilaniu PRZED elektroaworem na zasilaniu a drugi na powrocie plynu z nagrzewnicy.

Elektrozawor znajduje sie na przedniej sciance grodziowej po lewej stronie mniej wiecej pod servem ukl. hamulcowego. W zaleznosci od tego czy maz dwustrefowa regulacje temperatury nawiewow czy nie elektrozawor bedzie pojedynczy albo podwojny

Dzisiaj wziąłem latarkę i przy okazji wyjazdu ro rodziny otworzyłem maskę i świecąc za silnik wypatrzyłem, że są jednak trójniki.

Parownik jest wpięty równolegle i przed elektrozaworem (również i jego wypatrzyłem w gąszczu osprzętu), elektrozawór jest pojedynczy.

 

Co do odpowietrzania to z doswiadczenia napisze ze jezeli reduktor jest zalozony nisko np. przykrecony do podluznicy to wystarcza standardowa procedura odpowietrzania,...

Reduktor jest przykręcony do podłużnicy, a jego górna krawędź jest ok. 10cm niżej niż korek odpowietrznika na chłodnicy.

 

Dzięki za te wszystkie rady.

We wtorek wyjmę i oczyszczę ten elektrozawór, potem ponownie odpowietrzę układ i jeśli to nie pomoże będę dalej szukał przyczyny niedogrzewania.

Pozdrawiam


Robert

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W pełni zgadzam się z brus_ik. Jednak sprawa jest dziwna z deczka, bo pozycja spoczynkowa elektrozaworu, to pozycja otwarta, więc... musi być nieźle zabrudzony, żeby była taka reakcja.
Kai
Opublikowano

Już po problemie. :) :)

Byłem u mechanika i... zajęło mu to trzy godziny, zapłaciłem 100zł a on nie powiedział mi co było przyczyną twierdząc, że to jego tajemnica zawodowa, uparł sie i nie powiedział, wogóle jakiś taki mało komunikatywny był.

W rozliczeniu dostałem trzy puste litrowej pojemności butelki po płynie chłodzącym.

Zauważyłem, że odkręcane były opaski zaciskowe węży do chłodnicy i do termostatu (pamietałem w jakiej były wcześniej pozycji).

Jeśli chodzi o płyn to przed oddaniem do tego warsztatu jego poziom był ok 6 - 8 cm poniżej korka, obecnie jest podobnie, może ze dwa cm niżej.

 

Już sam nie wiem czy było coś przypchane...., ale czym :?: :?: .

Pozdrawiam


Robert

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.