Skocz do zawartości

bmw e60 blad aktywnej kierownicy,kontroli trakcji i kierunku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam problem z moim bmw e60 535d. Mianowicie pojawil sie blad aktywnej kierownicy, kierunku kata skretu i kontroli trakcji bylem u wielu mechanikow po skasowaniu bledu wszystkie 3 bledy wyskakuja naraz podczas maksymalnego skretu kierownica. Ostatni mechanik rozbieral kolumne wszystko jest ok ustawiana byla zbierznosc i geometria wykalibrowal czujniki wszystko bylo ok odbylismy jazde probna i gdy juz myslalem ze problem znikna gdy wyjechalem z warsztatu nagle znowu pojawily sie wszystki 3 bledy ma ktos moze jakis pomysl co moze byc grane? z gory dziekuje za odpowiedz
Opublikowano
Na 100% jest to SZL. Niestety czujniki lubią się psuć, a te błedy idealnie do niego pasują.
Opublikowano
Podepnij się pod kompa, w SZL na pewno będzie błąd czujnika kąta skrętu, jeżeli to on. Wtedy będziesz miał pewność.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
wkoncu doszedlem co jest z tymi błędami. Ktos kiedys cos robil przy maglownicy i odkręcił motor winkel, a jest to tak zrobione ze raz odkrecony nie da sie pozniej skalibrowac, trzeba wymieniac cala maglownice. koszt naprawy w serwisie to ok 2 tys złotych
Opublikowano
U mnie tak samo morotek był wyciągnięty, każdy czujnik itp i potem wszystko ładnie śmigało, wydaje mi się, że ktoś cię w balona robi....
Opublikowano
wkoncu doszedlem co jest z tymi błędami. Ktos kiedys cos robil przy maglownicy i odkręcił motor winkel, a jest to tak zrobione ze raz odkrecony nie da sie pozniej skalibrowac, trzeba wymieniac cala maglownice. koszt naprawy w serwisie to ok 2 tys złotych

 

Rozumiem że skoro serwis to maglownice wymianiają na nową? Bo super cena jak za maglownice która kosztuje w detalu ponad 10.000zł... :norty:

Opublikowano
Pewnie spróbują zrobić kalibracje kompem i skasują 2 tys:) Jak nie wyjdzie poinformują o realnych kosztach. Co za błędy rzucał komp? Znasz ich treść? Tak sobie myślę nad twoim przypadkiem i skłaniam się do wersji o uwalonej wiązce elektrycznej od kolumny kierowniczej, często lubi się uszkodzić i stąd wniosek, że uszkodzona maglownica. Kable skruszeją i jest problem. U mnie jeden zupełnie się upalił. Pamiętam, że jak wypiąłem jeden czujnik, od razu kontrola trakcji się zapaliła i AS. Niech mechanik wyciągnie ci kompletną wiązkę z auta, od samej maglownicy. Wiązka łączy się za prawym przednim nadkolem - jest tam klapka na 4 śrubki i za nią są kostki. Stamtąd kable idą w jedną stronę do modułu, w drugą do kolumny. Sprawdź najpierw te co idą do maglownicy a zobaczysz, że warto.
Opublikowano
Niedawno sprzedawałem ori wiązkę do takiej maglownicy facetowi, któremu wiązka tak sparciała od temperatury, że nic z nią już nie można było zrobić...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie spróbują zrobić kalibracje kompem i skasują 2 tys:) Jak nie wyjdzie poinformują o realnych kosztach. Co za błędy rzucał komp? Znasz ich treść? Tak sobie myślę nad twoim przypadkiem i skłaniam się do wersji o uwalonej wiązce elektrycznej od kolumny kierowniczej, często lubi się uszkodzić i stąd wniosek, że uszkodzona maglownica. Kable skruszeją i jest problem. U mnie jeden zupełnie się upalił. Pamiętam, że jak wypiąłem jeden czujnik, od razu kontrola trakcji się zapaliła i AS. Niech mechanik wyciągnie ci kompletną wiązkę z auta, od samej maglownicy. Wiązka łączy się za prawym przednim nadkolem - jest tam klapka na 4 śrubki i za nią są kostki. Stamtąd kable idą w jedną stronę do modułu, w drugą do kolumny. Sprawdź najpierw te co idą do maglownicy a zobaczysz, że warto.

ja wszystko rozumiem ale jak to kable kruszeją ktos cos robil przy maglownicy przeciez to jest 08rok :shock: :?:

Opublikowano
Kable idą niedaleko silnika i innych elementów które się nagrzewają i może poszło... Widzisz czasem komuś turbo siądzie po 100 tys km a innemu po 250 tys. Różnie to bywa, ale ja bym temu się przyjrzał, pasuje mi to jak nic do objawów. A sprawdzenie wiązki to nie jest jakiś wyczyn.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ok dzikei za rade posprawdzam jeszcze te kabelki tylko tyle jest w tym dziwnego ze czujniki niby da sie skalibrowac ale tylko na jakis czas nieraz po skalibrowaniu wszystko jest dobrze pare godzin i nagle znowu wywala blad a nie raz zaraz po kalibracji sie pojawia takze wedlug mnie strasznie dziwna sprawa przepraszam za dluga odpowiedz ale nie mialem dostepu do neta

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.