Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kupiłem kompletną

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to dobrze ,a wypalenie zajelo mi 2 dni tylko ze u mnie byla chmura jak po wybuchu nie tak jak u Ciebie!!a stara odma byla od nowosci a auto mam z 2004
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2. ile wam zajeło wypalenie resztek oleju po wymianie odmy, zeby niebieska chmura się już nie pojawiła?

 

 

U mnie też zajęło to 2 dni a niebieską chmurkę miałem podobną jak Ty.

Opublikowano
hmmm, no zobaczymy, odme i tak już kupilem. Tylko zastanawia mnie fakt, że moja odma była wymieniana ok 1,5 roku i 40 kkm temu. Troche maławo na niej zrobiłem, zeby nie działała jak należy, żeby to ona była powodem niebieskiego bąkowania. No ale nic, wymienie, zobacze a potem bede sie martwił.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
te stary odmy to rozumiem bo mialy filtr z materialu a te nowe nie mam pojecia co ten separator ma robic

 

w slniku M57N2 odma nie ma już żadnego wkładu ani materiałowego ani plastikowego :roll:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=11_3934&hg=11&fg=15

 

jak nie ma jak ma plastikowy separator!!!

 

to jest stara odma

http://allegro.pl/oryginalna-odma-separator-e46-e39-318d-320d-tanio-i1977711434.html

z wkladem z materialu a to nowa z plastkiowym separatorem

http://allegro.pl/bmw-e46-e60-x5-separator-oleju-odma-oryginal-i1969273636.html

 

zastanawia mnie czy nie lepsza jest ta starsza z tym wkladem i mozna go dokupic

http://allegro.pl/filtr-odmy-separator-odma-bmw-e46-e39-e38-x3-x5-i1945515389.html

http://allegro.pl/bmw-e46-e39-e38-x5-odma-separator-oleju-max-jakosc-i1959839558.html

 

co sadzicie?

Opublikowano

Odma wymieniona, dam mu kilka dni na wypalenie ew. resztek oleju i zobaczymy - dam znać po tygodniu.

 

Mam jeszcze pytanie do samego montażu odmy. Po zdemontowaniu starej:

1. wkładacie najpierw wkład a potem delikatnie nasuwacie obudowe na całość?

2. czy wkładacie wkład w obudowe i nakładacie całość?

 

Pytam bo w moim nowym zestawie wkład nie chciał sam się trzymać w obudowie i jak obróciłem otworem obudowy do dołu to wklad wylatywał. Pytam bo chciałbym uniknąć problemu, żeby coś tam się źle spasowało albo nie weszło gdzie trzeba i cały sens działania odmy psu pod ogon.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja jak wymienialem to calosc wkladalem uwazaj an ten oring co jest przy separatorze ,zeby Ci nie wypadl ,wczesniej wszystko wyczyscilem!

a szczegolnie gdzie nowe uszczelki ida ,mozesz przetrzec benzyna ekstrakcyjna ,czy jakims rozpuszczalnikiem :cool2:

Opublikowano (edytowane)

jak nie ma jak ma plastikowy separator!!!

 

to pokaż mi go proszę na schemacie który zamieściłem !!!! :!:

schemat dla silnika M57N2 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=11_3934&hg=11&fg=15

 

Odmę kupowałem w ASO i dostałem tylko odmę bez separatora , dopytywałem gdzie jest separator na co dostałem odp że w silniku M57N2 już nie występuja ani

"szmaciany" ani plastikowy jako ,że drążyłem temat i mówiłem ,że nie wierzę to pokazali mi schemat w ETK i powiedzieli ,że wg producenta nie występuje.

 

Plastikowe występowały np w silniku M57N tu jest schemat w którym jest plastikowy separator nr15 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NJ71&mospid=47762&btnr=11_3935&hg=11&fg=15

 

A szmaciane to były montowane np w M57 czyli np w E39 nr 15 na tym schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=11_2316&hg=11&fg=15

Edytowane przez Kowal e-36
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak nie ma jak ma plastikowy separator!!!

 

to pokaż mi go proszę na schemacie który zamieściłem !!!! :!:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=11_3934&hg=11&fg=15

 

Odmę kupowałem w ASO i dostałem tylko odmę bez separatora , dopytywałem gdzie jest separator na co dostałem odp że w silniku M57N2 już nie występuja ani

"szmaciany" ani plastikowy jako ,że drążyłem temat i mówiłem ,że nie wierzę to pokazali mi schemat w ETK i powiedzieli ,że wg producenta nie występuje.

 

Tu jest schemat dla silnika M57N w którym jest plastikowy separator nr15 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NJ71&mospid=47762&btnr=11_3935&hg=11&fg=15

 

A szmaciane to były montowane np w M57 czyli np w E39 nr 15 na tym schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=11_2316&hg=11&fg=15

 

No OK ale nie rozumię po co wtrącasz tu temat o silniku M57N2 skoro założyciel tematu ma silnik M57N i każdy podpowiada względem tego właśnie silnika.

Opublikowano

 

No OK ale nie rozumię po co wtrącasz tu temat o silniku M57N2 skoro założyciel tematu ma silnik M57N i każdy podpowiada względem tego właśnie silnika.

 

hmm nie wiedziałem ,że wątek dotyczy tylko silnika M57N , uczestniczą w rozmowie posiadacze różnych silników nie tylko M57N.

Kolega zapytał w jednym postów napisał "te stary odmy to rozumiem bo mialy filtr z materialu a te nowe nie mam pojecia co ten separator ma robic"

na co mu odpowiedziałem ,że w jeszcze nowszych nie ma już wogóle separatorów - wywiązała się polemika ,gdyż zdemontował moje słowa więc postanowiłem

przedstawić schematy dla poszczególnych generacji silnika M57 aby udowodnić ,że mam rację.

Odmę i ew. separator jeżeli taki występuję należy kupować wg. katalogu producenta.

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nom dziwne ze w tamtych nie ma a w m47n ten separator jest!!

to juz wogole nie rozumiem tych inzynierow z BMW!!

a taka jest u mnie

http://images38.fotosik.pl/1262/82ce5a6b39b31a71med.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymiana odmy u mnie nie przyniosła rozwiązania, dalej czasem z rana po nocy stania w temp lekko powyżej zera lubi puścić niedużego niebieskawego bąka

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ciekawe co to bedzie jakas nieszczelnosc tak mi sie wydaje ,jak wszystko chodzi normalnie natek nie przejmuj sie tylko smigaj :cool2:
Opublikowano
Czytam ten temat bo myślałem że ktoś rozwiąże zagadke , ale u mnie jest identycznie jak jest zimno to niebiesko że wstyd odpalać, jak powyżej zera to jakby nigdy nic kolor spalin normalny.Siedzi jakiś świstak z termometrem w wydechu i jak mu zimno dolewa oleju do pieca, bo ma piecyk na olej :) :lol:
Opublikowano

chłopaki, a może po prostu przy niskiej temp. trochę się motor kurczy, małe nieszczelności robią się większe i gdzieś tam olej się przeciśnie i go spali przy pierwszym uruchomieniu. No chyba, że to jest jakaś mega duża chmura? Może to ktoś nagrać?

 

ja kojarzę, że przy dłuższym postoju, auto czasem puściło minimalny niebieski dymek, ale tragedii nie było - teraz tego już nie obserwuję.

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano

u mnie tez w E53 po lifcie wystepowal ten problem.Nie wiem czym to bylo spowodowane?

@Roger-Nysa napisal mi ze jest to normalny objaw diesla na zimnie...

Tak czy inaczej nie byla to chmura dymu z nieszczelnosci olejowej.Dym smierdzial niespalonym olejem napedowym.

Ja podejrzewalem wtryski,ktore podlewaly na zimnym silniku moim zdaniem.Korekcje na goracym mialy dobre.

jest to czesty przypadek silnikow 3.0d

viewtopic.php?f=83&t=161091&p=1156717&hilit=dymi+przy+odpaleniu#p1156717

Opublikowano

co do kolorów spalin, to poprawcie mnie jeśli się mylę, ale:

 

niebieski = lekkie spalanie oleju silnikowego

czarny = niespalony olej napędowy

biały = ??? dopala się olej napędowy w kolektorze wydechowym -->> wtryski ???

 

Jak miałem niesprawny sterownik świec, to niedogrzanie komory spalania powodowało wyrzucenie sadzy z wydechu przy ruszaniu, po pierwszym rozruchu porannym silnika (nie mam DPFa). Po naprawie sterownika przez Rogera problem zniknął.

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano

widze, ze już kilku kolegów spotkało się z tym problemem i aż nie chce mi się wierzyć, że wszyscy mamy zepsute auta. Problem jest widoczny tylko w autach pozbawionych DPFu, więc tak na prawde w wielu innych autach może być tak samo tylko filtr DPF wyłapuje dymek i użytkownik tego nie widzi.

 

Tak czy inaczej, u mnie zużycie oleju wynosi od 0 do 100 ml na 4 kkm zatem praktycznie żadne. Myśle, że mozna mówić, że problem jest niepokojący jesli auto paliłoby zauwazalne ilości oleju. Póki nie pali, nie bede z tym nic robił.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
chłopaki, a może po prostu przy niskiej temp. trochę się motor kurczy, małe nieszczelności robią się większe i gdzieś tam olej się przeciśnie i go spali przy pierwszym uruchomieniu. No chyba, że to jest jakaś mega duża chmura? Może to ktoś nagrać?

 

ja kojarzę, że przy dłuższym postoju, auto czasem puściło minimalny niebieski dymek, ale tragedii nie było - teraz tego już nie obserwuję.

 

mój filmik jest wrzucony na pierwszej stronie tego wątku, generalnie uruchamiając auto nie widze tego w lusterku, dopiero jak szybko wyjde z auta i popatrze z tyłu to cos mozna zauważyć.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Co do filmiku to u mnie wygląda to tak samo identycznie. Nawet nie mam potrzeby nagrywać swojego auta bo oglądając Natkowe jakbym swoje oglądał. Wszystko powymieniane, posprawdzane , zero konsupcji oleju. :duh: :?:
Opublikowano

 

mój filmik jest wrzucony na pierwszej stronie tego wątku, generalnie uruchamiając auto nie widze tego w lusterku, dopiero jak szybko wyjde z auta i popatrze z tyłu to cos mozna zauważyć.

 

Sorry Natek nie zauważyłem linka. U mnie było trochę mniej. Obserwowałem to głównie zimą jak w garażu spadało do +6 st, ale było to przed wymianą odmy, przepływki i naprawy sterownika świec (wydaje mi się, że głównie to była jego wina).

 

Jadę na weekend na narty do Pepików, to zerknę po nocce, jak to teraz wygląda :)

 

a z tym DPFem, to zapewne masz rację, że jak auto jest w niego wyposażone, to wyłapie tę chmurę.

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie bo się już zaczynam denerwować. Wymieniłem dzisiaj filtr odmy był zapchany, ta membranę wyczyściłem i po złożeniu zaczął kopcić na niebiesko, czy może resztki oleju muszą się wypalić czy mam poważny problem??

Edit:

Doczytałem kilka postów wcześniej że proces wypalania może trwać nawet 2 dni?

Czy to prawda?

Bo kurde przed wymianą zakopcił tylko po odpaleniu a teraz świeżo po wymianie kopci cały czas. Może jak pojeżdżę to przestanie bo póki co auto stoi i czeka na swoją kolejkę po tablice

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Podepnę się do tematu:

Wymieniłem dziś filtr odmy i wyciągając stary filterek obudowy ten okrągły oring, uszczelka wyszła mi razem z filtrem, to znaczy była w środku filtra.

I poskładałem to do kupy i zastanawiam się czy tą uszczelkę muszę w ten sam sposób włożyć do środka? Czy ona lekko ma być założona w obudowie w to gniazdo czy trzeba ją dość mocno usadzić w środku? np śrubokręcikiem mocno naciągnąć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.