Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

BMW E39 525 pb. Zapaliła się nagle kontrolka ABS Kontrola trakcji i przestał działać prędkościomierz i ekonomizer.

Wszystko nagle padło i ABS nie działa . OD czego zacząć???? czekam na wasze propozycje

polskak203
  • Moderatorzy
Opublikowano

Zacznij przede wszystkim od podpięcia pod komputer.A na 99,9 % to będzie czujnik ABS-u w tylnym lewym kole.

Jest mnóstwo takich przypadków na forum.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Czujnik owszem, zgadzam się. Lecz jeżeli okaże się, że nie czujnik sprawdź sobie sterownik od trakcji. Znajomemu się zjarał i miał takie właśnie objawy. Na szczęście w razie czego sterownik nie jest drogi :D
Opublikowano

Dzięki koledzy może w poniedziałek to sprawdzę . Najlepiej było by chyba podpiąć po kompa bo szkoda nowego czujnika ABS kupować jeśli okaże się coś innego. Ale dzięki za podpowiedź. Jak rozwiąże ten problem na pewno napisze o tym na forum.

 

POZDRAWIAM WAS :)

polskak203
  • Moderatorzy
Opublikowano
Najlepiej było by chyba podpiąć po kompa bo szkoda nowego czujnika ABS kupować jeśli okaże się coś innego

Pewnie,że tak.A pamiętaj czujnik tylko oryginalny żaden zamiennik.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

A nie zmieniałeś czasem kółek ?

Ojciec W CL500 W215 zmienił z ori 17" na 19" i z tyłu profil opony założył większy niż z przodu i komputer zczytywał różnicę prędkości przez co licznik spadał na 0 włączały się kontrolki ABS, ESP, ABC

Opublikowano
A nie zmieniałeś czasem kółek ?

Ojciec W CL500 W215 zmienił z ori 17" na 19" i z tyłu profil opony założył większy niż z przodu i komputer zczytywał różnicę prędkości przez co licznik spadał na 0 włączały się kontrolki ABS, ESP, ABC

 

Przy niewielkiej różnicy profili (której oczywiście nie powinno być) typu przód 225/50R16, tył 225/55R16, nie będzie kłopotu. W przeciwnym przypadku mniejsze ciśnienie w którymś kole mogłoby wywoływać problemy.

 

Jeżeli licznik nie działa, to kwestia czujnika, o którym pisali koledzy powyżej. Natomiast przy awarii któregokolwiek czujnika świeci się ABS i ASC (lub ASC+T/DSC whatever). Najszybciej i najpewniej będzie podpiąć kompa i zerknąć. Ponadto również zalecam trzymanie się z dala od chińskich "zamienników" czujników.

Kai
Opublikowano
No od chińców to z dala. Znajomy do e46 2.0d kupił chińca za 50zl i działał 1 dzień hehe :P Ale ja do siebie czujnik kupiłem TRW i mówili, że też nie będzie działał jednak ja postawiłem na swoim, kupiłem i działa bez zarzutów :D
Opublikowano

Jeżeli chodzi o czujniki stosujemy Febi - sprawdzone i działa na 100% zarówno starszy jak nowszy typ

Jeżeli chodzi o objawy to stawiam na czujnik ale można zrobić szybki test zamieniając tylne czujniki - jak wina leży po stronie czujnika odzyskasz prędkościomierz - w innym wypadku sterownik lub złącza

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
No i zakupiłem czujnik abs używany oryginalny siemensa szary wtyk. Po założeniu wszystko niby wróciło do normy, jednak silniczek abs cały czas słychać (pracuje). Często jest tak że przejeżdżam jakieś 3km i zaświecają się kontrolki ABS i trakcji. Gdy zgaszę sinik i odpalę ponownie kontrolki gasną lecz silniczek abs cały czas pracuje. Ekonomizer i prędkościomierz działa. Przed wymianą czujnika byłem na komputerze i pokazało czujnik abs i nic więcej. Co to może być jeszcze że abs cały czas działa?
polskak203
Opublikowano
To moze byc twoja głupota jak cie stac na BMW to powinno cie stac na czesci orginalne i nowe do BMW . Sam sobie odpowiedz na pytanie co zle zrobiłe. A ja ci powiem ze zle zrobiłes ze zalozyłes nowy temat bo temat ABS i ASC jest oklepany wystarczy wyszukiwarka
Opublikowano
Ja Ci nie bronię kupować nowych oryginalnych części. Chciałem porady a nie głupich uwag.
polskak203
Opublikowano
Ja Ci nie bronię kupować nowych oryginalnych części. Chciałem porady a nie głupich uwag.

Słuchaj BMW a w szczegulności 5 tka strasznie nie lubi zamienników raz działaja a raz nie wiec to sa pieniądze wyrzucone w błoto czujniki ABS tylko orginalne pasek wielorowkowy tylko orginał i wiele innych rzeczy

Opublikowano
Ja Ci nie bronię kupować nowych oryginalnych części. Chciałem porady a nie głupich uwag.

Słuchaj BMW a w szczegulności 5 tka strasznie nie lubi zamienników raz działaja a raz nie wiec to sa pieniądze wyrzucone w błoto czujniki ABS tylko orginalne pasek wielorowkowy tylko orginał i wiele innych rzeczy

 

Dobry zamiennik pójdzie! Ja używam TRW i działa wszystko.

Opublikowano
Ja Ci nie bronię kupować nowych oryginalnych części. Chciałem porady a nie głupich uwag.

Słuchaj BMW a w szczegulności 5 tka strasznie nie lubi zamienników raz działaja a raz nie wiec to sa pieniądze wyrzucone w błoto czujniki ABS tylko orginalne pasek wielorowkowy tylko orginał i wiele innych rzeczy

 

Dobry zamiennik pójdzie! Ja używam TRW i działa wszystko.

 

 

Ja tez teraz mam dwa zamienniki ale u mnie w Opolu jeżdżę na warsztat gdzie chłopaki specjalizują sie tylko w BMW innych aut nie robią i oni zakładali mi zamiennik mówili ze te są dobre i przez nich przetestowane niestety nie znam nazwy ale na pewno to nie sa z allegro ani atf czy jak one sie tam zwą.

Podaje stronę można zadzwonić i dowiedzieć sie jakie czujniki wkładają http://www.m-auto.opole.pl/ wtedy niech kolega kupi te czujniki i po sprawie .

Napewno odradzam allegro bo ja już na tym popłynąłem

Opublikowano
TRW jest dobrym zamiennikiem. Na "aledrogo" wszystko znajdziesz. Mój znajomy kupił chiński zamiennik czujnika ABS, włożył, działał, był zadowolony, ale czujnik podziałał 1 dzień. Więc faktem był 60zł w plecy bo i tak musiał kupić drugi ( TRW) i do dziś działa, a wymieniał ok 1,5 roku temu.
Opublikowano

Tysiące razy zostało napisane, że jeśli chodzi o czujnik ABS to pewność diagnozy daje tylko oryginalny czujnik. Nikt nikomu nie zabrania zakładać zamienników albo używek. Ale czy to na pewno tańsza metoda??

Mam wątpliwości :mad2:

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Czujnik owszem, zgadzam się. Lecz jeżeli okaże się, że nie czujnik sprawdź sobie sterownik od trakcji. Znajomemu się zjarał i miał takie właśnie objawy. Na szczęście w razie czego sterownik nie jest drogi :D

tak nie jest drogi :lol: do mojej buni 1500 :P

Opublikowano

na komputerze pokazuje czujnik , kupiłem oryginał używany nicy sprawny ale widocznie nie jest w pełni sprawny.

Kupie ten oryginalny nowy i mam nadzieje że będzie po problemie.

polskak203

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.