Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.po raz pierwszy zmienie olej,miLEM WCZESNIEJ W AUDI LIQUI MOLY i byl rewelacyjny,za to wyczytalem gdzies ze olej do bmw musi spelniac pewne normy.czy ktos mi powie na co musze zwracac uwage?mysle o oleju Liqui Moly toptec 4100 .prosze mi tez powiedziec ile tego oleju wchodzi.dodam ze to manual.dziekuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej do twojego silnika musi posiadać specyfikację BMW Long life 04 a wchodzi go 5,75 litra.

Tu możesz dobrać Liqui Moly do swojego silnika: http://www.liqui-moly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju

 

Polecam Top Tec 4200 5W-30 bo ma dobre parametry wg. jego karty charakterystyki.

Opublikowano
wielkie dzieki,a ty tak z ciekawosc pytam,jaki olej lejesz?i jeszcze mi mechanik mowil ze co trzecia zmiane oleju jeszcze trzeba jakas dodatkowa czesc wymienic czy cos takiego,nie wiesz o co chodzi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja leję Motul 8100 X-clean C3 5W40 a twojemu mechanikowi chodziło zapewne o odmę która pełni bardzo ważną funkcję w silniku a mianowicie odpowietrza silnik, tu pokazałem jak wymienić samemu odmę i filtr powietrza: viewtopic.php?f=15&t=168030
Opublikowano
czy mozesz mi podac jakiegos linka gdzie moge kupic taką odme?moze z allegro albo cos takiego do tego ten filtr powietrza ,co ile wymieniasz olej u siebie w aucie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystkie części możesz kupić w tym sklepie internetowym http://www.czescidobmw.pl/ , jeśli nie mają czegoś w swoim asortymencie to można zamówić nawet oryginalne czesci z ASO BMW które u nich kupisz troszke taniej niz w aso a jesli wolisz allegro to tu masz link do odmy : http://moto.allegro.pl/bmw-e46-e60-e61-e83-e87-e90-e91-m47n-odma-oryginal-i1983493822.html filtr powietrza: http://moto.allegro.pl/filtr-mann-powietrza-bmw-3-e46-e91-e60-e61-diesel-i1975918086.html

 

Ps. Olej wymieniam max. co 15 tys. km. lub co 1 rok ze względu no to że jeżdżę krótkie odcinki.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po przeczytanie tegohttp://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=174830, nie wydaje Wam się że popularny na naszym forum i przeze mnie również kupiony np. Motul 8100 5W40 i inne o lepkości 5W40, do nowoczesnych diesli w naszym klimacie jest olejem o zbyt dużej lepkości a co za tym idzie małej płynności.Używając go wielosezonowy ,często uruchamiając silnik, bym bardziej zimą.Wiem, ma aprobatę BMW ,ale to nie olej lekkobieżny z filtrem olejowym który stawia mniejsze opery i może lepiej,szybciej, wnikliwiej, smaruje silnik .Takie to właśnie oleje są rekomendowany przez BMW w naszym klimacie na pierwszym miejscu czyli: 5W30,0W30 lub 0W40.To są tylko moje spostrzeżenie , których też nie jestem pewien na 100% ,między innymi dlatego się nimi dzielę.

 

Parametry techniczne:

Motul 8100 C3 5W40

 

WŁAŚCIWOŚCI

Lepkości SAE J 300 5W-40

Gęstość w 20 ° C (68 ° F) ASTM D 1298 0.845

Lepkość w 40 ° C (104 ° F) ASTM D 445 84,7 mm ² / s

Lepkość w 100 ° C (212 ° F) ASTM D 445 14,1 mm ² / s

Lepkość HTHS w temperaturze 150 ° C (302 ° F) ASTM D 4741 3,6 mPa.s

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 172

Temperatura płynięcia ASTM D97 -39 ° C / -38,2 ° F

Temperatura zapłonu ASTM D 92 234 ° C / 453.2 ° F

Popiół siarczanowy ASTM D874 0,80% masy

TBN ASTM D2896 7,5 mg KOH / g

 

Castrol EDGE Professional BMW LL04 5W-30

 

Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.852

Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 12.2

Lepkość CCS przy -30°C (5W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 6400

Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 72

Indeks lepkości ASTM D2270 - 166

Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -39

Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 207

Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt

 

Castrol SLX Professional Powerflow BMW LL04 0W-30

 

15C

ASTM D4052 g/ml 0.8383

Wygląd Ocena wizualna Jasny i przejrzysty

Lepkość

kinematyczna 100C

ASTM D445 mm²/s 12.3

Lepkość

kinematyczna 40C

ASTM D445 mm²/s 71

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 None 170

Lepkość, CCS -35C

(0W)

ASTM D5293 cP 5900

Wapń, % wt ASTM D4951 % wt 0.151

Fosfor, % wt ASTM D4951 % wt 0.076

Cynk, % wt ASTM D4951 % wt 0.083

Temperatura

zapłonu, PMCC

ASTM D93 °C 238

Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 0.64

Całkowita liczba

zasadowa, TBN

ASTM D2896 mg KOH/g 6.69

Temperatura

płynięcia

ASTM D97 °C -57

Lepkość, HTHS 150C ASTM D4683 cP 3.46

 

Casrtol EDGE Sport 0W-40

 

Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.838

Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 12.8

Lepkość CCS przy -35°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5850

Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 76

Indeks lepkości ASTM D2270 - 171

Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -60

Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 0.7

Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 244

 

Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL

 

Najwyższej jakości olej silnikowy wyprodukowany w oparciu o najnowszą technologię XTL™. Opracowany specjalnie dla samochodów osobowych marek BMW, Mercedes-Benz oraz OPEL z filtrami cząstek stałych.

 

Zalety:

 

bardzo łatwy rozruch silnika

niskie zużycie paliwa i oleju

wyjątkowa ochrona nowoczesnych silników z wydłużonymi okresami wymian

 

 

Specyfikacja:

ACEA C3

API SM

DEXOS 2

 

Aprobaty:

BMW LONGLIFE-04

MB-APPROVAL 229.51

VW 502 00/505 00/505 01

 

Rekomendacje:

ACEA A3/B4

FORD M2C917-A

GM-LL-A-025

GM-LL-B-025

 

Parametry Techniczne

Gęstość w 15 oC DIN 51757 - 0,850 g/ml

Kolor DIN ISO 2049 - 2,5 ASTM

Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 - 230 oC

Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 - 5100 mPas

Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 67,0 mm2/s

Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 11,8 mm2/s

Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 - 175

 

Oleje które przedstawiłem są do silników z DPF-ami. Na marginesie - do silników bez DPF-ów można zastosować oleje o lepszych parametrach smarnych. Wiem że Castrol ma różne pinie . Podałem go tylko jako przykład ,mogą to być oleje innych dobrych producentów tej samej lepkości aprobowane przez BMW.

Opublikowano
a ja wlalem LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30 I JESTEM BARDZO ZADOWOLONY,WCZESNIEJ MIALEM W AUDI TOP TEC 4100 I SILNIK CHODZIL JAK LALECZKA ZRESZTA TERAZ W BMW JEST TO SAMO
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po przeczytanie tegohttp://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=174830, nie wydaje Wam się że popularny na naszym forum i przeze mnie również kupiony np. Motul 8100 5W40 i inne o lepkości 5W40, do nowoczesnych diesli w naszym klimacie jest olejem o zbyt dużej lepkości a co za tym idzie małej płynności.Używając go wielosezonowy ,często uruchamiając silnik, bym bardziej zimą.Wiem, ma aprobatę BMW ,ale to nie olej lekkobieżny z filtrem olejowym który stawia mniejsze opery i może lepiej,szybciej, wnikliwiej, smaruje silnik .Takie to właśnie oleje są rekomendowany przez BMW w naszym klimacie na pierwszym miejscu czyli: 5W30,0W30 lub 0W40.To są tylko moje spostrzeżenie , których też nie jestem pewien na 100% ,między innymi dlatego się nimi dzielę.

 

W zimie lepszy będzie olej o mniejszej lepkości np. 0W30 lub 5W30 ale to nie znaczy że 5W40 jest zły bo u nas nie ma znowu tak srogich zim żeby potrzebny był olej który zachowuje swoją płynność do -55 stopni, natomiast w lecie podczas szybkiej jazdy autostradą lepiej ochroni nasz silnik olej o większej lepkości który posiada grubszy film olejowy, oczywiście mówię o olejach syntetycznych tak że to wybór indywidualny dla każdego. Ja zalałem 5W40 bo mam już prawie 200 tys. km. przejechane a tu gdzie mieszkam temperatury rzadko spadają poniżej 0 stopni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Tak masz rację ,w wyborze oleju powinniśmy brać pod uwagę warunki w jakich eksploatujemy auto.Trzeba jednak pamiętać iż silnik drastycznie więcej zużywa się w chwili rozruchu zimnego silnika, a nie w czasie jazdy gdy osiągnie optymalną temp.i ta zależność jest wręcz szokujące. Do ponad 75% zużycia silnika dochodzi w momencie rozruchu i rozgrzewania się. Żeby ułatwić mu żywot w najtrudniejszym dla niego okresie w sprawnym silniku lepiej nie przesadzać z lepkością oleju oczywiście zgodnie z wymogami producenta .Filtr olejowy w dobrym oleju -W30 w warunkach normalnej eksploatacji jest wystarczający i bezpieczny ,nie zerwiemy go .Jeżeli ktoś nie eksploatuje samochodu bardzo intensywnie obciążając go termicznie, uważam iż oleje lekkobieżne są zdrowsze do naszych silników nawet jak wyjedziemy na autostradę , chyba że pojedziemy w butem w podłodze przez długi czas.Trzeba pamiętać że samochód częściej eksploatujemy w różnych warunkach ,a nie tylko autostradowych .Ja właśnie wlałem Motula 8100 C3 5W40, ale to z innego powodu o którym pisałem w innym temacie i dzisiaj pierwszy raz , zaraz po uruchomieniu i natychmiastowym wyjeździe z garażu odezwały się popychacze ze względu iż nie zdążył do nich dotrzeć olej o dużej lepkości a małej płynności. Przedstawioną opinię nie opieram wyłącznie na dzisiejszym doświadczeniu.BMW też rekomenduje tylko oleje lekkobieżne .Jestem wręcz przekonany że stosowanie oleju 5W40 mimo aprobaty BMW (górna granica), w sprawnych silnikach który nie konsumuje nadmiernie oleju ,tak zaawansowanych technicznie jak nasze nie jest korzystne,ze względu na zbyt dużą lepkość , mała płynność i większe opory. Jak najszybciej wrócę do oleju lekkobieżnego i to jeszcze lepszego dzięki możliwości zastosowania oleju o lepszych właściwościach smarnych po usunięcie DPF-a. Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
HM troche dziwne z tymi popychaczami bo ja zakupiłem auto jeżdżone na Aso-wskim castrolu bodajże 5w30 i właśnie na zimnym po odpaleniu słyszałem przez 4-5 sek popychacze po wlaniu Motula 5w40 mam całkowitą cisze.Nawet na sylwestra byłem w górach i w nocy było -11 a nad ranem -6 odpaliłem autko i cisza.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój przypadek dla mnie absolutnie nie jest dziwny bo znam przyczynę .Dla mnie Twój przypadek jest dziwny. Na zimnem silniku i "rzadszym" oleju który szybciej dociera do popychaczy było je słychać aż przez 5 sekund , a na "gęstszym " który później dociera do nich ,w tych samych warunkach , jest ok :shock: . Wiesz na 100% ile przejechali na tym Castrolu 5W30, może zgodnie z instrukcja BMW -do 30kkm i czy to na pewno odzywały się popychacze ? Taka sytuacja mogła by świadczyć ze jest zużyty wałek rozrządu i rzadszy olej nie jest w stanie wystarczająco uszczelnić popychacze i zlikwidować szybko luz ,ale nie w tak młodym samochodzie .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.