Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie będziesz obrażał, to i nikt nie poczuje się obrażony. Proste.

 

A kolega Unkas dalej czeka na konkrety.

Opublikowano

witam

i tu się podepnę do tematu

niestety ku niewiedzy niektórych ledy są oszczędnością i to nie tylko na paliwie i żarówkach

(sprawdzone na aucie mercedes a klasa 1,7 cdi wystukany napinacz paska wielorowkowego 490pln, 3 rolki po 50 pln każda ,koło pasowe swag z tłumikiem drgań skrętnych 290pln no i oczywiście pasek 50pln może ktoś zapyta ile kosztowała wymiana ??? dla wtajemniczonych a klasa jest przejeb.... jeśli chodzi o dostęp do tych części brak miejsca i zamienników napinacza a doszło do tego łożysko klimy i i łozyska alternatora!!!!!!!!!!!!!!!!!! ciesze się że pompa wody nie klękła też jest z tego paska napędzana bo bym musiał silnik z całym wózkiem zawieszenia wydobyć dołem 600 pln de montaż silnika plus 200 pompa)

kurde panowie w autach macie full wypas na elektronice z którego jednocześnie ze światełkami używacie klima +światła+ wspomaganie+ audio + inne duperele= mega obciążenie dla samego układu paska wielorowkowego !!!!!! i koszta są extra

ledami redukujesz zużycie tego układu, paliwka nawet te 200 ml i kłopotliwych żarówek !!!!!!

więc ja również poproszę o fachową poradę a nie teksty w stylu wiocha !!!! ale jak sie ma tylko BMW pod domem do pieszczenia i smucenia na forach o tej perełce a nie do śmigania to pewnie że wiocha takie ledy

BMW E46 320i
Opublikowano

Nie dla wszystkich, widocznie. Ktoś chyba pomylił fora w takim razie.

 

Radecki, o kim piszesz:

ma tylko BMW pod domem do pieszczenia i smucenia na forach o tej perełce
bo przeleciałem temat i nie mogę powiązać.

Btw, to nie Tobie coś tam pomagałem w zastartowaniu galerii własnego auta? Bo coś mi się kojarzy.

I o jakiej fachowej poradzie mówisz? Chyba wszystko zostało już powiedziane:

nie da się zaprogramować halogenów jako dziennych

nie da się zaprogramować halogenów jako doświetlanie przy skrętach

da się zrobić DRL (przed lftem do doczytania, co z kierunkami)

 

Jak ktoś koniecznie się uparł, by jego bmw - którym normalnie śmiga, a nie smuci na forach o swojej perełce - było z niezgodzie z przepisami oraz stwarzało zagrożenie (bardzo fajnie to ujął jakub w innym temacie: dzienne światła w miejscach, których inni użytkownicy dróg się nie spodziewają, wprowadzają ich w błąd i nie można być pewnym ich reakcji w sytuacjach zagrożenia), to może ochlastać kable i połączyć na krótko. Jak oszczędzać, to oszczędzać.

Opublikowano

Panowie... po co te nerwy ;)

Naprawdę miałem nadzieję, że kolejny raz kiedy czytam lub słyszę o ledach w BMW ktoś to autentycznie policzy.

Czyli, np.

- zanim sprzedam, to przejadę jeszcze xxx kilometrów

- przez te xxx kilometrów spalę paliwka za xxx złotych

- przez te xxx kilometrów spali mi się x żarówek za xxx złotych

- koszt ledów to xxx złotych

- założenie to xxx złotych

- przez te xxx kilometrów zaoszczędzę xxx paliwka za xxx złotych, x żarówek i po odliczeniu kosztów ledów i założenia jestem xxx złotych do przodu

Tylko i aż tyle chciałbym przeczytać. Oczywiście najpierw poproszę o jakieś wiarygodne dane o ile spadnie zużycie paliwa.

Niech mi to ktoś tak to rozpisze aby mnie przekonać to może się skuszę :D

Pozdrawiam

Opublikowano
to może ochlastać kable i połączyć na krótko. Jak oszczędzać, to oszczędzać.
proponuje w lato klimy nie odpalać bo paliwo idzie i obciązenie paska. Skoro uważasz że od poboru prądu ci się pasek wysypał.

 

Sugeruję ograniczyć używanie wszystkich odbiorników: odłączyć trzecie światło stop, a może zostawić tylko trzecie, kierunkowskazy od przypadku do przypadku, zero radia, w to miejsce jakiś mp3 player koniecznie ze słuchawkami.

 

Może ciut przejaskrawiłem, ale w tym szaleństwie tym razem nie widze żadnej metody.

Ze sportowym :)

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

Zielo zgadza się pomogłeś przy galerii dziękuje

nie zamierzałem swoim postem nikogo zdenerwować. po prostu uważam że opór alternatora zużywa szybciej elementy napędowe paska do tego nie da się ustawić DRL i dlatego uważam stosowanie ledow jako rozsądne rozwiązanie i tyle, dlatego żeby już się nie rozpisywać przepraszam urażonych a gdzie kto sobie je przymocuje to już inna para butów faktycznie z miejscem na ledy jest lipa ja ledy sobie zainstaluje na 100%

BMW E46 320i
Opublikowano
Jak dla mnie to wicha jezdzić na przeciwmgielnych a nie właczyć swiateł mijania, dużo jeździ takich aut i za każdym razem kiedy takie widzie zastanawiam się czy kierowca który nim jedzie kupił sobie prawo jazdy ? czy zapomniał jakich swiateł należy używać.Chyba że czeka na deske od prasowania żeby zrobić sobie z niej spojler + swiatełka :D i już jest "fajny" wartość auta wzrosnie kilkukrotnie nie wspominając o nakjejkach M power. Ludzie kupujecie auta za nie mała kase a obchodzi was oszczędność 30-50 gr na 100 km. Mój wzmacniacz audi ma pobór prądu max 75 amper. w porównaniu ze swiatłami mijania któych używam to dużo i nie płacze na to ile pali, niech bierze tyle ile potrzebuje
Opublikowano
:duh: nie chodzi o zużycie paliwa bo to faktycznie niewiele ale o wymianę ciągle palących się żarówek i dodatkowe obciążenia napędu osprzętu silnika u mojego ziomka (bmw e46 320d 136km z 2000) upierdzieliło się koło pasowe wału tak dla przykładu kilka postów wcześniej pisałem o a-klasie i kosztach przeciążania układu napędowego osprzętu silnika w vw golfie 1.9 tdi 110km pada napinacz paska ford fokus 1.8 tdci koło pasowe wału i tak jest w wielu innych markach bo w zasadzie nigdy niema tak żeby paliły się tylko światła podczas jazdy a pużniej masz posty na wolnych obrotach coś mi tam piszczy puka obroty spadają itp a to objawy (nie zawsze) właśnie nie domagania napędu osprzętu
BMW E46 320i
Opublikowano

Ja również nie jestem zwolennikiem tych dokładanych świateł LEDowych, bo uważam, że jest teraz po prostu na to "boom", jak kiedyś na niebieskie diody, podświetlane spryskiwacze, świecące nakrętki na wentyle, przyciemniane światła a nawet ringi, które ludzie montowali niekoniecznie tylko w BMW ;) Biorąc pod uwagę koszt takiego zestawu, od 100 do powiedzmy 400 zł (bo są i takie przecież), oszczędność na spalaniu pozwala na zwrot inwestycji może po jakichś 150 - 200 tys. km, nawet biorąc pod uwagę oszczędność na wymianach żarówek. Osobiście nie wydaje mi się też, żeby obciążenie stawiane przez alternator było aż tak destruktywne dla układu, ale nie chcę zajmować stanowiska, bo nie mam argumentów. Wydaje mi się tylko, że przecież przez inżynierów zostało to jakoś policzone w taki sposób, aby zachować margines błędu i nie powodować nadmiernego zużycia komponentów. E46 to auto projektowane jeszcze w latach 90. a wtedy nie stosowano takich sztuczek, które miały na celu powodowanie awarii danych komponentów po jakimś przebiegu, czy po X cyklach użytkowania. To auto to jeszcze nie jest taka piczka motoryzacyjna ;)

 

Wracając do tematu wątku: zrobić z przeciwmgielnych dziennych się nie da i legalnie nie można. Nie można chyba nawet używać za bardzo funkcji DRL zaprogramowanej przez komputer, bo reflektory do jazdy dziennej powinny również nosić pewne oznaczenie, a wydaje mi się, że te w E46 takowego nie mają. Niemniej jednak jest to "mniejsze zło".

Jeśli ma być nielegalnie, ale oszczędnie i "postawione na swoim", to może warto zrezygnować z przeciwmgielnych (bądź długich, jeśli jest bixenon) i zamontować w to miejsce żarówkę diodową - cel zostanie osiągnięty :wink:

 

Natomiast jazda w dzień na przeciwmgielnych w mojej ocenie wymownie świadczy o właścicielu - wszak moc żarówki świateł mijania to 55W, przeciwmgłowej - 51W. Całe 0,6A różnicy w poborze prądu, co po prostu ginie, jeśli rozważy się sprawność całego układu, jeśli nie jest fabrycznie nowy ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.