Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
330d i 330i mają trochę inną zawiechę seryjnie, nie wiem dokładnie o ile ale auto troszkę niżej stoi. może zainteresuj się sprężynami od 330d, powinno wszystko pasować bez problemu.
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A wracając sam zakładam 205/55/16 na zimę bo nie będę ukrywał chcę aby zawiecha trochę odpoczęła i w zimówkach ponoć im mniejsza szerokość opon tym lepsze wybieranie śniegu więc lepsza przyczepność
Opublikowano
na zimówki to nawet 195/55/16 możesz im bardziej wąskie tym lepiej. oczywiście jeżeli taki rozmiar jest zgodny z parametrami samochodu.
" Ser feliz no es conseguir lo que deseas, es desear lo que tienes. "
Opublikowano
A wracając sam zakładam 205/55/16 na zimę bo nie będę ukrywał chcę aby zawiecha trochę odpoczęła i w zimówkach ponoć im mniejsza szerokość opon tym lepsze wybieranie śniegu więc lepsza przyczepność

Tak na zime jak najbardziej mniejsza felga z tym sie zgodze testy to potwierdzaja.

Marcin
Opublikowano
na zimówki to nawet 195/55/16 możesz im bardziej wąskie tym lepiej. oczywiście jeżeli taki rozmiar jest zgodny z parametrami samochodu.

 

w rozmiarze 16" do E46 będą pasować: 195/60 R16. tyle, że to jest dość niepopularny rozmiar, nie wiem czy się opłaca szukać takich.

Opublikowano
330d i 330i mają trochę inną zawiechę seryjnie, nie wiem dokładnie o ile ale auto troszkę niżej stoi. może zainteresuj się sprężynami od 330d, powinno wszystko pasować bez problemu.
Zaczne szukac sprezyn od 330d i zobacze jakie fele uda mi sie dostac w dobrej cenie mam nadzieje ze sie nie rozczaruje jazda ale za nim kupie sprezyny przymierze sobie fele jak wygladaja na standardowym zawieszeniu a potem dopiero sprezyny.Na 16 ktore mam auto z przodu ma wiekszy przeswit przy nowych amorach a z tylu jest nizej i pewnie jak zaloze 18 nie powinno byc zle ale z przodu moze tylko bede musial obnizyc,uparlem sie na te fele i wyglad jak u kumpla i mnie szlak trafia.
Marcin
Opublikowano
ja na zime mam 195/65/15 i beemka płynie po drodze jak duzy tankowiec :D buja na każdą strone... ale jest jeden plus - dziur nie czuć :)
Opublikowano
Ja dzisiaj założyłem zimowe 205/55/16 i w końcu plecy odpoczywają :D jest miękko, ostatnio jechałem przez Mysłowice to myślałem że szału dostane i się trochę zraziłem do 17 i niskiego profilu zresztą kupiłem nowe opony dzisiaj ściągnął wulkanizator i jest prawie po oponach 2 sezony a jeżdżę bez ruszania z piskami i gwałtownych hamowań. Wiec chyba na wiosnę sprzedam felgi i kupie nowe markowe 16, i na takim rozmiarze zostanę. A kupowałem 17 bo byłem nie doinformowany i myślałem że jak kupie większe felgi to skasuje mi się luz z przodu miedzy błotnikiem a kołem :mad2:.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na zimówki to nawet 195/55/16 możesz im bardziej wąskie tym lepiej. oczywiście jeżeli taki rozmiar jest zgodny z parametrami samochodu.

 

w rozmiarze 16" do E46 będą pasować: 195/60 R16. tyle, że to jest dość niepopularny rozmiar, nie wiem czy się opłaca szukać takich.

Skoro maja byc już mniejsze i komfortowe to 195/65/15 po co kombinować z jakimis wynalazkami .

Opublikowano
w rozmiarze 16" do E46 będą pasować: 195/60 R16. tyle, że to jest dość niepopularny rozmiar, nie wiem czy się opłaca szukać takich.

Skoro maja byc już mniejsze i komfortowe to 195/65/15 po co kombinować z jakimis wynalazkami .

 

bo te co podałeś nie wejdą do 320d po lifcie :D

Opublikowano
ja na zime mam 195/65/15 i beemka płynie po drodze jak duzy tankowiec :D buja na każdą strone... ale jest jeden plus - dziur nie czuć :)

Ja w zimę rzadko dziury czułem :P albo zamarznięta albo śnieg w środku:)

Opublikowano

Jako ciekawostkę mogę napisać co o jeździe na szerokich oponach w Polsce mówią osoby, które jechały na takich pierwszy (nieliczny) raz w życiu: "Ale bolą ręce od ściskania i trzymania kierownicy po tych cholernych dziurach i koleinach!" Chodzi oczywiście o BMW na 225/45/17 ;)

Ja się przyzwyczaiłem i było nieźle, choć nie ukrywam, że w pewnych okolicznościach wolałbym węższe - głównie w czasie deszczu, nocą w koleinach...

Opublikowano

Gwarantuje Ci, że zawieszenie sprawne w 100%.

Zawsze jak masz szerokie opony na niskim profilu to na koleinach "idzie ona kantem" po ścianie koleiny i stąd potrzeba wzmożonego pilnowania kierownicy, nic nadzwyczajnego.

Opublikowano
Ale mi tego nie tłumacz bo ja to wiem tylko napisałem żartem bo nie którzy twierdzą że auto prowadzi im się pewniej a ściąganie jest wynikiem zużytego zawieszenia :lol:
Opublikowano

z tym prowadzeniem na koleinach to jest ciekawe. u mnie to było tak:

 

330d 184KM kupiłem na oponach 225/45/R17 (wszystkich 4, nie pamiętam marki), w koleinach prowadziło się źle tak jak mówicie. zmieniłem opony z przodu na 205/50/R17. od razu ulga i znaczna poprawa.

 

330d 204KM również kupiłem na 4 oponach 225/45/R17 (i też nie pamiętam jakiej marki, ale jak przestanie padać to pójdę, sprawdzę i napiszę). prowadzi się całkiem nieźle, dużo lepiej niż tamto, może nie jakoś cudownie, ale nie przeszkadza mi to i nie zmieniałem opon z przodu na węższe.

 

przyczyną takiej różnicy mogą być albo inne opony w obecnym aucie albo zawieszenie albo ten słynny krzyżak w kolumnie kierowniczej. w każdym razie problem nie zawsze występuje i nie należy generalizować!

Opublikowano
Ale mi tego nie tłumacz bo ja to wiem tylko napisałem żartem bo nie którzy twierdzą że auto prowadzi im się pewniej a ściąganie jest wynikiem zużytego zawieszenia :lol:

Sorki :) - nie załapałem ironii.

Co do opon... różnica jest gigantyczna w prowadzeniu, jakości jazdy i komfortu psychicznego podczas prowadzenia. Jak widać po obrazkach teraz jeżdżę H.C., którego kupiłem na oponach 215/45/17 - Nexen N300... i to prawdziwy koszmar, pod każdym względem - szczególnie na mokrym i hałas :mad2:

Opublikowano
Widze ze dyskusja rozgorzala na dobre ,zdania sa podzielone,pozostaje tylko znalezc zloty srodek ,wyglad kosztem komfortu czy komfort tak jak teraz na 16 z nowymi Michelin Energy Saver ale znowu wyglad jakbym tarpanem jechal.....
Marcin
Opublikowano
Dobrze to ująłeś komfort kosztem wyglądu, pamiętam sytuacje kiedy kupiłem auto było na 225 wyprzedzałem auto kiedy wróciłem na właściwy pas akurat zaczęły się ogromne koleiny i nad rzuciło mi tył powiedziałem nigdy więcej takich rozmiarów.. I nie generalizuje zależy co się dla kogo liczy mam teraz nisko profilowe opony 17 i wiem jaka jest jazda na równej czysta przyjemność czucie auta i w ogóle ale na koleinach i dziurach to udręka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale mi tego nie tłumacz bo ja to wiem tylko napisałem żartem bo nie którzy twierdzą że auto prowadzi im się pewniej a ściąganie jest wynikiem zużytego zawieszenia :lol:

Czyli twierdzisz że zużyte zawieszenie i luzy w nim nie mają wpływu na prowadzenie auta :mad2:

Opublikowano
330d i 330i mają trochę inną zawiechę seryjnie, nie wiem dokładnie o ile ale auto troszkę niżej stoi. może zainteresuj się sprężynami od 330d, powinno wszystko pasować bez problemu.
Zaczne szukac sprezyn od 330d i zobacze jakie fele uda mi sie dostac w dobrej cenie mam nadzieje ze sie nie rozczaruje jazda ale za nim kupie sprezyny przymierze sobie fele jak wygladaja na standardowym zawieszeniu a potem dopiero sprezyny.Na 16 ktore mam auto z przodu ma wiekszy przeswit przy nowych amorach a z tylu jest nizej i pewnie jak zaloze 18 nie powinno byc zle ale z przodu moze tylko bede musial obnizyc,uparlem sie na te fele i wyglad jak u kumpla i mnie szlak trafia.

Kolego jeśli szukasz zawieszenia M-Pakiet to mam na sprzedaż bo u siebie zamontowałem Fele 18-stki Breyton GTR-S i założyłem zawieszenie gwintowane i została mi cała zawiecha z M-Pakietu, zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie przed wymianą nic z nią się nie działo, jeśli jesteś zainteresowany to pisz na priv, na pewno się dogadamy co do ceny i będziesz zadowolony. Natomiast co do felg ja kupowałem 18-stki ponieważ mam rodzinkę i trochę komfortu musi być, co ciekawe mam założone Breytony GTR-S 18 cali i nowe opony Yokohama S-drive przód 225/40 i tył 255/35 i nowy gwincik KW i ustawiony nie jest za bardzo nisko i komfort jazdy jest całkiem przyzwoity, może to potwierdzić kolega Zenek Koksownik, moim zdaniem założenie bardzo dobrych felg i opon gwarantuje że komfort na tym tak bardzo nie ucierpi. Ale tak naprawdę to wszystko zależy od kierowcy co dla niego oznacza komfortową jazdę a co twardy beton.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Ale mi tego nie tłumacz bo ja to wiem tylko napisałem żartem bo nie którzy twierdzą że auto prowadzi im się pewniej a ściąganie jest wynikiem zużytego zawieszenia :lol:

Czyli twierdzisz że zużyte zawieszenie i luzy w nim nie mają wpływu na prowadzenie auta :mad2:

 

Wcale tak nie twierdze miałem na myśli to że sprawne zawieszenie nie gwarantuje idealnej jazdy na koleinach z szerokimi oponami i z niskim profilem :D

Opublikowano
wsadzając 19 cali do e46 pasowało by miec mniejszy prześwit, 19 cali to duza felga, usztywnia troszeczke auto sama w sobie, bo nie zalozymy przeciez profilu opony 45-50 na 19 cali felge... Najlepiej żeby zawiecha była sprawna to raz, a dwa że dobrze dobrane amorki i sprężynki, to że będzie rzucać to normalna kwestia przy większej feldze i niższym profilu, największa różnica tkwi w gustach każdego z nas i tym jak ktoś kwestionuje pojęcia "targanie autem, sztywne zawieszenie, mały prześwit" zbyt ogólnikowo czasem piszecie, proponowałbym pisać parametry i nazwy dokładne części zarówno sprężyn amortyzatorów jak i felg zawarte w wypowiedziach bo rzucanie samotnych haseł w niczym nikomu nie pomorze, a temat będzie się ciągnął duzo za duzo :wink: z mojego doświadczenia mogę napisac ze mialem 19 cali w e38, w e38 taka felga szału nie robi z wyglądu, to duże auto, ale w e46 już będzie na pierwszym planie, co do szerokości opon to w e39 miałem na tyle 10 cali szerokosci i 265 opone, auto było postawione nisko, czyli jakieś 2 cm prześwitu max z tyłu, na oryginalnych amortyzatorach sachs super tourig, amortyzatory były kupione nowe, jeździło się całkiem nieźle, skoro więc kupujemy sobie takie rozmiary kół musimy z czymś iść na kompromis, nie może być komfort malina bo to nierealne, ale według mnie ze sprawnymi częściami jest naprawdę dobrze :wink:
Opublikowano
Ale mi tego nie tłumacz bo ja to wiem tylko napisałem żartem bo nie którzy twierdzą że auto prowadzi im się pewniej a ściąganie jest wynikiem zużytego zawieszenia :lol:

Czyli twierdzisz że zużyte zawieszenie i luzy w nim nie mają wpływu na prowadzenie auta :mad2:

 

Wcale tak nie twierdze miałem na myśli to że sprawne zawieszenie nie gwarantuje idealnej jazdy na koleinach z szerokimi oponami i z niskim profilem :D

 

jazda idealna może nie będzie, ale jak najbardziej sprawna tak (wbrew opinii co po niektórych)

jezdze e46 na 19stkach :mrgreen: przód opona 235/35, tył 265/30, zawias oryginał M technic

przy kupnie miałem trochę obaw jeśli chodzi o felunek, po przejechaniu prawie 4tys km mogę powiedzieć że da się z tym żyć/jeździć, wiadomo bardziej zwraca się uwagę na upady w nawierzchni czy studzienki zapadnięte, a autko jest sztywniejsze i bardziej wyczuwa się krótkie nierówności na jezdni (wcześniej jeździłem e39 na standardowym zawiasie na 17stkach latem), z koleinami nie mam większych problemów - auto nie prowadzi się jak tramwaj :cool2:

aktualnie testuje zimówki na 17stkach

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
Kurcze irytuja mnie wypowiedzi niektórych którzy w zyciu nie jadzili z duzymi felgami i mysla ze szerokosci opony 205 w porównaniu do 225/245 (jak w moim przypadku) nie ma znaczenia na wplyw w prowadzeniu !!!! Rozmawa zaczela sie od aspektów strikte wizualnych ale zabrnela do rodzaju opon. Jestem pewien ze duze grono z osób wypowiadajacych sie w tej sprawie nigdy nie byla na torze zeby przekonac sie o wlasciwosciach jezdnych swojego samochodu. Jak najbardziej zgadzam sie z opinia ze na zime to jak najmniejszy rozmiar ( w moim przypadku musialby to byc 17") ale tez bede sie twardo trzymal przy tym ze szersze opony zbieraja koleiny bo naprosciej tlumaczac jezdza rantem !!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.