Skocz do zawartości

Kodowanie a termostat i temperatura cieczy


szymonb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zauważyłem że po programowaniu i wgraniu najnowszego softu kompletnie zmieniła się charakterystyka otwarć termostatu.

Kiedyś termostat puszczał przy 84c aż do 72c i tak w kółko.

Teraz trzyma równo 94c.

Termostat nie był wymieniany tylko auto całe zakodowane na nowo.

Spalanie spadło o około 1,7 litra w mieście.

Z tego wychodzi że termostat oprócz mechanicznego ma także sterowanie elektroniczne które przy starym sofcie działa dość kiepsko.

Temperatury z czytywałem z ukrytego menu. Najpierw myśłąłem że to tylko kwestja przekalibrowania czujnika temperatury podczas kodowania ,

ale spadek spalania potwierdza zmianę zachowania termostatu.

 

 

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe mój termostat trzyma temp ok 75 stopni, ciekawe czy takie progr. by go uratowało.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech mi ktokolwiek pokaże palcem jakieś połączenie elektryczne w termostacie

dokladnie :cool2: :cool2: :cool2: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech mi ktokolwiek pokaże palcem jakieś połączenie elektryczne w termostacie

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB31&mospid=48483&btnr=11_3754&hg=11&fg=35

 

Pozycja numer 2

termostat.

Pozycja numer 5

Obudowa gniazda

tylko w połączeniu z

Końcówka gumowa

Styk gniazda MLK 1,2

 

Z rysunku wynika że w pozycji numer 5 termostat ma podłączenie elektryczne.

 

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech mi ktokolwiek pokaże palcem jakieś połączenie elektryczne w termostacie

dokladnie :cool2: :cool2: :cool2: :mrgreen:

 

Tu jeszcze dla panów link jakby były wątpliwości czy "Styk gniazda MLK 1,2" to podłączenie elektryczne.

 

RealOEM.com Strona główna => Wybierz inny samochód => Silnik- elektryka => diverse plugs and connectors

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VW71&mospid=50503&btnr=12_1459&hg=12&fg=32&hl=16&lang=pl

 

Wydaje mi się że jest to połączanie jak najbardziej elektryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozwiązanie występuje w silnikach benzynowych.

 

Temperatura silnika jest podwyższana, aby ograniczyć tarcie wewnętrzne przy spokojnej jeździe oraz spalanie (do okolic 100C) oraz obniżana, przy agresywnym obchodzeniu się z samochodem. Prócz termostatu, w zarządzaniu temperaturą pomaga elektryczna pompa wody nie napędzana z paska jak w dieslach. W pewnych warunkach, aby szybko zagrzać blok silnika, obieg cieczy może zostać zatrzymany.

 

W silniku 335i rozdzielony został układ chłodzenia oleju oraz cieczy chłodzącej, tam zarządzanie temperaturą jest jeszcze bardziej zaawansowane. Dodatkowo, 335i może ograniczyć moc wyjściową silnika w przypadku przekroczenia określonej temperatury oleju silnikowego.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozwiązanie występuje w silnikach benzynowych.

 

Temperatura silnika jest podwyższana, aby ograniczyć tarcie wewnętrzne przy spokojnej jeździe oraz spalanie (do okolic 100C) oraz obniżana, przy agresywnym obchodzeniu się z samochodem. Prócz termostatu, w zarządzaniu temperaturą pomaga elektryczna pompa wody nie napędzana z paska jak w dieslach. W pewnych warunkach, aby szybko zagrzać blok silnika, obieg cieczy może zostać zatrzymany.

 

W silniku 335i rozdzielony został układ chłodzenia oleju oraz cieczy chłodzącej, tam zarządzanie temperaturą jest jeszcze bardziej zaawansowane. Dodatkowo, 335i może ograniczyć moc wyjściową silnika w przypadku przekroczenia określonej temperatury oleju silnikowego.

 

Pozdrawiam

 

Nic dodać nic ująć. :cool2:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozwiązanie występuje w silnikach benzynowych.

 

Temperatura silnika jest podwyższana, aby ograniczyć tarcie wewnętrzne przy spokojnej jeździe oraz spalanie (do okolic 100C) oraz obniżana, przy agresywnym obchodzeniu się z samochodem. Prócz termostatu, w zarządzaniu temperaturą pomaga elektryczna pompa wody nie napędzana z paska jak w dieslach. W pewnych warunkach, aby szybko zagrzać blok silnika, obieg cieczy może zostać zatrzymany.

 

W silniku 335i rozdzielony został układ chłodzenia oleju oraz cieczy chłodzącej, tam zarządzanie temperaturą jest jeszcze bardziej zaawansowane. Dodatkowo, 335i może ograniczyć moc wyjściową silnika w przypadku przekroczenia określonej temperatury oleju silnikowego.

 

Pozdrawiam

 

Super info.

Wniosek w benzyniakach r6 w których kuleje temperatura (z rysunków na realoem wynika że r4 mają zwykły termostat i pompę napędzaną paskiem) kodowanie jak najbardziej może rozwiązać problem.

Nie dość że elektronika reguluje otwarcie termostatu to jeszcze pompa wody jest elektryczna.

Dobrze że nie zapytałem o termostat przed kodowaniem bo panowie w aso na pewno chętnie by go wymienili.

 

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech mi ktokolwiek pokaże palcem jakieś połączenie elektryczne w termostacie

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB31&mospid=48483&btnr=11_3754&hg=11&fg=35

 

Pozycja numer 2

termostat.

Pozycja numer 5

Obudowa gniazda

tylko w połączeniu z

Końcówka gumowa

Styk gniazda MLK 1,2

 

Z rysunku wynika że w pozycji numer 5 termostat ma podłączenie elektryczne.

 

Pozdrawiam

Szymon

 

Sorry, oparłem się na budowie termostatu z 2.0d i 3.0d a tam jest zwykły termostat i nie przyszło mi do głowy, że może być inaczej

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, ostatnio zauważyłem że w mieście temperatura silnika utrzymuje się w granicach 105st.

Jak tylko wyjadę gdzieś w trasę to się waha od 80 do 95st, a jak się zatrzymam to znowu rośnie do 105st.

Wczoraj wymieniłem termostat na nowy, dzisiaj pojechałem się przejechać i wszystko jest tak jak przed wymianą. Czyli tak być powinno ?

 

e90 320i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, ostatnio zauważyłem że w mieście temperatura silnika utrzymuje się w granicach 105st.

Jak tylko wyjadę gdzieś w trasę to się waha od 80 do 95st, a jak się zatrzymam to znowu rośnie do 105st.

Wczoraj wymieniłem termostat na nowy, dzisiaj pojechałem się przejechać i wszystko jest tak jak przed wymianą. Czyli tak być powinno ?

 

e90 320i

 

Ultimatum

Zmień zdjęcie tego bandziora, terrorysty na profil , to i temperatury wrócą norm.

Inaczej zero pomocy , nikt nie powinien Ci odpowiedzieć :nienie: .

 

Niesmaczny żart !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Hej, a mam takie pytanie bo po wymianie termostatu na customowy zapala mi sie check engine. Fabryczna temperatura jest 105 stopni a ten jest na 95 stopni i teraz pytanie czy jest jakas opcja aby to zakodowac jakoś, że inna temperatura itd? Wyrzuca mi error, że po prostu za szybko sie otworzył itd. Ktos ma jakis pomysl?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.