Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

mi nie padła:) skąd masz takie teorie?

W US mają kiepskiej jakości paliwo to im pompy padają, 99% amerykanów to ludzie z IQ frytki i nie wiedzą nawet jak obchodzić się z samochodem turbodoładowanym.

Niektorzy mają to po prostu gdzieś bo ich stać na nowe a potem piszą na forach że silnik pada, że pompa pada... że coś tam... taa.....:)

 

Wujek, z którego roku masz auto? Bo u mnie jest 3 pompa paliwa. 90k przelotu. Problem z turbosprężarkami jest taki że zawory upustowe się luzują i dzwonią przy hamowaniu silnikiem ewentualnie na wolnych obrotach. Nie wpływa to na ich pracę, problem jest natury kosmetyczno-komfortowej. U mnie dzwonią. :norty:

 

Sposób użytkowania nie ma tu wiele do rzeczy. Problemy te z czasem zostały rozwiązane przez producenta.

Pozdrawiam

Alek

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A jakie jest spalanie w 335i, bo z racji na osiągi zacząłem się zastanawiać również nad 335i?

oraz jaki jest koszt pompy paliwowej, która lubi wysiąść??

ewentualnie inne niespodzianki jakie mogą się przytrafić przy 335i??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Normalne dla 3.0i jezdzonego dynamicznie. Realnie tyle spali.

 

335i moze byc oszczedniejszy delikatnie przy podobnej jezdzie.

 

A niby dlaczego 335i ma być oszczędniejsze???????

 

Dlatego bo masz większą moc i moment od niższego zakresu obrotów:)

Wiem że to nie treść pytania ale dla przykładu moje 335i po mieście pali od 11-14. (oczywiście, można więcej :) )

W trasie autostradowej można spokojnie osiągnąć wartość 8.5 litra (jak sobie jedziesz 130-140...) natomiast z warszawy do gdanska jak się uprzesz to możesz i niskie 7.x osiągnąć. :)

jak jechałem w wakacje to tez rekord niskiego spalania na trasie warszawa-gdansk pobiłem :mrgreen: non stop remonty

Opublikowano

Ja mam autko z początku produkcji prawie:P sierpień 2006, pierwsza rej 2007.

u jak do tej pory rzadnych problemów z silnikiem a przelot prawie dwa razy wiekszy.

jedyne co mnie teraz gryzie to:

- przestal mi dzialac keyless go (w ogole caly dostep komfortowy?), podejrzewam ze cos z GEO2 jest zle zamontowane i zwarcie gdzies jest...;/

- przy delikatnym hamowaniu chyba prawy tylny zacisk ma problem bo czasem stuknie...

- wsio :)

spalanie o 335i to tutaj raz opisalem:

viewtopic.php?f=17&t=165039

Opublikowano

jak jechałem w wakacje to tez rekord niskiego spalania na trasie warszawa-gdansk pobiłem :mrgreen: non stop remonty

 

no ja raz tak mialem jak mialem jeszcze e90 320d:) spalanie warszawa-sopot-warszawa 4.7 litra :) Tym niestety nie mialem okazji jeszcze sprawdzic... brak czasu:(

Opublikowano

Pytanie do użytkowników coupe e92, czy da się tym jeździć zimą ze względu na obniżone zawieszenie??

chodzi mi o koleiny w śniegu??

Oraz czy e92 335i jest jeszcze bardziej obniżona w stosunku do e92 powiedzmy 320d??

Opublikowano

@ banas11

 

Moja pali w mieście od 14 (weekendy) do 15,5 (w tygodniu). Szybka jazda w trasie (autostrada do 200 kmh) średnio 11-11,5. Powiem tylko tyle ze przy 160 kmh auto pali jakieś 3 litry na 100 mniej niż moje byle audi A3 1.8Tq. W mieście Audi paliło mi 14.

 

Z rzeczy psujących się to nie ma ich dużo. Pompę paliwa wymieniał poprzedni właściciel w 2009 roku. Wytrzymała 2 lata. Ja wymieniłem we wrześniu i ta nowa podobno ma się już nie psuć. Wymieniłem jeszcze jeden solenoid Vanosa. Pompa 900 PLN, solenoid 350.

Z innych tematów mam jakiś magiczny problem z czujnikami zużycia klocków. Co jakiś czas ni z tego ni z owego zapala się wezwanie do ich wymiany chociaż nic im nie dolega. Czasem nie daje się to skasować z zestawu wskaźników. Potrzeba wtedy kompa.

Ogólnie rzecz biorąc, pod względem np zawieszenia i hamulców auto jest zadziwiająco trwałe.

W nowszych autach były problemy z wtryskami, była jakaś akcja serwisowa na nie.

 

@ Wujek

 

IMO masz farta bo auto trochę starsze niż moje. Od dawna nim jeździsz? Bo jeszcze może być tak, że jeśli kupiłeś używkę z zagranicy to auto zanim trafiło do PL mogło być objęte akcją serwisową właśnie na pompę i turbiny, bo takie akcje były. Wtedy masz problem w ogóle z głowy. W US pompy wymieniali wszystkim, turbiny tym co się wystarczająco naprzykrzali serwisowi.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

 

@ Wujek

 

IMO masz farta bo auto trochę starsze niż moje. Od dawna nim jeździsz? Bo jeszcze może być tak, że jeśli kupiłeś używkę z zagranicy to auto zanim trafiło do PL mogło być objęte akcją serwisową właśnie na pompę i turbiny, bo takie akcje były. Wtedy masz problem w ogóle z głowy. W US pompy wymieniali wszystkim, turbiny tym co się wystarczająco naprzykrzali serwisowi.

 

autko kupilem od kolesia co kupil je nowe w niemczech, kupilem jak mialo niecale 130k przelotu :) pompa wymieniana byłą po 20 tyś km i trzyma od tamtej pory (już przeszło 140k km na JEDNEJ POMPIE...) co do czujnika klocków to mam TEN SAM PROBLEM:P jednak jade wtedy podpiąc go pod kompa, reset i na jakieś 3-4 miesiace jest okej:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie do użytkowników coupe e92, czy da się tym jeździć zimą ze względu na obniżone zawieszenie??

chodzi mi o koleiny w śniegu??

Oraz czy e92 335i jest jeszcze bardziej obniżona w stosunku do e92 powiedzmy 320d??

 

e92 bez problemu daje radę zimą. W zeszłym roku ani razu sie nie zawiesiłem, nie porysowałem zderzaków, ani nie zakopałem...po prostu trzeba uważać i jeździć z głową.

Opublikowano
Jeśli chodzi o spalanie mojej 330i 258ps to miasto 15-16l częściej bliżej 16 to tak przy normalnej jeździe, trasa jak się bardzo postaram to 8 ale z reguły bliżej 9, co do osiągów to nie powalają szukałem 335i i żałuję że nie znalazłem, bo tu od początku było mało :mad2: za to usterkowość na pewno mniejsza brak turbo drogiej pompy paliwa.
Opublikowano

No i dlatego tak ciezko w PL sprzedać nawet bardzo zadbane 325i/328i i 330i. Tak naprawde osiagi na poziomie troche lepszym niz lekko czipowane 320d...a spalanie, ogromne.

 

Ja mam 328i i tez od samego początku bylo mało. Zainwestowałem w kompletny układ wydechowy Hartge i pare innych rzeczy celem zwiekszenia mocy.

 

Na hamowni z 234 PS zrobilo sie 267. I teraz to nawet chodzi, ale o wciskaniu w fotel do 160 km/h jak w 335i nie ma mowy.

 

Spalanie ? Miasto 13-15. Trasa - o dziwo normalnie jadąc mozna zejść do 6,5 -7 L.

Opublikowano
Pytanie do użytkowników coupe e92, czy da się tym jeździć zimą ze względu na obniżone zawieszenie??

chodzi mi o koleiny w śniegu??

Oraz czy e92 335i jest jeszcze bardziej obniżona w stosunku do e92 powiedzmy 320d??

 

e92 bez problemu daje radę zimą. W zeszłym roku ani razu sie nie zawiesiłem, nie porysowałem zderzaków, ani nie zakopałem...po prostu trzeba uważać i jeździć z głową.

 

dokładnie, ja tak samo żadnych problemów nie mialem...

Opublikowano
No i dlatego tak ciezko w PL sprzedać nawet bardzo zadbane 325i/328i i 330i. Tak naprawde osiagi na poziomie troche lepszym niz lekko czipowane 320d...a spalanie, ogromne.

.

ja przesiadlem sie z e46 330ci na e90 320d chipowana na 200PS

i twierdze ze te auta dzieli przepasc w osiagach...

Spalanie faktycznie niskie w 320d- 6-8l ale osiagi szkoda gadac.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i dlatego tak ciezko w PL sprzedać nawet bardzo zadbane 325i/328i i 330i. Tak naprawde osiagi na poziomie troche lepszym niz lekko czipowane 320d...a spalanie, ogromne.

 

Ja mam 328i i tez od samego początku bylo mało. Zainwestowałem w kompletny układ wydechowy Hartge i pare innych rzeczy celem zwiekszenia mocy.

 

Na hamowni z 234 PS zrobilo sie 267. I teraz to nawet chodzi, ale o wciskaniu w fotel do 160 km/h jak w 335i nie ma mowy.

 

Spalanie ? Miasto 13-15. Trasa - o dziwo normalnie jadąc mozna zejść do 6,5 -7 L.

no czy tylko troche lepsze osiagi 330i vs 320d po czipie to bym sie sprzeczał

Opublikowano

Nie no tu troche przesadzilem. 330i 272 PS ma o wiele lepsze osiagi od czipowanego 320d.

 

W koncu od 0 do 160 w 15s to juz jest bardzo dobry czas.

 

Ale 325i/328i to lipa.

Opublikowano
Też uważam że porównanie 320d do 330i to lekka przesada scigałem się z 330d automat i robiłem go bez trudu, myślę że dopiero po chipie miałby szansę niestety nie udało się już tego sprawdzic :mad2:
Opublikowano

Jak ja miałem 328i przed załozeniem układu wydechowego Hartge i paru innych rzeczy to ścigałem sie raz z 330d.

 

Od 100 do 200 szliśmy rowniotko, wiec niby nie jest źle , ale doznań w postaci wciskania w fotel nie bylo.

 

Odczucia w 330d sa o wiele lepsze.

Opublikowano

Nie wiem czy ktoś jeszcze potrzebuje, ale wrzucę (dane z katalogów AM&S):

e90 2006 325i 218: 8,4

330i - 8,7

 

e90 LCI 325i: 7,2

330i - 7,4

 

A 335i może przy spokojnej jeździe palić mniej z tego względu, że dzięki turbo mieszanka może być bardziej zubożona i bogatsza w powietrze.

A co do osiągów to ja dalej uważam że diesel nie może być sportowy, a takie złudne wciskanie w fotel to zazdrosnym sąsiadom można wciskać, ale może to dlatego że jeżdżę motocyklem wykręcającym 13000obrto mogę mieć małe zboczenie :wink:

Opublikowano

 

A 335i może przy spokojnej jeździe palić mniej z tego względu, że dzięki turbo mieszanka może być bardziej zubożona i bogatsza w powietrze.

 

Ciekawa teoria ...

 

Wg mojej wiedzy to w silnikach turbo jest nizszy afr czyli bogatsza mieszanka ...

Opublikowano

 

A 335i może przy spokojnej jeździe palić mniej z tego względu, że dzięki turbo mieszanka może być bardziej zubożona i bogatsza w powietrze.

 

Ciekawa teoria ...

 

Wg mojej wiedzy to w silnikach turbo jest nizszy afr czyli bogatsza mieszanka ...

 

 

Zależy pewnie od wielu czynników i nastawów, na pewno w wysokich partiach obrotów mieszanka jest zacnie duża :D

Opublikowano

Panowie, część teorii jakie się tu pojawiają w temacie zużycia paliwa (nie tylko w tym wątku) to herezje. Ustalmy pewne fakty.

 

W silniku spalinowym benzynowym moment a co za tym idzie moc powstają ze spalenia PALIWA w odpowiedniej ilości tlenu. Dodatkowa moc przy turbodoładowaniu pochodzi ze spalenia dodatkowej ilości paliwa, a nie z napompowania silnika powietrzem.

 

335i vs 330i 272 KM (wtrysk bezp.)

W takich samych warunkach pracy nie ma szans żeby silnik 335i spalił mniej paliwa niż ten z 330i DI. Oba korzystają z dobrodziejstw bezpośredniego wtrysku paliwa, który pozwala sporo podnieść stopień sprężania bez obawy o spalanie stukowe i konieczności stosowania paliwa wysokooktanowego. A jak wiadomo, w benzyniaku im wyższy stopień sprężania tym większa sprawność. 330i ma st. spręż. chyba 12 (piszę z głowy) a 335i ze względu na doładowanie ok 10.5.

 

Przy delikatnej jeździe, powiedzmy stałe 100 kmh 330i spali mniej, bo ma wyższy stopień sprężania, a więc wyższą sprawność. Do tego 335i jest zatkany turbosprężarkami które w tych warunkach nie pompują powietrza (zbyt małe obciążenie) a tylko zatykają wydech i dolot jeszcze bardziej pogarszając sprawność. Jedyny plus dla 335i w kwestii zużycia paliwa to nieco dłuższe przełożenie główne układu napędowego, dzięki czemu przy tej samej prędkości będzie miał nieco niższe obroty. Ale to nie skompensuje niższej sprawności.

 

Kolejny mit to to, że 335i jest oszczędniejszy, bo ma duży moment z samego dołu więc umożliwia dynamiczną jazdę bez kręcenia wysoko. I owszem umożliwia taką jazdę, ale przy odpowiednio wysokim spalaniu. Myślę że przy 2000 obr 330i może dać maksymalnie 250 Nm a 335i 400Nm. Chwilowe zużycie paliwa w tych warunkach będzie w podobnej proporcji

 

Natomiast jest bardzo prawdopodobne i obserwacje userow zdają się to potwierdzać, że starszy motor 330i 258KM z racji starszej technologii (wtrysk pośredni, niższy st. spręż) przy delikatnej jeździe pali podobnie jak tez z 335i. Podobnie, powinien palić więcej niż 330i 272KM

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
Normalne dla 3.0i jezdzonego dynamicznie. Realnie tyle spali.

 

335i moze byc oszczedniejszy delikatnie przy podobnej jezdzie.

 

A niby dlaczego 335i ma być oszczędniejsze???????

 

Dlatego bo masz większą moc i moment od niższego zakresu obrotów:)

Wiem że to nie treść pytania ale dla przykładu moje 335i po mieście pali od 11-14. (oczywiście, można więcej :) )

W trasie autostradowej można spokojnie osiągnąć wartość 8.5 litra (jak sobie jedziesz 130-140...) natomiast z warszawy do gdanska jak się uprzesz to możesz i niskie 7.x osiągnąć. :)

ale na tych niskich obrotach masz większą dawkę paliwa. po to jest turbo by podlać więcej.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.