Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Może ktoś z forumowiczów orientuje się jakie jest katalogowe spalanie bmw 330i 258km, pytam ponieważ, w necie różne źródła zóżnie podają, a nie ma danych dotyczących starszych silników na oficialnej str BMW.

Z tego co się oreintuję to to silnik o mocy 272km jest na bezpośrednim wtrysku benzyny i pali mniej paliwa niż silnik o mocy 258km??

Inna kwestia jaka mnie interesuje to fakt że 325i 218km i 330i 272km mają prawie identyczne spalanie ( różnica 0,1 l/100km) według strony producenta, wiem że na stronie producenta spalanie jest mocno zaniżone, ale mnie bardziej interesuje kwestia różnic w spalaniu!

Pytanie czy 325i 218km wyszły kiedyś na bezpośrednim wtrysku paliwa czy cały czas produkowane są na pośrednim wtrysku?? oraz kiedy ten silnik przechodził modyfikacje, ponieważ od wielu lat ma niezmienioną moc 218km??

Mowa cały czas o wer EUROPEJSKICH, proszę nie wypowiadać się o wersjach USA bo wtedy to już wogule robi się bałagan!

Podsumowując intersuje mnie jaka jest różnica w spalaniu 330i 258km a 325i 218km obydwa auta to 2005/2006r, oraz jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy 330i 258km a nowszym 330i 272km??????????????????

Chodzi mi o spalanie według koncernu BMW oraz spalanie w realu??

Jeśli ktoś posiada link do danych dotyczących spalania bmw 330i 258km podanych przez BMW, to prosiłbym o podesłanie.

POZDRAWIAM!

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

Posiadam BMW 330i 258km 2005 rok 110000 km przebieg.

Jazda normalna miasto (przed programowaniem) 14,5 lato klima / 15,5 zima , po programowaniu 13,8 zima (w lato nie miałem okazji sprawdzić)

Trasa 9,8 litra nie przekraczałem 160km/h, niezależnie od pogody spalanie takie samo , brak testów po programowaniu.

 

Zauważyłem że po programowaniu i wgraniu najnowszego softu kompletnie zmieniła się charakterystyka otwarć termostatu.

Kiedyś termostat puszczał przy 84c aż do 72c i tak w kółko.

Teraz trzyma równo 94c i spalanie spadło znacznie.

Termostat nie był wymieniany tylko auto całe zakodowane na nowo.

 

Pozdrawiam

Szymon

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Normalne dla 3.0i jezdzonego dynamicznie. Realnie tyle spali.

 

335i moze byc oszczedniejszy delikatnie przy podobnej jezdzie.

Opublikowano

Z tego artykuły:

http://www.autocentrum.pl/testy/po-prostu-scigacz/

 

Wynika że spalanie deklarowane przez producenta dla 330i 258km wynosi:

Trasa 6,4 (6,8) wartości w nawiasie dotyczą automatu

miasto 12,7 (12,9)

średio 8,7 (9,0)

 

Natomiast spalanie deklarowane przez producenta dla 325i 218km (nie wiem tylko czy dotyczy się to również rocznika 2006, bo te dane są aktualnie zamieszczone na stronie producenta, a nie wiem czy ten silnik miał jakieś modyfikacje od tamtego czasu)

Trasa 5,5 (5,6)

miasto 9,8 (9,7)

średnio 7,1 (7,1)

 

Podkreślam, że wiem że wartości są zaniżone

Ale jak już wcześniej mówiłem chodzi mi o różnice pomiędzy spalaniem 330i 258km a 325i 218km

Na forum ludzie się wypowiadają że różnica w spalaniu między tymi dwoma autami to zaledwie 0,5l/100km, a tu z danych producenta wynika całkiem inna wartość bo średnie spalanie to różnica 1,9l/100km a dla miasta aż 3,1l/100km

Dziwne, żeby koncern BMW podawał, aż takie różnice w spalaniu, a w realu wychodziło by tylko 0,5l???????

Opublikowano
Normalne dla 3.0i jezdzonego dynamicznie. Realnie tyle spali.

 

335i moze byc oszczedniejszy delikatnie przy podobnej jezdzie.

 

A niby dlaczego 335i ma być oszczędniejsze???????

Opublikowano

Zapomniałem dodać że moje 330i to automat więc pewnie z litr trzeba dodać do manualna.

Te dane ze strony BMW to jakaś kpina.

Nie jestem w stanie spalić poniżej 6,8 w trasie 2 litrową benzyną w focusie 2 a tu 3 litrowa bmw o wiele cięższa ma palić 5,5.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Normalne dla 3.0i jezdzonego dynamicznie. Realnie tyle spali.

 

335i moze byc oszczedniejszy delikatnie przy podobnej jezdzie.

 

A niby dlaczego 335i ma być oszczędniejsze???????

 

Dlatego bo masz większą moc i moment od niższego zakresu obrotów:)

Wiem że to nie treść pytania ale dla przykładu moje 335i po mieście pali od 11-14. (oczywiście, można więcej :) )

W trasie autostradowej można spokojnie osiągnąć wartość 8.5 litra (jak sobie jedziesz 130-140...) natomiast z warszawy do gdanska jak się uprzesz to możesz i niskie 7.x osiągnąć. :)

Opublikowano
nie wiem ile pali 330i nie miałem nie mierzyłem spalania :) wiem ile pali moje, pamiętaj że podałem Ci wartości przy jeździe normalnej przy jeździe torowej to na 83 km poszło mi 40 litrów paliwa :), ale z tego co kolega napisał wyżej to jak na swoje osiągi (mierne...) 330i 258km pali bardzo dużo. Spodziewałem się średniej wartości po mieście w okolicach 12l a nie 15...
Opublikowano

I dlatego w Polsce sprzedanie 325i/328i graniczy z cudem, a jak juz to naprawde tanio.

 

Podobnie jest z 330i.

 

Co do osiagow...to nie przesadzaj, nie są mierne....Sa dobre.

 

330i 272 PS od 0 do 160 km/h robi w 15s. A to juz jest ladny czas.

Opublikowano

325i też się sprzedają za niegłupie pieniądze, nie takie jak 330i no ale to normalne ze 330i jest droższe, wiem bo się rozglądam za samochodem od 2 miesięcy

i w tym czasie kilka aut które były zadbane 325i się sprzedało.

Ja też się rozglądam za 330i, tylko że ciężko coś rozsądnego znaleźć, jak się trafi jakieś ładne 325i to nie wiem czy się nie skuszę?

325i to też jest fajny temat, ponieważ jest to najminejszy silnik R6 dostępny w bmw, który jest jednak najtańszy w zakupie jak i w eksploatacji, a ludzie się z tym liczą

a kryzys nas goni...

No i kwestia spalania 325i a 330i, bo sam nie wiem jak to wychodzi w realu bo jeśli 2l tak jak to wycnika z danych katalogowych, no to nie jest mało!

335i ma z kolei jakieś tam problemy, nie pamietam czy z pompą paliwową, czy z turbiną, czy z czymś tam innym, pamiętam że jest to dość kosztowna wada.

Opublikowano

335i ma z kolei jakieś tam problemy, nie pamietam czy z pompą paliwową, czy z turbiną, czy z czymś tam innym, pamiętam że jest to dość kosztowna wada.

 

160.000 km - fabryczne turbiny, wtryski a pompa paliwa wymieniona na początku (akcja serwisowa) można? Można! :) Kwestia tego jak ktoś dba o autko turbo doładowane i jak się z nim obchodzi myślę żę do 200.000-230.000 dojadę bez większych problemów eksploatacyjnych.

 

Co nie zmienia faktu że tak jak piszesz 325i będzie tańsze w eksploatacji oraz zakupie, mam nadzieje że trafisz dobry egzemplarz i będziesz sie nim cieszył.

Co do osiągów to może faktycznie przesadziłem;p nie są mierne, kwestia potrzeb, dla mnie 335i to już za wolne jest

Jeśli chodzi o awaryjność to tak jak czytam forum to faktycznie najmniej jest tych "najsłabszych" rzędowych szóstek, czyli 325i... :)

Opublikowano

A co myślicie na temat spalania, jeśli chodzi o 325i oraz 330i 258km, obydwa samochody 2006r.

Jakie są realne różnice pomiędzy tymi dwoma samochodami, bo jeśli 0,5litra to napewno będę szukał tylko i wyłącznie 330i

a jeśli 2l no to trzeba się zastanowić??

Opublikowano

Biorac pod uwage, ze ladna 325i u dilera nie moze sie sprzedac juz od kilku miesiecy z za 57 tys (co jest normalna cena) to w sumie swiadczy o tym, ze latwo nie jest. A samochod bezwypadkowy, pierwszy wlasciciel.

 

Ale moze to przez to, ze 328i USA jak sa w dobrym stanie (w sensie dobrze ulepione badz po niewielkim dzwonie ) chodza po 50-60 jak sa 2008. I dopierwo wtedy sie sprzedaja.

 

Ja bym Ci polecal zastanowic sie nad 335i.

 

Osiagi nie z tej ziemi, a spalanie praktycznie takie samo jak 325i/330i.

Opublikowano

335i ma raczej większe spalanie, dochodzą 2 x turbo i bezpośredni wtrysk, ma się co psuć, do tego pompa paliwowa która siada co jakiś czas!

Osiągi za to rewelacja!!

Opublikowano
Biorac pod uwage, ze ladna 325i u dilera nie moze sie sprzedac juz od kilku miesiecy z za 57 tys (co jest normalna cena) to w sumie swiadczy o tym, ze latwo nie jest. A samochod bezwypadkowy, pierwszy wlasciciel.

 

To auto nie wygląda ciekawie według mojego gustu, mam na myśli, że nie podoba mi się zestawienie i wyposażenie, no i wygląda jakoś nie świeżo na tych zdjęciach, może dlatego nie ma chętnych??

Opublikowano

Wedlug mnie to auto wyglada bardzo dobrze. Wyposazenie ma ok (skóra, automat, ksenony, klimatronik itp itd).

 

Nie ma zainteresowania , bo to benzyna, a osiagi troche lepsze od 320d.

 

A22-Lakier Sparkling Graphite Metallic

LCB4-Tapicerka skórzana Dakota Beige

 

Wyposażenie dodatkowe:

205-Automatyczna skrzynia biegów

249-Wielofunkcyjność dla kierownicy

255-Kierownica sportowa skórzana

2BF-Obręcze aluminiowe Double Spoke 154

302-Instalacja alarmowa

321-Wyp.zewn.w kolorze pojazdu

423-Dywaniki welurowe

431-Lusterko wewnętrzne ściemniane automatycznie

441-Pakiet dla palacych

459-Elektryczna regulacja foteli z pamiecia

465-System zaladunku

470-System Isofix

488-Podparcie ledzwi kierowcy i pasazera

497-Podlokietnik srodkowy na kanapie

494-Podgrzewanie fotela kierowcy/pasażera

4AE-Podłokietnik przedni przesuwany

502-Spryskiwacze reflektorów

520-Lampa przeciwmgłowa

521-Czujnik deszczu

522-Światło ksenonowe

534-Klimatyzacja automatyczna

544-Regulacja predkości z funkcją hamowania

563-Pakiet oświetlenia

644-Instalacja tel.kom.z Bluetooth

663-Radio BMW Professional

676-System glosnikow HiFi

694-Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

 

W sumie co wiecej potrzeba w takim aucie ? Tylko Navi Prof i sportowych siedzen.

Opublikowano
Ja sądzę że różnica spalania między 325 i 330 jest zależna od stylu jazdy. Przy nie wielkich o obrotach(do 3000,4000) będzie niewielka. Na wyższych spali pewnie z 2litry więcej.
Opublikowano
Ja sądzę że różnica spalania między 325 i 330 jest zależna od stylu jazdy. Przy nie wielkich o obrotach(do 3000,4000) będzie niewielka. Na wyższych spali pewnie z 2litry więcej.

 

Możliwe, że tak jest, tylko żeby przy normalnej jeździe nie wychodziły takie różnice

 

Zresztą nowe silniki 325i czhyba też są na bezpośrednim wtrysku paliwa i przez to dane producenta sa mniejsze w porównaniu z danymi modelu 330i 258km?

Szkoda że na stronie BMW są tylko dane techniczne aktualnie sprzedawanych samochodów, a nie ma archimum z danymi poprzednich i starszych modeli?

Ciekaw jestem czy dane co do spalania 325i z 2005r różnią się od danych na temat spalania 325i z 2011r??

Bo pomiędzy 330i 258km a 330i 272km różnice w spalaniu w katalogu są już spore?

Opublikowano

Może jest jakaś osoba na forum co ma dostęp do takich danych katalogowych z poprzednich lat

albo orientuje sie jak to jest z tymi silnikami, czy przechodziły jakieś modyfikacje czy nie??

Opublikowano
Być może komuś się przyda: Kolegi Z4 z silnikiem 2.5 204 PS na bezpośrednim wtrysku, manual, pali przy szybkiej jeździe autostradowej ok. 1-1,5 litra mniej niż moje 335i w automacie.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
To może ja troche pomoge...mialem 325i automat tyle ze wersja usa a wiec 3.0 silnik a nie jak bylo na poczatku na europe 2.5.Mialem autko przez pol roku...W miescie spalanie to ok 15 l przy dynamicznej jezdzie(nie umie inaczej) pewno mozna mniej no ale nie kupuje sie takiego auta zeby sie meczyc.W trasie przy "mojej jezdzie czyli dosc szybko to ok 10l.Chociaz czasami gdy nie bylo potrzeby przycisniecia to komputer pokazywal w granicach 8 litrow i to bez jakiegos szczegolnego zamulania.Wiem co to ecodriving wiec i w takich warunkach przetestowalem auto i bylo 7 ale to nie jazda,tak sie nie da jezdzic.Tak czy inaczej moje srednie spalanie oscylowalo w granicach 12l.Auto mialo 50 tys km jak je sprzedalem.Przywiezione z usa w ramach mienia przesiedlenczego wiec przebieg org i bezwypadkowe(do wymiany mialem blotnik).Ogolnie pozytywne odczucia...teraz jezdze 320d 163 km i mam spalanie wiadomo jakie ale kultura i dzwiek silnika r6 bezcenne.Mimo wszystko jezeli chcesz isc w benzyne to radze kupic 330 gdyz spalanie porownywalne a osiagi o wiele lepsze,wiem bo tez jezdzilem tyle ze manualem.W 325i mialem osiagi minimalnie lepsze niz w 320d.Mam nadzieje ze pomoglem...
Opublikowano
335i ma raczej większe spalanie, dochodzą 2 x turbo i bezpośredni wtrysk, ma się co psuć, do tego pompa paliwowa która siada co jakiś czas!

Osiągi za to rewelacja!!

 

mi nie padła:) skąd masz takie teorie?

W US mają kiepskiej jakości paliwo to im pompy padają, 99% amerykanów to ludzie z IQ frytki i nie wiedzą nawet jak obchodzić się z samochodem turbodoładowanym.

Niektorzy mają to po prostu gdzieś bo ich stać na nowe a potem piszą na forach że silnik pada, że pompa pada... że coś tam... taa.....:)

Opublikowano
335i ma raczej większe spalanie, dochodzą 2 x turbo i bezpośredni wtrysk, ma się co psuć, do tego pompa paliwowa która siada co jakiś czas!

Osiągi za to rewelacja!!

 

mi nie padła:) skąd masz takie teorie?

W US mają kiepskiej jakości paliwo to im pompy padają, 99% amerykanów to ludzie z IQ frytki i nie wiedzą nawet jak obchodzić się z samochodem turbodoładowanym.

Niektorzy mają to po prostu gdzieś bo ich stać na nowe a potem piszą na forach że silnik pada, że pompa pada... że coś tam... taa.....:)

popieram kolege w 100%...wiem bo bylem w usa troche czasu...niektorzy(moj znajomy amerykanin)nie zmienial w swoim chevim equinoxie oleju przez 90 tkm bo nie wiedzial ze trzeba.Ale auto jak wyjezdzalem dalej jezdzilo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.