Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Czy można, w celu zapewnienia odpowiedniego napięcia, aktualizować sterownik automatycznej skrzyni biegów z odpalonym silnikiem? Podobno do programowania potrzebne jest stabilne źródło napięcia stabilizowanego 13,5-14,6V o wydajności prądowej min. 50A. Niestety nie mam dostępu do takiego urządzenia. Pomyślałem, że odpalony silnik może być takim źródłem. Czy mam rację?
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zaleca sie utrzymanie min 14V ale nie trzeba zwykly prostownik wystarczy jak masz dobry aku to prostownika tez nie potrzebujesz WinKfp robi skrzynie 15min MAX

 

A co z kwestią programowania z odpalonym silnikiem? Niestety próbowałem już programować bez dodatkowego zasilania co skończyło się przerwaniem procesu i pozostawieniem skrzyni w opcji serwisowej (tylko wsteczny i 3 bieg). Po operacji akumulator był prawie kompletnie rozładowany pomimo, że nie miałem z nim wcześniej żadnego problemu. Więc spytam jeszcze raz. Czy możliwe jest programowanie skrzyni z odpalonym silnikiem?

Opublikowano

Programuję WinKfp.

Poprzednia próba zakończyła się takim błędem

http://img10.imageshack.us/img10/7652/bladskrzynia.jpg

 

Jeszcze jedna uwaga. Zauważyłem, że u mnie w miejscu "ECU address/integration position" mam wartość "XX P-SGBD uses internal Address". Na filmikach widziałem wartość np. "18 Unverbaut". Czy to ma jakieś znaczenie?

 

Tak to wygląda:

http://img193.imageshack.us/img193/558/ecuaddress.jpg

 

I jeszcze jedno pytanie. Wystarczy zwykły prostownik, czy też konieczny jest jakiś szczególny?

Opublikowano

To już miałem prawidłowo ustawione, dzięki:). Oczywiście jeśli chodzi Ci o ustawienia portu USB serial port.

Jutro będę próbował jakoś z tym powalczyć, choć mam sporego stracha przed kompletnym unieruchomieniem skrzyni:).

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze jedna wątpliwość. INPA od viakena śmiga na com2. Ty piszesz o com1. Nie wydaje mi się żeby to miało jakieś znaczenie, w końcu WinKfp chyba korzysta z ustawień definiowanych pod INPA. Ale chciałbym mieć pewność. Dodam, że INPA rozpoznaje prawidłowo zarówno Baterię jak i Zapłon.

I jeszcze jedno. Jaka jest najnowsza wersja WinKfp? I jeśli byłbyś łaskaw, to może mógłbyś się nią podzielić:)?

 

Mam jeszcze jedno pytanie. Programowanie WinKfp powinno się wykonywać z kluczykiem w stacyjce w pozycji 1 czy też w innej pozycji? A może bez kluczyka?

Edytowane przez AyrturSenny
Opublikowano
Tak robiłem. Dzięki za pomoc, jutro spróbuję programować po podłączeniu prostownika. Zaktualizowałem WinKfp do polecanej przez Ciebie wersji. Jeszcze raz dzięki.
Opublikowano

Udało mi się zaprogramować sterownik skrzyni. Po podłączeniu prostownika poszło całkiem gładko.

Niestety po programowaniu skrzyni chciałem flashować również sterownik silnika. I tu niemiła niespodzianka, proces przerwany na samym początku i niestety już silnik nie odpala. Czy możliwe żeby podczas programowania skrzyni akumulator się tak rozładował, że pomimo podłączonego prostownika przerwał proces aktualizacji sterownika silnika? O dziwo rozrusznik kręci. Czy dłuższe ładowanie aku i późniejsza próba flasha może rozwiązać ten problem?

Opublikowano

To obd. To dosyc popularny interface, kupiony na allegro od viaken. Tylko, ze nie udalo mi sie zaprogramowac silnika bo proces przerwal sie na samym poczatku. A synchro w jaki sposob? Dodam, ze teraz inpa nie widzi silnika, wszystkie pozostale moduly diagnozuje elegancko.

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Opublikowano

Czyli rozumiem, ze jesli uda mi sie zaprogramowac silnik to nie bede musial nic synchronizowac? Mam e39 530d z 2002 roku.

Dlaczego nie Nerwus? Viaken jest duzo tanszy.

Jeszcze jedno pytanie. Programowanie silnika trwa tyle co skrzyni, dłużej czy krócej?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Opublikowano

Bardzo Cię przepraszam. W żaden sposób nie chciałem Cię zdenerwować. Szukam pomocy, bo z powodu własnej głupoty narobiłem sobie kłopotu. Ale kto nigdy głupstw nie robi? Liczyłem na to, że z pomocą doświadczonych forumowiczów uda mi się uniknąć prawdopodobnie niemałych kosztów i rozwiązać mój problem. Za dotychczasową pomoc serdecznie Ci dziękuję. Jeśli zechcesz jeszcze mi pomóc, będę Ci niezmiernie wdzięczny. Jeśli masz już tego dość, zrozumiem.

 

Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam.

Opublikowano

Niestety, teraz zwraca mi taki błąd:

http://img69.imageshack.us/img69/2817/silnikblad.jpg

 

Może rzeczywiście coś z tym fejsem jest nie tak. Czy to możliwe żeby ten interface pozwalał diagnozować INPA i pozwolił mi zaprogramować skrzynię a teraz robił takie numery? Prawdopodobnie poddam się, oddam sterownik do zaprogramowania a na przyszłość kupię interface od Nerwusa. Spróbuję jeszcze przeinstalować INPA, WinKfp na nowo z jakąś inną paczką plików. Teraz mam pliki V41.

Opublikowano

Niestety żadnej poprawy. Marcus 1959 twierdzi, że mój sterownik jest definitywnie dead i pozostaje mi tylko wymiana kompletu DDE+EWS+kluczyk. Za głupotę jednak trzeba płacić:).

Mechanik sugeruje wymianę samego DDE z którego wcześniej należy usunąć immo. Słyszałeś coś o takim rozwiązaniu?

W każdym razie jeszcze raz dzięki za pomoc.

Opublikowano
Nie mam dostępu do innego interfejsu. Jeśli dobrze zrozumiałem to według Ciebie nie jest tak tragicznie? I chyba pomysł z usunięciem immo według Ciebie nierealny?
Opublikowano (edytowane)
Niestety żadnej poprawy. Marcus 1959 twierdzi, że mój sterownik jest definitywnie dead i pozostaje mi tylko wymiana kompletu DDE+EWS+kluczyk. Za głupotę jednak trzeba płacić:).

Mechanik sugeruje wymianę samego DDE z którego wcześniej należy usunąć immo. Słyszałeś coś o takim rozwiązaniu?

W każdym razie jeszcze raz dzięki za pomoc.

 

W przypadku DDE4.0 wyjście z Twoich kłopotów,które zafundowałeś sobie na własne życzenie jest dosyć łatwe i nie wymaga zakupu "kompletu" ,choć niezbędne jest użycie specjalistycznego sprzętu. W skrócie:trzeba "przerzucić" oprogramowanie z innego sterownika DDE4.0 do Twojego i auto ożyje, o ile przyczyną tego co się stało, nie jest uszkodzenie samego sterownika DDE. O konieczności zakupu tzw kompletu świadczyć będzie utrata całej zawartości sterownika włącznie z immobiliserem co w przypadku DDE4.0 jest b.mało prawdopodobne.

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano
Czyli twierdzisz ze to nie wina interfejsu? :D

 

Przyczyn uszkodzenia sterownika podczas programowania może być naprawdę dużo.W związku z tym ,że nie zajmuję się wróżbiarstwem, więc na odległość nie podejmę się wskazać "winowajcy" tego co się stało. Interfejs to tylko jeden z elementów mogących zawieść...

Opublikowano
Nic nie kumam kolego mowisz ze ster na 100% uwalony puzniej ze nie wiesz i na koncu znowu dajesz do zrozumienia ze jednak uwalony ,a mi wystarczy blad ktory kolega wrzucil i widze ze UIF odpowiada wiec na 99% ster zyje.Mysle ze interface (dobry) zalatwi sprawe.

jesli czegoś nie rozumiesz pisz na PW lub zadzwoń-nie zaśmiecaj forum

Opublikowano
Nic nie kumam kolego mowisz ze ster na 100% uwalony puzniej ze nie wiesz i na koncu znowu dajesz do zrozumienia ze jednak uwalony ,a mi wystarczy blad ktory kolega wrzucil i widze ze UIF odpowiada wiec na 99% ster zyje.Mysle ze interface (dobry) zalatwi sprawe.

 

Sterownik jest uwalony,ale programowo a nie w sensie hardware. To jest to samo co "popsuty" komputer,który ma "wywalony" system operacyjny przez np. wirusa.Przecież da się to uruchomić,ale tylko poprzez formatowanie dysku i reinstalację systemu

Nie oglądałem zrzutów,wystarczyło mi ,że napisał, że po awarii flaszowanioa Inpa "nie widzi "sterownika.W tym konkretnym przypadku komunikacja interfejsu z pozostałymi sterownikami jest OK ,ale po nieudanym flaszowaniu DDE komunikacji nie ma...

Opublikowano

Panowie, bardzo proszę o zaprzestanie osobistych wojenek. Jestem przekonany, że sugestia Marcusa o uszkodzeniu definitywnym sterownika wynikła z nieprecyzyjnego przedstawienia mojego problemu Marcusowi. Przez zwykłe przejęzyczenie rozmawialiśmy z Marcusem o sterowniku DDE 3.0, a przecież moje auto wyposażone jest w DDE 4.0. Ta kwestia została już wyjaśniona, dlatego proszę o zakończenie tej sprzeczki.

Obu Panom bardzo dziękuję za próby pomocy, jestem przekonany że doprowadzą do pomyślnego finału.

 

PS

Postanowiłem, że kupuję interface od Nerwusa. Na ten interface nikt nie narzeka, więc i ja powinienem być z niego zadowolony.

Opublikowano

Dziś dzięki Wam Panowie udało mi się naprawić to co popsułem. Marcus 1959 przywrócił sterownik do życia, za co jestem mu niezmiernie wdzięczny.

Kupiłem również nowy interfejs i za jego pomocą, już bez żadnych problemów wykasowałem błędy a następnie odpaliłem auto. Obyło się bez konieczności synchronizowania DDE i EWS. Jak powiedziałem, po skasowaniu błędów wynikłych z programowania na stole samochód odpalił od ręki.

Na marginesie, wybrałem modyfikowane oprogramowanie od Marcusa.

 

Jeszcze raz bardzo dziękuję użytkownikom: Marcus 1959, tomek020 i piwek (za interfejs oczywiście).

Pozdrawiam i życzę udanych świąt. Za jakieś dwa, trzy tygodnie opiszę moje wrażenia z eksploatacji modyfikowanego softu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego sam robiłeś to na stole, czy kolega marcus?

Oczywiście Marcus.

Za jakiś tydzień opiszę wrażenia z eksploatacji. Na razie nie widzę minusów.

 

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.