Skocz do zawartości

320D przepływomierz 314, czy 468


ppiorkow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

to mój pierwszy post, więc przepraszam, jeśli robię coś nie tak :)

 

Problem polega na tym, że w moim autku kończy swój żywot przepływomierz (auto muli, na 3 biegu ekonomizer dochodzi do 18l, na 4 biegu nie przekracza 10l, średnie spalanie jakie pokazuje komputer to 5,4l/100km; dodatkowo zostalo to potwierdzone na diagnostyce u 2 mechaników). Data produkcji auta to czerwiec 2001r (ostatnie 7 cyfr VIN -> CF59842).

 

Dzisiaj sprawdziłem i okazało się, że zamontowany mam przepływomierz BOSCH z końcówką numeru 314 (wyczytałem, że od listopada 2000r w E46 320D były montowane te z końcówką numeru 468!).

 

Co o tym sądzicie? Czy to możliwe, że auto pomimo daty produkcji wskazującej na nowszą wersję przepływomierza wyszło z fabryki ze starszą "wadliwą" wersją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

314 to wadliwy przepływomierz. Kupuj taki z końcówka 527 i potem może się okazać że potrzebna będzie adaptacja przepływomierza. Byc może ktoś już zmieniał kiedyś i wsadził ci wadliwy(starszy) przepływomierz. Polecam Oryginał Boscha bo z zamiennikami różnie.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

 

Zastanawia mnie, czy regułą było, że po listopadzie 2000r w E46 320D 136KM były montowane TYLKO te nowsze, poprawione przepływomierze (numer 0 928 400 468)?

 

Jeśli tak, to wtedy byłbym pewien, że ktoś kiedyś zmieniał już przepływomierz w moim autku i wsadził nieprawidłowy. To również by oznaczało, że może nie będzie potrzebana adaptacja po zamontowaniu nowego przepływomierza (i związane z tym jeżdzenie po serwisach oraz dodatkowe wydatki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem soft i okazalo sie, ze jest pod stary przeplywomierz:

- Part number, basic control module = 7 788 360

- Part number, programmed control module = 7 788 359

Tak wiec w przypadku wymiany przeplywomierza konieczna bedzie jego adaptacja!

 

Prawdopodobnie kupie sam wklad przeplywomierza firmy Pierburg 7.22684.09.0 (po pierwsze sporo osob go chwali, po drugie jest jednak duzo tanszy). No a potem udam sie do warsztatu na adaptacje.

 

Zastanawiam sie tylko, czy ten wklad bedzie fizycznie pasowal do przeplywomierza BOSCH 0 928 400 314, ktory mam teraz w aucie? Zakladajac, ze fizycznie bedzie pasowal, to moze i tak lepiej umiescic go w obudowie od BOSCH 0 928 400 468/527 (bo jak by nie bylo Pierburg 7.22684.09.0 jest zamiennikiem BOSCH 0 928 400 468/527, a ten z kolei rozni sie nieco od swojego wadliwego poprzednika)? Co o tym sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i gra warta świeczki, ale tylko wtedy jak dowiesz się dlaczego 314 był wadliwy. A gdy już się dowiesz co tak na prawdę ta wada fabryczna tego 314, to będziesz mieć odpowiedź czy zostawiać star,a obudowę czy zakładać od nowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i gra warta świeczki, ale tylko wtedy jak dowiesz się dlaczego 314 był wadliwy. A gdy już się dowiesz co tak na prawdę ta wada fabryczna tego 314, to będziesz mieć odpowiedź czy zostawiać star,a obudowę czy zakładać od nowego.

 

 

tandolf jak zwykle tajemniczy :8) w 314 wadliwa jest obudowa która z czasem uszkadza wkład przepływomierza, więc zabieg który chcesz przeprowadzić jest bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tandolf jak zwykle tajemniczy :8) w 314 wadliwa jest obudowa która z czasem uszkadza wkład przepływomierza, więc zabieg który chcesz przeprowadzić jest bez sensu

:D To dlatego, że są tematy prawie identyczne, a w nich zdjęcia przepływomierzy, linki do wątków o reprogramowaniu oraz tabelki z nr softu. Czyli wszystko to co będzie potrzeba wiedzieć przy wymianie wkładu :D A nawet można znaleźć filmik instruktażowy z programu DIS pokazujący procedurę sprawdzania poprawności wskazań przepływomierza, który przyda się, aby sprawdzić czy taka przekładka zdała egzamin w 100% :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.