Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich forumowiczów mam następujący problem to znaczy pojawiają mi się kontroli dsc że jest odłączona trakcja oraz abs pomarańczowy i kontrola hamulca ręcznego ale też pomarańczowa. Wygląda to tak że jadę około 5,10 minut i kontrolki się zapalają po zgaszeniu auta i odpaleniu na nowo kontrolki gasną ale po 5,10 minutach jazdy znowu się zapalają dodam tylko że zapalają się wszystkie trzy jednocześnie.Czym to jest to spowodowane? Edytowane przez Łukasz1989
Opublikowano
hej,wiem ze w warsztatacz najpewniej beda zmieac czujnik,ale napewno wystarczy umyc,mielem tak juz kilka razy w poprzedniej e 39,i spec wymyl koszt byl niewielki,,ale w innym warsztacie niewiedzieli w ktorym miejscu czyscic,spytaj jakiego mechanika moze juz to robil,ten gosc mowi ze to jest w bmw najczestszei ze abs psuje sie rzadko,a swieci sie zawsze z trakcja,bo jest z nia polaczony,dodam ze wlasnie tak jak twoja bmw,tak moja zachowywala sie tak samo,z tym ze pozniej bedzie swiecic caly czas no i niedziala ani abs ani trakcja pozdrawiam
Opublikowano
aha rozumiem. to tobie chodziło o umycie czujnika tak. a gdzie te czujniki są bo do mechanika raczej jechał nie będę bo za bardzo im nie wierze i poza tym kasują jak za zborze jak byś był tak uprzejmy i powiedział gdzie te czujniki są to bym sobie sam umył i miał satysfakcje z tego że zrobiłem sam :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

i kontrola hamulca ręcznego ale też pomarańczowa.

 

kontrolka ta świeci także jak masz awarię układu DBC- dynamiczna kontrola hamowania poszukaj i poczytaj na ten temat może przyczyn trzeba szukać od tej strony chociaż nie mam pojęcia jak ten układ działa na pewno współdziała z ABS . sprawdź też poziom płynu hamulcowego

Opublikowano

Czujniki od ABS są przy kołach, najlepiej by było jak byś odpiął i na omomierzu sprawdził jakie mają wartości, na pewno nie powinny być rozwarte i nie powinny być zwarte.

Mycie czasem pomaga ale nie zawsze, warto od tego zacząć ale tylko wtedy jak je pomierzysz i zobaczysz który czujnik od biega wartością od reszty.

Opublikowano
a wiec pokolenie za co mam się wziąć co najpierw sprawdzić ktoś pisał ze płyn hamulcowy potem ze czujniki ABS tak pomierzyć czy są takie same wartości co jeszcze mogę zrobić
Opublikowano
sprawdź na kompie błędy, może któryś czujnik się zabrudził i podaje inną wartość niż drugi wtedy pojawia się ten błąd, gdybyś miał całkiem skopane czujniki/czujnik to błąd musiałbyś kasować na kompie po czym i tak by pokazałby sie znowu. Jeżeli u ciebie błędy znikają same czy to po przejechaniu jakiegoś odcinka czy po wyłączeniu zapłonu to ja bym stawiał tylko na zabrudzony któryś czujnik. Z drugiej strony powinieneś być bardzo ostrożny przy czyszczeniu, ja nawet nie próbowałbym wyjmować ich gdyż na 80% uszkodzisz je przy wyciąganiu a do 3.0 diesla takiego czujnika NIDZIE nie dostaniesz jak tylko w ASO wiem bo przerabiałem temat :duh: 420zł :mad2:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
...Z drugiej strony powinieneś być bardzo ostrożny przy czyszczeniu, ja nawet nie próbowałbym wyjmować ich gdyż na 80% uszkodzisz je przy wyciąganiu a do 3.0 diesla takiego czujnika NIDZIE nie dostaniesz jak tylko w ASO wiem bo przerabiałem temat :duh: 420zł :mad2:

 

nie masz racji kolego. Czujnikom nic się nie stanie - są zalane w plastiku i przykręcone tylko na jedną śrubkę do piasty koła. Często powodem jest zabrudzony otwór w którym siedzą czujniki, uszkodzony sam czujnik lub uszkodzone łożysko. Najłatwiej zdiagnozować to kompem - pokazuje na którym kole występuje błąd (nie wyłapuje obrotów koła). Naprawa to przeczyszczenie otworu, wymiana czujnika lub wymiana całej piasty wraz z łożyskiem. WIEM bo przerabiałem temat na własnej 530d. Jest pełno podrób na allegro (choć nie polecam) ew. TRW albo ori. Ja kupiłem Topran i też jakoś działa póki co. Jedynie zagadkowa jest dla mnie kontrolka hamulca ręcznego, której błąd u mnie nie występował. Może to wskazywać na problem w tylnym kole. Tak mi się wydaje choć mogę się mylić.

 

pozdrawiam

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Opublikowano
to najpierw mam sprawdzić czujniki abs czy są brudne tak

 

jest to najprostszy z zabiegów. Choć nie samych czujników, a raczej otworów w piaście, w których one siedzą. Pozostałe opcje wymagają wydawania kasy :cry2:

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
INPA mozna sprawdzić który to z czujników, wchodisz chyba w LIVE Data gdzie pokazuje sie aktualne parametry pracy silnika itp. podczas jazdy cztery poziome Zielone słupki pokazują odczytane wartości na jednym (jeśli szwankuje) nic nie będzie. Nie chce się powtarzać ale czujnik może być tak zapieczony że po prostu nie wyjmiesz go bez wydłubania to RAZ. DWA: czujnik tylko w serwisie! jeśli dostaniesz gdzieś jakiś gdzie indziej niż serwis to stawiam flache jak będzie chodził :cool2:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kupiłem w sklepie boscha za 150 zł i nie mam żadnych problemów :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.