Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
panowie żeby doprowadzić do pełnego otwarcia termostatu trzeba naprawdę czasem zdrowo przegonić furę, to że jest pion na wskaźniku jeszcze nie załatwia sprawy dlatego nie przejmujcie Się zbytnio i cieszcie dobrze nagrzanymi autami :D

 

Pion na wskazniku jest w zakresie 73-110'C, 115'C nastepna kreska, 120 czerwone pole i :modlitwa:

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Gdybym nie dolewal tego plynu do spryskiwaczy to nawet bym nie sprawdzil tego lewego weza. Ogolnie jestem bardzo zadowolony po wymianie termostatu, bo tak jak pisalem wczesniej, szybko robi sie pion i goraco w srodku, a nawet musze zmniejszac ogrzewanie po okolo 20 min jazdy po miescie.
Opublikowano
ja mam inny problem moje bmw szybko lapie temperature juz po jakims kilometrze,ale jak ustawie na przedni nadmuch to leci zimne powietrze nawet jak przekrece te pokretlo na cieple co jest przy kratce na srodku deski to leci zimne??co jest??
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

Moj samochód nie jest wyposażony w termostat egr. Ma tylko jeden główny.

 

Sytuacja wygląda tak, że woda nigdy nie osiaga więcej niż 84C. Obecnie w te mrozy max to 78-80C, i do tego wskazówka do pionu idzie dopiero po 15 km.

 

Z drugiej strony po 30km jazdy, i temperaturze na kompie 78C, dolny wąż jest zimny. Wskazuje to na prawidłowe działanie termostatu. Z drugiej strony za dlugo się zagrzewa.

 

Jak u was to jest z temperaturą cieczy w tak silne mrozy, faktycznie dobija wam do 90C?

 

Czy ktoś ma pomysł co to może byc u mnie?

 

Pozdr.

 

Coobin

Opublikowano (edytowane)
Chyba trzeba wymienić czujnik podający temperaturę na kompa pokładowego bo jeśli na 100% masz dobry termostat to nie może auto aż po 30 km dalej nie mieć pionu. Ja dziś przy -22st miałem pion po 4km a po 6 leciało już bardzo gorące powietrze. Edytowane przez danielxc717
Opublikowano

Chyba trzeba wymienić czujnik podający temperaturę na kompa pokładowego bo jeśli na 100% masz dobry termostat to nie może auto aż po 30 km dalej nie mieć pionu. Ja dziś przy -22st miałem pion po 4km a po 6 leciało już bardzo gorące powietrze.

 

Problem w tym, że nie wiem na 100% czy termostat jest ok, wszystko wskazuje, ze jest ok. Mimo wszystko dzieki za sugestie.

 

I jedna nieścisłość, ja nie pisalem, że po 30km nie mam pionu, tylko,że dopiero po 15km mam pion, a po 30km nadal jest 78C. (Pion jest od 75C)

 

A może by tak zalozyć jakiś ścisk na wąż za termostatem tak na próbę i zobaczyc czy jest różnica (będzie blokował obieg wody jak termostat).

 

W bład czujnika nie wierzę, bo pokazuje temperaturę bardzo zbieźną z temp zewnetrzną więc jest ok. ( po dluższym postoju).

 

Pozdr.

 

Coobin

Opublikowano (edytowane)
Ale byś czuł że jedne węże są ciepłe a te drugie lodowate. Czyli jak przejedziesz np te 30km i nie ma jeszcze tych 90st przy których powinien lekko otworzyć się termostat wąż dalej jest zimny? Przy tych temp powinny być lodowate. jeśli jest ciepły wąż idący z termostatu na chłodnicę to na 100% termostat. Edytowane przez danielxc717
  • Moderatorzy
Opublikowano

Możecie nie cytować poprzednich wypowiedzi?

Bo czyta się to ciężko,a długość wypowiedzi niedługo urośnie do jednej na stronę.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
...Czyli jak przejedziesz np te 30km i nie ma jeszcze tych 90st przy których powinien lekko otworzyć się termostat wąż dalej jest zimny? .

 

Wąż dolny po 30km jest zimny, na pewno nie ciepły. A temperatura nigdy nie przekracza 84C a w te mrozy 80C. Az nie chce mi się wierzyć, ze taki silnik nie potrafi zagotować paru litrow wody.

 

Na bank pewnie termostat. Być może puszcza tak lekko, że wąz nadal jest zimny, ale mimo wszystko wychładza caly układ.

 

pozd.

 

Coobin

Opublikowano
Może być, że minimalnie puszcza. Po zmieszaniu płynu co ma 80st z wodą co ma -2X stopni albo więcej bo jest przedmuch na chłodnicę co jeszcze bardziej wychładza płyn i takie zmieszanie może jest niezauważalne.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,

 

Wymieniłem termostat. NIe było to łatwe, najgorzej, ze wszystko tak strasznie upchniętę. Calość zajęła jakeś 2,5 godziny, ale bez zbytniego spieszenia się.

 

Efekty:

 

Silnik nagrzewa się tak samo, może ciut szybciej, ale to naprawdę niezauwazalne jest bez jakiegoś podejścia naukowego. ( tutaj mamy odpowiedź dlaczego webasto jest montowane w tych silnikach, które u mnie akurat jest niesprawne)

 

Natomiast silnik łapie 90C nawet przy -20 stopniowym mrozie i to jest git. Na poprzednim 79-80Cw mrozy.

 

Wyjęty termostat sprawdziłem w garze z termometrem i potwięrdziło się. Początek otwarcia miał w okolicach 80C. Przy 88C był juz naprawdę uchylony z mega lochą.

 

Nie dziwne więc, że nawet przy temperaturach +5 stopni nie chcial nigdy dojść wiecej niz 84C.

 

Pozdr.

 

Coobin.

Opublikowano

Witam

Nie znam dokładnie schematu układu chłodzenia w 525d ale coś mi tu się nie zgadza.Moje auto łapie temp.84st. i pion bardo szybko bo po ok.5km.przy mrozach i wąż na dole od chłodnicy jest zimny czyli termostat jest dobry(zamknięty) a ta temperatura nie jest wystarczająca na to żeby termostat się otworzył.Po co więc mam go wymieniać skoro nie puszcza obiegu na chłodnice?

Wymieniłbym go gdyby otworzył się przed osiągnięciem temp.92st. co skutkowałoby ciepłym wężem odprowadzającym płyn z chłodnicy,lub wtedy kiedy nie otworzyłby się po osiągnięciu tęp.gdy wskazówka wchodzi na czerwone pole a wąż na dole jest zimny i płyn zaczyna się gotować.

Dodam że nawet latem musiałem nieźle przycisnąć albo postać w korkach żeby termostat się otworzył.

Przychodzi mi do głowy że może wisko za mocno chłodzi albo jakaś żaluzja by się przydała.

A może tak po prostu musi być a my szukamy dziury w całym :roll: :mrgreen: :cool2:

Opublikowano
jek się sprawdza tzw. JEŻA czy jest walnięty ?
Opublikowano

Hej Bogi,

 

U mnie też wąż był zimny i co , jednak okazało się, ze termostat otwiera. U ciebie skoro nie grzeje bardziej niz 84C znaczy, ze tej okolicy otwiera sie termostat, co nie znaczy, że rura będzie ciepla. To nie jest miarodajne. Macanie rur, to jest dobry sposób na zupelnie walniety termostat, ale nie na taki ,który puszcza obieg ciut szybciej niz normlanie.

 

Jesli tobie trzyma 84C to bym sobie głowy nie zawracał. Jeszcze mieści sie w granicach rozsądku. ALe nie mów, ze ci nie puszcza. Kazdy puszcza, tylko nowy puszcza przy 88C a zjechany przy 70C a twój przy 84 puszcza, dlatego bardziej nie mozesz go zagrzac. Ja przy -20 jadac jak dziadek mam 89-90C.

 

Poza tym co ma visko do szybkosci zagrzewania, skoro visco puszcza powietrze na chłodnice, a wtedy przeciez obieg jest zamknięty.

 

Masz pion po 5km , to bardzo szybko. Az mi sie wierzyc nie chce, zeby tak szybko złapał temperaturę.

 

Chyba,że masz webasto albo masz automat i chłodniczkę egr

 

Pozdr.

 

Coobin

Opublikowano
Hej Bogi,

 

U mnie też wąż był zimny i co , jednak okazało się, ze termostat otwiera. U ciebie skoro nie grzeje bardziej niz 84C znaczy, ze tej okolicy otwiera sie termostat, co nie znaczy, że rura będzie ciepla. To nie jest miarodajne. Macanie rur, to jest dobry sposób na zupelnie walniety termostat, ale nie na taki ,który puszcza obieg ciut szybciej niz normlanie.

 

Jesli tobie trzyma 84C to bym sobie głowy nie zawracał. Jeszcze mieści sie w granicach rozsądku. ALe nie mów, ze ci nie puszcza. Kazdy puszcza, tylko nowy puszcza przy 88C a zjechany przy 70C a twój przy 84 puszcza, dlatego bardziej nie mozesz go zagrzac. Ja przy -20 jadac jak dziadek mam 89-90C.

 

Poza tym co ma visko do szybkosci zagrzewania, skoro visco puszcza powietrze na chłodnice, a wtedy przeciez obieg jest zamknięty.

 

Masz pion po 5km , to bardzo szybko. Az mi sie wierzyc nie chce, zeby tak szybko złapał temperaturę.

 

Chyba,że masz webasto albo masz automat i chłodniczkę egr

 

Pozdr.

 

Coobin

 

 

Koledzy,

mam automat i webasto.

Teraz w zimie silnik mi się niedogrzewa (wskazówka tak na godz. 10-11), nawet jeżeli sie zagrzeje w korkach itd. to i tak po kilu spokojnie przejechanych kilometrach temperatura opada.

Pomimo tego jak wyłączę niedogrzany motor, to słychać jeszcze jakiś czas jak pracuje webasto - podobno się chłodzi !

 

Wymieniłem główny termostat i jest bez zmian. Teraz czeka mnie wymiana termostatu EGR i zobaczymy jak będzie.

 

Co Wy na taki przypadek ?

Opublikowano
Hej Bogi,

.

 

Poza tym co ma visko do szybkosci zagrzewania, skoro visco puszcza powietrze na chłodnice, a wtedy przeciez obieg jest zamknięty.

 

Pozdr.

Coobin

A mi się wydaje ze visco też ma coś do tego. Bo nie puszcza powietrze na chłodnice a zaciąga z chłodnicy i dmucha w blok. I wtedy bardzo mroźny strumień powietrza skierowany jest na blok silnika w którym jest płyn. Chyba, że się myle ze stroną w którą visco dmucha.

Opublikowano
Hej Bogi,

 

U mnie też wąż był zimny i co , jednak okazało się, ze termostat otwiera. U ciebie skoro nie grzeje bardziej niz 84C znaczy, ze tej okolicy otwiera sie termostat, co nie znaczy, że rura będzie ciepla. To nie jest miarodajne. Macanie rur, to jest dobry sposób na zupelnie walniety termostat, ale nie na taki ,który puszcza obieg ciut szybciej niz normlanie.

 

Może masz rację że trochę przepuszcza ale na chłopski rozum to wtedy nie łapałby tak szybko temp.Ogrzewanie grzeje mi pięknie już jak wskazówka jest w połowie drogi do pionu a jak osiągnie pion to aż w ręce parzy i co?,mam teraz kombinować i wymieniać termo tylko dlatego że powinno być94st.a ja mam84? nie jestem pewny że to ma jakiś negatywny wpływ na silnik a dla mnie nie przeszkadza.Co innego jak dzieje się tak jak u kolegi ''Zapory'',tu to już trzeba się martwić bo silnik ewidentnie nie dogrzany a wskazówka opada, na dodatek wymiana termostatu nie pomogła. :mad2:

Mam sprawne webasto tylko nie wiem czy mam termostat egr.być może że to tu jest pies pogrzebany.

Zapora daj znać czy u Ciebie pomogła wymiana termo egr i gdzie to ustrojswo się znajduje bo w tym temacie to jeszcze raczkuje :lol:

:cool2:

Opublikowano
https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_2842/GW40774/0/0/0/0/0/pompa-wody-uk-chodntermostat

 

na rys. nr 14 - czekam na część i jak zamontuję to niezwłocznie dam znać, co i jak

 

Dzięki za link :cool2: , u mnie nie ma tej części i trochę wątpię żeby ten termostat egr miał aż taki wpływ na temperaturę płynu.

Wprawdzie M57 nie ma żaluzji na chłodnice ale są takie klapki(plastikowe przysłony w nerkach)które na zimnym powinny być zamknięte.

Tak jak pisze''danielxc717';'wisko dmucha w stronę silnika;- i jak jest niesprawne to powietrze wciąga te klapki do środka co powoduje większe chłodzenie silnika.To takie moje przypuszczenia,jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi.Pozdr.

Opublikowano
podepne sie pod temat jesli chodzi o termostat łasnie wymieniłem na nowy i jest problem przejechałem 3 km i temperatura prawie na czerwonym co to moze byc czy jest u mnie drugi termostat (wymieniłem górny) mam 2.5 benzyne bez gazu moze są jakieś czynności które nie zrobiłem a trzeba juz nie wiem pomóżcie dodam jeszcze ze przejechałem ten odcinek 3 km bez visco ale to chyba nie ma woływu na to ze jeden wąż jest gorący jak ogień a drugi zimny
Opublikowano
Powiem tak jak sie wymienia termostat to trzeba dobrze odpowietrzyć, bo w benzynie sam sie nie odpowietrza, jest na forum jak to zrobić więc nie bede mielił. Co do schłądzania przez wisko to raczej kit u mnie po około 6-7km jest po środku temperatura, a jak zapowietrzony to po 3km i jak silnik ma powyżej 2000 obr/min to sie chodzi a jak nie to łapie temp. pod czerwone pole i dmucha zimnym,a po odpowietrzeniu już na zimnym silniku uzupełnieniu płynów nie musze robić z siebie idioty jeżdżąc z kartonem za atrapą bo to nic a nic nie daje. Dodam że odpowietrznie czasem trwa nawet 45 minut, zależy jaki sprzęt sie trafi. Więcej info mogę udzielić na PW.
Opublikowano
odpowietrzałem wczoraj na zapalonym silniku i odkręconym korku tym odpowietrznikiem w chłodnicy wyszło tego powietrza troche przejechałem sie troche wszystko ok temp pion ogrzewanie super dzisiaj rano jade po 10 km znowu sie za gotowała znowu odpowietrzyłem i jest dalej ok ale przejechałem tylko 3 km po drugim odpowietrzaniu nie wiem czy jak wiecej przejade czy znowu sie nie powtórzy (płynu dolałem juz chyba ze 3 litry) nie moge znalezc tego na forum jak sie odpowietrza Marcink podrzucił bys mi ten link jak bys go znalazł
Opublikowano

Staram sie trzymac tego rozwiazania :

 

0. NA ZIMNYM SILNIKU i najlepiej jak przednie kola stoja na krawezniku lub jakims podwyzszeniu .

1. Odpalamy auto

2. Ogrzewanie na max i wlaczyc dmuchawe

3. Odkrecamy korek zbiornika i odpowietrznik przy korku

4. Lejemy plyn, az wyleci powietrze i pokaze sie plyn

5. Jak w miedzy czasie plyn zejdzie ze zbiorniczka to dolac do normalnego poziomu

6. Odkrecamy odpowietrznik nad termostatem

7. Lejemy plyn, az wyleci powietrze i pokaze sie plyn

8. Zakrecamy wszystko, jezdzimy dzien , rano koniecznie sprawdzic poziom plynu , bo raczej bedzie trzeba dolac .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.