Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymienilem termostat na Wahler , w intercarsie 57zl ( byly tez tansze ale nie na miejscu ).

Wyjalem tylko oslone od wiskozy ( 2 zaczepy), do odkrecenia obudowy termostatu 4 sruby. Cala robota trwala okolo 30 min. Robilem to na dworzu ( nawet raczki nie zmarzly ). Plyny spadlo dos malo, moze okolo 1,5 litra . Odpowietrzenie tez szybko poszlo, duzo powietrza nie wychodzilo.. Pion momentalnie teraz lapie i leci gorace ze wszystkich nawiewow .

Stary termostat za szybko sie otwieral ( sprawdzilem oba w garnku na kuchence ) , natomiast przy pelnym zamknieciu mial po jednej stronie milimetrowa przerwe. Cos sie musialo wykrzywic i nie domykal sie w calosci .

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kamil, mam dwie lewe rece i tez myslalem ze tak szybko to nie pojdzie. Robilem to z kolega co sie sporo zna i nawet sie nie dotknal do roboty. Naprawde warto sprobowac , bo to nic trudnego. Jak bys byl z W-wy to nawet bym Ci pomogl.... :8)
Opublikowano
Eehh, pomylilem dwie sruby od termostatu, nie te zwykle male 10tki , tylko 13stki. Dluzsza wkrecilem w termostat , a krotsza wyzej w blok kolo ucha do podnoszenia silnika. No i cieklo mi z termostatu po prawej stronie. Musialem na nowo rozbierac, skladac, odpowietrzac i teraz odpowietrzanie trwalo niestety okolo godziny :? Caly czas lecialo letnie powietrze i wylatywala para z odpowietrznikow. Po godzinie uporalem sie z kolegami, samemu raczej sie to nie uda....
Opublikowano
a widzisz bo trzeba było zdjać wisko przy wymianie, to miałbyś lepsze dojście oraz widoczność i pewnie nie zrobił byś takiego babola :mad2: ale mała nauczka Się przyda na przyszłość :wink:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
To juz nie ma roznicy czy z wiskoza czy bez, dosjcie mialem dobre. Pomylilem tylko sruby, myslalem ze tamta gdzie jest jeszcze obudowa termostatu okolo 1cm ma byc dlusza, a jednak szla krotsza , a ta dlusza szla na gore bo otwor z gwintem jest na wylot ....
Opublikowano
To juz nie ma roznicy czy z wiskoza czy bez, dosjcie mialem dobre. Pomylilem tylko sruby, myslalem ze tamta gdzie jest jeszcze obudowa termostatu okolo 1cm ma byc dlusza, a jednak szla krotsza , a ta dlusza szla na gore bo otwor z gwintem jest na wylot ....

Nic się nie stało :) Ważne, że w końcu termostat wymieniony. A i teraz na przyszłość już będziesz kolego wiedział jak się odpowietrza auto co się napewno przyda :)

Opublikowano
Kamil weź nie przesadzaj, będziesz jeździł dalej z niesprawnym termostatem? Bo o ile uszczelka pokrywy i mpak mogą zaczekać to z wymianą termostatu bym nie zwlekał,idzie zima(powoli ale idzie :lol: ) tym bardziej że sam widzisz kolega opisał, że zajęło mu to dosłownie chwilę, gdzie robił to po raz pierwszy. Więc na co czekasz :?: Boisz Się ingerencji we własny samochód :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
no cos ty ja tyle rzeczy sam w nim robie ze masakra po za tym z tym dogzrewaniem to nie jest tak zle gdyz lapie pion tylko zajmuje mu to kolo 10km po miescie i obawiam sie ze zmiana termostatu moze nie pomoc za duzo a po drugie chory jestem narazie nie mysle o grzebaniu w basi. :D
Opublikowano
Widzisz ja też byłem zadowolony ze swojego, według mnie normalnie Się rozgrzewała,ogrzewanie bez problemu,spalanie w normie. Jednak po wymianie na nowy termostat silnik osiąga większą temperaturę pracy oraz poprawiła Się wydajność nagrzewnicy. Teraz widzę i czuję róźnicę
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano (edytowane)
Dokładnie tak, przynajmniej tak mi Się zdaje bo wcześniej też grzała OK, zazwyczaj temp na klimatronicu ustawioną miałem na 19'C, teraz jest 18 i czasem mam wrażenie że pali w twarz, takie gorące leci. Temperatura cieczy wzrosła z 87'C na 92'C i pytałem mechanika, który potwierdził że to bardzo możliwe bo różnica 5 stopni to bardzo dużo dla silnika co za tym idzie lepsze grzanie Edytowane przez bonzo320i
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
no cos ty ja tyle rzeczy sam w nim robie ze masakra po za tym z tym dogzrewaniem to nie jest tak zle gdyz lapie pion tylko zajmuje mu to kolo 10km po miescie i obawiam sie ze zmiana termostatu moze nie pomoc za duzo a po drugie chory jestem narazie nie mysle o grzebaniu w basi. :D

Ja po 4km po mieście mam 92 stopnie a po niecałych 3 pion. Jeśli masz pion to jest 75st. Nie wiem jak możesz zwlekać do wiosny z takim czymś. Ale to Twój samochód i Twoja sprawa.

Opublikowano
Kamil, jesli lapie Ci pion ale po 10km, to sprawdz na poczatku odpowietrzenie. Moze to wystarczy. Moze masz gdzies cos nieszczelnego, korek od chlodnicy, jakas sruba termostatu, jakis cybant...
Opublikowano
Bylo odpowietrzany a powiedzcie mi panowie czy wasze auta trzymacie pod chmurka czy w garazu?A drugie pytanie ja nie mam oslony pod silnik to tez ma napewno jakis wplyw na temperature nagrzewania silnika.
Opublikowano
Bylo odpowietrzany a powiedzcie mi panowie czy wasze auta trzymacie pod chmurka czy w garazu?A drugie pytanie ja nie mam oslony pod silnik to tez ma napewno jakis wplyw na temperature nagrzewania silnika.

Czemu nie sprawdzisz tak jak Ci mówiłem? Tylko szukasz wszystkiego, ale nie tego co Ci podpowiadamy. Włącz silnik jak będzie wskazówka 3/4 przed pionem to wysiądź z auta otwórz maskę i dolny wąż od termostatu dotknij (ten co idzie termostat-chłodnica) nie termostat-zbiornik chłodnicy. I napisz czy jest ciepły/gorący/ czy zimny. :duh:

To 10min sprawdzania a wszystko się wyjaśni :mad2:

Opublikowano
Bylo odpowietrzany a powiedzcie mi panowie czy wasze auta trzymacie pod chmurka czy w garazu?A drugie pytanie ja nie mam oslony pod silnik to tez ma napewno jakis wplyw na temperature nagrzewania silnika.

tak moja stoi cały czas pod chmurką już 4 rok a osłonę silnika posiadam, ale ona nie ma żadnego wpływu na nagrzewanie bo jest mocowana od spodu gdzie zachowana jest bezpieczna odległość między osłoną a silnikiem, gdyby tak było jak myślisz to kadłub musiałby być owinięty jakimś kocem termicznym czy jak

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Zara sprawdze bo jade i napisze jak z tym wezem czy jest cieply czy zimny.

Tylko węży nie pomyl :D

Możesz drugi raz sprawdzić chwileczkę przed osiągnięciem pionu jak waż się zachowuje. Jaką ma temp

Opublikowano
Mialem podobny problem z niedogerzewaniem silnika wymiana termostatu od chlodnicy nie pomogla. Po wymianie drugiego termostatu problem znikna.

W tych silnikach jest jeden główny termostat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.