Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie temat byl, pewnie to termostat. Ale moze ktos to potwierdzi ? :wink:

Przewaznie temperatura w innych moich beemkach dochodzila w pion po 8-10 min, u mnie w e39 nawet po godzinie jest troche powyzej niebieskiego pola, nawet nie dochodzi do pierwszej kreski. Jak ogladalem auto przy zakupie, stalo na wlaczonym silniku okolo 30 min, to doszlo jedynie do pierwszej kreski , a raz u kumpla zdarzylo sie ze doszlo do polowy , ale sporo jezdzil po miescie, krotkie odcinki w korkach . Cieple leci ale raczej srednie, ogolnie nie narzekam po 20 min , bo nawet zmniejszam temp , ale chyba pion powinno lapac wczesniej ?

Czy to termostat ? Czy trzeba wymienic caly z obudowa , czy wystarczy sam baczek ?

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

na pierwszych dwóch stronach "E39" masz z 5 tematów z tym problemem.

 

 

Wymień wszystkie dwa (jeśli masz drugi) i spokój.

Opublikowano
Pewnie temat byl, pewnie to termostat. Ale moze ktos to potwierdzi ? :wink:

Przewaznie temperatura w innych moich beemkach dochodzila w pion po 8-10 min, u mnie w e39 nawet po godzinie jest troche powyzej niebieskiego pola, nawet nie dochodzi do pierwszej kreski. Jak ogladalem auto przy zakupie, stalo na wlaczonym silniku okolo 30 min, to doszlo jedynie do pierwszej kreski , a raz u kumpla zdarzylo sie ze doszlo do polowy , ale sporo jezdzil po miescie, krotkie odcinki w korkach . Cieple leci ale raczej srednie, ogolnie nie narzekam po 20 min , bo nawet zmniejszam temp , ale chyba pion powinno lapac wczesniej ?

Czy to termostat ? Czy trzeba wymienic caly z obudowa , czy wystarczy sam baczek ?

 

Jak mamy ci pomóc, jak nawet nie wiemy jaki masz silnik.

Opublikowano
Włącz silnik i po 10 min sprawdź wąż idący termostat-chłodnica. Jak jest ciepły/gorący to musisz wymienić termostat. A w zasadzie sam wkład jak obudowa jest ok. Za oryginalny wkład dasz 30zł plus 8zł silikon (lepiej się wtedy trzyma uszczelka) viska nie trzeba ściągać. Ja nie ściągałem i wymieniłem w 20min z piwkiem. Dłuuużej trwa odpowietrzanie. Ale to też masz opisane.
Opublikowano
Czyli termostat wyjdzie z obudowy ? Bo cos slyszalem, ze trzeba wymienic calosc razem z obudowa, bo podobno termostat nie wychodzi z niej...ale to chyba bzdura ... ?
Opublikowano
Witam

A przy instalacji gazowej samochod dluzej bedzie sie nagrzewał?

Jak masz instalację,to jest tylko trochę więcej płynu i auto będzie się tak samo nagrzewać.

niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
Ja dzisiaj sprawdzalem kiedy lapie 90 stopni auto stalo 2 dni pod chmurka odpalilem i po 15kilometrach i 40 minutach po miescie zlapal 90 stopni.Temperatura na zewnatrz 2 stopnie na plusie ,nie wiem czy to normalne czy tez mam do wymiany termostat? :D
Opublikowano
Wg mnie tez masz do wymiany, bo temperatura do pionu powinna dochodzic w okolicach 8-10 min . Tak mialem w poprzednich beemkach . Ja mam do pracy 10km i jade okolo 40min, wskazowka lekko wychodzi poza niebieskie pole, czasami dojdzie tylko do pierwszej kreski , leci cieple powietrze ale nie ma rewelacji . Wiskoza jest ok.
Opublikowano
Przede wszystkim zacznij od wymiany termostatu, u mnie pion jest już po przejechaniu 4-5 km w mało zakorkowanym mieście, na komputerze wyświetla teraz temperaturę 92'C po wymianie na Wahlera(kupiony z allegro za 35zł sam wkład)zresztą oryginał też był tej firmy tylko dodatkowo posiadał napis BMW. Na oryginalnym termostacie również szybko łapałem pion, ale temperatura wyświetlana to było 87'C max jaki osiągał
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Jutro podjade gdzies do Intercarsu lub podobnego sklepu i kupie jakis termostat, nie mam czasu czekac na przesylke z allegro. Troche zimno na dworzu i raczki zmarzna ale coz :x
Opublikowano
Ja dzisiaj sprawdzalem kiedy lapie 90 stopni auto stalo 2 dni pod chmurka odpalilem i po 15kilometrach i 40 minutach po miescie zlapal 90 stopni.Temperatura na zewnatrz 2 stopnie na plusie ,nie wiem czy to normalne czy tez mam do wymiany termostat? :D

Rano jak odpalę auto to po ok 3km mam pion. Temp ok 5st C. Termostat przecież łatwo sprawdzić. Po np 2km wysiąść z auta i sprawdzić wąż idący z termostatu na chłodnicę. Jeśli jest ciepły to termostat do wymiany. Ma być zimny aż auto nie osiągnie pionu, a dokładnie 92st no wtedy powinien zaczynać się otwierać. Z takim termostatem p[ewnie pali ci w trasie z 15l :mrgreen:

Opublikowano
nawet jak spalanie nie jest takie złe to szkoda silnika. Pracuje cały czas na zimno a to niezdrowe. Lepiej 3tys obrotów nie przekraczać. Na allegro się nie opłaca. Oryginał kosztuje 35zł sam wkład. Jak obudowa szczelna to myślę, że nie ma sensu wymieniać. Przy okazji kup odpowietrznik najlepiej 2szt. Przy ruszeniu ich może okazać się, że są stare i będą puszczać albo przy odkręceniu się uszkodzą. A też dobrze je mieć w aucie na zapas. Ja mam dwa w drzwiach w tej półeczce. Jeden kosztuje ok 8zł
Opublikowano
to ja się wypowiem na temat dziwnego zjawiska tematem z termostatów, a mianowicie miałem 2 e39 z prawidlowymi termoststami strzalka byla w pionie po 3 km jazdy nawet w mrozy. Jedna wada w oleju sklraplała się woda, mnóstwo wody. |Teraz jeżdżę na termostacie który jest ciągle otwarty czyli w sumie silnik powinien być niedogrzany a kondensacji wody nie zauważyłem.
Opublikowano
to ja się wypowiem na temat dziwnego zjawiska tematem z termostatów, a mianowicie miałem 2 e39 z prawidlowymi termoststami strzalka byla w pionie po 3 km jazdy nawet w mrozy. Jedna wada w oleju sklraplała się woda, mnóstwo wody. |Teraz jeżdżę na termostacie który jest ciągle otwarty czyli w sumie silnik powinien być niedogrzany a kondensacji wody nie zauważyłem.

Ale to nie działo się u ciebie przez sprawny termostat. Jeśli świadomie jeździsz na otwartym termostacie z zimnym silnikiem to gratuluje :mad2:

Opublikowano

Ja wymieniłem na wahlera (cały) wcześniej dogrzewał na max 75 stopni (czyli wskazówka była w pionie), ale nic więcej nie chciało podskoczyć, a w trasie spadała do 60 ;/ Dużej różnicy w spalaniu nie zauważyłem mimo wszystko.

Teraz dogrzewa na 95-96 i to w trybie bardzo szybkim. Przy temperaturze plusowej na 75 czyli do pionu wskakuje po max 5 minutach, a do pełnego nagrzania pewnie w niecałe 7min.

Kultura pracy silnika jest zupełnie inna przy dogrzanym...

 

A to że woda się w oleju zbiera - to prędzej powinna się zbierać przy niedogrzanym silniku...

Opublikowano
Witam dzisiaj sprawdzalem termostat odpalilem silnik zimny po okolo 2km i 15 minutach jazdy otworzylem maske i sprawdzalem weze od termostatu idace do chlodnicy i sa 2 weze jeden idzie do dolo chlodnicy a drugi waz do gory chlodnicy i ten co idzie do gory chlodnicy byl cieply a ten co idzie w dol chlodnicy byl zimniejszy i teraz pytanie czy mam do wymiany termostat?
Opublikowano

ten dolny wąż zawsze będzie zimny dopóki termostat Się nie otworzy i nie załączy długiego obiegu, piszesz ze po 15 minutach i 2 km sprawdzałeś węże, czyli przez te 15 minut przejechałeś taki krótki odcinek czy jak?? a jak wyglądała u Ciebie sprawa ze wskaźnikiem temperatury?? trzymał pion??

 

kolego TNR a pamiętasz jaką temperaturę otwarcia miał ten twój nowy termostat :?: bo jakąś wysoką masz tą temperaturę 96'C, przynajmniej tak mi Się zdaje, mój termostat był na 92'C i taka jest wyświetlana podczas jazdy 91-92'C

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
odpalilem samochod chodzil na postoju z 5 minut ruszylem jechalem z 10 minut okolo 2 km do sklepu zatrzymalem sie i otworzylem maske i sprawdzalem jak z wezami.Pion lapie ale po okolo 15kilometrach i okolo 40 minutach jazdy po zakorkowanym miescie pzry temperaturze plus 2 stopnie i wlaczonym ogrzewaniu.Co zauwazylem jeszcze ze jak zlapie pion i rusze to ped wiatru zimnego zbija mi temperature wskazowka cofa, ale to pzry obecnych temperaturach.
Opublikowano
odpalilem samochod chodzil na postoju z 5 minut ruszylem jechalem z 10 minut okolo 2 km do sklepu zatrzymalem sie i otworzylem maske i sprawdzalem jak z wezami.

Polecam Ci abyś zrobił jakiś dłuższy odcinek bez postoju tak z 15-20 km i dopiero wtedy sprawdził czy dolny wąż zrobił Się ciepły. Wiem na swoim przykładzie, że czasem jadąc krótkie odcinki w mieście do pracy ok. 5 km to wskazówka była już w pionie(ok 78-80'C), ale termostat jeszcze Się nie otworzył i wąż na dole również był zimny

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Moderatorzy
Opublikowano

To na pewno termostat.Przy rozgrzaniu auta do pionu na uwalonym termostacie dolny wąż będzie tak ciepły jak i górny.Jeżeli wymienisz termostat na nowy to nawet przy pionie będziesz miał dolny wąż co najwyżej letni.Termostat nie otwiera na zasadzie on/off tylko stopniowo uchyla,czasem trochę uchyli i się spowrotem zamknie.W lato przy temp 30*C silnik chodził godzinę na wolnych obrotach temp była w pionie a dolny wąż był ledwo letni.Wiem to na swoim przykładzie nagrzewał mi się w 10-15 km,a w zaj***te mrozy nie osiągał właściwej temperatury nawet po 20-25 km-był cały czas uchylony termostat,nie zamykał się wcale.Dodam jeszcze że temperatura skakała od pionu do niebieskiego pola.

PS.Coś ucichły tematy o klimatyzacjach :D .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
ten dolny wąż zawsze będzie zimny dopóki termostat Się nie otworzy i nie załączy długiego obiegu, piszesz ze po 15 minutach i 2 km sprawdzałeś węże, czyli przez te 15 minut przejechałeś taki krótki odcinek czy jak?? a jak wyglądała u Ciebie sprawa ze wskaźnikiem temperatury?? trzymał pion??

 

kolego TNR a pamiętasz jaką temperaturę otwarcia miał ten twój nowy termostat :?: bo jakąś wysoką masz tą temperaturę 96'C, przynajmniej tak mi Się zdaje, mój termostat był na 92'C i taka jest wyświetlana podczas jazdy 91-92'C

Mylisz się. Nie zawsze. Właśnie kolega ma problem z termostatem który prawdopodobnie nie jest całkowicie otwarty a nie domknięty do końca. Jeśłi ma wąż troche nagrzany to nie ma co kombinować a lecieć po termostat.

I kolega napisał kiedy ma pion wystarczy poczytać posty. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.