Skocz do zawartości

SILNIK M62 PADL ODRAZU PO WYMIANIE , ROZRZAD , CISNIENIE ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na poczatku chcialbym przywitac sie ze wszystkimi klubowiczami i zyczyc wszystkim bezawaryjnych furek!)

Jestem tu nowy na waszym forum i mam wielka nadzieje, ze bedziecie mi w stanie pomoc, bo moje podjaranie sie na 540e

zamienilo sie w ogromny klopot i spedza mi sen z oczu.

Wiec jest tak: Aktualnie robie w Niemczech (takze sorry za tutejsza klawiature) i odkupilem od kumpla z pracy jego 540e E39 1997r z silnikiem M62 4.4.

Zadbany, przegladany, na gazie, wszystko ok. Tyle ze padly slizgi na napinaczach rozrzadu i zaczal klekotac.

On sie przestraszyl, a ja nie, tymbardziej ze gostek dal mi czas na zaplate, do momentu sprzedania mojej starej 528,no i dalem ciala, kupilem.

Auto jeszcze przyjechalo do Polski i zawiozlem je do mechanika, ktory zawsze robil mi tam cos.

Powiedzial, ze tego modelu jeszcze nie robil, ale spoko da rade. Zostawilem autko i pojechalem spowrotem do roboty.

Pierwsza porazka byla tego typu, ze zadzwonil do mnie, podal czesci do zakupu(prawie caly rozrzad) i powiedzial, zebym sie dowiedzial, jak w nim sie rozrzad ustawia, bo chyba mu przeskoczyl. Dowiedzialem sie jakie sa ceny w BMW i zbladlem), oczywiscie z informacja ze na gembe, to sie nic w tym aucie nie ustawia

i ze jak chce,to moge przyjechac, oni zrobia. A jak ktos nie umie, to niech sie lepiej silnikow bmw nie tyka i tyle.

Przekazalem to mechaniorowi,ze musi sam zdobyc informacje i zaczelo sie. Powiedzial ze nie zrobi mi tego bez tej informacji.

Doszlo do tego, ze w koncu kupilem drugi silnik z anglika, sprowadzonego do Polski, a stary pomyslalem ze sprzedam.

Wzialem sobie urlop i przywiozlem mu silnik, ktory byl wczesniej na chodzie, sam widzialem.

Pojechalem spowrotem do roboty, poczym pare tygodni pozniej dostalem telefon, ze drugi silnik jest tez zepsuty.

Oto, co sie stalo wedlug mechanika:

Wymienil silnik zmontowal, zalal, przeszedl do odpalania.

"Silnik wpierw zabulgotal,po chwileczce odpalil na sekunde-czterech i nagle padl. Mechanik zaczol krecic walem,ruszyl sie w jedna strone, poczym sie kompletnie zablokowal i ani w te, ani wewte, koniec roboty" Dalej:"Jest to spoko do zrobienia, ale w nim tez jest rozrzad popsuty. Z tym, ze poszukaj sobie innego mechanika, bo ja ci tego juz nie zrobie.Narobilem sie przy nim wystarczajaco i mam dosyc."

Myslalem, ze mnie krew zaleje, tymbardziej, ze jugol(kolega z pracy,poprzedni wlasciciel) podejzewa mnie powoli o to, ze chce go wysterowac z tym autem.

Takze atmosfera w pracy tez sie zmienila i splacam juz auto w ratach, bo nie moge przeciez sprzedac narazie 528, dojezdzam nim do roboty.

Mechanik tez chce ode mnie kase, "bo przeciez wymienil silnik" Oby nie wyszlo na to, ze cala ta robote w Niemczech komus sprowadzilem auto na czesci, mechanik mial dobra fuche, narobie sobie wrogow w firmie, a ja tylko nabije kilometow na mojej 528. Porazka!

Po konsultacji z kumplami i paroma wersjami zaczalem dzwonic do roznych mechanikow i okazalo sie, ze niechetnie by cos przy tym aucie zrobili.

Jednak dostalem taka informacje, ze chlop nie zadbal o cisnienie oleju, ktore reguluje napinacze lancuszkow rozrzadu i dla tego na luznych lancuchach cos sie tam zablokowalo/przeskoczylo. Ponoc wystarczylo sciagnac cewki lub swiece i poobracac na rozruszniku az lampka cisnienia zgasnie.

CZY TAK TO SIE ROBI??? PROSZE DORADZCIE!

Skonfrontowalem mechanika z teoria cisnienia, ktora potwierdzil, ze to napewno przez to, ale co mial mi jakas pompka napompowac?!

Z reszta twierdzi, ze jak tak, to wszystkie silniki po wymianie oleju by sie psuly.

Jakas tam wiedze o autach mam, ale napewno nie taka, zeby sie w tym wypadku rozeznac.

Sorry za cala ta dluga historie, ale to juz nie jest tylko popsute auto, to juz katastrofa w mojej karierze samochodowo-zawodowej :mad2:

Mam nadzieje i prosze was bardzo, ze ktos ma pomysl na temat bledu ktory tu powstal i na odpowiednie uruchomianie po wymianie silnika M62 z 540i.

Moze zna z was ktos dobrego mechaniora siedzacego w temacie silnikow BMW V8 z okolicy Swidnicy Sl./Wroclawia i da sie jeszcze cos z tego zrobic.

Dziekuje bardzo z gory za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich.

Marcin

Opublikowano
Z całego serca ci współczuję.Też miałem wywalony ślizg łańcucha będąc w Norwegii.Nie miałem odwagi jechać autem do kraju i przyjechałem na lawecie.Od razu zawiozłem furkę do gości,co zajmują się tylko BMW.Wymienili mi ślizg,łańcuch,napinacz,olej,filtr,przy okazji termostat,kupę uszczelek i różne pierdoły.Zapłaciłem 2800pln i spokój.Mogłem zaprowadzić auto do mechaniora w moim mieście ale wolałem zapłacić więcej i wiedzieć,że będzie ok.Myślę,że powinieneś uciekać od tego niby mechanika,bo może cię to kosztować jeszcze więcej nerwów i kasy.Zaprowadż bunię do kogoś,kto ogarnia temat i niech on się wypowie. :cry2:
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
Ale tego co "naprawiał" do tej pory to był żądał zwrotu gotówki. Bo prawdopodobnie w dobrym silniku przy którym trzeba było zrobić kosmetykę zrobił syf a drugi zatarł. :duh:
Opublikowano

Witam)

Dzieki za wyrazy wspolczucia i rady) Wiem,ze dalem ciala. Najpozniej z nowym silnikiem powinienem zmienic warsztat.

Jesli chodzi o kase dla tego mechanika, to mu poprostu jeszcze nie zaplacilem i zostawilem tam fure do wyjasnienia sprawy.

Oczywiscie byl niezly cyrk, ale powiedzialem mu ze jesli on to popsul, to odciagne mu koszta ponownej naprawy.

Odpowiedz byla taka"No to mi to udowodnij".

Teraz probuje zebrac jakies informacje i ogarnac ten temat. Na swieta ciag dalszy zadymy.

Takze jeszcze raz prosba, jakbyscie znali jakiegos fachowca z regionu.

Albo nawet numer jakiegos, z ktorym mozna byloby konkretnie pogadac, to dajcie jakis namiar.

I oczywiscie dzieks za wasze komentarze.

Pozdro,

Marcin

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Z wymiana rozrzadu w 4.4 to naprawde musi byc fachowiec i miec narzedzia specjalistyczne a nie na kreske wszystko robia ja u siebie w łodzi jezdze do chlopakow ktorzy naprawde ogarniaja temat jesli chodzi o Bmw nieraz z nimi rozmawialem i mi mowili o gosciach ktorzy nieraz zniszczyli 4.4 a pozniej prosili ich o naprawe tego silnika. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.