Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie.

Od jakiegoś tygodnia autko odmawia posługi :( 523i 98'

 

-najpierw zaczął sam gasnąć (np.podojecheniu pod światła), przy próbie ponownego odpalenia długo kręci ,następnie po kilku strzałach i nieładnych "parchnięciach" odpala.

 

-teraz podczas gwałtownego przyspieszania traci moc ,szarpie i strzela.

przy spokojnej jeździe też zdarzy mu się złapać "kangurka".

 

 

Auto jest z LPG , roczna instalacja STAG300 - po przeglądzie (10 000km)i regulacji.

Zostały wymienione świece - niestety bez skutku.

 

Co tu robić :cry2: ?

 

Znajomy straszy remontem silnika ,ale czy tak od razu zaraz remont?

Opublikowano
Remont może nie. Możesz mieć któryś z czujników wałka rozrządu, bądź wału korbowego i nie musi Ci pokazać komp bo w moim przypadku nie pokazał. Jeszcze posprawdzaj przepływkę, krokowy, cewki i odmę. To tak na początek :) Najlepiej jakbyś miał od kogoś przełożyć czujniki na sprawdzenie, żeby nie potrzebnie się nie pakować w koszta
Opublikowano

Witam.

Na benzynie i na gazie jest tak samo.

Dziękuję za odpowiedzi i przyczyny możliwych usterek.

Ze względu braku czasu w tygodniu, na wizytę w warsztacie i podłączenie pod kompa

umówiłem się na sobotę. Oczywiście zdam relację co wyszło.

ps. gdzie szukać w komorze silnika tych czujników?

Pozdrawiam

Opublikowano
Czujnik wałka jest z prawej strony głowicy zasłonięty częściowo włącznikiem vanosu (takie okrągłe z kablem), czujnik wału widać jak sie zajrzy z lewej strony pod przewodem chłodniczym nad kołem zębatym z którego zbiera impulsy. Kable od czujników idą pod kolektor dolotowy gdzie mają wtyczki. Wymieniałem oba mogę jeśli trzeba udzielić wskazówek.
Opublikowano

Tak na przyszlosc, gdyby ktos mial podobny problem

Jesli chodzi o czujki wałka rozrządu i wału korbowego- Jeśli jest padnięty czujnik wału korbowego- obd i tak pokaze ze jest rozrzadu. Przynajmniej tak bylo u mnie i w kilku autach ktore mialem okazje naprawiac.

 

Proponuje na poczatek ogledziny kabli czujników- czy nie sa przelamane przy bloku silnika itp- czesta usterka, ktorej komputer nie widzi a mozna zaoszczedzic 400zl.. ( ja niestety nie zaoszczedzilem i wymienilem najpierw rozrzadu, po czym okazalo sie ze nadal mocy brak i gasnie, a przelamany byl kabel czujki walu korbowego..

 

pozdrawiam

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano
U mnie kable były całe i padły 2 czujniki, najpierw wałka a później wału i wtedy już nie chciał zapalić. Trzeba uważać żeby nie uszkodzić kabla wyciągając z wtyczki która jest w niedostępnym miejscu pod kolektorem, ja użyłem długich szczypców i długiego śrubokręta do naciśnięcia zabzpieczenia. Inny sposób to demontaż zbiornika na olej wspomagania i filtra oleju żeby można było wsadzić rękę. Co do czujników to jeśli nie jest problem w kablu to polecam (jak większość na forum) tylko orginał Siemens VDO, reszta nie zawsze działa, a jak już to krótko niestety. Podobnie jest z czujnikami ABS, chinole padają jak muchy a te lepsze na okres gwarancji a potem znowu wymiana. Czasem jest tak że jak pada np. czujnik wału to może pokazywać też błąd czujnika wałka, ale będzie on dobry, więc warto dobrze posprawdzać bo tanie to one nie są. Czy jest sprawny czujnik oprócz kompa można sprawdzić oscyloskopem ale to "balszaja technika".
Opublikowano

Dzięki chłopaki za porady z tymi czujnikami.Napewno skożystam ze wskazówek.

Niestety dzisiaj zauważyłem kolejny niepokojący objaw ,mnianowicie "masło" pod korkiem wlewu oleju :(

co pewnie oznacza że uszczelka pod głowicą pewnie też do wymiany.

Autem normalnie śmigam do pracy ,dziś tylko raz zdażyło mu się zdechnąć pod światłami i jest słabszy niż zwykle.

Ale z okazji walniętej uszczelki może przesiąść się na autoban lub rower?

Do mechanika wycieczka dopiero w sobotę.

Opublikowano
Jeśli jeżdzisz po mieście,to możesz mieć masło pod korkiem i nie będzie to wina uszczelki.Po szybszej jeżdzie poza miastem masło powinno zniknąć.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
Dzięki chłopaki za porady z tymi czujnikami.Napewno skożystam ze wskazówek.

Niestety dzisiaj zauważyłem kolejny niepokojący objaw ,mnianowicie "masło" pod korkiem wlewu oleju :(

co pewnie oznacza że uszczelka pod głowicą pewnie też do wymiany.

Autem normalnie śmigam do pracy ,dziś tylko raz zdażyło mu się zdechnąć pod światłami i jest słabszy niż zwykle.

Ale z okazji walniętej uszczelki może przesiąść się na autoban lub rower?

Do mechanika wycieczka dopiero w sobotę.

 

 

Niech mechanik zrobi jeszcze test na CO2 w układzie cieczy chłodzącej, koszt mały a może okazać się że masło pochodzi z krótkich odcinków i niedogrzania silnika :cool2:

Opublikowano

Na masło maślane pod korkiem kolego jedna rada- dawać w ośke i nie wnikać :P też to mam, dlatego ze autem jezdze sporadycznie, dwa razy w tygodniu dla relaksu, zimą po 3miesiecznym postoju cały silnik był maślany, nie tylko korek. w kazdym aucie tak jest przy pokonywaniu krotkich odcinkow.

 

Oczywiscie masło to też oznaka uszkodzenia uszczelki lub głowicy- więc sprawdzić nie zaszkodzi

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano
Dokładnie też tak mam z tym masłem na korku, po 3 km dziennie jest a jak trasa to nie ma, też robiłem test na uszczelkę pod głowicą i jest wszystko ok, ale wiem że warsztaty naciągają tak wielu, a wiadomo wymiana uszczelki w R6 do najtańszych nie należy. Nie dajcie sie Panowie naciągnąć!!!
Opublikowano

Rzeczywiście. Ostatnio walę same krótkie odcinki po mieście. Masło może od tego, ale sprawdzę to.

Spoko.Będę uważał żeby mnie nie skroili. Test na CO2 w chłodziwie obowiązkowo.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

OK.Przepraszam że tak późno ale już piszę co się wyjaśniło.Głowica jest szczelna.

Zostały wymienione czujnik wałka i wału. Wszystko wróciło do normy.

Dziękuję za podpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.