Skocz do zawartości

[e34] m50b25i ciezko pali na zimnym


de_never

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum, dopiero co kupilem moje bmw i mam kilka zagadek na poczatek. Oto moj problem: Gdy auto postoi w tych temperaturach z 2 godziny, musze porekcic rozrusznikiem z 3-4 sekundy zeby odpalilo, przyciskanie gazu nie daje tu rezultatu. Nie wiem czy zwiazane jest to z temperatura czy z czasem jaki auto stoi. Czasami pomaga jej przekrecenie kluczyka raptowanie nie czekajac na zaplonie tylko od razu kladam kluczyk i przekrecam od razu na max na rozruch. Czasami zalapie od razu od kopa tak jak powinno byc a czasami musze krecic dluzej. Gdy tylko auto zalapie jak je zgasze i odpalam ponownie auto pali od strzala. Ma ktos jakies pomysly lub sugestie co sprawdzic? Co pomierzyc? dodam iz multimetr nie jest mi obcy ale poki co nie chcialbym jechac prosto do mechanika na kompa bo troszke wydalem na zamochod, moze z czasem ale poki co chcialbym sam sie poglowic. Z gory dziekuje za sugestie i odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możliwe że paliwo cofa się do zbiornika i stąd problem.Po przekręceniu kluczyka w pozycje 2 odzywa się pompa paliwa?Powinna przed rozruchem podpompować paliwo do listwy.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie bardzo ja slysze po przekreceniu na zaplon albo jest tak cicha albo nie pracuje. Czym to jest spowodowane? A co do tego cofania sie paliwa to jak zgasze silnik to slysze bulgotanie w zbiorniku tak jakby paliwo wlanie wlatywalo do niego. Jak to zrobic? w czym problem? Dzisiaj probowalem wyjmowac przekazniki od pompy paliwa zeby zobaczyc ktory to jest ale nie zgadlem. Mam pod maska od strony kierowcy 2 skrzynki w jednej razem z bezpiecznikami jest 5 przekaznikow a druga malutka blizej swiatel ma 3 przekazniki. Ktory jest od pompy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przekaznik jest w czarnej skrzynce ale od strony pasażera,środkowy.Odkręcasz 4 wkręty i wszystko widać.Przed rozruchem wyciągasz przekaznik łączysz piny 30 i 87 i po przekręceniu kluczyka w pozycje 2 pompa zacznie pracować.Co do cofającego się paliwa do baku to najlepiej kupić zaworek zwrotny i zamontować zaraz przy wyjściu węży z baku.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzieki za odpowiedz, a co moze byc przyczyna ze nie zalacza pompy po zaplonie? I czemu paliwo sie cofa, seryjnie chyban ie bylo zaworkow zwrotnych wiec czemu tak? moze mam zdupiony regulator cisnienia. Dzis tak myslalem, bo akurat w pracy jestem i nie moge sie pogrzebac poki co, jaki czujnik wplywa na to ze pompa po przekreceniu na zaplon przed rozruchem pompuje czy nie? czujnik temperatury? Bo nie wiem jak w bmw ale w innych im cieplejsze auto tym na rozruch pompa i wtryski podaja mniej paliwa no to mysle ze zczytuje z czujnika temperatury no ogladalem wczoraj listwe i zadnego wylacznika cisnieniowego nie zauwazylem. Myslalem zeby odpiac czujnik temperatury wtedy komp zczyta jako mega duzy opor i bardzo niska temperature i moze zalaczy pome. A co jeszcze moze wplywac na to ze nie zalacza pompy po zaplonie? czujniki walkow moze na zaplonie daja dziwne wskazania? Wiem ze to wrozenie z fusow ale dopiero w pt jade na kompa wiec mam jeszcze czas pomyslec samemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Za włączenie pompy odpowiada tylko i wyłącznie sterownik silnika.To bardzo częsta usterka że przestaje ją załączać przed uruchomieniem.U mnie też nie działa ale paliwo się nie cofa i beta pali od strzała.Za cofanie paliwa odpowiedzialny jest zawór zwrotny w pompie paliwa.Myśle że tu jest właśnie problem,sam przekaznik jest sprawny bo załącza pompe przy rozruchu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpinalem czujnik, jedne drugi, w zadnym wypadku pompa na rozruchu nie zalacza sie. Zaraz niech postoi chwile pojde sprwadze czy jak zalacze ja stykajac i sprobuje odpalic to czy odpali od kopa. Po prosut napompuje sam paliwa i sprobuje odpalic. Zobaczymy. A jestes pewny ze zaden czujnik w bmw nie odpowiada za zalaczanie pompki do rozruchu? bo troche szkoda mi 100 zl na sterownik i to tez ciekawe czy dzialajacy bedzie a zeby sie dowiedziec ze to nie to. Oczywiscie jakbym byl pewny ze to sterownik to zaraz zamawiam. Bo nie lubie druciarstwa. A za bardzo nie mam od kogo podmienic. Moze czujniki walkow maja cos w spolnego z tym? albo jakis inny? wiem ze wierce w gownie ale wolalbym byc pewny. Ewentualnie zrobie sobie pstryczek elektryczek w kabinie co mi dobije pompa cisnienie. A moze w pompie jest gdzies czujnik cisnienia paliwa co sie zacial? Jak to w bmw jest? zawsze na rozruchu pompa pracuje tyle samo sekund? Czy wraz ze wzrostem temperatury pompuje krocej czy jaki czujnik cisnienia jest czy cos?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tam żadnego czujnika ciśnienia,jest regulator.Myślę że albo zdycha pompa,tzn słabo podaje ciśnienie - dopóki nie wzrośnie do określonej wartości to regulator nie wpuści paliwa do wtrysków,albo sam regulator jest zdechlak - miałem taki przypadek.Może też być jeszcze jedna dość tajemna usterka - wybrzuszyło wąż ciśnieniowy,zazwyczaj się to dzieje przy połączeniu guma-przewód metalowy,też kiedyś miałem taką usterkę i taki był objaw.Szansa że sterownikowi się potegowało jest mikroskopijna,ale nie zerowa.A sprawdzić kiedy sterownik załącza pompę jest dość prosto - motronic włącza przekaźnik podający napięcie poprzez bezpiecznik prosto do pompy.Wystarczy podpiąć miernik/próbnik do bezpiecznika i obadać moment załączenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprwadzalem tak jak pisalem, kolega podpial pompe na krotko pompowal szybko wlozyl przekznik ja odpalam i nic dalej dopier opo 5 sekundach zalapal. Dalem sie na spokoj patrzylem zawieszenie. Minelo 3h wsiadam i moja proba z szybkim przekrecaniem kluczyka z pozycji zero od razu na rozruch- pach od kopa. Wiec juz sam nie wiem w tym przypadku. Dziwne. A i ja mam DME to to vanos :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To raczej nie wygląda na problem braku paliwa przy rozruchu.Bunia jezdzi bez najmniejszych problemów,nie występuje brak mocy,równo pracuje?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, jezdzi ok,nie szarpie nie ma jakichs dziur w mocy, pracuje rowniutko co do tego jaka powinna miec moc to szczerze nie mam porownania ale praca ogolna jak na moje odczucie jest ok. Tylko ten rozruch na zimnym trwa przewaznie okolo 5 sekund. Tak jakby zalapuje jak dizel na mrozie ;d dwa razy cos tam odpali ktors gar i dopiero zalapie no tak jakby paliwa nie dostawala albo iskry. przez chwile. Jak znajde odpowiedni trojnik do zmierze cisnienie paliwa przy tym rozruchu. A moze jak pewien kolega pisal to problem z czujnikiem ktoregos walka. Czy jak wyjme cewke i swiece i bede patrzyl czy daje iskre przy rozruchu to nie ubije w ten sposob cewki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy objaw. Jednak na benzynce nie jezdzi tak jak powinien. Jak mam piatke przy 60 km i wcisne do konca pedal gazu ze mu duze obciazenie sie zrobi to brak mu mocy. Nie tyle co przerywa tylko takiego mula lapie jakby zwalnial az. jak delikatnie przyspieszam to ok. Pompa paliwa jednak?:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.