Skocz do zawartości

523i przerywa i gaśnie na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem z e39 523i, mianowicie po odpaleniu i podczas jazdy na wolnych obrotach silnik tak jakby nie palił na wszystkie gary, dławi się, obroty często spadaja poniżej 500, gaśnie, trzęsie silnikiem, po dodaniu gazu wydaje mi się, że jest ok, dodatkowo problem się nasila podczas większego obciążenia silnika, np przy kręceniu kierownicą. Jakiś czas temu po odpaleniu do czasu dodania gazu też jakby nie chodził na wszystkie cylindry, ale po chwili wszystko było ok, teraz objawy się nasiliły. Świece z pewnością są dobre, niedawno wymieniane, cewki sprawdzone miernikiem, czytałem sporo na forum i po części wydaje mi się, że mógłby to być czujnik położenia wału, lecz nie mam problemu z odpalaniem a koledzy u których właśnie padł czujnik mieli ten problem. Mocy też mu chyba nie ubyło. Problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie, tyle że przy przełączaniu na gaz jakby trochę lepiej chodził, chociaż problem nie znika. Wiem, że powinienem podłączyć go pod komputer, ale na tą chwilę nie mam możliwości. W czym może tkwić problem? Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem!

Opublikowano
Kolego ja mam prawie, że identycznie ale do dzisiaj problem nie rozwiązany. Nikt nic nie wie. Na kompie błędów nie ma, wymieniłem świece, cewki sprawdzone, wymieniona przepływka, krokowy, czujnik wału korbowego, czujnik wałka rozrządu, akumulator tez wymieniłem bo był słaby i nic :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może być to wina instalacji gazowej. powprowadzała zmiany do mapy wtrysku benzyny. Proponuję zrobić reset sterownika a po resecie pojeźdxić na benzynie i zobaczyć czy jest poprawa.

Inna sprawa to odma lub servo. Może tam łapać powietrze.

Brudny krokowiec też może takie cuda wywołać.

Do autora: Jedź na kompa bo możliwe , że tam czeka gotowa odpowiedź

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Reset czyli odpiąc akumulator i połączyć + z - na 15 min tak? Czy to spowoduje skasowanie wszystkich danych w BC? A jeśli silnik łapie lewe powietrze to komputer powinien pokazać jakiś błąd? Na dniach na pewno podjade sprawdzić co go boli do elektryka, o ile wcześniej sam (z Waszą pomocą mam nadzieję:))nie znajdę przyczyny.
Opublikowano
witam ja mialem identyczne objawy okazalo sie odma do wymiany :D

Można jakoś odmę sprawdzić? Jakie koszta wymiany?

Opublikowano

podsumowując

oprocz tego co było

zasilanie jakie interfejs pokazuje porównaj z zasilaniem z miernika na aku (jezeli róznica jest wieksza niz 1V sprawdzic kable oprzy zasilające przy dme )

przekaznik głowny do cewek

sprawdzic gumy dolotu za przepływomierzem

odma ( mozna odkrecic korek oleju i sprawdzic czy sie poprawia na początku obroty spadną ale powinny sie normowac)

zapchany kat powinien być świst w dolocie

 

problem na gazie i benzynie wiec wtryski filtry i inne rzeczy wykluczamy

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
Wczoraj na odpalonym silniku odkręciłem korek od oleju (był lekko przyssany), ale żadnej poprawy nie było, po chwili zgasł. Odpiąłem wężyk, który idzie z góry silnika do odmy i na nim było od strony silnika trchę brązowego nalotu, nie wiem jak przy odmie bo sciągnąłem go tylko z jednej strony. Czy jak wyciągne odme da rade jakoś sprawdzić czy z nią wszystko ok? Dostęp trochę utrudniony, czy jest z tym jakis problem? Gumy za przepływomierzem też wydają się być ok, dzisiaj sprawdzę dokładniej.
Opublikowano

nie ma dramatu sciagnij filtr powietrza z obudową i dostep jest ciezko tylko wysunąc dolny wąz idący do miski

odme mozna rozebrac na czesci i sprawdzic mębrane mi sie osobiscie nie udalo ale przepłukalem ją płynem do mycia silnika

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
Dzisiaj wziąłem się za odme, póki co sprawdzenie. Po wyciągnięciu obudowy filtra powietrza i jeszcze paru elementów udało mi się do niej dostać. Wężyk plastikowy idący z góry silnika do odmy był ok, natomiast ten dolny gumowy albo do odmy nie dochodził, albo ledwo co na niej wisiał, w każdym razie dawno już stracił swoje gumowe właściwości i sie pokruszył. Póki co za zamiennik oryginalnego posłużył mi kawałek węża ogrodowego, oczywiście nie na stałe. Poskładałem wszystko do kupy no i odpaliłem auto, na pierwszy rzut oka (lub ucha :) ) myśle, chyba ok, ale chcąc jechać znowu to samo, czyli spadek obrotów i dławienie się. Wyjechałem z podwórka, przejechałem się kawałek i wszystko ok, chociaż na ciepłym silniku zawsze było lepiej niż na zimnym, chociaż obroty i tak spadały, natomiast teraz na ciepłym jak najbardziej ok. Czy możliwe, że silnik musiał się "przestawić" na srpawną odmę? A może jakaś adaptacja przepustnicy się robiła, gdyż wydaje mi się, że odpinałem od niej przewód? Czekam aż silnik ostygnie i idę zobaczyć co będzie.
Opublikowano
Jednak na zimnym silniku jest tak jak było. Duże ciśnienie jest w tych wężykach? Może założyłem za luźny...
Opublikowano
ja bym sprawdzil czy po odkręceniu korka wlewu oleju silnik pracuje tak samo jesli tak to wiadomo co jest cos zie roszczelnilo w skrzyni korbowej
Opublikowano
Po odkręceniu korka auto momentalnie gaśnie, przed wymianą węża jeszcze chwilę silnik próbował chodzić, teraz prawie że od razu gaśnie i wydaje mi się, że coś syczy właśnie z okolicy odmy po odkręceniu korka, czy to jest normalne zachowanie?
Opublikowano

sluchaj na 100 % albo sie przetarł jakis waz albo odma palda napewno cos jest z podcisnieniem silnika

mialem taki przypadek ale w m 50 ale niema odmy i chodzila jak stara ku...... czyli nawet strzelała franca na mnie bo spadl jej wąż z kolektora sacego musisz popatrzec a odma powinna syczeć tylko na zimnym silniku i to przez chwile musisz popatrzec kiedy jak mialem tak zwane maslo na korku od silnika ale na w bmw tylko vw jak sie odma zapchala to aż mi uszczelkę spod pokrywy wypchał moze miales masełko na korku

Opublikowano
Masła na korku nigdy nie zaobserwowałem, co do syczenia odmy to właśnie było na zminym silniku ale syczała tylko przy odkręconym korku i przez moment aż nie zgasł. Jeszcze raz wszystko poprzeglądam jak tylko mi się ze zdrowiem poprawi, przeziębienie póki co mi nie pozwala :(
Opublikowano

:D :( siema

lepiej wymien calä odme razem z 4 wezami .(mialem to samo) i nie stosuj zadnych wezy ogrodowych (bo mozezsz zatrzec silnik przez takie druciarstwo.

tu masz link sä 4 filmy .ktöre mi pomogly te odme z wezami wymienic samemu.

jak zaczolem to rozbierac to odma i wezyki popekaly mi w rekach jak porcelana. tam sä niezle temperatury i cisnienia..jak jeszcze robisz krötkie trasy -to jeszcze gorzej dla odmy.. dobrze jest wtedy przegonic auto na jakies dluzszej trasie :mad2:

ja bylem w bmw bremen jak wlasnie przez ogrodowy waz olej poszedl mi przez tlumik- to za mnä zrobilem zaslone dymnä ze wszystkie auta stanely po o bu stonach ulicy...

pomoglem przy tym. ze zapomnialem zamknäc korek oleju po dolaniu oleju (m54 lubi olej)..

i tak powstalo takie podcisnienie ze przy dodaniu gazu dolny waz od odmy(ogrodowy wlozylem -idiota :duh: ) sie zakleszczyl po przy temp jest miekki i podcisnienie go zgniotlo +olej poszedl do göry ,a ze nie bylo korka oleju ,podcisnienie wypchnelo olej do kolektora ssäcego -i dlatego taki efekt swiec dymnych ( bmw bremen byli w szoku ) bo ja jeszcze do tego zatankowalem w tym samym czasie e10 benzyne i niewiedzialem czy silnik zaeragowal tak prez paliwo czy przez ten zapomniany korek ..

widzisz to tak po krötce .. a tu linki

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=axFTZp9uMKc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Wu3CVX7bVFQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=eLr_umCNF_k&feature=related

z mojä bee nie idzie sie nudzic
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam!

Z gaśnięciem i falowaniem sobie poradziłem, okazało się że faktycznie odma była tego przyczyną. Do czasu wymiany odmy "fachowcy" sugerowali wymianę sondy lambda, wyskakiwały błędy związane z sondą, chodziło o cylindry 4-6, kupiłem używaną, wymieniłem i poprawy nie widziałem więc jak nakazał elektryk zamieniłem sondę wcześniej wykręconą na drugą z cylindrów 1-3, za każdym razem robiliśmy reset komputera bez efektów, czyli nadal silnik przerywał i gasł (przed wymianą odmy). Nie wiem jak wyglądała sprawa błędów. Po wymianie odmy wszystko ok, tylko spalanie niezbyt mnie zadowala, czy trzeba zrobić ponownie reset sterownika? I czy odma faktycznie mogła być przyczyną błędów związanych z sondą? Może jednak ta sonda rzeczywiście jest walnięta i stąd wysokie spalanie (tak twierdzi elektryk)? Do "magików" nie mam już siły, mało wiedzą a udają mądrych, stąd moje pytania do Was.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.