Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, dzisiaj rano zmieniłem olej z full syntetyka na semi syntetyk Castrola 10W40. Pierwsze objawy zadowalające, przestało kopcic, jak narazie oleju nie ubyło, chociaż zrobiłem ok. 100 km, na poprzednim oleju już po takim dystansie było widoczne znaczne ubycie oleju. Miejmy nadzieje, że nic sie nie zmieni po dłuższym użytkowaniu.
  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Miejmy nadzieję, że bedzię ok. Niestety nie stac mnie, żeby na 1000km dolewać ponad litr oleju, a remont silnika w nowo kupionym aucie zupełnie mi się nie kalkuluje, a z drugiej strony nie mogłem zdzierżyc tej chmary "mgły" za samochodem. Pojeździmy - zobaczymy :) oby tylko nie było problemów z tym co wymieniłeś wyżej :? . Cóż, czas pokaże.
Opublikowano (edytowane)
Cięzko mi to stwierdzić, lecz obydwa kupowane w tym samym sklepie, być może, ale nie mam w zasadzie jak tego sprawdzić. Wiem tylko, że poprzedni olej był to Millers Oil, którego już nie kupie, gdyż sie zraziłem. Edytowane przez martini1305
Opublikowano (edytowane)

Tak to trochę wygląda jak byś trafił właśnie na podróbę. To że w tym samym sklepie nowy kupiłeś to nic nie znaczy. Masz jeszcze bańkę po motulu?

 

https://www.google.pl/search?q=motul+podr%C3%B3bka+zdj%C4%99cia&client=firefox-a&hs=2vF&rls=org.mozilla:pl:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=azC6UcipFYKbPeu-gdgN&ved=0CCwQsAQ&biw=1280&bih=816#imgrc=_ porównaj sobie. O ile masz ten motul

Edytowane przez danielxc717
Opublikowano (edytowane)

Bańki poszły w kosz (do odzyskania na 90%) niby Millers był dość droższy od Castrola I powiedziano mi, że właśnie to jest wysoka półka, dlatego też go kupiłem.

 

http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=49&sector=Car - to był taki :)

Edytowane przez martini1305
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam..Przerabiam podobny problem z nową bunia i szukam pomocy

Jestem miłośnikiem marki od zawsze i od momętu zdania prawka zawsze jezdze i wracam do bm.Przerobilem juz wiekszosc motorów od 1.6 do 3.6 w e34 m5 i evo m3 ,restauruje stare 2002 z 1973 targe ale wtopilem z 4 cylindrowym n46 , opadaja mi rece i trace nerwy jak nigdy wczesniej z zadnym innym autem.

Zbiegiem lat niestety wbrew wewnetrznym oczekiwaniom ekonomia przemawia i sporwadzila mnie do n46b20

 

Niecałe 2 miesiace temu sprowadziłem na handel owa bume ,było to spełnienie ideału 2005 rok ,w ulubionym kolorze ,individual spec itd no i 318 tania do jazdy

Od mometu jak przyjechala na lawecie wiedzialem ze zostanie w domu na dłużej .W prost proporcjonalnie nawinoł mi sie klijent na stara bunie dajacy mi duzo wiecej niz sam zaplacilem 2 lata temu w czego koszta idealnie wpasowala sie dokladnie taka sama fura tylko rok mlodsza i kabrio...Długo sie niezastanawiałem i ustapiłem miejsca pod nowy nabytek.

Auto niestety auto wymagało pracy ,lecz cena jaka za nia zaplacilem miescila sie w budzecie i znalazla miejsce na ewentualny wklad

 

-wymienilem valvetronic motor vvc ,główny przekaznik i zaadaptopwalem go w kompie

-vacum pomp ,oringi-uszczelniacze solenoid i nowe czujniki połozenia wałka

-nowa uszczelke zaworów , cewek i miski

-nowy olej 5w30 full synt castrol edge (ale nie profesjonal)

-nowa odme z wszystkimi rurkami

 

Nawiazujac do ostatnich prac czyli odmy wspomne ze powodem było znikanie oleju na bagnecie ,w jeden dzien pokazywalo miniumum dolałem 250ml nagle wskakiwalo 3/4 stanu ,znowu minium potem pół i ogólnie za kazdym razem inaczej ..rebus jakich mało ..z czego zauwazylem ze na cieplym 5 min po wylaczeniu troszke mniej ale jak juz cały zciekł do miski wiecej niz na zimnym i potem znowu spadało

W ksiazce pisze zeby sprawdzac na cieplym w normalnej temperaturze pracy silnika a mi pokazywalo prawie cały ale na zimnym znowu połowe

Po wymianie odmy problem ustapił uzupełnilem stan do max i do ostatniego dnia dnia wyjazdy cały czas na cieplym bylo full

W dzien wyjazdu na równej nawierzchi po nocy na zimnym lekko ponad pół a niejezdzilem kompletnie nigdzie w miedzy czasie

 

Auto nigdy niekopciło ani na zimnym ani na cieplym czy z chwila zmaiany biegów czy przegazowania,

Pali na dotyk ,ledwo go słychac ,pracuje idealnie równo ale h..mnie szczela bo wciaga olej i niewiem co jest grane

 

I tu jest moj problem i pies pogrzebany

 

Tak sie składa ze przyszlo mi na zmiane fury miesiac przed przyjazdem do polski ,auto dojechało 1600 km a ja właśnie wstałem i pisze juz post ,poniewaz w trakcie podróży dolałem litr oleju i zauwarzyłem ze końcówka rury jest w srodku czarna jak murzun

 

Jedni pisza ze przy takim dystansie to norma ,niema czym sie przejmowac i dolewac .Dla mnie to bzdura wczesniej mialem n42b20 i od zmiany do zmiany oleju stan i zakazdym razem kiedy sprawdzalem olej zawsze stał w połowie jak zołnierz na bacznosc i dokladnie przy takim samym przebiego 160 tys km i rura czysta w miare a napewno nie tak zakopcona jak ta ...zderzak dookola rury luuz auto niepokci, niepluje z rury no ale fakt faktem cos niehalo bo zaczarno czyli delikatnie musi wciagac ze niewidac gołym okiem ale na dystansie z duzymi predkosciami wyszlo.

 

Zdazyłem przeczytac ze warto było by sprawdzic cisnienie czy próbe olejowa albo wymienic uszczelniacze zaworowe..

 

Teraz tak nigdzie dokładnie niepisze jaki powinien miec cisnienie zebym mial punkt odniesienia do siebie,moze ktos wie??

Jak sprawdzic i czy wogule sie da uszczelniacze zaworowe czy kwialifikuja sie do wymiany ..??

i co jeszcze moze wchodzic w gre >>??i jak to sprawdzic..???

 

W miare mozliwosci jak byktos znalazł czas prosil bym o pomoc i odp na posta..Dziekuje i pozdrawiam

Opublikowano
bmw02e10targa Piszesz że sikniczek bracuje cichutko, ledwo słychać... proszę nagraj kilkusekundowy filmik pracy silnika na jałowym biegu :cool2:

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano

Wlasnie wrucilem z miasta , byłem sie umówic na badanie cisnienia .

Po wjechaniu do pl sprawdzałem bagnet i było przy minimum dolałem 250 ml i pokazalo miedzy pół i 3/4

po 5 godzinach snu sprawdzilem i pokazalo 3 milimetry ,po nagrzaniu i odczekaniu 10 min ledwo ponad minimum .Dolałem 250 ml i

 

 

wyszlo pół czyli 250ml na 300 kilometrów

 

lipa jakich malo ...szukam jakie cisnienie powinno byc ale niemoge znalesc konkretnego tylko sugerowane

 

;/ niewiem co mam robic

Opublikowano

http://img543.imageshack.us/img543/2429/vuun.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Tak wyglądaja wszystkie 4 świece , jak na moje wyglądają wporzadku

 

Mam wrazenie ze przypchało mi katalizator bo wyraznie czuje :(

 

Byłęm w kilku warsztatach i wykonałem pare telefonów żeby zaczerpnąc informacji , a także zwróciłem sie od specjalisty od regeneracji głowic i bmw torun...

Wszystko sprowadza sie w jedna strone ze cudów niema ;)

 

-jak nie cieknie to bierze i tyle :cry2:

 

-odma nowa ori

 

-na zimnym niepusza najmniejszego dymka ani przy gazowaniu ale faktem jest ze rura czarna po wyczyszczeniu po jezdzie wraca ,uszczelniacze wiec raczej ok bo w innym wypadku na zimnym przez moment napewno cos polecialo by z rury a tu nic

 

-ginie w granicy 250ml na 300km orientacyjnie mniejwiecej oszacowane na dystansie 1800 km

 

-kazdy stawia na pierscienie olejowe ze stoja ,moze nawet tylko jeden i twierza ze badanie cisnienia mija sie z celem bo jak jest olej to wykaze ze jest szczelny a moze nawet bardziej ,a badanie składu spalin jest zbednym wydatkiem i pewnym wynikiem

 

Zastanawiam sie na spuszczeniu oleju odkreceniu swiec, ustawieniu tłoków mniej wiecej w równym położeniu i zalaniu cylindrów naftą obruceniu silnikiem i tłokami ,zlaniu i powtórzeniu operacji kilku krotnie na dystansie 24 h ,przepłukac i starac sie ruszyc majac nadzieje ze pierscienie rusza .zalac starym olejem z srodkiem do płukania odpalic na 20 min zlac ,i dopiero wymienic filtr i zalac na nowo nowym 5w30 albo przejsc na 5w40..

 

kat sciagne wypłuke a najchetniej bym sie go wogule pozbył jak znajde przejsciówke zeby go pominac plug and play to wywalam

 

Zaryzykuje 150 na olej i 10 na nafte albo bedzie ok albo zabobony niepomoga

 

w innym wypadku ściagnac czapke i spr głowice i reszte

 

ori bmw nowe uszczelniacze komplet 250 pln

ori komplet pierscieni na jeden cylinder 370 pln

 

trze odpinac łańcuch , posiadac blokade vanosa podobno 1500 pln i niekazdy garaz to ma ,obejscie z n42 czy n46 i doswiadczenie od lat zeby bezproblemowo i szybko wyelimonowac byle nie jak w tv usterka ...

 

licze ze po nafcie puszcza pierscienie ale ewentualnie czeka mnie ciezsza przeprawa i napewno przyda mi sie namiar na godny polecenia bezpieczny garaz

z doswiadczony z tematem n42 czy n46 specjalizujacym sie w bm zeby szybko , bezproblemowo i sprawnie auto szybko wruciło na droge..takze zwracam sie z prosba jak by ktos znał dobrego fachowca prosil bym o namiary..Dziękuje pozdrawiam

Opublikowano

Kupiłem nafte i płukanke do silnika liquid moly do czyszczenia nagaru i syfu miedzy pierscieniowego ....moze trzymaja i puszcza

 

Czuje ze chyba kat mi sie zababrał i mam efekt jak by mi wciśli pyre w wydech.. średnio mnie bawi zabawa z tym problemem

 

Zastanawiam sie czy go nierozciac i wspawac tej samej srednicy rórki kwasówki tigiem , tylko wolnossaca jednostka rozprezona w tłumikach moze odebrac mu mocy .

niewiem jak mam to rozwiazac zeby niebyło upadku mocy ,błedu check engine bo jest sonda za katem ,i metalicznego rezonansu ..

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sytuacja po nafcie i płukance liqid moly pogorszyła jeszcze sprawe .wyszyscila cały nagar i zarazem uszczelnienie jakie stanowił

Czeka mnie remont..Oddaje w środe auto na garaz i sciągam czapke z głowy żeby zobaczyc gdzie siedzi problem..

Czeka mnie spory wydatek i dobór odpowiednich czesci

 

Jakiej firmy pierscienie polecacie ,goetze 550pln komplet ,npr czy prima lódż 180 pln kpl ;)

84 1,2/1,5/2 oryginał w bmw 370 na jeden cylinder 1500 kpl ;(

 

to samo z uszczelki -victor reinz czy Elring ten pierwszy kompletny zestaw wszystkich uszczelek 720 kpl a w bmw 500 za sama uszczele pod głowice

 

uszczelniacze nowe ori 250 ale w komplecie reinza wchodza w skład

teraz pytanie czy i jakiej firmie zaufac

 

Niechciałbym zeby jedno czy drugie zdechło mi za 20 tys km

 

jak by ktos miał jakies doswiadczenie czekam za odp//pozdrawiam

Opublikowano
Victor reinz to praktycznie BMW oem. Olej naprawe silnika, nikt Ci tego dobrze nie posklada, a jesli silnik byl w takim stanie to sie nadaje na smietnik. Kup uzykwe z allegro np. z anglika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też uważam, że lepiej używkę kupić niż bawić się w remont... Wiem bo sam to w innym aucie przechodziłem. Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Auto naprawione

-koszt robocizny z częściami 2150

 

Po rozebraniu silnika gładzie idealne ,zero rantu brak oznak jakiego kolwiek zuzycia

Po wyciagnieciu korbowodu pierscienie olejowe chyba po przegrzaniu straciły sprezystosc całe zawalone nagarem i przerwa juz nie taka

Uszczelniacze zaworowe twarde jak kamien ,nieuszczelniało i napewno tamtedy tez brało

 

 

pierscienie - geitze 500

wszystkie uszczelki - elringa 750 plus misa 70

głowica planowana, nowe uszczelniacze zaworów ,czyszczone zawory itd 300- robocizna

reszta to koszty mechanika z adaptacja vvc i biegu jałowego na 730 obr

Silnik zalany edge 5w30 ale zaraz po powrocie do uk planuje zmienic na cos lepszego ale zdania sa podzielone i ciezko oszacowac co najlepiej zalac do n46

Auto pali na dotyk chodzi równiej i smiga lepieju jak kiedy kolwiek

Róra czysta jak łza i zero oznak kopcenia

 

Teraz trzeba pojezdzic i zobaczyc co sie bedzie działo

Opublikowano

Tydzień temu moje auto też dostało nowe uszczelniacze zaworowe. Stare były sztywne i dość luźno siedziały. Dodatkowo wymieniłem oba vanosy i jest delikatna poprawa w dynamice auta. Silnik nie na drgań na wolnych obrotach i pracuje równo. Przy gaszeniu silnik zatrzymuje się łagodnie.

 

Wysłane z mojego HTC One V za pomocą Tapatalk 2

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
Moje autko wczoraj moje N42 również dostało nowe uszczelniacze, dodam, że jest możliwość zrobienia tego bez blokady vanosa, ale to nie o tym. Przez 4000 mil wlałem łącznie 7 litrów oleju. pomiędzy starym uszczelniaczem a nowym było 0.7 mm różnicy w średnicy otworu na zawór (na 5 mm to troche dużo). Jak narazie po zrobieniu 40 mil jest taki sam stan oleju, ale to jeszcze za mało, żeby dokładnie sprawdzić czy dalej ubywa lub jakie ilości. Jeżeli tak się utrzyma to zmieniam z powrotem na systetyka jakiegoś ( jeszcze nie wiem jaki) I po problemie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bedzie dobrze. odnosnie oleju, byla promocja jakas i mowie sobie, sprobujemy, zakupilem: elf excellium ldx 5w40. nie ma zadnego masla na bagnecie, auto chodzi bardzo rowno, bardzo cicho. jestem zdziwiony niesamowicie. polecam. poprzednio byl zawsze castrol edge 5w30 i zawsze bylo maslo.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
@Krzycho, ile kosztowało wymienianie uszczelniaczy i co rozumiesz pod pojęciem "wymieniłem oba vanosy" Pytam bo mój N42B20 po rozgrzaniu chodzi jak diesel i za każdym razem jak przyspieszam z niskich obrotów to bardzo słychać ten "dieslowaty" dźwięk i też wydaje mi się że to vanosy terkoczą. :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.