Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam potrzebuje dokładne procedury opisu przyciemniania szyb tylnich do oprucz przednich bocznych oraz czołowej

czyli co i jak z folią robie itp jak wyciąć oraz ile poytzebuje foli > i czy wymiary 75x300 starczą ?

Pozdrawiam adadus


Przepraszam za błędy w szczególności Admina

Opublikowano

'' Instrukcja przyciemniania szyb !!!!

 

Ta instrukcja dotyczy ogólnych zasad montażu przyciemnianej folii na szybach swojego pojazdu !!!!

 

Zestaw narzędzi i materiałów potrzebnych do prawidłowego montażu filii .

 

1. Pojemnik z rozpylaczem o dowolnej pojemności w którym należy przygotować płyn składający się z wody i szamponu dziecięcego w proporcji 1Litr wody i około 50 Ml szamponu .

 

2. Opalarka o mocy 2000 wat .

 

3. Rakle - silikonowy o twardości 80 . stosowany w poligrafii i drugi z tworzywa sztucznego o twardości 60 . stosowany do naklejania folii reklamowych .

 

4. Noże z wymiennymi ostrzami o szerokości 9 mm .

 

5. Lakier do włosów .

 

6. Lakier do paznokci .

 

7. Aceton techniczny .

 

8. Taśma papierowa z klejem .

 

9. Skrobak uniwersalny z wymiennymi ostrzami o szerokości 10 cm .

 

10. Przenośna lampa neonowa lub halogenowa .

 

11. Ręczniki papierowe .

 

12. Gumowa lub silikonowa ściągaczka do wody .

 

Każde z wymienionych narzędzi jak również materiały mają zastosowanie podczas montażu folii na szybach , ułatwiają montaż i podnoszą jakość wykonywanej usługi .

 

Miejsce montażu folii – zalecane warunki :

 

Montaż folii na szybach powinien odbywać się w pomieszczeniu zamkniętym wyposażonym w oświetlenie boczne dwustronne zapewniające bardzo dobrą widoczność . Wielkość pomieszczenia powinno zapewnić swobodny dostęp do samochodu z każdej strony po otwarciu wszystkich istniejących drzwi . W takim pomieszczeniu należy dodatkowo zamontować stół o długości 152cm . i szerokości minimum 50cm . Z lewej i prawej strony foliowanego pojazdu na ścianach pomieszczenia należy zamontować gładkie płyty /poliwęglan lub podobny materiał /o wymiarach 150cm wysokość oraz100cm szerokość . Dolna krawędź płyty powinna być oddalona od poziomu podłogi o około 50 cm .

 

Przygotowanie samochodu do montażu folii na szybach

 

1. Sprawdzenie wszystkich szyb przeznaczonych do foliowania pod kątem ewentualnych uszkodzeń . Szyby uszkodzone nie powinny być foliowane .

 

2. Zdemontowanie wszystkich elementów utrudniających swobodny dostęp do szyb . W przypadku szyb ruchomych należy zdemontować tapicerki i uszczelki zgarniające . W przypadku szyb wklejanych należy ewentualnie zdemontować te elementy które zasłaniają widoczne od wewnątrz brzegi szyb .

 

3. Usunięcie niepotrzebnych naklejek i napisów wraz z klejem przy użyciu skrobaka i acetonu technicznego . Następnie należy bardzo dokładnie umyć szyby od wewnątrz i po stronie zewnętrznej . Do tego celu wykorzystujemy uprzednio przygotowaną mieszankę wody i szamponu . Po wykonaniu wyżej wymienionych czynności można przystąpić do montażu folii na szybach .

 

Montaż folii na szybie ruchomej np : drzwiach samochodu .

 

1. Na zamkniętą szybę napylamy niewielką ilość płynu od strony zewnętrznej a następnie nakładamy arkusz folii w taki sposób aby folia zakrywała całą powierzchnię szyby z 2-3cm zapasem z każdej strony . Osłona zabezpieczająca (chroniąca klej) musi być od strony zewnętrznej .

 

2. Po nałożeniu folii usuwamy użyciu ściągaczki do wody część płynu znajdującego się powierzchnią szyby a folią , w ten sposób zabezpieczamy arkusz folii przed niekontrolowanym przemieszczaniem .

 

3. We wnętrzu samochodu instalujemy lampę neonową lub halogenowa i oświetlamy od wewnątrz szybę na którą wcześniej nałożyliśmy folię od zewnątrz .

 

4. Przy użyciu noża należy odciąć nadmiar folii w taki sposób aby krawędzie boczne oraz górna były większe o około 1-2mm od widocznej powierzchni szyby . Dolna krawędź tak przyciętego arkusza folii powinna równa z dolną krawędzią zewnętrznej uszczelki .

 

5. Następnie przy użyciu taśmy papierowej z klejem rozklejamy folię na powierzchni 3-4cm w wybranym górnym narożniku , cały arkusz folii dwustronnie pokrywamy płynem i prowizorycznie przyklejamy do gładkiej powierzchni płyty .

 

6. Opuszczamy szybę o kilka centymetrów tak aby była widoczna jej górna krawędź . Ponownie myjemy szybę a następnie całą jej powierzchnię spryskujemy przygotowanym płynem . Bezpośrednio po tej czynności z folii usuwamy folię zabezpieczającą klej który również spryskujemy tym samym płynem . Folię z klejem przenosimy na szybę . W czasie przenoszenia folii na szybę należy uważać nie dotknąć folią do elementów karoserii i innych . Folia dzięki podwójnej warstwie płynu swobodnie przesuwa się po szybie co pozwala na właściwe jej rozmieszczenie .

 

7. Po nałożeniu folii na szybę za pomocą rakli usuwamy płyn znajdujący się pod folią . Czynność taką najlepiej wykonuje się przy użyciu rakla stosowanego do naklejania folii reklamowych owiniętego w ręcznik papierowy który wchłania usuwany płyn . Kierunki usuwania płynu – zalecane jest usuwanie płynu do bocznych krawędzi arkusza folii . Po usunięciu płynu odcinamy część folii od górnej krawędzi szyby / około 1 mm/co zabezpiecza przed odrywaniem folii podczas zamykania szyby . Po wykonaniu tych czynności zamykamy szybę , usuwamy pozostały płyn a następnie przy pomocy opalarki nagrzewamy szybę wraz z folia do temperatury około 50 stopni C .

 

8. Po upływie kilku minut od wykonania ostatniej czynności należy sprawdzić wygląd foliowanej szyby i w zależności od potrzeb wykonać niezbędne poprawki .

 

1.Zastosowanie lakieru do włosów .

 

W przypadku montażu folii na szybach wklejanych które posiadają czarną obwódkę może wystąpić problem z przyczepnością folii w miejscu naklejania na polu czarnym . W takiej sytuacji można pod folię podać lakier a następnie usunąć jego nadmiar przyklejając folię .

 

2.Zastosowanie lakieru do paznokci .

 

Ten lakier stosujemy wtedy gdy w folii wycinamy otwory (dotyczy to najczęściej szyb bocznych uchylnych) . Po wycięciu otworu i przyklejeniu folii jej brzegi zabezpieczamy lakierem aby uniknąć efektu skręcenia folii podczas montażu zamka .

 

KILKA INFORMACJI O FOLII .

 

Aktualnie na rynku występuje wiele rodzajów folii o różnej kolorystyce , i różnych parametrach takich jak stopień przyciemnienia , stopień odbicia czy redukcji ciepła . Wszystkie folie mają wspólną cechę ułatwiającą montaż folii na szybach wypukłych , jest to cecha TERMOKURCZLIWOŚCI . Często przy próbie naklejania folii na szybę wypukłą dochodzimy do wniosku że folia nie pasuje do szyby pomimo że wycięty został idealny kształt , w jednym miejscu przylega do szyby a w innym nie , próba naklejenia zazwyczaj kończy się załamaniem folii co daje efekt białej skazy . Wykorzystując zjawisko termokurczliwości dopasowujemy folię do kształtu szyby . ''

Opublikowano
NIE RÓB TEGO! A jeśli juz musisz, to wybierz flię o bardzo małym stopniu przyciemnienia. Inaczej będziesz się czuł jak w trumnie, a w cale touring z przyciemnieniem lepiej nie wygląda. Pierwsze co zrobiłem po zakupie to darłem szyby i od razu jakby z tunelu człowiek wyjechał...
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
To zależy kolego kto ma jaki gust. Ja uważam, że przyciemnianie daje charakter samochodowi tylko trzeba właśnie wiedzieć jak przyciemnić i ze smakiem to robić :D Może kolega lubi igraszki w samochodzie a taka folia dużo pomoże, a mało pokaże :P
Opublikowano
A jeżeli jeszcze chodzi o kombi to faktycznie przyciemnienie samego tyłu nie prezentuje się zbyt fajnie. Mój znajomy przyciemnił lekko wszystkie szyby oprócz czołowej i to wygląda nawet fajnie :D
Opublikowano

jeśli chodzi o przyciemnianie szyb to powiem że jeśli tego nie robiłeś to nawet się nie łap, wyjecie wszystkich szyb trochę czasu zajmuje bo innej możliwości nie widzę co do tylnej to trzeba uważać z opalarką i tu trzeba mieć wprawę, tyle poprawiałem takich samorubek że szok każdy przyjedzie żeby mu szybę okleić jak powiesz cenę to mówią żeby taniej to ja mu mówię przywieź rozebrane szyby zrobię w cenie foli plus koszt oklejenia i po 2 dniach gość przyjeżdża z ułamanymi zaczepami połamanymi klamkami itp. dlatego jak nie masz doświadczenia zostaw to i zlec to firmie która się w tym specjalizuje, i jeszcze jedna przestroga jak się za to sami zabierzecie to zawsze ale to zawsze te szyby które da się wyciągnąć i są ruchome koniecznie wymontuj tylna to inna bajka

PS

co do opisu lakier do paznokci i do włosów to tylko do chińskich foli

  • Moderatorzy
Opublikowano

A tak z ciekawości ile kosztuje przyciemnienie szyb tylnych drzwi + tylnej w sedanie?

Pewnie zależy też od rodzaju folii,no to załóżmy że takiej dobrej co to nie zniszczy słońce i nie powstanie 1000 i 1 pęcherzyków.

Ile czasu może to potrwać?

A jeszcze słyszałem o takiej folii przezroczystej która zapobiega nagrzewaniu się wnętrza auta i odbija promienie słoneczne-prawda to?

Bo wtedy można by okleić wszystkie,oprócz czołowej oczywiście.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Kolego w moim poprzednim sedanku znajomy, który zajmuje się profesjonalnym przyciemnianiem szyb z dobrej jakości folią przyciemnił mi za 400zl, a normalnie bierze 580zl. Ceny u każdego inna :D Natomiast co do tej folii przezroczystej to nie słyszałem o takiej. Może jakaś nowość :P
Opublikowano
Tak dokładnie u niego. kwiaciarnia Chico czy jakoś tak. Naprawdę kozak robi i z czystym sumieniem mogę go polecić. Folie też ma super, parę razy przewoziłem dechy i zahaczyłem, a nawet się nie porysowała ani nie zdarła. Folie ma sun glass jak się nie myle
Opublikowano

Witam

 

Mi osobiście podobają się auta z ciemnymi szybami. nie wiem czemu kolega "NetSerwer" uważa, że będzie jak w trumnie, ja jeżdże turaskiem i mam przyciemniony cały tył na maksa (galeria) i nie czuje się ani jak w trumnie ani jak w tunelu :) Każdemu podoba się coś innego, wiadomo że trzeba sie przyzwyczaić głównie do jazdy w nocy i parkowania ale myslę, że każdy robi to przyciemnienie po dłuższym zastanowieniu a w zakładzie zawsze można zobaczyć próbki przyciemnionych szyb. Gdybym miał przyciemniać jakieś kolejne swoje auto to napewno będzie maks na tył. Nie powiem ładnie wygląda też delikatne przyciemnienie wszystkich szyb łącznie z przednimi bocznymi jednak jest to już ryzyko podczas kontroli i przeglądu także każdy zrobi jak uważa za słuszne. Ja za przyciemnienie całego tyłu czyli bagażnik plus boczne tylne zapłaciłem 370 zł folia z atestem i gwarancja na 10 lat :)

CICHY525 jeżeli chodzi o przezroczystą folię to są takie :) nie wiem czy zapobiegają nagrzewaniu autka (jak tak to fajna sprawa) ale napewno są zabezpieczeniem podczas kolizji wypadku szyba nie rozpadnie się na kawałeczki i zapobiegnie zranieniu kierowcu lub pasażerów.

pozdrawiam

Opublikowano

rozwieje trochę wątpliwości atesty co dają do foli to se można nimi....... że ktoś daje gwarancje na 10 lat to jestem ciekaw na co bo jeśli na sama folię że nie będzie miała wyblaknięć od słońca, to koleś albo ma ostra fantazję albo lubi dopłacać do interesu chociaż w naszych warunkach pogodowych istnieje taka możliwość że nic się z nią nie stanie przez 10lat ale reklamacje takich folii to czysta fikcja po prostu koleś i tak dołoży do tego bo nie udowodni firmie ze folia ma mniej niż 10 lat bo jak :norty: ja osobiście daje 2 lata gwarancji na swoja pracę że nic się z folia nie stanie tzn. przy otwieraniu nie zedrze się i nie będzie bąbli, jeśli chodzi o folię przezroczysta to takiej zupełnie przezroczystej nie ma i nigdy o tym nie słyszałem a siedzę w tym biznesie już parę lat natomiast jest folia specjalna 3% (ale dokładnie nie pamiętam) jest bardzo droga możecie ocenić to: Polskie radio w Warszawie oklejałem ta folią :norty:

nie do końca samochód się nie nagrzewa bo na to ma wpływ parę innych czynników np. kolor deski, ale na pewno jest mniejsza temp niż w samochodzie bez takiej foli, ile czasu to trwa różnie najdłużej oklepałem toyotę camry z 2007r ze stanów 14h, e39 kombi to jak nikt tyłka nie zawraca i wszystko ładnie schodzi i szyby są w miarę czyste to kwestia 4-5h wraz ze złożeniem wszystkiego do kupy

może napiszę tak co wpływa na cenę:

- układ szyb (ile trzeba rozkręcać)

- zabrudzenie szyb

- podejście klienta

- rodzaj foli

- zachcianki klienta

Opublikowano

W poprzednim aucie mialem oklejone taka dosyc jasna folia (jak na czarna). Chyba bylo zrobione profi, bo zadnych babli ani niedociagniec. Kiedys kraweznik szukal dziury w calym, ale odpuscil- chyba wlasnie z uwagi, na to ze jak zajrzal do srodka, to upieralem sie ze boczna jest w takim samym kolorze jak przednia (o dziwo tak bylo) . Dla mnie wada byl fakt, ze ogrzewanie tylnej szyby bylo odlaczone. Pewnie dlatego, ze pojawilyby sie bable po wlaczeniu. Kumpel tak mial i wygladalo tragicznie.

 

Co do takiego przyciemienia na maxa, to znajomy wyjezdzajac z mojego podworka walnal w drzewo. Mial przyciemione szyby i lusterka m3:) Z przegladami nie ma problemow, puki niebiescy dowodu nie zabiora.

Opublikowano
W poprzednim aucie mialem oklejone taka dosyc jasna folia (jak na czarna). Chyba bylo zrobione profi, bo zadnych babli ani niedociagniec. Kiedys kraweznik szukal dziury w calym, ale odpuscil- chyba wlasnie z uwagi, na to ze jak zajrzal do srodka, to upieralem sie ze boczna jest w takim samym kolorze jak przednia (o dziwo tak bylo) . Dla mnie wada byl fakt, ze ogrzewanie tylnej szyby bylo odlaczone. Pewnie dlatego, ze pojawilyby sie bable po wlaczeniu. Kumpel tak mial i wygladalo tragicznie.

 

Co do takiego przyciemienia na maxa, to znajomy wyjezdzajac z mojego podworka walnal w drzewo. Mial przyciemione szyby i lusterka m3:) Z przegladami nie ma problemow, puki niebiescy dowodu nie zabiora.

z przeglądem jest problem bo teraz na stacjach jest obowiazek jak widzi folie sprawdzic jej przepustowość światła co do tylnek to ktos zpaprał robotę że sie bąble robiły jak sie włączało ogrzewanie

Opublikowano
Z przegladem nie mialem problemu, ale co miasto to obyczaje. Jak juz niebiescy dowod zatrzymaja to nie ma zmiluj, diagnosta sie nie podlozy. Mialem bardzo delikatnie przyciemione, inaczej bym to zdarl. Zrobione bylo nie najgorzej. Nie porysowala sie ta folia i nie odchodzila, ale u kumpla na tylnej szybie w okolicy tych ogrzewajacych paskow porobily sie straszne bable. Ja mialem ten pasek celowo przerwany jeszcze przez poprzedniego wlasciciela. Mozliwe ze jak by byla dobra folia i profi polozona, to moznaby ogrzewanie zostawic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.