Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może inni właściciele rzucili by okiem na parametry swojego N42 a może ktoś z N46 by też sprawdził ?

U mnie jest 120 i jakieś grosze po przecinku.

Opublikowano
Widzę kolejny raz INPĘ pół po angielsku a pól po niemiecku i zdaje się, że źle ktoś przetłumaczył czujniki wałka rozrządu (camshaft a nie crankshaft a słowa adaption w ogóle nie ma w angielskim) tak na marginesie.

Co do czujników to widzę że jeden masz nowy a drugi z pierwszego montażu. Zakup z tym nr. 12147518628 bo tamtego już nie produkują. To są te same czujniki więć można je zaminić miejscami. Uszkodzenie widać na czujniku wałka ssącego (crankshaft ... inlet bank 1) ten z prawej obok filtra powietrza. Widać też że problem jest ze składem mieszanki (ale opis błędu dotyczy powietrza wtórnego) - błędy lambda ale z niemieckiego jestem cieniutki :(

 

Kolego, nie gadaj głupot! Oba wyrazy jak najbardziej istnieją w języku angielskim:

 

Camshaft - wałek rozrządu

Crankshaft - wał korbowy

 

Aczkolwiek tutaj jeśli masz bank1, bank2, to ktoś pomylił camshaft z crankshaft :)

Opublikowano

Kolego, nie gadaj głupot! Oba wyrazy jak najbardziej istnieją w języku angielskim:

 

Camshaft - wałek rozrządu

Crankshaft - wał korbowy

 

Aczkolwiek tutaj jeśli masz bank1, bank2, to ktoś pomylił camshaft z crankshaft :)

Wałki oczywiście tak, dobrze przetłumaczone ale już adaption jest po niemiecku (regulowanie) (ang. adaptation - przystosowanie) tak jak napisałem - proszę czytać ze zrozumieniem. (Jak coś mam napisać dwa razy się zastanowię albo podam źródło mojej wiedzy)

A poza tym wykres ten pokazuje prędkość obrotową wałków rozrządu WZGLĘDEM wału korbowego.

Opublikowano

Witam

 

Kombinujecie tu tak, że mnie głowa rozbolała od samego czytania i nic już nie rozumiem :duh: Czy problem został rozwiązany, czy nie? Jaki on właściwie jest? Dłużej trzeba pokręcić żeby odpalił?? Jak ma gazownię, to gaś go na benzynie, a nie na gazie i spróbuj później odpalić. Może właśnie przez ten gaz ma problem z odpaleniem i faluje po starcie jak sugerował Krzysiek?? 117 stopni na wałku dolotowym na biegu jałowym to raczej wzorcowa wartość (choć na 100% nie pamiętam, raczej na 95%).

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

dzisiaj się dowiedziałem od mechanika że mam pękniętą również szynę nr 2

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3189&hg=11&fg=25

łańcuch nie układał się jak powinien- prawdopodobnie jest to przyczyna błedów związnych z rozrządem... Wydaje się być rozwiązany problem.

Część zamówiona w serwisie- czekam na montaż

  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Podejrzewam że sama wymiana prowadnic łańcucha nie pomogła jeżeli nie posiada się blokad rozrządu. Bez takiego wyposażenia nie ma możliwości ustawienia odpowiednio rozrządu.

 

Jeżeli posiadacie problem w N42 lub N46:

błędy np. 27bb 2781 lub podobne

nierówna praca na biegu jałowym

ciężko odpala

Przyczyną jest przestawienie rozrządu - nie mówię o przeskoczeniu łańcucha bo jest to tak samo mało prawdopodobne jak i w starszych silnikach BMW.

Koła zębate Vanos przylegają do płaskiej powierzchni wałków rozrządu (nie ma żadnego klina ani stożka), skręcone są razem śrubą.

Elementy przestawiają się względem ustawień podstawowych i występują w/w problemy.

Winowajcom uszkodzenia jest napinacz łańcucha rozrządu, który zbyt słabo napina łańcuszek...

 

Posiadam takie blokady, jeżeli ktoś potrzebuje pomocy Zapraszam,

jestem z Legionowa, kontakt PW.

Tuning is not a crime it's a way of life!!
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
@ draglukasz - czyli problem rozwiązałeś poprzez wymianę prowadnic czy dalej się z tym bujasz ? Jak dyskusja na ten temat toczy się już na 3 stronach to chyba trzeba ją zakończyć jak się rozwiązało problem ??? :)
Opublikowano
Podbijam, według mnie takie tematy w których nie jest podane rozwiązanie problemu powinny się kończyć banem dla autora.... :mad2:
  • 2 lata później...
Opublikowano

Podepnę się pod temat, bo problem dość podobny.

Auto takie same, e46 316i n42 2004.

Samochód na ogół zachowuje sie calkiem normalnie. Lecz zdarza mu się nie odpalić.

Wyrzuca błąd czujnika położenia wałka ssącego rozrzadu.

Po zamianie czujników miejscami, bez zmian.

Natomiast, jak zamontowałem zamiennik "oryginał na ssący, zamiennik na wydech"

Pokazuje błąd czujnika wałka wydechowego.

Po chwili na desce zapala sie check oraz eml.

Po zamontowaniu ponownie, dwóch oryginalnych czujników, niezależnie od konfiguracji, pokazuje błąd czujnika walka ssącego.

Do póki nie wyswietli check na desce auto zachowuje sie normalnie. No może troche nierowno chodzi na zimnym. Odpalanie po nocy. Ale max 1 minutę.

Jak tylko check pojawi sie na desce, samochod nie odpala.

Ręce mi już opadają...

Opublikowano

Podepnę się pod temat, bo problem dość podobny.

Auto takie same, e46 316i n42 2004.

Samochód na ogół zachowuje sie calkiem normalnie. Lecz zdarza mu się nie odpalić.

Wyrzuca błąd czujnika położenia wałka ssącego rozrzadu.

Po zamianie czujników miejscami, bez zmian.

Natomiast, jak zamontowałem zamiennik "oryginał na ssący, zamiennik na wydech"

Pokazuje błąd czujnika wałka wydechowego.

Po chwili na desce zapala sie check oraz eml.

Po zamontowaniu ponownie, dwóch oryginalnych czujników, niezależnie od konfiguracji, pokazuje błąd czujnika walka ssącego.

Do póki nie wyswietli check na desce auto zachowuje sie normalnie. No może troche nierowno chodzi na zimnym. Odpalanie po nocy. Ale max 1 minutę.

Jak tylko check pojawi sie na desce, samochod nie odpala.

Ręce mi już opadają...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.