Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

oststnio mam problem podczas odpalania auta. Czasami choć żadko zdarza się że musze kilka sekund pokręcić żeby zapaliło, czasem jak zapali to falują obroty...

Sprawdzałem błędy w INPIE ale przez pomyłkę skasowałem. Czekam aż pojawią się znowu.

poniżej skan z Inpy- widze że coś nie tak z wałem..

rozszyfruje któś o co chodzi?

http://www.budy.org.pl/inpa.jpg

Edytowane przez draglukasz
Opublikowano

Witam

 

Jedyne, co może być, to uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, on często odpowiada za to, że nie można odpalić silnika. Czujniki wałków rozrządu, gdy są uszkodzone (obojętnie który) powodują, że dłużej trzeba chwilkę pokręcić zanim odpali i generalnie czuć brak mocy podczas jazdy.

Czekaj aż błąd powróci.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Dzięki Mattiss,

Czujnik wału wymieniałem rok temu, kupiłem nowy w salonie BMW.

Pewnie pozostaje czujnik wałka rozrządu, o ile sie nie myle jest ich dwa

Opublikowano

Witam

 

Tak, jest ich dwa. Poczekaj na sytuację, kiedy będziesz musiał dłużej pokręcić, żeby odpalić i wtedy zczytaj błędy ze sterownika silnika. Będziesz na 100% wiedział w czym rzecz.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

doszedłem do tego że jest to chyba wina czujnika wałka rozrządu.

Po wyciągnięciu dwóch czujników okazało się że są 2 różne.

jeden o numerze 7506273

a drugi 7518628

Różnią się wyglądem...

troche dziwne to, ponieważ w realoem jest nawet pod jednym oznaczeniem 4...

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3296&hg=11&fg=15

jak wynika z wykresu z INPA to jeden jest uszkodzony pytanie tylko który...

czy można zamienić ich miejscami? nic się nie będzie działo?

nie wiem właśnie który kupić- o jakim numerze katalogowym...

pomoże ktoś? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
doszedłem do tego że jest to chyba wina czujnika wałka rozrządu.

Po wyciągnięciu dwóch czujników okazało się że są 2 różne.

jeden o numerze 7506273

a drugi 7518628

Różnią się wyglądem...

troche dziwne to, ponieważ w realoem jest nawet pod jednym oznaczeniem 4...

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3296&hg=11&fg=15

jak wynika z wykresu z INPA to jeden jest uszkodzony pytanie tylko który...

czy można zamienić ich miejscami? nic się nie będzie działo?

nie wiem właśnie który kupić- o jakim numerze katalogowym...

pomoże ktoś? :)

 

Bo ten z końcówką 273 był produkowany do 2005 roku i później został zastąpiony tym z koncówką 628 czyli ktoś już wymieniał jeden czujnik w twoim aucie.

Opublikowano

Widzę kolejny raz INPĘ pół po angielsku a pól po niemiecku i zdaje się, że źle ktoś przetłumaczył czujniki wałka rozrządu (camshaft a nie crankshaft a słowa adaption w ogóle nie ma w angielskim) tak na marginesie.

Co do czujników to widzę że jeden masz nowy a drugi z pierwszego montażu. Zakup z tym nr. 12147518628 bo tamtego już nie produkują. To są te same czujniki więć można je zaminić miejscami. Uszkodzenie widać na czujniku wałka ssącego (crankshaft ... inlet bank 1) ten z prawej obok filtra powietrza. Widać też że problem jest ze składem mieszanki (ale opis błędu dotyczy powietrza wtórnego) - błędy lambda ale z niemieckiego jestem cieniutki :(

Opublikowano
Widzę kolejny raz INPĘ pół po angielsku a pól po niemiecku i zdaje się, że źle ktoś przetłumaczył czujniki wałka rozrządu (camshaft a nie crankshaft a słowa adaption w ogóle nie ma w angielskim) tak na marginesie.

Co do czujników to widzę że jeden masz nowy a drugi z pierwszego montażu. Zakup z tym nr. 12147518628 bo tamtego już nie produkują. To są te same czujniki więć można je zaminić miejscami. Uszkodzenie widać na czujniku wałka ssącego (crankshaft ... inlet bank 1) ten z prawej obok filtra powietrza. Widać też że problem jest ze składem mieszanki (ale opis błędu dotyczy powietrza wtórnego) - błędy lambda ale z niemieckiego jestem cieniutki :(

 

Jesteś WIELKI.

Czujnik jaki mam z numerem 12147518628 jest na wałku wydechowym. Czyli ten nowy. Wystarczy jednak wymienić ten stary- z prawej strony. Jeśli chodzi o mieszankę to zauważyłem przetarcie, otwór, poniędzy przepływomierzem a przepustnicą- brał lewe powietrze. Dziura już zaklejona.

Bardzo dzięki za odpowiedź. Bardzo mi pomogłeś :)

Opublikowano

Witam!

to znowu ja ;)

kupiłem oryginalny czujnik używany z 2005 roku.

sprawdzałem w inpie i jego wartosć jest aż ponad 117. Prawdopodobnie jest na wykończeniu?

http://www.budy.org.pl/inpa2012.jpg

Opublikowano

zamieniłem czujniki. ten z wałka wydechowego na ssący i odwrotnie.

dziwne że wykres taki sam...

 

czyżby to nie wina czujnika?

 

http://www.budy.org.pl/inpazamiana.jpg

Opublikowano
Dzwoniłem do znajomego, który zajmuje się głównie naprawą BMW. Twierdzi że trzeba jakieś luzy za rozrządzie podokręcać i wystarczy- beż wymiany łańcuszka czy wałka...
Opublikowano

Też jestem ciekaw bo u mnie ta wartość wynosi 124,80 i też jest poza zakresem.

Żadnych innych objawów w tej chwili nie ma, zapala normalnie, przyspiesza wg mnie katalogowo ;) jak na swój wiek :D

 

Na anglojęzycznych forach gdzieś mi się rzuciło w oczy że podobno wszyscy użytkownicy N42 którzy sprawdzali ten parametr mieli go w podobnym zakresie czyli zazwyczaj lekko przekroczony.

 

Może inni właściciele rzucili by okiem na parametry swojego N42 a może ktoś z N46 by też sprawdził ?

Opublikowano
nie wiem, ale to ma chyba związek z tym że czasami musze troche pokręcić żeby auto odpaliło... a czasem zafalują obroty podczas odpalania... przy jeździe nic się nie dzieje
Opublikowano
nie wiem, ale to ma chyba związek z tym że czasami musze troche pokręcić żeby auto odpaliło... a czasem zafalują obroty podczas odpalania... przy jeździe nic się nie dzieje

 

Te falowanie może mieć związek z instalacją gazową. Może reszta gazu pozostająca w kolektorze miesza się z benzyną dla tego obroty falują.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
nie wiem, ale to ma chyba związek z tym że czasami musze troche pokręcić żeby auto odpaliło... a czasem zafalują obroty podczas odpalania... przy jeździe nic się nie dzieje

 

Te falowanie może mieć związek z instalacją gazową. Może reszta gazu pozostająca w kolektorze miesza się z benzyną dla tego obroty falują.

 

 

aha :)

dzięki za odp.

 

Wracając do czujnika wałka i tej watrości prawie do 120 to może mieć to związek ze szklankami- popychaczami?

może już czas wymienić...

Opublikowano
Nie wiem dokładnie- w przyszłym tygodniu będzie mi to robił- dam znać co i jak

 

Możliwe uszkodzenia to:

Uszkodzony Vanos

Przestawione wałki (któryś z wałków) rozrządu względem wału korbowego.

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.