Skocz do zawartości

E39 2.8 padl silnik po wymianie na drugi jaki zalac olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zapewniam cie , że nawet w dieslu slychać różnicę szczególnie zaraz po odpaleniu , sam nauczony doświadczeniami z VW\Audi po zakupie mojego BMW wlałem półsyntetyk i równie szybko zmieniłem go na 5w30 MOBIL1 bo różnica w dzwięku po odpaleniu była kolosalna , więc nie ma co kombinować i przychylę się do opinii kolegów , że należy lać pełny syntetyk.

Opublikowano

SYNTETYK spełniający normy BMW LL-98, BMW LL-01 lub BMW LL-04. Chyba tak to szło. Jeśli coś przeoczyłem, proszę poprawcie, koledzy.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano

Wlej ten co kupiłeś bo jest bardzo dobry olej. Ale na przepłukanie silnika. Dużo za niego nie dałeś to zrób na nim kilka set km i wylej go i zalej jakiś syntetyk. 90% ludzi ci radzi to nie wiem czemu słuchasz mniejszości. Większość jeździ na syntetyku chwali go sobie a zrobiłeś odwrotnie. Chcesz długo pojeździć na tym silniku bez jakiegoś klekotu i problemów to zalej 5w lub 0w a będzie ok :cool2:

A na marginesie. Dlaczego wymieniłeś silnik?

Opublikowano
No to i ja podłączę Się do tematu: otóż w niedługim czasie będe robił wymianę oleju, teraz mam zalany półsyntetyk i planuję zalać pełnym. Czy koniecznie muszę robić ww. płukankę silnika :?: Czy można pominąć ten etap?? Silnik w stanie b.dobrym , nic nie cieknie, od wymiany do wymiany trzyma stan bez dolewki, przelatane około 250tkm, więc jak go potraktować :?: Płukać czy od razu zalać właściwy syntetyk :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Silnik padl mi bo mial 400 tys na szafie a ile ukrecil to niewiem .Auto kupilem bodajze 6 lat temu w szwajcari na szafei mial 170 tys wiec zalalem mobilem 1 i po 1000 morze 2000 zaczol brac w miedzy czasie zalozylem gaz takze ponad 200tys zrobilem na gazie caly czas dolewalem na poczatku niebylo to duzo ale ostatnio to litr na 500.W miedzy czasie poleciala chlodnica wiec go troche przegrzalem ale to bylojakies 150tys temu.No i 2 tygodnie temu w czasie jazdy nagle sie popsulo na jednym cylindrze 0 cisnienia a na 200 km zjadl prawie 4 l oleju.Ot taka jest hisoria tego silnika.
Opublikowano
No to i ja podłączę Się do tematu: otóż w niedługim czasie będe robił wymianę oleju, teraz mam zalany półsyntetyk i planuję zalać pełnym. Czy koniecznie muszę robić ww. płukankę silnika :?: Czy można pominąć ten etap?? Silnik w stanie b.dobrym , nic nie cieknie, od wymiany do wymiany trzyma stan bez dolewki, przelatane około 250tkm, więc jak go potraktować :?: Płukać czy od razu zalać właściwy syntetyk :?:

 

Płukanka wcale nie jest konieczna. Jak się boisz wycieków po przejsciu na syntetyk to tym bardziej powinieneś się bać płukanek...

Zalewaj syntetykiem i delektuj się nowym miłym dla ucha dźwiękiem ;)

Na filtrze też nie oszczędzaj - bierz np. manna i odpuść filtrony etc.

Opublikowano
Płukanka wcale nie jest konieczna. Jak się boisz wycieków po przejsciu na syntetyk to tym bardziej powinieneś się bać płukanek...

Zalewaj syntetykiem i delektuj się nowym miłym dla ucha dźwiękiem ;)

Na filtrze też nie oszczędzaj - bierz np. manna i odpuść filtrony etc.

filtry zazwyczaj były Knechta a ostatnio nawet oryginał BMW dlatego w tej kwestii nie ma mowy o kompromisie

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Silnik padl mi bo mial 400 tys na szafie a ile ukrecil to niewiem .Auto kupilem bodajze 6 lat temu w szwajcari na szafei mial 170 tys wiec zalalem mobilem 1 i po 1000 morze 2000 zaczol brac w miedzy czasie zalozylem gaz takze ponad 200tys zrobilem na gazie caly czas dolewalem na poczatku niebylo to duzo ale ostatnio to litr na 500.W miedzy czasie poleciala chlodnica wiec go troche przegrzalem ale to bylojakies 150tys temu.No i 2 tygodnie temu w czasie jazdy nagle sie popsulo na jednym cylindrze 0 cisnienia a na 200 km zjadl prawie 4 l oleju.Ot taka jest hisoria tego silnika.

Mobil to bardzo średnia półka. Te auta przy dobrym serwisie grubo powyżej 700tys nalatają. Już nie jedną widziałem od znajomego handlarza z przebiegiem 700 nawet 1mln km. A silnik chodził ładnie :) bez remontu. I jaka decyzja zapadła w sprawie oleju? Zalewasz go i jeździsz czy zalewasz i potem zmieniasz na syntetyk?

Opublikowano

Na temat olejów polecam przeczytać:

http://dray.pl/bmw/oleje.pdf

 

Odnośnie rodzju oleju to każdy ma swoje zdanie a fabryka ma sztab inżynierów od tego i za cos pieniadze biora wiec skoro ma byc syntetyk ja niczego innego nie leje.

Inaczej mozna by jedzic na mineralnym albo innym rzepaku.

Płukanki nie próbowałem ale nie jestem przeciw bo od szczelnosci są uszczelki a nie syf po oleju.

Sam będe wymieniał teraz olej i zastanawiałem sie pomiędzy Valvoline, Liqui Moly a Motulem, u mnie wybór padł na Motul 8100 X-cess 5W-40

Opublikowano
Na polsyntetyku przede wszystkim zakatujesz bardzo wrazliwy na olej Vanos.Falowanie na zimnym,slaby dol,klekot :nienie: .W stanach bylem 10 lat i nigdy nie slyszalem o zalewaniu do BMW innego oleju jak full syntetyk.Najbardziej popularne oleje wsrod zapalencow (kumpli) byl MOTUL,Liqui Moly i red line do dyfru,skrzyni i wspomagania.
Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.