Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich. Od kilku dni stałem się posiadaczem BMW 120d 120kW, chciałby się was poradzić bo dopiero w domu zauważyłem że przyciski w kierownicy mi nie działają, od czego można by zacząć sprawdzać ten błąd? zauważyłem z tyłu koło akumulatora że jest jakiś cieki kabel z wtyczką niepodłączony a w bezpiecznikach brakuje nr 50 (40 A ale to chyba nie od tego) a nr 59 jest 5A i to sprawny. Możecie mnie jakoś nakierować jak usunąć te usterkę?

http://img824.imageshack.us/img824/7056/p1020387q.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano
Moze masz cos z tasma w kierownicy ..z reguly tak sie lubi stac po wczesniejszym wystrzeleniu poduszki(biorac poduwage egzemplarz powypadkowy) , od czego kabelek nie wiem ,jutro zerkne u siebie.
Opublikowano
po oględzinach całego auta nie wynika żeby był po strzale choć dopuszczam wiadomość że może była wymieniona kierownica i z tond ten błąd jedyna rzecz jaka była malowana to zderzak z przodu ale to dawno temu bo z piaskowane od kamieni trochę jest przód i ktoś pomalował żeby nie było odprysków wielkich :] choć mogło być inaczej :]. A jak u kolegi z bezpiecznikiem nr 50 czy jest zainstalowany ?
Opublikowano
Jutro Ci odpowiem,nie mialem kiedy zerknac...nie wierz w bajki z malowaniem zderzaka z powodu odpryskow ja mam kilka i raczej pol przodu do jego malowania nie zrzuce, itd ,i nie rozumiem wymiany kierownicy , a naboj pirotechniczny ma na akumulatorze czy opornik ? Sprawdz auto na kompie ale maszynie konkretnej gdzie wyjdzie ewentualny blad np niewykasowany w kluczyku..nie rozumiem kupiles auto bez sprawdzenia pod komp,taki zabieg to 360 zl w serwisie :wink: JUTRO SPRAWDZE I CI NAPISZE
Opublikowano
no bez sprawdzenia, a zabieg sprawdzenia 500 zł (Zdunek Gdańsk) plus laweta bo stał bez blach wiec koszty znów rosną , malowany tylko był zderzak i to jestem na 100 % pewnie (ale nie o to w temacie chodzi). O jaki naboju pirotechnicznym mówisz?
Opublikowano
Czy któryś z kolegów mógłby sprawdzić u siebie gdzie powinien być wpięty ten kabelek z wytyczną. Z góry dziekuję.
Opublikowano
Ten kabelek jest wpiety tak pionowo kolo klemy plusowe jest taka mala wtyczka,ale u ciebie jest tam cos wpiete,wyciagnij akumulator i zobacz czy cos tam pod nim nie lezy jeszcze ,jakis kabel dodatkowy,u mnie on biegnie nad akumulatorem i do klemy plusowej. Naboj pirotechniczny przy wystrzeleniu poduszki wyrzuca kabel z klemy plusowej irozlancza tym samym prad w aucia,rzadko kto uzupelnia to po wypadku .Poprostu wbija kleme i opornikiem to kamufluje ,poszedlem tym tropem bo mowisz ze nie dziala multifunkcja i pokazujesz niescislosci kolo akumulatora, z reguly jak wystrzeli poduszka to i tasma w kierownicy dostaje uszczerbku,ja tak mialem w 118d z 2004 roku ,miala 4 miesiace ale kupilem ja osobiscie w Luksemburgu zwytsrzelona poduszka i mialem ten sam problem,tasma do wymiany itd. Ale to moja sugestia ..jedz na kompa i tyle bo wiesz ile przypadkow tyle rad. Wogole umnie jest to kompletne i zbudowane u Ciebie ta klema jest "gola".
Opublikowano
Z góry Dzięki wielkie za zaangażowanie w całą sprawę. Mam jeszcze takie pytanie czy jak rozepnę akumulator to coś może się stać rozprogramować (no i czy można tam grzebać bez uprzedniego odłączenia akumulatora) ?, a odnośnie tej taśmy czy mógłbyś mnie pokierować jak to sprawdzić czy jest uszkodzona (od czego zacząć rozbieranie i jak się za to zabrać?)?
Opublikowano
Mozesz odlaczyc a nawet powinienes jezeli chcesz gdzies zagladac,nic sie nie rozprogramuje pod warunkiem ze bedziesz to robil po wczesniejszym odlaczeniu akumulatora. Jedz na komp najpierw zdiagnozowac co to dokladnie jest ,zeby dosjsc do tasmy to musisz rozebrac kierownice,poduszke wyciagnac itd,wiec najpierw podjedz niekoniecznie do serwisu tylko do kogos kto zajmuje sie elektronika samochodowa takie e87 juz maja opanowane ,jak ja kupilem w 2004 to nikt tego nie chcial dotykac :D Za takie sprawdzenie zaplacisz max 150,u mnie moj kolega by Ci to zdiagnozowal za 80pln . Serwis 500 brutto ,bo z ciekawosci dzwonilem. A to auto jak kazde inne ,nie statek kosmiczny .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, dziś coś przyblokowało mi się w kierownicy gdy chciałem skręcić to coś tam przemieliło i od razu zapaliły mi sie airbag czy to znaczy że taśmę szlak trafił? (klakson też kaput) jeśli to jest taśma to czy jak ją wymienię i skasuję błąd to problem zniknie? A może któryś z kolegów może udzielić mi cennych wskazówek czy ciężka jest taka wymiana.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

tez mam problem z przyciskami w kierownicy.

czasem działają czasem nie.

czasem przestają działać po prosu w trakcie jazdy.

czasem pomaga zgaszenie i ponowne włączenie auta.

 

dziwne.

 

co to moze byc??

Opublikowano
Witam, dziś coś przyblokowało mi się w kierownicy gdy chciałem skręcić to coś tam przemieliło i od razu zapaliły mi sie airbag czy to znaczy że taśmę szlak trafił? (klakson też kaput) jeśli to jest taśma to czy jak ją wymienię i skasuję błąd to problem zniknie? A może któryś z kolegów może udzielić mi cennych wskazówek czy ciężka jest taka wymiana.

 

To bardzo prawdopodobne że właśnie taśma została zerwana. Należy wymienić taśmę, skasować błędy AIRBAG i powinno być oki.

Wymiana to: 1. Ustawienie kół w aucie na wprost. 2. Odłączenie akumulatora, 3. Wypięcie poduszki. 4. Odkręcenie kierownicy. 5. Wymiana taśmy. 6. Przykręcenie kierownicy i zapięcie poduszki. 7. Podłączenie aku i kasowanie błędów.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.