Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

od wczoraj mam problem z moją e39 520i. W trakcie normalnej jazdy po zatrzymaniu się na światłach i ruszeniu poczułem drgania na lewarku skrzyni. Przy kolejnym zatrzymaniu na wolnych obrotach czuć drgania całego samochodu i lewarka. Problem występuje na wolnych obrotach i przy przyśpieszaniu do ok 2,5 tys. Co dziwne gdy zgasiłem silnik i ponownie odpaliłem było już ok. Po skończeniu pracy wszystko było ok przez ok 5 minut jazdy i znowu pojawiły się drgania na postoju i podczas przyśpieszania do ok 2,5 tyś. Problem zniknął po ponownym odpaleniu silnika i tak spokojnie pokonałem ok 5 kilometrów bez problemu.

 

W dniu dzisiejszym poranną drogę do pracy (ok 15km) przejechałem bez problemu a popołudniu objawy wróciły czyli przez kilka minut było ok i nagle pojawiły się drgania. Zgasiłem silnik odpaliłem i przez kolejne 5 km bez problemu.

 

W samochodzie zainstalowana jest instalacja gazowa jednak problem występuje na gazie jak i benzynie. Możliwe że objawy pojawiają się przy mocniejszym przyśpieszeniu z niskich obrotów.

 

Do głowy przychodzi mi problem pobieraniem lewego powietrza jednak czy problem ustąpił by po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu?

 

Podobne objawi były ok 4 miesięcy temu i po jednym dniu ustąpiły.

 

Mam nadzieje, że komuś będzie chciało się przeczytać to małe wypracowanie ;-) i podpowiedzieć gdzie szukać rozwiązania problemu.

 

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
Odma była wymieniana w sierpniu i wtedy objaw jej uszkodzenia to dziwny dźwięk podczas ruszania. Gdyby to była właśnie odma to jej objawy ustępowały by po ponownym uruchomieniu silnika?
Opublikowano
Przed wróciłem z jazdy która potwierdziła moje przypuszczenia. Problem pojawia się tylko po mocnym przyspieszeniu i znika po ponownym rozruchu silnika. Jak jade spokojnie jest ok a gdy gwałtownie przyspiesze drgania się pojawiają.
Opublikowano
To tak jak by przy większej dawce paliwa lekko go zalewało. Może cewki i świece do wymiany? Potem przy rozruchu przepala nadmiar i jest ok. Ale krokowy i przepustnica też do sprawdzenia tak jak pisałem
Opublikowano
Powyjmuj kolego cewki i posprawdzaj je na początek miernikiem. Pin 1 i 3. Powinno być między 0.8-1.0 Ohma. Sprawdzenie kosztuje jedynie chwilę Twojego czasu i może się okazać, że to to i nie będziesz się pakował nie potrzebnie w koszta. Co do tych świec, jeżeli mają już trochę przelatane to ja na Twoim miejscu profilaktycznie bym je wymienił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.