Skocz do zawartości

E39 528i - bujniecia obrotami, nierówna praca


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem z bujnięciami obrotów na biegu jałowym. Tak jakby co kilkadziesiąt sekund wypadał z równej pracy jałowej. Na INPIe nie wykazuje błędów jedynie co zauważyłem to przy takim bujnięciu wzrasta parametr OXYGEN SENSOR 1 i 2 z wartości około 1,7 do 4,9. Podczas jazdy nie wykazuje problemów. Dodam jeszcze że te bujnięcie skutkują takim puknięciem w wydech. Prosze o pomoc.
Opublikowano
Dodam że dzisiaj zauważyłem że ma to miejsce tylko na ciepłym silniku. Na zimnym nie ma tego efektu z lekkim bujaniem. Wszystkie świece wymienione, filtry, olej, krokowy przeczyszczony, niedawno wymieniona pompa paliwa oraz czujnik położenia wału.
Opublikowano
Na INPIe na zakładce engine rough praktycznie każdy wykres cylindra jest tak samo wychylony wiec chyba cewki mozna odrzucić, co myślicie?
Opublikowano
Kolego spróbuj zamienić cewki miejscami. Troce głupie bo są takie same, ale ja miałem podobnie tylko, że trzęsło trochę na zimnym i gasł, a na ciepłym ok. i zamieniłem je z 1-2-3-4 na 4-3-2-1, z drugiej strony tak samo i dziś ustawiłem je 1-3-2-4 z drugiej tak samo i jakimś dziwnym cudem przeszło. Chociaż w mojej becie dzieją się nie raz różne cudy :D Pierwsza i ostatnia zamieniona, środek został. Przede mną ktoś już coś robił bo pozaznaczał na każdej cewce czerwone kropeczki po kolei 1,2,3,4 i tak były założone
Opublikowano
Zamiana cewek nie pomaga. Zastanawiam sie jeszcze nad odmą. Jak odkręcam korek to obroty spadają, lekko zafaluje i po chwili wraca do normy. Najbardziej czuć przy zdejmowaniu korka. Ale oprócz tego efektu nie ma żądnych hałasów czy pisków itp. Domniemam że wynika z tego że odma jest dobra. Po podłączeniu pod DISa nie wykazuje również żadnych błędów.
Opublikowano
W jezdzie raczej nie czuć zmian. Mierzyłem nawet przyspieszenie od 0-100 to miesi się w wartościach katalogowych. Tym bardziej jest to bardzo zastanawiające.
Opublikowano
Dziwne rzeczy Ci się kolego dzieją :( A weź sobie jeszcze w wolnej chwili miernik, powyjmuj cewki i posprawdzaj na wszelki wypadek. Wykresy to nie wszystko. Podłączasz pod 1 i 3 pin. Powinieneś mieć wartości 0,8-1,0 ohma. Sprawdzenie nic nie kosztuje, a musisz po wykluczać różne rzeczy, żeby nie potrzebnie się w koszta pakować.
Opublikowano
Zastanawiam sie jeszcze nad odmą. Jak odkręcam korek to obroty spadają, lekko zafaluje i po chwili wraca do normy. Najbardziej czuć przy zdejmowaniu korka.

kolego to jest normalne zjawisko, zdejmując korek dostaje lewego powietrza i stąd falowanie

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Miałem to samo na tym samym silniku, choć występowało żadziej (kilka razy w ciągu miesiąca). U mnie dochodziła do tego jeszcze od czasu do czasu lekko zmieniony odgłos pracy silnika (trochę bardziej nim telepało od czasu do czasu). Na kompie jedyne co wyszło, to lekkie przekłamanie czujnika impulsowego wałka rozrządu (można nawet było dyskutować, czy aby na pewno, ale ja nauczyłem się, żeby z moim warsztatem nie dyskutować :mrgreen: ). Albo "naprawiło się samo", albo to był ten czujnik, bo teraz zero problemów.
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
No właśnie u mnie jest praca zmieniona na biegu jałowym. Tak go lekko telepie. Czuć drgania na lewarku i siedzeniach. A co jakiś czas jest takie stuknięcie i wtedy obroty opadają około 300obr/min i z powrotem wracają w ciągu sekundy. W czasie jazdy jak przyspieszam lub utrzymuje stała prędkość w żaden sposób się to nie pojawia.
Opublikowano
Gdyby to działo się na zimnym motorze, to obstawiałbym uszczelki vanosa. U mnie miał tak na zimnym, po długim czasie również na rozgrzanym, aczkolwiek znacznie rzadziej. po wymianie no problemo. A może sondy? tak tylko strzelam...

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Na zimnym motorze na biegu jałowym chodzi lepiej niż na rozgrzanym, nie ma tych puknięć/stuknięć ze spadkiem obrotów.
Opublikowano
To musi być coś z zapłonem albo któryś z czujników położenia wałka/wału, ale czujnik z kolei raczej wykazałby komp...Robiłeś ten manewr z cewkami? No i dziwny jest fakt, że nie czujesz spadku mocy lub falowania podczas jazdy. A silniczek krokowy sprawdzałeś/czyściłeś?

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Silniczek krokowy był czyszczony z 2 miesiące temu. Jest jeszcze taki efekt że trzeba troche więcej gazu dodać żeby ruszyć (bardziej zdecydowanie go nacisnąć)
Opublikowano

czujnik polozenia wałka lub wału jak sie zagrzeje to głupieje najlepiej sprawdz w inpie to engine rough podczas pokazywania sie objawów

te czujniki sie ciezko diagnozuje bez oscyloskopu

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
No to czyli jednak to co mi dolegało (czujnik wałka rozrządu). Spróbuj podmiecić od kogoś, jeśli masz taką możliwość...
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.