Skocz do zawartości

e39 M57 525d spadek mocy. Przyczyna?


cesares

Rekomendowane odpowiedzi

siemka

aby nie było że nie szukałem ;)

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5874

 

 

Zacznę od początku. Padnięty sterownik webasto to pewnie zmora e39. 15 km do pracy i gdy temp na dworze jest bliska 0 to już całkiem kaplica, bo nawet auto nie pokaże 90 stopni na blacie. Termostaty główne wymieniłem już dwa. Wpadłem na pomysł zamiany instalacji EGR z tej którą mam, na tę z chłodniczką spalin. Problem w tym, że nie przyniosło to żadnych efektów. Dalej wolno się nagrzewa. Termostaty oba są nowe. doszedłem do wniosku, że chyba to nie działa. I tak. Miałem rację. Nie otwierał się zawór EGR od recyrkulacji spalin. Po jeździe mogłem spokojnie go dotknąć ręką (przed zdjęciem wisko) od strony zaworu, a od kolektora wydechowego to na 5 cm czułem ciepło. Czyszczenie zaworu dokładne, otwieranie zamykanie manualne przy użyciu sporej siły, i co? Podpinam do kompa INPA aktywacja AGR i co? Brak efektów. Pół godziny mordęgi (oczywiście na włączonym silniku z przerwami) i otworzył się dosłownie dwa razy z odstępem czasu około 15 minut :/ a powinien tak jak w linku, na dole pierwszego postu.

 

http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=5430

a tu dla leniwych ;)

http://tinypic.com/player.php?v=9i6wk7&s=7.

 

No to główkowanie krótkie. Pewnie podciśnienia nie ma.

Zaglądam dziś w okolice turbiny a tam trochę olejem osmarkane. Spoko niech się konserwuje myślę. No ale w końcu.

 

Kiedyś gdzieś w UE ;) tak to nazwę podchodziło te 190 km pod 220 km/h. Kilometr więcej i zonk. Zwalniała do max 120. Sprawdzam szybko czy przewód od turbo nie spadł. Nie. Wsio na miejscu. I to myślałem że norma i że odcięcie takie. Po co komu 220 km/h. Dziś podczas wyprzedzania gościu golfem "raz dwa trzy" chciał się pokazać i nie dawał się. No ale smarka wciągnąłem lekko bo miał tam najwyżej 2.0 .BMW złapała 180 i koniec. Brak mocy. Nawet na drugim biegu słabo się zbierała. Zgasiłem silnik ( podciśnienie też się zgasiło ;) i moc powróciła.

 

Pytanie. Dobrze myślę że to może być zawór podciśnienia czy jak to się tam nazywa przy turbo? Ma ktoś opis ze zdjęciami taki jak w pierwszym linku? Naprawialne to czy wymienialne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.