Skocz do zawartości

318i PROBLEM Z WBICIEM BIEGOW NA ODPALONYM SILNIKU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

mam dylemat z którym nie mogę się uporać. Otóż mam problem z wbiciem I , II i R biegu na postoju przy włączonym silniku. Musze przedostać sie przez spory opór, żeby wbić bieg. Jak już wjedzie I to II juz jak masło, ale jak puszcze sprzęgło i wcisne ponownie to problem ten sam, straszny opór z wbiciem biegu. NA wyłączonym silniku wchodzi bez problemu, wystarczy że odpalę i już problem. Dodam również, że jak dodam więcej gazu to lepiej wchodzi bieg bo wtedy silnik jakby płynniej pracował i wskoczy bieg. KPL SPRZĘGŁA LUK NOWY, wymienione miesiąc temu. Po wymianie pedał chodzi lekko i łapie od dołu. Nic nie zgrzyta! Wysprzęglik suchy, płynu nie ubywa. Co to może być?

Myslałem nad olejem ale jak na wyłączonym silniku jest dobrze? Zastanawia mnie też to, że po większym dodaniu gazu wchodzi lepiej.

pozdrawiam

BMW E46 318i (118 KM)

Edytowane przez pabelitto
Opublikowano
chyba czeka cie kolejna rozbiórka sprzęgła ,bo wygląda na brak prawidłowego wysprzęglenia (na lyle że ciągnie wałek w skrzyni jednak nie na tyle żeby auto ruszyło) robi tak np. zwichrowana tarcza sprzęgła,
Opublikowano
Było już kilka podobnych tematów więc musisz poszukać.Ogólnie chyba nikt nie znalazł przyczyny ciężko wchodzących biegów.Ja tez wymieniałem kompletne sprzęgło i za dużo to nie dało
Opublikowano
Ostatnio wracałem tak firmowym A4 przez cały Poznań. Włączenie I lub II biegu tylko przy wyłączonym silniku, później z I na II gładko ale z II na I nie dao rady... znów wyłączanie silnika, i tak spod każdych świateł. Wizyta u mechanika, wymiana kompletnego sprzęgła i po zabawie... :cool2:
Opublikowano
zwichrowana tarcza? A przecież była nowa, chociaż przy dodawaniu gazu czuje jakby coś tam było jakby nie wyważone i dlatego przy wyższych obrotach bieg wejdzie. :?: nie wiem cieżki temat :|
Opublikowano
problem z wbiciem 1 biegu czesto sie pojawia na forum, mam to samo + gluche stuknięcie "w bagażniku" przy ruszaniu... ogolnie problem jest bardzo tejemniczy jak dotad ustalilem ze wymiana sprzegla nie pomaga, ktos tam obwiniał łożysko na skrzyni biegów ponoć po wymianie lożyska problem znikł, niektórzy cale skrzynie wymieniali, zycze szybkiego znalezienia usterki i oczywiscie napisanie na forum co bylo do wymiany, pozdr
Opublikowano
A jak sprawdzic czy np sprzęgło wysprzęgla dobrze? Bo może ledwo ledwo brakuje do wysprzęglenia i dlatego jest taki opór. Nawet opór czuje jak wyłączam w tył I bieg jakby coś lekko przytrzymywało.
Opublikowano
masz u siebie sprzęgło samonastawne, spytaj się mechaniorów czy wiedzą co to jest i jak to montowali (instrukcja montażu w pudełku)? Może tez być odwrotnie założona tarcza sprzęgłowa albo pokrzywili ją przy wkładaniu skrzyni.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

otóż odświeżę troche temat. Byłem u mechnika i twierdzi że problem z I , II i R biegiem nie leży w sprzęgle, bo wysprzęgla dobrze, łapie troche wyżej a nie całkiem u podnóża.

Mówi, że to wina skrzyni. Tak jakby wałek w skrzyni nie wyhamował i dlatego jest problem z wbiciem biegu, bp np po wsicnieciu sprzegła i odczekaniu ok 8s bieg wejdzie normalnie bo wałek sie zatrzyma i np trzymając sprzegło i zmieniając biegi na różne jest dobrze bo już wałek sprzęgłowy w skrzyni sie nie kręci a na wyłączonym silniku wałek się nie kręci dlatego dobrze wchodzą biegi.

 

Mieliśmy samochód podniesiony i przy wrzucaniu 1 biegu kołami zakreciło troche mocniej co mnie zdziwilo bo chyba nie powinno a 3 i wyżej to lekko drgnęło. Mówi że synchronizator nie wyhamowuje wałka skrzyni i zdąży jeszcze zakręcić kołami.

Nie wiadomo dlaczego przy dodaniu gazu na ok 3 tyś przy wrzucaniu 1 biegu przechodze przez opór i bieg wejdzie.

Jak odpowietrzał wyskrzęglik to tylko odkręcił zaworek, pokapało troche płynu i niby jest ok. Wg książki sam naprawiam trzeba pompować sprzęgło i wtedy odpowietrzać ale nie wiem.

Czy jest możliwość zamontowania odwrotnie tarczy sprzęgła? Ktoś pisał, że może mechanik tak zrobił. Czy odwrotnie by pasowało?

 

Prosze o pomoc bo już mam dość problemów i strasznie mnie do dobija. :mad2:

Opublikowano
tarcza sprzęgła do dwumasy nie ma tłumika drgań przez co wyglada jakby było obojętne, którą stroną się założy. Chyba dlatego na tarczy jest napisane "seite getribe" czy coś w tym rodzaju. Druga sprawa: docisk sprzęgła SAC ma fabrycznie wciśniętą taką dziwną blaszaną blokadę która wyciąga-wykręca sie PO dokręceniu docisku.
Opublikowano

Arton, czyli z tego co napisałeś rozumiem, że jest mozliwośc założenia odwrotnie tarczy sprzęgła? Ale wtedy to chyba nie mógłbym zabardzo jeżdzic i nie wysprzęglał mi dobrze? Jakie by były objawy?

A tą blokade to chyba mechanik wyjął bo aż taki laik to raczej nie jest, a zresztą pewnie nie można jej zostawic dokręcając wszysko żeby pasowało. Czy mógł ją zostawic i dokręcic resztę?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Byłem u mechanika, odpowietrzył mi układ, ale poprawy nie ma. Wg niego skrzynia jest dobra ale uważa, że to najprawdopodobniej koło dwumasowe dlatego przy np dodaniu gazu naa 3 tys opór znika i bieg wejdzie normalnie. Wiadomo, że trzeba by rozkręcic i zobaczyc. Co wy na to?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.