Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z Alpin White jest ten problem że robactwo trzeba szybko i często usuwać bo widać i konsekwencje pozostawiania inne niż w przypadku metalic'ów.

Na szczęście szybki prysznic i dobry środek nie pozostawiają widocznych sladów. Dobry wosk to podstawa :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Odpowiedzi 575
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Alpin White nie jest metalikiem, to raczej miękki lakier więc jeśli pozostawisz robactwo do trwałego zaschnięcia to ślady z czasem będą widoczne.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten lakier jest mało zabawny do mycia. Miałem taki w E92 i jak się trochę przybrudzi to jest walka, bo trzeba go dobrze myć, żeby nie został brud. Niby jest czysty ale przejedziesz palcem i się okazuje, że jednak może być czystszy. :) Do tego strasznie ciężko się zmywa z niego tłuszcz i smar. Np. mechanik z brudną łapką oprze się o auto i problem gotowy.
Opublikowano

Do niepodważalnych zalet Alpin White dodałbym uzasadniony powód do wychodzenia z domu ;)

Myjka ciśnieniowa, preparat na robale, szamponik, wosk itp... :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Ja za to polecam jakąś nanopowłokę na auto.

Odkąd mam taką u siebie to do zmycia robali wystarczy samo umycie myjką, żeby się ich pozbyć.

Generalnie umycie auta trwa teraz co najmniej 2 razy szybciej :D

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Rozważam nałożenie takiej powłoki. Ktoś mi polecał kilka opcji/kombinacji z powłoką kwarcową itp. Nie zdążyłem poczytać .... Czy ktoś może coś polecić, odradzić ?

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też jeżdżę z powłoką i to super sprawa. Co prawda efekt kropelkowania / łatwego schodzenia wody nie utrzymuje się za długo, ale zmywanie czegokolwiek z auta (owady, ptasie odchody, etc) to chwila i czysta przyjemność, schodzą bardzo łatwo. Zakurzone auto wystarczy przemyć miekką wodą, krótka trasa żeby "ściągnąć" jej nadmiar i znowu można cieszyć się czystym pojazdem :cool2:
Opublikowano
Jak długo wytrzymuje na samochodzie taka powłoka?

 

Przy dobrym dbaniu ( brak agresywnej chemii ) powinna po 12 miesiącach zachować 70% swoich właściwości.

Ja mam powłokę GYEON MOHS i w zestawie mam małą buteleczkę z tą powłoką, po myciu mogę ją na ściereczce rozprowadzić, na samochodzie przez co utrwala jej działanie.

Na razie raz tak zrobiłem i prawie nic z tej butelki nie ubyło.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Witam, wkrótce odbieram nową x3 Alpinweiss :D proszę, zaproponujecie jak zabezpieczyć auto na starcie! Nano powłoki, kwarc, wosk... a może jakieś kombinacje różnych metod? Zastanawiałem się na CarSpa w Tychach lub Motospa w Bielsku :?: pozdrawiam i gratuluję zapału i wytrwałości wszystkim dbającym! :mrgreen:
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, wkrótce odbieram nową x3 Alpinweiss :D proszę, zaproponujecie jak zabezpieczyć auto na starcie! Nano powłoki, kwarc, wosk... a może jakieś kombinacje różnych metod? Zastanawiałem się na CarSpa w Tychach lub Motospa w Bielsku :?: pozdrawiam i gratuluję zapału i wytrwałości wszystkim dbającym! :mrgreen:

 

Nie ma sensu udawac sie w nowym autem do CarSpa etc..

Kup Ceramic Pro Light lub GYEON MOHS. Pooglądaj lub poczytaj jak nakładać i spokojnie ogarniesz temat w 2-3h. I zapłacisz 1/10 ceny. I jak ceramika lub kwarc to już nic innego. Ewentualnie quick detailer po myciu.

Jak będziesz w okolicy Katowic, Chorzowa i nie będziesz czegoś wiedział możesz wpaść na spota szkoleniowego :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Proponujesz, żeby położył sobie powłokę ot tak na lakier i to jeszcze w max. 3 godziny? Fajnie... :?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

A przepraszam co nie tak napisałem ?

 

Po zakupie lakier nie bedzie niczym pokryty. A przy powlokach najważniejsza rzeczą jest to żeby lakier był czysty odtłuszczony. Wystarczy go dobrze umyć , przetrzeć IPA i nie widze przecieskazan w nakładaniu.

A co do 3 h w przypadku powłok jednowarstwowych light to i tak nadto czasu.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Niestety, ale lakier w nowym aucie będzie potrzebował tego samego procesu, co "już jeżdżący". Zwłaszcza jeśli ktoś chce przykryć to powłoką.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Niestety, ale lakier w nowym aucie będzie potrzebował tego samego procesu, co "już jeżdżący". Zwłaszcza jeśli ktoś chce przykryć to powłoką.

 

Ale o jakim procesie mówisz ? Korekty ? Oczywiscie mozna poprawiać fabrykę , ale wg mnie , a troszkę sie tych powłok juz na kładłem na rożnych lakierach i markach , w przypadku alpine white nie bedzie to miała zupełnie sensu.

Dla "normalnego" użytkownika i tak różnicy nie bedzie. Jedyne co zobaczy to szklistosci lakieru i kropelkowanie.

 

Oczywiscie, jeżeli ktoś to lubi mozna spędzić nad tym tydzień. Ja swoje auto robiłem w sumie około 46h. Po 3 latach najpierw 3etapowa korekta , mycie odtłuszczenie, przygotowanie cleanerem ceramic pro

potem 4 warstwy Ceramic Pro 9h i 2 warstwy ceramic pro light wszystko kładzione min w odstępach 12h.

Ale to trzeba kochać robic i mieć akurat troche wolnego czasu.

Opublikowano
Sa preparaty do matu. Zarówno powłoki ( nie pamietam producenta) jak i woski np Angelwax luminosity. Skarbnica wiedzy jest na kosmetykaaut.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastanawiam sie nad białą folią na auto w tym roku - mozecie polecic jakies rozwiazania, ktore beda wygladac jak oryginalny lakier BMW? Kolor docelowy to Alpine White :mrgreen:
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Niestety, ale lakier w nowym aucie będzie potrzebował tego samego procesu, co "już jeżdżący". Zwłaszcza jeśli ktoś chce przykryć to powłoką.

 

Ale o jakim procesie mówisz ? Korekty ? Oczywiscie mozna poprawiać fabrykę , ale wg mnie , a troszkę sie tych powłok juz na kładłem na rożnych lakierach i markach , w przypadku alpine white nie bedzie to miała zupełnie sensu.

Dla "normalnego" użytkownika i tak różnicy nie bedzie. Jedyne co zobaczy to szklistosci lakieru i kropelkowanie.

 

Oczywiscie, jeżeli ktoś to lubi mozna spędzić nad tym tydzień. Ja swoje auto robiłem w sumie około 46h. Po 3 latach najpierw 3etapowa korekta , mycie odtłuszczenie, przygotowanie cleanerem ceramic pro

potem 4 warstwy Ceramic Pro 9h i 2 warstwy ceramic pro light wszystko kładzione min w odstępach 12h.

Ale to trzeba kochać robic i mieć akurat troche wolnego czasu.

Ktoś kupuje nowy samochód i pyta o powłoki - zakładam, że chce mieć auto nienaganne od nowości, a nie zrobione powłoką na odpierdziel w 3 godziny... litości...

 

Ale spoko. Można kłaść powłoki i na porysowany lakier. Kto bogatemu zabroni. Ale może jednak warto to powiedzieć, nie "śmiało dawaj max 3h" ;)

 

EOD

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Moderatorzy
Opublikowano

Po czym wnosisz ze lakier na nowym aucie ma byc porysowany ?

Jak ktos nie umie / nie chce / nie ma czasu to zawozi do studia placi 1-2 kpln

Jesli ktos potrafi i chce zrobic to sam robi to za 1/4 tej kwoty dokladnie tak jak pisze tgorka.

Moze uwierzyles ze nakladanie powloki to jakis proces zblizony do budowy statku kosmicznego - na szczescie tak nie jest.

Na dodatek parenascie stron wczesniej sa opinie o jednej z najwiekszych firm zajmujacych sie tym za gruba kase - jak widac nie zawsze sie przykladaja.

Ale spoko mozna lykac kit ze samemu jest to niewykonalne i druciarstwo.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ktoś, kto potrafi nie pyta o to na tym forum.

 

Wyłączam się. Mam inne zdanie o tym, na co powinno się położyć trwałe zabezpieczenie lakieru i, że nie wystarczy na to 3h.

Cześć.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Moderatorzy
Opublikowano
Akurat to ze 3 godziny to tez nie uwazam. Ale na co ma sie klasc powloke jak nie na czysty odtluszczony lakier ?
  • Członkowie klubu
Opublikowano

:cool2:

Nawet odebrany z salonu będzie już kilka razy przetarty szmatą z podłogi. Chociaż finishem wypadałoby liznać - jeśli ktoś nie chce więcej (bo nie jest zboczony ;) ), żeby nie przykrywać powłoką tych rysek i się wkurzać w pełnym słońcu... ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.