Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

nie mozliwe

albo brudna alo zlej jakosci mikrofibra

 

Fibra pachnąca i czyściutka, prosto z pralki. Co do jakości, to nie mam pojęcia, dostałem ją, wygląda solidnie, ale może się nie znam.

 

Jest sens i skuteczny sposób aby usunąć drobne ryski na zegarach?

 

Piorąc mikrofibrę w pralce z dodatkiem płynu do zmiękczania tkanin niszczysz ją bo ten płyn skleja włókna mikrofobry. Wstaw zdjęcie to mniej więcej będzie wiadomo co to za fibra.

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 575
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ostatnio testowalem mikrofibry Jan Niezbednik niebieska jak i zolta- rewelacja. Wystarczy zwylky plyn do szyb + mikrofibra, a na sucho opisane mikrofibry - szybko tanio i dziala 100% :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.janniezbedny.pl/produkty/sciereczki-z-mikrofibry/sciereczka-z-mikrofibry-do-luster

tylko pamietaj na wilgotna szybe lub nawet na sucha szybe

 

http://www.janniezbedny.pl/produkty/sciereczki-z-mikrofibry/sciereczka-z-mikrofibry-do-sprzetu-rtv

zolta mozna poprawic ale czasami zostawia mikrowlokna i tylko wycieramy na sucho

 

 

kost jednej szmaty to 8 zl :)

 

i oczywiscie czyste szmaty bo czasami ktos wyczsci 2 szyby zobaczy na szmate ze jest czysta a pozniej czysci szybe i juz efekt jest do d....

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Szacuneczek za takie dbanie o auto :) LUBIE TO :)
BALCAMP.PL
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie,

 

Miałem 10 lat tytanowo-srebrny metalic na Ed46 330i, i muszę powiedzieć że to chyba najbardziej praktyczny kolor - a i jakość lakieru w BMW była w 2003 roku o niebo lepsza. W każdym razie - myłem rzadko, i nie przejmowałem się...

 

Teraz kupiłem F10 (Alpin Weiss) - i się zaczęło :( Myłem go dopiero 4 (cztery) razy, u tego samego dealera gdzie dokonałem zakupu; w swojej naiwności (wstyd - mam 58 lat) wierzyłem, że kto jak kto ale serwis BMW zrobi to dobrze dla własnego klienta.... Popijałem więc kawkę i rozmawiałem o różnych aspektach mojego autka, po czym odjeżdżałem umytym - nawet go nie oglądając specjalnie...

 

Wczoraj po raz pierwszy od długiego czasu wyjrzało słońce, i - o zgrozo - widzę mikrorysy na całym aucie, jakby miało nie 2 miesiące, ale 20 lat!

 

Doradźcie proszę co robić. Jest w Rzeszowie jakiś dobry detailer (obawiam się, że tu nawet nie wiedzą co znaczy to słowo :()?

Opublikowano

Rascall | Studio Pielęgnacji Samochodów, ul. Matuszczaka 14, 35-083 Rzeszów

http://forum.kosmetykaaut.pl - tutaj było wiele projektów tej firmy, ale nie ma już zdjęć i strona internetowa firmy nie działa, więc nie wiem czy oni jeszcze działają. Ale przeglądałem swego czasu ich projekty i wyglądało wszystko pięknie.

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano

zapytaj na http://forum.kosmetykaaut.pl/index.php

musieli myć samochód druciakiem, ja mam ten sam lakier fabryczny i nawet najtwardszym padem ciężko go robić, to dobrze.

Choć z drugiej strony mam swirle po pierwszych myciach u dealera, tych najgłębszych nie usuwałem bo szkoda lakieru.

Tu dobrze widać co dostałem od dealera, skórka pomarańczowa w gratisie i po mojej amatorskiej korekcie (prawa strona)

http://img405.imageshack.us/img405/2756/rysy.jpg

Opublikowano

Czym zrobiłeś tę prawą stronę?

 

U mnie te rysy wyglądają bardzo podobnie - dochodzę więc do wniosku, że powstały nie podczas normalnego mycia, tylko tego 1-szego, "przedsprzedażnego". Zastanawiam się, czy nie naprawić tego u detailera (nawiązałem kontakt z polecanym tu Rascall Studio), i przedstawić dealerowi FV do refundacji.

 

Tylko, czy - mając auto na gwarancji - warto wchodzić w konflikt ze "swoim" dealerem :?

Opublikowano

Dokładnie. Ja zrobiłem korektę i za każdym razem zostawiam karteczkę: uprzejmie proszę o nie mycie karoserii i wnętrza.

Korektę zrobiłem systemem 3M, ale jak wcześniej tego nie robiłeś to nie radzę uczyć się na f10. Poza tym to nie ma sensu, na minimalny sprzęt wydasz 1000zł, za tyle zrobisz korektę tych rysek, dla profesjonalisty to nie jest trudny temat, potem wystarczy tylko dbać. Oryginalny lakier jest na tyle twardy, że ja przez 2 lata praktycznie nie dorobiłem się nowych rys, nie licząc okolic kół. Ale nie używam automatów, nie skrobię auta w zimę i myję ręcznie rękawicą z owczej wełny :)

Opublikowano

Dzięki za sugestie. Czy - po korekcji oczywiście - polecacie jakiś clear-coat (typu Opticoat n.p.)?

 

Edit: Pan Łukasz z Rascall Studio zaoferował mi m.in. następujące technologie wymieniam od najtańszej):

 

- Opticoat 2.0

- Echelon Zen-Xero

- Ceramic Pro 9H

 

Jestem już zaproszony na oględziny i przedyskutowanie tych opcji, ale chętnie poznam zdanie forumowiczów :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Po samej korekcie czymś zabezpieczyć "musisz", inaczej korekta nie ma większego sensu.

Którą powłokę z wymienionych wybierzesz - zapytaj własnego portfela, o każdej z nich są raczej pochlebne opinie.

 

Ale jeśli nie zmienisz sposobu mycia auta, to szkoda kasy na korektę i powłokę.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wczoraj zabrałem się za sprzątanie samochodu po zimie i nieco zmartwił mnie wygląd dywaników welurowych.

Pierwotna głęboka czerń niestety nie jest już tak czarna, jest brudno-czarna i dość mocno "wydeptana" pod pedałami. Zastanawiam się co można z tym zrobić - prać kupić, "restaurować :D , kupić nowy(e) ?

 

W samochodzie żony co roku kupuję nowy komplet dywaników za niecałą kilkadziesiąt złotych na allegro ale to miejski niedrogi bzyczek, do beemki trochę mi szkoda kupić jakieś podróby tym bardziej że zniszczony jest tylko jeden.

 

Zastanawiam się czy można dywanik włożyć do pralki dodać jakiegoś zmiękczacza i dywanik ożyje ? :idea:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Problem z glowy kup dywaniki gumowe na zime a material na lato i oczywiscie orginal. Taki pakiet bedziesz mial na jakies 4 lata.
Opublikowano
Zastanawiam się czy można dywanik włożyć do pralki dodać jakiegoś zmiękczacza i dywanik ożyje ? :idea:

 

Znajdź dobrą myjnię parową. Pranie i dzialanie pary podnosi włos dywaników welurowych i przywraca kolor.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Może ktoś z Was miał podobny problem-chciałem na szybko usunąć z ostrygowej Dakoty ślad po długopisie.Użyłem wilgotne chusteczki,ale niestety na skutek tarcia pozostała biała plamka,sporo jaśniejsza od skóry.Jest szansa coś z tym zrobić?Bez sensu bo mam fajny zestaw do pielęgnacji a chciałem ma szybko...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tak ja mialem podobny problem- moja corka wypisala dlugopisem tylko na kanapie i stolkach - kolor identyczny jak w bmw - co pomoglo

Cleaner GT 12 jak kupilem w zestawie

http://showcarshine.pl/skora/185-gliptone-gt12-cleaner-wyczysc-skore-gratis-mikrofibra.html

Opublikowano
tak ja mialem podobny problem- moja corka wypisala dlugopisem tylko na kanapie i stolkach - kolor identyczny jak w bmw - co pomoglo

Cleaner GT 12 jak kupilem w zestawie

http://showcarshine.pl/skora/185-gliptone-gt12-cleaner-wyczysc-skore-gratis-mikrofibra.html

 

i nie było żadnych odbarwień po czyszczeniu?

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie zadnych
Opublikowano
No właśnie ja doczyściłem ten ślad po długopisie, ale została mi taka biała plamka widoczna pod pewnym kątem. Tak jakbym starł jakąś zewnętrzną warstwę.
Opublikowano

Ja właśnie dzisiaj zmieniłem - nowiutką F10 eksploatowałem dotychczas wyłącznie na zimówkach. Dzisiaj po raz pierwszy udało mi się rozgrzać swoje letnie Continentale (z tyłu 275/40, z przodu - 245/45 na felgach 350M) - i co za ulga! We właściwych dla letniej mieszanki temperaturach, opony wcale nie są aż tak głośne jak się obawiałem :)

 

Nie mówiąc o miłym fakcie, że po raz pierwszy w trybie Sport+ (z włączonym TC) udał mi się delikatny drift - tak, w "mizernej" 528i xDrive! Ludzie, 2 tony masy vs. 2-litrowy silnik z momentem rozłożonym na wszystkie 4 koła... Nieprzypadkowo ten silnik jest na 3 miejscu rankingu najlepszych w roku 2012.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja właśnie dzisiaj zmieniłem - nowiutką F10 eksploatowałem dotychczas wyłącznie na zimówkach. Dzisiaj po raz pierwszy udało mi się rozgrzać swoje letnie Continentale (z tyłu 275/40, z przodu - 245/45 na felgach 350M) - i co za ulga! We właściwych dla letniej mieszanki temperaturach, opony wcale nie są aż tak głośne jak się obawiałem :)

 

 

-ja tez zmienilem felgi i opony takie same kupilem nowe continentale rozmiar 245/45 na wszystkie kola bo tak mi podali w ASO - i nie sa glosnie jak to na forach pisza za to przyczepnosc jest super porownujac do moich letnich 3 miesiecznych Dunlopach to przepasc na korzysc Contiego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.