Skocz do zawartości

320D 136KM Pompa wtryskowa blokowanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zabieram sie do wymiany pompy wtryskowej ale niewiem jak sie do tego zabrac mam kupione sciagacze wiem jak zablokowac silnik tym klinem 8mm wiem juz jak zciagnac pompe z kola zebatego ale niewiem jak z ta nowa pompa jak ja ustawic zablokowac .Dziekuje za pomoc (fajnie jak by byloz fotkami) pozdrawiam

 

Przeczytalem ze sciaga sie ta blaszke i dokreca srube aby zablokowac ---->>>http://images47.fotosik.pl/1244/4630e8061745bc7f.jpg zgadzacie sie z tym??

 

http://i.ebayimg.com/10/!Bo4v+bQBmk~$(KGrHqQOKjgEu,dE6H-RBLpSJ0KqT!~~_12.JPG

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

Opublikowano
Nikt nie moze mi podpowiedziec jak moge zblokowac ta pompe??

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

  • 2 lata później...
Opublikowano

Odświeżę temat - od czego jest ta śrubka z tą blaszką w kształcie trójkąta? zaznaczona czerwonym kółkiem na zdjęciu poniżej

 

cieknie mi z niej ropa...

 

http://images47.fotosik.pl/1244/4630e8061745bc7f.jpg

 

szukałem tutaj ale się nie doszukałem tego elementu http://pl.scribd.com/doc/46481811/5/Budowa-idzia%E2%88%8Fanie-pompy-VP44

 

czy jest to element z 0:17 na filmiku jakas blokada wałka ?

Opublikowano

To nie jest żadne tabu, po prostu samej regeneracji pompy nikt w domu nie zrobi bo potrzebny jest specjalny stół do prawidłowego zakodowania pompy (sterownika) i kilka specjalnych narzędzi do jej rozebrania. Chyba że regeneracja jest połowiczna i tylko wymienia się sam sterownik (naprawa tranzystorów) albo samych uszczelnień.

 

A ta blaszka ze śrubką jest od blokowania pompy. Na zdjęciu widać że jakiś amator wyciągał pompę bo najpierw powinien ustawić silnik w GMP, odkręcić tę śrubkę, wyciągnąć tą blaszke/podkładkę i z powrotem zakręcić śrubkę - wtedy wałek pompy będzie zablokowany i pompa się nie przestawi. Jeśli cieknie z tej śrubki/blaszki to cieknie gdzieś gdzieś z głębsza, pewnie na uszczelnieniach na wałku.

 

Instrukcja jak blokować pompę jest w TIS'ie

Opublikowano

Widzę że chcesz sie brać samodzielnie za pompę VP44 : poczytaj tego linka :

http://fr.scribd.com/doc/46481811/5/Budowa-idzia%E2%88%8Fanie-pompy-VP44

Jak to opanujesz to będziemy do Ciebie dzwonić w tej sprawie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Widzę że chcesz sie brać samodzielnie za pompę VP44 : poczytaj tego linka :

http://fr.scribd.com/doc/46481811/5/Budowa-idzia%E2%88%8Fanie-pompy-VP44

Jak to opanujesz to będziemy do Ciebie dzwonić w tej sprawie.

 

jak widzisz kolego mój post wyżej przytoczyłem ten link i przeczytałem całą jego zawartość - temat gruby. Ale wymienić jedną uszczelkę na śrubce to jeszcze potrafię :)

Opublikowano
To nie jest żadne tabu, po prostu samej regeneracji pompy nikt w domu nie zrobi bo potrzebny jest specjalny stół do prawidłowego zakodowania pompy (sterownika) i kilka specjalnych narzędzi do jej rozebrania. Chyba że regeneracja jest połowiczna i tylko wymienia się sam sterownik (naprawa tranzystorów) albo samych uszczelnień.

 

A ta blaszka ze śrubką jest od blokowania pompy. Na zdjęciu widać że jakiś amator wyciągał pompę bo najpierw powinien ustawić silnik w GMP, odkręcić tę śrubkę, wyciągnąć tą blaszke/podkładkę i z powrotem zakręcić śrubkę - wtedy wałek pompy będzie zablokowany i pompa się nie przestawi. Jeśli cieknie z tej śrubki/blaszki to cieknie gdzieś gdzieś z głębsza, pewnie na uszczelnieniach na wałku.

 

Instrukcja jak blokować pompę jest w TIS'ie

 

Wiadomo że nikt nie będzie się bawił w regenerację. Ale trzeba ją najpierw zdiagnozować i wyjąć a potem włożyć. Za samo to lokalni spece od BMW skasowali 1000 zł a jak pytałem na forum to nikt się z pomocą nie garnął i nikt kto to robił sam nie skleił nigdy żadnego DIY. Dla mnie np instrukcja w TISie nie jest w 100% jasna a robiąc coś takiego trzeba mieć 100% pewności co i jak. Brak jest informacji jak jednoznacznie sprawdzić że problem leży w pompie i brak jest info jak wyjąć ją bez użycia serwisowego zestawu narzędzi...

Opublikowano
Wymieniałem pompę vp44 bez użycia serwisowych narzędzi. Jedyne co dorobiłem to kołek do blokowania wału korbowego wkładany koło rozrusznika. Jakby ktoś miał pytania to w miarę możliwości pomogę mimo to, że robię to "zawodowo" :wink:
Opublikowano

Instrukcje w TIS nie są pisane dla laików co mają lewe ręce ale dla ludzi którzy zajmują się jako taką naprawą i coś nie coś wiedzą. Tam nie ma żadnej filozofii i wydaje mi się że instrukcja jest wystarczająca, ustawić pompę, zablokować, zluzować koło zębate ściągaczem i wyciągnąć pompę.

 

A sama diagnoza nie jest taka prosta, na ogół inpa lub dis pokaże brak komunikacji z pompą lub błędy na szynie CAN ale wtedy jest już za późno. Jak sinik zgaśnie np. podczas jazdy, a w baku co najmniej 1/4 paliwa to na 99% to pompa. Jeśli są problemy z odpaleniem to jeszcze może być pompa zasilająca w baku lub nieszczelność vp44 i jej zapowietrzanie się, albo świece żarowe lub/i wtryski jeśli silnik zimny.

W moim przypadku były problemy z odpaleniem ciepłego silnika. Błędów żadnych, parametry niby OK, chociaż domowa inpa/dis tak powoli odświeża że trudno ocenić dawkę paliwa, i kąt wtrysku w momencie uruchomiania silnika. Dopiero jak pompiarz podłączył swój interfejs z przystawką do pompy wyszło że początkowa dawka paliwa jest bardzo mała, a sterownik silnika DDE, który jest diagnozowany, nic o tym nie wiedział. Z każdym obrotem silnika moduł pompy podnosił dawkę paliwa aż w końcu po długim kręceniu odpalił. Nawet gdy już silnik pracował dawki paliwa były mniejsze, chociaż według DDE wszystko było w porządku. No i pompa drugi raz do regeneracji bo partacze z Diesel Technika źle ją zrobili, tłoczek nie ruszany, bo po roku i kilku tysiącach kilometrów nie wyglądałby tak jak wyglądał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.