Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Dwa pytania:

1. Mam felgi M-Pakietowe na lato: czy szanowni koledzy stosują jakieś zabezpieczenia w postaci śrub z indywidualną nasadką ?? Możecie coś polecić sensownego ?

2. Zawieszenie przód lewy - od kilku dni obserwuję niepokojący dźwięk - przy skręconych na max kołach w prawo lub lewo i najechaniu z większą prędkością na przeszkodę (większą niż toczenie się ;) ) jest taki dziwny łomot/hałas/głuche uderzenie. Co ciekawe nieregularne i w dodatku po sprawdzeniu na szarpakach nic nie widać niepokojącego - pytanie brzmi co najczęściej się sypie w przednim zawieszeniu ? Końcówki drążków/wahacz/tuleje ???

 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

Dwa pytania:

1. Mam felgi M-Pakietowe na lato: czy szanowni koledzy stosują jakieś zabezpieczenia w postaci śrub z indywidualną nasadką ?? Możecie coś polecić sensownego ?

2. Zawieszenie przód lewy - od kilku dni obserwuję niepokojący dźwięk - przy skręconych na max kołach w prawo lub lewo i najechaniu z większą prędkością na przeszkodę (większą niż toczenie się ;) ) jest taki dziwny łomot/hałas/głuche uderzenie. Co ciekawe nieregularne i w dodatku po sprawdzeniu na szarpakach nic nie widać niepokojącego - pytanie brzmi co najczęściej się sypie w przednim zawieszeniu ? Końcówki drążków/wahacz/tuleje ???

 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

co do zabezpieczeń to damian hiszpan do M5 niech sobie kupuje pierwsze lepsze :mrgreen: ja natomiast polecam Ci starszy zestaw srub który wygląda tak http://allegro.pl/sruby-zabezpieczajace-do-felg-bmw-nowe-oryginalne-i1927428740.html natomiast zupełnie nie polecam Ci nowszego zestawu http://www.bmw-sklep.com.pl/pl/sruby-zabezpieczajace-kol-bmw-e36-e46-e39-e38-z3.html miałem ten zestaw i zgubiłem nasadke pojechałem do aso odkrecili mi sruby i powiedzieli ze te nowsze to niewypał (wyrabiaja sie) a po drugie nie mozna kupic samego adaptera do starszego typu mozna kupic i w ten sposób zostały mi sruby na pamiatke :wink: ja by cos to mam spore znizki w Inchcape na Prymasa co do stuków nie chce Cie martwic ale wygląda to na magiel trzeba by było posłuchac

Opublikowano
co do zabezpieczeń to damian hiszpan do M5 niech sobie kupuje pierwsze lepsze :mrgreen: ja natomiast polecam Ci starszy zestaw srub który wygląda tak http://allegro.pl/sruby-zabezpieczajace-do-felg-bmw-nowe-oryginalne-i1927428740.html natomiast zupełnie nie polecam Ci nowszego zestawu http://www.bmw-sklep.com.pl/pl/sruby-zabezpieczajace-kol-bmw-e36-e46-e39-e38-z3.html miałem ten zestaw i zgubiłem nasadke pojechałem do aso odkrecili mi sruby i powiedzieli ze te nowsze to niewypał (wyrabiaja sie) a po drugie nie mozna kupic samego adaptera do starszego typu mozna kupic i w ten sposób zostały mi sruby na pamiatke :wink: ja by cos to mam spore znizki w Inchcape na Prymasa co do stuków nie chce Cie martwic ale wygląda to na magiel trzeba by było posłuchac

 

Ja mam u siebie ten pierwszy zestaw i jest solidny i bezproblemowy, natomiast taki jak ten drugi miałem w Audi (oryginał) i nie polecam - nasadka na te śruby ma taki wieniec o kształcie jak ten kształt wyżłobiony w śrubie, który raz zerwał mi się gdy osobiście odkręcałem koło, dokupiłem nowy, który po drugim czy trzecim odkręcaniu też się zerwał, tym razem w serwisie - musieli przyspawywać do śruby jakąś nakrętkę żeby je powykręcać. Oczywiście ten do BMW może jest lepszej jakości, no ale tak ku przestrodze opisałem moją historię.

 

Co do stuków... też mam coś podobnego tzn jak wjeżdżam ze skręconymi kołami na jakiś niski krawężnik to (nie zawsze) słyszę stuk, któy jakby przenosi się na kierownicę (czuję po rękach). Zawieszenie przejrzane - nic nie widać niepokojącego. No i właśnie obawiam się też że to maglownica. Nowa z AS to około 10.000....

Na szczęście gdzieś pod Toruniem jest firma która regeneruje wymieniając listwę, za około 1500zł - gdzieś na forum jest wątek w którym jest adres i dobre opinie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co do zabezpieczeń to damian hiszpan do M5 niech sobie kupuje pierwsze lepsze :mrgreen: ja natomiast polecam Ci starszy zestaw srub który wygląda tak http://allegro.pl/sruby-zabezpieczajace-do-felg-bmw-nowe-oryginalne-i1927428740.html natomiast zupełnie nie polecam Ci nowszego zestawu http://www.bmw-sklep.com.pl/pl/sruby-zabezpieczajace-kol-bmw-e36-e46-e39-e38-z3.html miałem ten zestaw i zgubiłem nasadke pojechałem do aso odkrecili mi sruby i powiedzieli ze te nowsze to niewypał (wyrabiaja sie) a po drugie nie mozna kupic samego adaptera do starszego typu mozna kupic i w ten sposób zostały mi sruby na pamiatke :wink: ja by cos to mam spore znizki w Inchcape na Prymasa co do stuków nie chce Cie martwic ale wygląda to na magiel trzeba by było posłuchac

 

Ja mam u siebie ten pierwszy zestaw i jest solidny i bezproblemowy, natomiast taki jak ten drugi miałem w Audi (oryginał) i nie polecam - nasadka na te śruby ma taki wieniec o kształcie jak ten kształt wyżłobiony w śrubie, który raz zerwał mi się gdy osobiście odkręcałem koło, dokupiłem nowy, który po drugim czy trzecim odkręcaniu też się zerwał, tym razem w serwisie - musieli przyspawywać do śruby jakąś nakrętkę żeby je powykręcać. Oczywiście ten do BMW może jest lepszej jakości, no ale tak ku przestrodze opisałem moją historię.

 

Co do stuków... też mam coś podobnego tzn jak wjeżdżam ze skręconymi kołami na jakiś niski krawężnik to (nie zawsze) słyszę stuk, któy jakby przenosi się na kierownicę (czuję po rękach). Zawieszenie przejrzane - nic nie widać niepokojącego. No i właśnie obawiam się też że to maglownica. Nowa z AS to około 10.000....

Na szczęście gdzieś pod Toruniem jest firma która regeneruje wymieniając listwę, za około 1500zł - gdzieś na forum jest wątek w którym jest adres i dobre opinie.

pierwszy zestaw jest produkcji bmw ten nowy robi podwykonawca i jest szajsowaty info od pracownika aso co do maglownicy ja np.robiłem pod Toruniem z wymianą listwy była to moja druga regeneracja bo po pierwszej nadal stukało i jestem bardzo zadowolony http://www.hydrosystem.pl/pl/?gclid=CPzTorv76KwCFVBTfAodvz0lNA

Opublikowano

Dzięki za porady. Śruby jednak będą OEM - z pierwszej serii. Druga podobnie jak i zestawy z allegro mnie nie przekonują.

Co do zawieszenia - wydaje mi się (i raczej jestem o tym przekonany) że właśnie któryś z jego wielu elementów jest wybity gdyż na układzie kierowniczym nie ma żadnych luzów. Mam nadzieję, że się nie mylę. Znów zaczyna mi telepać kierownicą przy hamowaniu a więc pewnie któraś z tulei poszła się szczypać (była prawa - słychać po lewej).

 

Przy okazji dobrze się dowiedzieć o polecanych zakładach - dodano już do ulubionych na wszelki "W"

 

Pozdrawiam

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Odnośnie zawieszenia i tych tajemniczych stuków - u mnie po zmianie z letnich kół z oponami w dobrym stanie na prawie nowe zimowe (z bardzo wysokim bieżnikiem i jak to w zimówkach dosyć miękkim) problem z tajemniczymi stukami gdzieś się rozmył :shock: nie za bardzo umiem to wytłumaczyć... może koło miałem źle dokręcone? :roll: nie kumam...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.