Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Kupiłem sobie nowy akumulator Centra Futura 85Ah i z ciekawości postanowiłem sprawdzić jakie mam napięcie w instalacji w teście 9.

Ja włączę zapłon bez uruchomiania silnika to jest 12,8.

Jak jest uruchomiony silnik z klimatyzacją, światłami, tylną szybą to 13,5.

Jak wszystko powyłączam, tylko sam silnik to 14.

 

Czy te wskazania są właściwe ?

Czy takie same wartości będą na mierniku, czy jest jakiś błąd +/- w tych wskazaniach ?

Opublikowano
kiedyś w e39 sprawdzałem napięcie z testu i miernikiem elektronicznym na akumulatorze, była różnica w odczytach, z tego co pamiętam rzędu 0,3-0,4V
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

to u mnie jest więcej (pomiar na biegu jałowym):

- przy wyłączonych odbiornikach prądu 14,5V

- przy włączonych światłach, radiu, podgrzewaniu foteli, lampkach wewnętrznych i ogrzewaniu kabiny 14,1-14,2V

 

Wg. książki "sam naprawiam" prawidłowe ładowanie jest od 13,5 do 14,5V

Opublikowano
Witam!

 

Kupiłem sobie nowy akumulator Centra Futura 85Ah i z ciekawości postanowiłem sprawdzić jakie mam napięcie w instalacji w teście 9.

Ja włączę zapłon bez uruchomiania silnika to jest 12,8.

Jak jest uruchomiony silnik z klimatyzacją, światłami, tylną szybą to 13,5.

Jak wszystko powyłączam, tylko sam silnik to 14.

 

Czy te wskazania są właściwe ?

Czy takie same wartości będą na mierniku, czy jest jakiś błąd +/- w tych wskazaniach ?

 

 

Twój akumulator to najwyzsza półka centry , "wapniowy"

 

nie chce jakoś się zle udzielać czy coś , ale musisz o niego dbać , bo jest on tak gęsto zbudowany , ze niewielkie np zwarcia lub za mocne ładowanie powodują wykrzywienie płyt w konsekwencji ich zwarcie i samo rozładowywanie sie akumulatora

 

PS napięcie na instalacji elektrycznej powinno być nie wyższe niż 14.5v i im blizej tego napięcia tym lepiej , powyzej 14.5v rozpoczyna się gazowanie elektrolitu

CO POWODUJE wzrost cisnien wewnątrz akumulatora , w konsekwencji go niszczy . powoduje opadanie masy czynnej z płyt. natomiast napięcie poniżej napięcia akumulatora powoduje jego wyładowywanie ( zamiast prąd do bateri , to czerpany jest z bateri)

 

generalnie należało by jeszcze może sprawdzić natężenie na instalacji no i prąd rozruchowy - spadek napięcia

 

opinie typu napięcie za niskie , za wysokie itd pasuje generalnie olać , gdyż masz alternator a nie prądnice

 

więc i regulator napięcia a jesli napięcie jest za niskie popros drugą osobe o zwiększenie obrotów do około 2000rpm i sprawdz ponownie napiecie na zaciskach

 

gdybyś napięcie miał za niskie to świeciła by CI się kontrolka od akumulatora

 

jak się myle , to prosze o poprawke

Opublikowano
Ja mam taką delikatną uwagę do postu koleg "krakow320d",wydaje mi się ,że trochę pomieszałeś różne pojęcia dotyczące alternatora i jego pracy.Na przykład sugestia "należało by jeszcze sprawdzić natężenie na instalacji " albo że "napięcie za wysokie za niskie można olać mając alternator". No bo jakie ma być to "prawidłowe"natężenie?,albo czy mając alternator,nie można mieć złego napięcia ładowania? O prawidłowym napięciu,napisali już koledzy powyżej,ja tylko dodam taką techniczną uwagę bo może komuś się przydać.Gdy mamy jakieś wątpliwości co do pracy alternatora to zmierzmy jego napięcie bezpośrednio na nim.Eliminujemy w ten sposób niedomagania najczęściej "masowe"np.korozja na masie silnika.
Opublikowano
wartości są w porządku. zależy pewnie jaką masz wersję alternatora 120A czy 150A bo były 2 wersje. ten mocniejszy wiadomo będzie sobie lepiej radził.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Do tego nie bierzecie koledzy pod uwagę iż w czasie normalnej pracy nikt nie sprawdził prądu obciążenia. Kolega może mieć na przykład wzmacniacz w bagażniku który mu ciągnie dużo prądu co bezpośrednio wpłynie na wartości napięcia ładowania. Do tego nieraz brak dobrej masy może zmieniać wartości. Dlatego samo napięcie ładowania warto zmierzyć na alternatorze tak jak kolega wyżej zasugerował.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

 

Mam e90, ale to chyba niema tu znaczenia.

 

Chcialem was popdytac jakie prawidlowe napiecie powinien miec akumulator na wylaczonym silniku.

 

Ukryte meni poz 9

-wsiadam do auta wlaczam zaplon wylaczam nawiew > napiecie na aku wskazuje 11,8v (jaki jest zakres tolerancji ? , czy aku jest ok ?)

-odpalam silnik ok 14-14,5

 

Dodam, ze auto ok tygodnia stalo i te testy robilem po zrobieniu ok 20km po samym miescie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam 12,1 a po odpaleniu 14,1-14,4.

U Ciebie jest ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czyli mozna uznac, ze ok 11.8 jest OK ? (zakladajac, ze auto chwile stalo i tylko po miescie dzis jezdzilem)

 

Zaraz po zgaszeniu ten sam test i 12,6 (ale leci w dol po troszke choc juz nieczekalem do ile spadnie :) )

 

Pewnie na chwile podlacze prostownik, zeby troszke podladowac.

Opublikowano
Pomiar napięcia akumulatora wykonuje się 24godz. po odłączeniu ładowania, i wtedy powinno być w okolicach 12,5V

 

Poniżej 12V to już zaczyna być mało.

Dzieki > czyli pasuje jednak podladowac (nieszykuje sie trasa wiec zostaje prostownik)

 

Normalnie bym sie tym nieprzejmowal, ale e90 jest naszpikowana eletronika i chce uniknac problemow a slyszalem, ze slaby akumulator ma tu duze znaczenie.

Opublikowano

Dzisiaj zamiast sprawdzac ukrytym menu podpialem multimetr do klem do ladowania pod maska.

 

Napiecie po 15godzinach stania 12,28v (mysle, ze przy sprawdzaniu na samym akumulatorze moze byc jeszcze wiecej)

 

Wniosek taki, ze niemozna jednak polegac do konca na tych wskazaniach z ukrytego menu.

 

Multimetr napewno jest OK

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego wsadź miernik do zapalniczki i odpal silnik, jeśli podczas kręcenia rozrusznikiem napięcie nie spadnie poniżej 10V, to bateria jest OK.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
nie musisz używać miernika żeby sprawdzić do ilu spada napięcie.Wystarczy włączyć test w ukrytych funkcjach podczas rozruchu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.