Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Właśnie kupiłem BMW 335i SEDAN w M-pakecie oraz zawieszeniem od Mki. sciagana z USA przebieg 120,000km

 

1. Pytanie

-Czy to normalne że tunel (ten gdzie jest pokrętło od komputera oraz skrzynai biegów) mocno się grzeje? Można na nim jajka smażyć

 

2. Pytanie

-Posiadam obecnie opony letnie na feldze 18' profil 40 Michelin. Czy 17' z Profilem 55 śmiało moge wstawiać? Nie będzie to kolidowało z zawieszeniem od Mki ? TZN nie przytrę nadkoli ?

 

3. Pytanie

- jęsli sobie przypomnę będę zamieszczał w tym temacie...

 

Z góry dzięki i proszę o wyrozumiałość. Dopiero odkryłem to forum. Pozdrawiam!

Opublikowano
Jeśli 17'' to 225/45/18. Jeśli masz 18'' to powinieneś mieć z przodu 225/40/18 a z tyłu 255/35/18.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

Jeśli R17, to 225/45 przód i 255/40 tył (bo w tym aucie 335i) nie da się jeździć z oponami 225/45R17 na obu osiach.

Profil 55 zdecydowanie - NIE.

O nagrzewającym się tunelu środkowym już kiedyś było pisane na forum, spróbuj poszukać. Ja nie pamiętam co jest przyczyną.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

szukałem o tunelu ...tzn szukam juz 3 dzień i nie za bardzo ogarniam tej szukajki.

 

Z profilem 55 wyskoczyłem bo zawieszenie od Mki trochę twarde jest. Myślałem że 55 z 17' wejdzie i zniweluje troche niedogodnosci. Co w takim razie polecacie konkretnie ?

Opublikowano

Ja mam więc jeździć się kolego da, a profil 55 będzie napewno za wysoki do standartowego zawieszenia jest za wysoki przy R17. Na felgę 18nastkę zakłądasz profil 40mm. Środkowy tunel się nagrzewa bo z tyłu pokrętło jest przekręcone na czerwone, przekręć na niebieskie i będzie OKej.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Móc można wszystko, nawet traktorem jeździć :wink: ale myślę że po to stado inżynierów z Niemiec siedziało za biurkiem kilka miesięcy żeby obliczyć najlepsze właściwości trakcyjne i dali rozmiary jakie oni zalecają.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

ja mam teraz zimówki założone 225/40/18 przód i tył no i tył trakcji no po prostu nie ma:D (Opony birdgestone blizzak... nie wiem czy dobre czy nie) ale jest tak że jak np: dziś było mokro, i wyłącz się trakcje i tak da się mocniej gaz no to szuuuuura...

do tego piszczy na zakrętach... i nie ma takiej przyczepności.... ogólnie opony zimowe są beznadziejne:P uniemożliwiają cieszenie się z jazdy tym samochodem... trzeba poczekać na śnieg aby potrenować kontrolowane poślizgi:)

Opublikowano
Ja mam więc jeździć się kolego da, a profil 55 będzie napewno za wysoki do standartowego zawieszenia jest za wysoki przy R17. Na felgę 18nastkę zakłądasz profil 40mm. Środkowy tunel się nagrzewa bo z tyłu pokrętło jest przekręcone na czerwone, przekręć na niebieskie i będzie OKej.

 

pzdr

 

 

Mógłbyś sprecyzować o jakie pokrętło chodzi ??

 

W takim razie 225/45/17 ? Nie chce strzelić gafy przy zakupie kół, dlatego też się was pytam tak skrupulatnie. Szkoda że większy profil się nie zmieści.

Opublikowano

Rozmiar 225/45R17 pasuje na obie osie do 335i, ale moim zdaniem do tego auta tak wąskie opony na tył to raczej udręka, niż radość.

Ja u siebie w 330d miałem kiedyś (przez dwa dni) założony na lato taki właśnie rozmiar na tylnej osi, i to nie był dobry pomysł (nie wspominając już o 335i).

225/45R17 do 335i to tylko do bardzo spokojnej i ostrożnej jazdy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Natomiast jeśli chodzi o nagrzewający się środkowy tunel, najprawdopodobniej przyczyną będzie włączone ogrzewanie na tył. Przestaw na powietrze zimne i powinno być ok.
Opublikowano
Rozmiar 225/45R17 pasuje na obie osie do 335i, ale moim zdaniem do tego auta tak wąskie opony na tył to raczej udręka, niż radość.

Ja u siebie w 330d miałem kiedyś (przez dwa dni) założony na lato taki właśnie rozmiar na tylnej osi, i to nie był dobry pomysł (nie wspominając już o 335i).

225/45R17 do 335i to tylko do bardzo spokojnej i ostrożnej jazdy.

 

 

Hmm...tutaj trochę sprzeczne jest to co piszesz z zasadami fizymi. Powszechnei uważa się, oraz wszelkie badania potwierdzaja ze zimą węższe opony zachowują lepsza trakcję oraz przyczepnośc. Osobiscie jestem zwolennikiem szerszych.

 

Przed chwilą sprawdzałem i upewniałem się dokladnie jakie mam oponki i rzeczywiscie, niedopatrzyłem bo z tyłu siedzi profil 35 a z przodu 40.

 

PROBLEM Z TUNELEM rozwiązany...dzieki wielkie...okazało się tak jak przedmówca pisze, nagrzewanie należało wyłączyć.

Opublikowano

Hmm...tutaj trochę sprzeczne jest to co piszesz z zasadami fizymi. Powszechnei uważa się, oraz wszelkie badania potwierdzaja ze zimą węższe opony zachowują lepsza trakcję oraz przyczepnośc. Osobiscie jestem zwolennikiem szerszych.

 

te prawa fizyki to pasują pewnie wtedy gdy na ulicy hmmm LEŻY ŚNIEG? (większa siła dociskowa na jednostkę powierzchni) jednak kiedy nie ma śniegu i np: jest mokro i zimno i masz 300 koni na tył napędzane to uwierz mi że na 225 trakcji nie ma w ogóle. na zakrętach ucieka Ci bok a podczas przyśpieszania trzeba na prawdę umiejętnie operować gazem (no chyba że DTC jest ON... to wtedy samochód wszystko wybacza)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja na zimę mam rozmiar 235/40/18 (zalecany przez producenta) oczywiście taki sam przód i tył. Jeżeli jest wilgotno na jezdni to i 255 nie pomoże ;)
Opublikowano

@Billy wielkie dzięki!! Tego szukałem!

 

 

Znalazłem coś takiego ?

 

Opcja 1.

 

http://allegro.pl/bmw-e60-e61-oryginal-alu-17-opony-zimowe-kle-i1942645220.html

 

Opcja 2.

 

http://allegro.pl/17-opony-245-45-17-pirelli-sottozero-nowe-i1964171054.html

+

http://allegro.pl/alufelgi-m-power-do-bmw-5x120-naprawde-ladne-i1950358164.html

 

 

Wydaje mi się że nowe oponki zimowe lepiej kupić + uzywane felgi niż uzywany komplet? Co sądzicie?

 

 

 

a na koniec jeszcze jedno denne pytanie:

 

http://allegro.pl/kierownica-m3-m-pakiet-lopatki-bmw-e90-e91-e92-e93-i1918525099.html

 

Chcę wymienic obecną kierownicę na taką. Przyciski i łopatki są takie same. Moja nie ma tylko wybrzuszeń na kciuki i nie jest pikowana. W dodatku trochę zniszczona? Czy będę miał jakiś problem by ją wymienic na te z aukcji ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli kierownica u Ciebie jest taka jak opisujesz to zmienisz na tą z aukcji bez dodatkowych problemów, z felgami błądzisz bo wkleiłeś najpierw felgi od serii 5 e60 a tam jest ET 20 czyli taki komplet będzie Ci ocierał ranty błotników przy obciążeniu, drugie felgi to na pewno nie żadne M, nawet koło nich nie leżały... Jak otworzysz sobie drzwi kierowcy to we wnęce masz wklejkę z rozmiarami opon letnich i zimowych, opony kup sobie nowe i markowe bo Twoja maszynka ma swoją moc a felgi mogą być używane ale tylko oryginalne do e90 !!! Będzie gitt !
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
a odświeżę kotleta xD Hubert nie posłuchał nikogo i na zimę kupił sobie chyba zwykłe podrobione felgi chociaż na fb go uświadamiałem, żeby wstawiał ori bmw. Trudno :) a błędów narobił w każdym prawie poście xD
Opublikowano
z felgami błądzisz bo wkleiłeś najpierw felgi od serii 5 e60 a tam jest ET 20 czyli taki komplet będzie Ci ocierał ranty błotników przy obciążeniu

pozwolę sobie Ciebie sprostować, sam założyłem felgi et20 do siebie właśnie od e60 imoim zdaniem mieszczą się idealnie. Nic mi nie obciera ani przy pełnym obciążeniu, ani nawet jak założyłem 245/40/18, bo z taki komplet kół kupiłem. Teraz mam rozmiar zalecany do e90 (225/40)bo jakoś się źle z tym czułem.

Moim zdaniem przy oryginalnym et koła są za bardzo zapadnięte do środka i jakoś tak gorzej wygląda.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.