Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest jeszcze jedna kwestia, regulator do BMW kosztuje 450zł, ale identyczny regulator ale do renówki kosztuje niecałą stówkę.

Valeo robiło alternatory do wielu aut.

Znalazłem tą różnicę jak ostatnio zaniknęło mi ładowanie...

znaczek BMW też kosztuje..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wlasnie regultor BMW ale valeo jest tanszy :wink: :wink: :wink:

 

Źle zrozumiałeś, VALEO to firma, która produkuje alternatory między innymi dla BMW, no i jak szukasz części do BMW to kosztuje więcej niż taka sama część też tej samej firmy ale do innych samochodów. VALEO to oryginał, a zamienniki nazywają się TYP valeo, przyjrzyj się opisom na alledrogo :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Znam dokladnie polityke czesci z logo BMW , Jak wiadomo BMW nie produkuje czesci, tylko to zleca dla mnie czy mam na regulatorze napis valeo czy napis valeo bmw nie ma zadnego znaczenia, niestety "oryginalne"czesci BMW sa drozsze i to duzo
Opublikowano

To prawda, że żadna marka nie produkuje wszystkich części do swojego modelu o ile w ogóle jakieś produkuje, a w 99% jest tak, że jedna firma produkuje daną część, a jedynie zmienia napis firmy jaki ma się znajdować na produkcie, a co z tym idzie cena też się zmienia ale jakość jest ta sama.

 

Trochę jestem tym zaskoczony, że do jednego modelu BMW montowało różne typy alternatorów, bo głownie kierowałem się reolem gdzie jest alternator valeo 150 więc pod tym kątem szukałem regulatora a czy ktoś z Was miał jakiś inny alternator?

 

Krzysiek BMW Jabłonna gdzie można znaleźć takie szczotki do alternatorów?

 

puki co pytam o ceny naprawy/wymiany, bo samochód zostawiłem u znajomego który ma wymontować ten alternator a potem coś wspominał, że zawiezie go do elektromechanika ale nie chciał bym zapłacić więcej za naprawę niż np koszt nowego, bo to sobie sam mogę zrobić a słyszałem o przypadku, że ktoś zapłacił 900zł za naprawę regulatora napięcia, więc to dużo za dużo, bo w tej cenie penie można kupić nowy.

Opublikowano
mi sprzedawca w sklepie zawołał 450 zł za regulator valeo,byłem w szoku,ale jak troche ochłonełem to poszedłem do sklepu kupiłem szczotki za 6 zł i wlutowałem nowe,i po sprawie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To prawda, że żadna marka nie produkuje wszystkich części do swojego modelu o ile w ogóle jakieś produkuje, a w 99% jest tak, że jedna firma produkuje daną część, a jedynie zmienia napis firmy jaki ma się znajdować na produkcie, a co z tym idzie cena też się zmienia ale jakość jest ta sama.

 

Trochę jestem tym zaskoczony, że do jednego modelu BMW montowało różne typy alternatorów, bo głownie kierowałem się reolem gdzie jest alternator valeo 150 więc pod tym kątem szukałem regulatora a czy ktoś z Was miał jakiś inny alternator?

 

Krzysiek BMW Jabłonna gdzie można znaleźć takie szczotki do alternatorów?

 

puki co pytam o ceny naprawy/wymiany, bo samochód zostawiłem u znajomego który ma wymontować ten alternator a potem coś wspominał, że zawiezie go do elektromechanika ale nie chciał bym zapłacić więcej za naprawę niż np koszt nowego, bo to sobie sam mogę zrobić a słyszałem o przypadku, że ktoś zapłacił 900zł za naprawę regulatora napięcia, więc to dużo za dużo, bo w tej cenie penie można kupić nowy.

 

900PLN?????????? CZY MOŻE RUBLI???????????? :mad2: :mad2:

 

Jakby mi jakiś mechanior zakrzyczał tyle za naprawę regulatora, to bym mu chyba "z bańki trysnął".... :duh:

Szczotki kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym, choć ja swoje kupiłem w punkcie, gdzie naprawiają piły łańcuchowe. Wyjąłem swoje i pojechałem z nimi żeby dobrać jak najbardziej podobne, nie było identycznych, kupiłem ciut większe i delikatnie papierkiem doszlifowałem je do oryginalnych wielkości. WAŻNE żeby nie zeszlifować za dużo, albo żeby nie kupić mniejszych, ba jak będą miały za duży luz, to mogą połamać obudowę, w której siedzą, miałem już taki przypadek.

Szczotki do alternatora zawierają domieszkę miedzi przez co są twardsze od tych zamontowanych przykładowo w wiertarkach.

Jak masz trochę pojęcia, to zabierz furę od kolegi, kup szczotki, a ja Ci opiszę krok po kroczku co trzeba zrobić, a nawet jakich kluczy użyć.

Pzdr

Krzychu

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano (edytowane)

tak 900zł ale to było za regenerację alternatora, tylko co w nim może być do regeneracji poza szczotkami? a opisywał to ktoś z bmw sport i tam też wszyscy byli zdziwieni, że za to tyle kasy wziął bo nowy u niego był ponoć za 1100zł :norty:

Wydaje mi się że trochę pojęcia mam, bo co by nie było to sobie sam zawsze robię jedynie jak jest coś do czego nie mam odpowiednich narzędzi więc wtedy zlecam to do zrobienia, samochód zostawiłem, bo naszkicował mi czarny scenariusz alternatora więc stwierdziłem, że sobie z tym nie poradzę, ale jak poczytałem na forum i sprawdziłem na reolem jak to wygląda, to raczej nie powinno być z tym problemów, zapytam czy się orientuje ile ten elektromechanik za to sobie zawoła jak nie będzie dużo do ok 200zł to zostawię (przy założeniu że da nowy regulator napięcia) a jak więcej to sam będę czegoś szukał.

Dzwoniłem i jutro będę wiedział co i za ile.

Edytowane przez Blastar
Opublikowano
w alternatorze mogą paść szczotki, łożyska, regulator napięcia, diody prostownicze (w niektórych alternatorach moga być zintegrowane z regulatorem), czasami obudowa pęka przy próbie wymiany łożyska i trzeba chociaż jedną połowe obudowy wymienić, a i spotkałem sie z przypadkiem że samo uzwojenie główne trafiło ;) + robocizna i może wyjść kwota około tysiaka :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ładowanie w tym tygodniu wróciło do normy, przyczyną były szczotki ale po rozebraniu stwierdzili, że łożyska już też nie są pierwszej młodości więc również zostały wymienione, była jeszcze jedna część ale nie pamiętam jak się nazywała (chyba to po czym szczotki się kręcą ale nie jestem pewien) jak by nie było to naprawa/wymiana (regulatora ze szczotkami, łożyska i coś jeszcze) wyniosła mnie 350zł z robocizną, więc można powiedzieć że tak średnio, bo samemu można by było taniej tak jak pisali, żeby same szczotki wlutować za kilkanaście złoty lub też kupić cały regulator za 100zł zamiennik lub 220zł Valeo, a jak by ktoś nie był pewien o typ alternatora a ma podobny model jak ja to jest to Valeo 150.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.