Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Koledzy właśnie z małymi problemami dojechałem do celu. Trasa Nowy Sącz - Wrocław, przed opolem zaczeła mi mrugać kontrolka akumulatora po czym zaraz zapaliła się na stałe. Odrazu test nr 9 i pokazywało ładowanie około 12 v czyli za mało. Podjąłem dalsza jazde, im dalej jechałem ładowanie spadało i spadało, musiałem dojechać jeszcze kawałek tak żeby do celu przyjazdu zostało mi mniej niż 50 km :D chodziło o lawete, bo mam asistance wykupione za 100 na cały rok holowanie do miejsca zamieszkania z każdego miejsca w polsce a jeśli chodzi o inny adres to tylko do 50 km. Będąc już kawałek przed wrocławiem ładowanie spadło do 8,8 volta więc zjechałem już na pobocze, tyle co stanąłem wolne obroty i auto zgasło. Domyślam się że wina tkwi w alternatorze, tak? Ale co dokładnie sie mogło stać że z każdeym kilometrem ładowanie pomału spadało? Edytowane przez mateusz88
Opublikowano
ładowanie padło całkowicie odrazu,to akumulator rozładowywał się powoli,aż padł.a co się zepsuło w alternatorze,to się okaże po sprawdzeniu(regulator,dioda,przebicie,albo inna drobnostka jak kabelek od wzbudzenia)
Opublikowano
ale w teście 9 cały czas pokazywało jakie jest ładowanie, tylko z każdym kilometrem było coraz mniejsze, jakby ładowanie całkiem padło to nie pokazywało by 0 ?
Opublikowano
ładowanie padło całkowicie odrazu,to akumulator rozładowywał się powoli,aż padł.a co się zepsuło w alternatorze,to się okaże po sprawdzeniu(regulator,dioda,przebicie,albo inna drobnostka jak kabelek od wzbudzenia)

 

kolega wyjasnił najlepiej jak się da :)

 

odnisnie urządzenia do pomiaru ładwania , najlepiej multimetr , kosztuje pare zł z 15 i napięcie wskazuje dobre :)

 

a ja dodam jedynie , akumulator szybko ładować , gdyz w akumulatorze kwasowo ołowiowym dochodzi do reakcji chemicznej zasiarczenia , a dokladniej do powstania siarczanu ołowiu osiadajacego się na płytach akumulatora działajac jako izolacja , w konsekwnecji spada sprawnosc akumulatora nawet ponizej mozliwosci dalszego użytkowania

Opublikowano
ja już też naprawiałem ładowanie, troche w alternatorze trzeba było poczyścić coś (dokładnie nie wiem bo mechanik robił) i wymienić jakiś kabel chyba minusowy przykręcony do karoserii bo zardzewiały i zaśniedziały był i ładowanko ponad 14 aktualnie.
szukam
Opublikowano
Przypuszczam ze regulator do wymiany albo szczotki się skończyły :-) tym bardziej ze najpierw miałeś miganie a potem dopiero całkowicie brak ładowania.
Opublikowano
rozmawiałem teraz z kumplem, alternator rozebrany, jedna szczotka ukruszona, druga ma mniej niż 5 mm więc mówi że to będzie przyczyną, jednak wogóle nie mógł znaleźć dziś szczotek do tego alternatora valeo takich jak trzeba, potrzebuje jakiś namiar na sklep we wrocławiu ewentualnie okolicach gdzie dostane takie szczotki jak trzeba. A wogóle dostanę gdzieś takie same szczotki i się je da wymienić czy trzeba wymienić cały regulator? I gdzie kupić ten regulator?
Opublikowano
Regulator to jedno a szczotki to drugie, jak już masz rozebrany alternator to warto wymienić i jedno i drugie. Co do części to poszukaj na allegro może się coś znajdziesz we wro (w sensie sklep).
Opublikowano
no właśnie tak mi powiedział że to w całości jest i trzeba całość wymienić. Tylko nigdzie w wrocławiu nie może znaleść tego regulatora, na allegro też nie ma takiego samego.
Opublikowano

jak masz już pewność ze to zespół regulatora ze szczotkami i widząc ewidentnie ze szczotki są powycierane czy połamane, a nie możesz dostać tylko próba przełożenia i lutowania samych szczotek o podobnej budowie długości i kącie!

 

wpisz na forum w odpowiednim dziale że szukasz na pewno chłopaki podpowiedzą gdzie i kto ma

 

to jest własnie zaleta naszego forum( nie koniecznie naprawią internetowo ale na pewno podpowiedzą)

Opublikowano
w piątek udało się znaleźć na allegro regulator ze szczotkami. Nowy zamiennik. Po dokładnych zdjęciach i rozmowie tel wydaje się być dokładnie ten sam. Czekamy na kuriera, jak nie dziś to jutro będzie.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie zapaliła mi się dzisiaj kontrolka ładowania no i jak wiadomo, nie ma ładowania, prawdopodobnie regulator padł albo szczotki się skończyły, pytanie teraz do osób które już coś z tym robiły, czy pamiętacie może jaki regulator napięcia macie albo ile płaciliście za naprawę albo wymianę?

Mam e46 320d 2003r ale nie wiem jaki mam alternator i nie wiem który regulator będzie pasował na allegro znalazłem różne typy np:

http://allegro.pl/regulator-napiecia-valeo-rover-bmw-3-5tds-x5-z-i2966705671.html

http://allegro.pl/regulator-napiecia-valeo-bmw-3-x3-x5-land-rover-i2967280541.html

valeo http://allegro.pl/regulator-napiecia-valeo-alternator-bmw-com-dfm-i2962264750.html

tylko pytanie czy mają jakieś znaczenie te "blaszki" w tym valeo? bo w zamiennikach czegoś takiego nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko kolego ma znaczenie, musisz wymontować swój regulator napięcia i znaleźć identyczny, najprawdopodobniej skończyły Ci się szczotki jak mi ostatnio, jak masz trochę pojęcia o mechanice, to zrobisz to samemu i będzie Cie to kosztowało 20zł, jak chcesz, na priva mogę Ci napisać krok po kroczku jak to zrobić, już kilku osobom pomogło.

BMW zrobiło psikusa swoim użytkownikom i zamontowało kilka rodzai alternatorów w jednym modelu auta, w ciemno nie kupuj.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla tego można kupić dobre szczotki specjalne do alternatorów i wymienić je samemu... wiele osób tak robi i wszystko działa, a w 99 przypadkach na 100 to właśnie szczotki są wszystkiemu winne.. zrób jak uważasz.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Podobno te zamienniki regulatora to kicha, trzeba brac oryginal a to kosztuje.

 

na jakiej podstawie tak twierdzisz?? ja jeżdżę na takim zaminniku już grubo ponad rok, jak to pisałem wcześniej, zrobiłem z 30 tyś km, i nic się złego nie dzieje

Opublikowano
Podobno te zamienniki regulatora to kicha, trzeba brac oryginal a to kosztuje.

Nie zgodzę się z kolegą!

 

Pół roku temu wymieniałem u siebie regulator, założyłem zamiennik, bo ORI Valeo to koszt ok. 450zł.

Zamiennik idealnie trzyma parametry oryginalnego regulatora, a kosztował 1/4 tej ceny.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.