Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Z racji tego, ze zabieralem juz glos w paru watkach - pisalem o problemie po wymianie sprzegla i regeneracji dwumasu. Sprawa sie tyczy tego ,ze po robocie, czyli po 3 miesiacach, sprzeglo zachowuje sie tak jakby mialo byc znow do wymiany. Bierze praktycznie na samej gorze, a ruszanie z dwojki przy wolno toczacym sie aucie jest bardzo irytujace...

 

Kolega Yoshimura napisal na temat CDV, czyli zaworu opozniajacego sprzeglo, jako mozliwego powodu podanych objawow. Zaglebiajac sie w temat poczytalem, ze duzo ludzi pozbylo sie tego zaworu i praktycznie wszyscy sobie to chwala. Natknalem sie jednak na wypowiedzi, ze pozbycie sie CDV przyspiesza zuzycie sprzego (przeciez po cos to jest??).

 

Prosba do ogarnietych w temacie zeby zabrali glos i doradzili, czy podane objawy moga byc przez CDV, czy to zupelnie inna bajka??

 

Z gory dzieki za wszystkie rady i opinie.

 

PZDR

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
jak slusznie zauwazyles jest to zaworek opoznijacy dzialanie... nie zastanwiales sie nad tym ze Twoja obserwacja wysokiego sprzegla to wynik dzialania opozniania wysprzeglenia dzieki ktoremu moment obrotowy nie wywali Ci kpl sprzegla w blyskawicznym czasie eksploatacji [??]. Kolega szymon-o wymienial u siebie CDVke i sobie chwali ten zabieg. Zapytaj Jego o wrazenia :cool2: Osobisce nie usuwalbym, a wymienil na nowiutki z ASO.
Opublikowano

Czyli przy tym momencie bez CDV moge szybko zajechac sprzeglo? Wychodzi tez na to, ze jak go wymienie na sprawny to bedzie ok?? Tylko, ze jak dalo rade znalezc jakies manuale to nie ma w tej czesci chyba nic, co mogloby sie popsuc :D ale oczywiscie moge sie mylic.

 

Czyli jak wrzuce seryjna mape to sprzeglo bedzie lepsze??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
Nie szybko... od razu. Powinno ale nie musi, kazda diagnoza za posrednictwem neta ma o kilkadziesiat procent nizsza skutecznosc... ale w moim przypadku zawsze oscyluja ok 99% :wink: Zapytaj Kolege Szymona o CDV --> memberlist.php?mode=viewprofile&u=57357 Co do chiptuningu to sie nie wypowiadam bo nie mam doswiadczenia w tym temacie.
Opublikowano
Wiadomość poszła na PW, yoshi... tylko, że swój "wywaliłem" właśnie :roll: i trzymam się zasady "sprzęgła nie palimy" :).
Opublikowano

Poszlo i dziekuje za wyczerpujaca odp :cool2:

 

Na innym forum otrzymalem taka odpowiedz:

 

z tego co wiem to masz sprzęgło z samoregulacją docisku system nazywa się sac, wielu mechaników montuje te sprzęgła jak zwykłe czyli przykręcą wszystko i zakładają skrzynię, docisk z samoregulacją trzeba cofnąć tak aby potem wraz ze ścieraniem się tarczy luz był kompensowany co nie zmienia wysokości pedału, natomiast ja zapomni się o cofnięciu i tarcza się ułoży to tak jakby była zużyta bo ten regulator nie może się ruszać bo jest zablokowany

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=bhPVtUuk ... re=related

 

i filmik jak to dokładnie działa

 

Czy mozliwe jest to, ze mechanik, ktory robi BMW z zamilowania mogl popelnic taki blad??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Mój samochód to e46 320d 150KM wywaliłem właśnie zaworek CDV!! Jestem po prostu MEEEGA zadowolony. Mailem problemu tego typu, ze nie dało rady płynnie ruszać (szarpało) i zmieniać biegów z 1 na 2 i na 3 z redukcja tez był problem jeszcze większy. Oczywiście mechanicy sprzęgło i dwumas do wymiany, masakra!!! ale poczytałem i nie miałem żadnych innych objawów zużycia tych dwóch części. Znalazłem info o CDV wywaliłem, bo zawsze można założyć z powrotem, jednak nigdy w życiu tego nie zrobię wszystkie objawy ustały ruszam płynnie zmiany biegów ideał, po prostu nowe auto.
Opublikowano
jak slusznie zauwazyles jest to zaworek opoznijacy dzialanie... nie zastanwiales sie nad tym ze Twoja obserwacja wysokiego sprzegla to wynik dzialania opozniania wysprzeglenia dzieki ktoremu moment obrotowy nie wywali Ci kpl sprzegla w blyskawicznym czasie eksploatacji [??]. Kolega szymon-o wymienial u siebie CDVke i sobie chwali ten zabieg. Zapytaj Jego o wrazenia :cool2: Osobisce nie usuwalbym, a wymienil na nowiutki z ASO.

 

W rzeczywistości to nie jest zawór tylko zwykła zwężka, wiec to nie jest cos co moze sie zepsuć i wymiana na nową nic nie da. Więc jak ktoś pisze, ze po wymianie na nowy odczuł poprawe to :duh:

 

Ciekawe jest to, ze E46 z silnikami M52TU nie posiadaly takiego zaworu. Myslalem, ze to spowodowane jest pedałem gazu na linkę, ale M47 go miały...

Opublikowano

Z tego co kolega pisze wyzej po wywalenie CDV nowe auto...chyba musze tez to rozwazyc :norty:

 

Jestem ciekawa czy ja tez bede tak zadowolony. Dam rade sam wywalic ??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
Kolega miał uszkodzony ten zawór to nic dziwnego że ma lepiej po wywaleniu. Dasz redę sam to zrobić jak ogarniasz i może nawet będziesz zadowolony. Pytanie kiedy się zaczną problemy z dwumasem, sprzęgłem itd... O ile to skraca żywotność elementów przeniesienia napędu, w sumie to sam jestem ciekaw :D
Opublikowano
CDV po cos jest montowany...wiec wychodzi na to, ze jak go sie wywali to w pozniejszym czasie bede inne problemy - tak jak kolega pisze sprzeglo, dwumas...

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

moby85 bez problemu zrobisz to samemu...

Ja również miałem problem z szarpaniem podczas zmiany biegów, ciężko było płynnie ruszyć wywaliłem to i jest znacznie lepiej :)

Wykręć trochę pojeździsz i się przekonasz :)

Nikt ci od razu nie każe upalać, strzelać ze sprzęgła więc bez obaw :)

 

Opublikowano
nie chce was martwić ale jak ja miałem szarpanie przy ruszaniu to sprzęgła już nie miałem wcale więc obawiam się że to jedynie chwilowa poprawa.
szukam
Opublikowano

Parę tysięcy kilometrów temu wywaliłem przedmiotową zwężkę -kryzę.

 

Nie będę się rozwodził ... Jestem bardzo zadowolony i żałuję że nie zrobiłem tego znacznie wcześniej.

Pełna kontrola nad sprzęgłem. Jest mega lepiej.

 

Zabieg jest prosty ,do tego odwracalny ... każdy może sprawdzić.

 

Nie przewiduję skutków ubocznych ,zrobiłem tysiące kilometrów i jestem na TAK .

 

 

POWIEM WIĘCEJ CHCESZ MIEĆ DŁUŻEJ SPRZĘGŁO ,WYWAL KRYZĘ.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
ROGER mozesz pwoiedziec dlaczego ja wywaliles ?? Jaka jest roznica ?? Piszesz, ze kontrola nad sprzeglem, ale jakis konkret ?? Z gory THX :cool2:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

moby85 ... to jest 5 minut roboty ,każdy może sam sprawdzić co poczuje jakie zmiany .

 

Po programie i wczesnym niutonie przy sprincie z 2 na 3 odczuwalny lekki uślizg sprzęgła :mrgreen: z 3 na 4 również znikł :)

Znane drgawki ,czkawka przy toczącym się aucie w korku na. 1 ..2 wyeliminowana.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

No wlasnie o to mi chodzilo ROGER :cool2:

 

Drgawki przy toczacym sie aucie na 2 biegu to moja bolaczka...jesli mowisz , ze to zaniknie to jutro wywalam ten CDV. Dam rade bez kanalu ??

 

I jeszcze, czy jak sie wyrzuci kryze to czy wszystko pasuje do skrecenia, czy jakas kombinacja jak na filmie ponizej:

 

http://http://www.youtube.com/watch?v=PoB5ORUMdnE

 

Roger - z gory dzieki za info, bo jak mowisz ze te drgania przy toczeniu sie wyeliminowaly to super :mrgreen:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Bez kanału .....hm Raczej nie ,ale jeśli masz najazd spokojnie dasz radę.

Po wykręceniu kryzy , wszystko pasuje 1 do 1 Nie ma potrzeby czegokolwiek przerabiać.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Zobacz w moim poscie...znalazlem na YT wiec moze sie nada...robota niby latwa :D

 

Pytango do ROGERA:

 

Tak jak na tym filmie trzeba waz scisnac zeby plyn nie uciekl...rozumiem, ze tam nie ma prawa sie nic zapowietrzyc ??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Sprzęgło na bank się zapowietrzy, trzeba później odpowietrzyć na 100%

 

Wężyka nie radze zaciskać bo podobno ma on w środku metalowe zbrojenie, które może się zgnieść i straci żywotność taki wężyk.

Lepiej jest to po prostu zrobić to szybko i sprawnie :):) odkręcić- lekko się będzie lalo :P:P, skręcić bez zwężki (wszystko pasuje), dolać płynu hamulcowego do zbiorniczka, odpowietrzyć sprzęgło. Cieszyć się efektem.

 

Ktoś wcześniej pisał ze szybciej może ulec zużyciu układ przeniesienia napędu, nie do końca tylko rozumiem w jaki sposób zwłaszcza ze po wywaleniu zwężki naprawdę wszystko działa dużo płynniej. Nie ma tego szarpania i drgania, zmiany biegów są płynne, wcześniej miotało całym autem, wydaje mi się ze to mogło powodować zużycie większe zużycie. Teraz własnie powinno być lepiej. U mnie zniknęły wszystkie jakieś takie dziwne odgłosy.

Opublikowano
To widze, ze jest troche z tym zabawy, ale z tego co Kolega pisze sa same plusy...mysle mysle i chce to wywalic na 100% tylko nie wiem czy podejme sie tego sam, bo jakos do mechaniki glowy nie mam...odpowietrzanie sprzegla itp to juz chyba nie dla mnie....teraz pytanie czy mechanik bedzie wiedzial (oczywiscie nie mowie o mechaniku siedzacym w BMW) co to CDV :D :?:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.