Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Naczytałem się gdzieś w sieci, że z asb trzeba postępować w określony sposób. Większość z rzeczy, które sobie zakodowałem jest całkiem słuszna i logiczna ale kilka spraw wydaje mi się średnio na czasie - może dotyczą starszych konstrukcji, nie wiem. Kilka pytań, jak ktoś będzie miał chwilę to poproszę o kilka słów na temat...

 

1. Czy zimowe, poranne odczekiwanie czasu na rozgrzewkę oleju (kilka minut przy minusowych temperaturach?) dotyczy też skrzyni, którą mam w swoim samochodzie, czy może chodzi raczej o wcześniejsze konstrukcje asb?

2. Czy zadbana skrzynia może wytrzymać bez remontu (tak, wiem, że mam GM ;)) 300, 400, 500 tkm?

 

I jeszcze trzy pytania dodatkowe...

3. Czy jeżeli raz (pół roku temu) skrzynia weszła w tryb awaryjny a nie ma nawet śladu innych niepokojących objawów, mogę się nie przejmować?

4. Czy aso BMW to dobre miejsce do serwisowania asb GM?

5. Czy są gdzieś może dostępne czasy przyspieszeń 60-100, 80-120, do sprawdzania elastyczności samochodu z asb - tak z ciekawości?

 

 

BTW, co prawda to mój pierwszy automat, ale z różnymi BMW jestem zaprzyjaźniony od ponad 20-tu lat :)

 

 

 

Pozdrawiam,

ecml

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja ci odpowiem na pierwsze pytanie, zimą kiedy odpalasz auto i i rozgrzewasz je to nie robi sie tego tylko dla skrzyni ,ale także dla silnika i turbiny . Wiec nie ważne czy masz automat czy nie.
Opublikowano
nie powinno się rozgrzewać auta na postoju - zimą wystarczy odpalić, odczekać 10-20 sekund i jazda. czekanie kilka minut przed jazdą to bzdura.
Opublikowano
nie powinno się rozgrzewać auta na postoju - zimą wystarczy odpalić, odczekać 10-20 sekund i jazda. czekanie kilka minut przed jazdą to bzdura.

 

A czemu to niby według ciebie bzdura? Oczywiście według instrukcji powinno się od razu jechać ale tylko ze względu na oszczędność paliwa i ekologie.Zużycie silnika mają gdzieś.Dla mnie to oczywiste ,że lepiej chwile nagrzać silnik niż pałować go zmrożonego.Oczywiście nie mówię tu o grzaniu 10 czy 20min ale te kilka minut rozgrzewki na pewno dobrze mu zrobi.Jak ma samochód na dworzu to odpalam ,skrobie szyby,odśnieżam i wtedy jadę

Opublikowano

Co do rozgrzewania silnika, chyba każdy ma własne zwyczaje - ja sobie jakoś wypośrodkowałem - odpalam, odśnieżam lub skrobię (jak jest co), otwieram bramę i po kilkudziesięciu sekundach lub małych kilku minutach jadę, powoli (oczywiście "powoli" z obrotami a nie prędkością) co by się silnikowi cieplej zrobiło. Myślę, że tak jest ok i tu praktycznie nie mam pytań.

 

Cały czas interesuje mnie natomiast rozgrzewanie automatycznej skrzyni biegów. Rozumiem w gaźnikowcach - za wysokie obroty biegu jałowego to niepotrzebne obciążanie zimnej skrzyni, ale w dizelku? Rozumiem stare skrzynie sprzed kilkudziesięciu lat, zalane olejami w czasach gdy technologia była jaka była, ale jak sprawy wyglądają współcześnie? Póki co, zaobserwowałem, że poranne ruszanie przy obecnych temperaturach (ok. 0-10 stopni) po ok. 30 sekundach od odpalenia, zupełnie nie robi na skrzyni wrażenia - przełącza biegi płynnie, miękko, bez przeciągania, zupełnie tak samo jak rozgrzana.

 

 

 

Swoją drogą, nikt z forumowiczów nie zna odpowiedzi na moje pytania dotyczące BMW, czy robię jakiś błąd logiczny? Źle opisałem problem? Nie ta zakładka forum?

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

2. tak

3. ja przede wszystkim sprawdzilbym czy sa bledy, sprawdzil poziom oleju i jezdzil nie martwiac sie na zapas

4. nie, w wiekszosci aso powiedza ci, ze takich rzeczy nie robia, ale chyba w kazdym wiekszym miescie sa zaklady, ktore zajmuja sie asb, poza tym jesli nie masz narazie problemow ze skrzynia, to poza wymiana oleju i filtra nie ma tu innej roboty

5. rzuc okiem na ktorys z tych katalogow http://chomikuj.pl/Steeler/BMW/E46

Opublikowano

Bardzo dziękuję za konkrety.

 

Co do pytania #5 (w sprawie czasów przyspieszeń/elastyczności) to zarówno w katalogach jak i w instrukcji obsługi (strona "osiągi") nie ma rozbicia na manual/automat. Trochę bez sensu mi się to wydaje - jak się ma przełożenie 4. biegu w manualu do "gumowatego" "4." w asb? Podpowie ktoś coś?

 

 

 

Pozdrawiam,

ecml

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie powinno się rozgrzewać auta na postoju - zimą wystarczy odpalić, odczekać 10-20 sekund i jazda. czekanie kilka minut przed jazdą to bzdura.

Chłodzić po jeżdzie pewnie według ciebie też nie można , bo to żle wpływa na silnik :duh:

Opublikowano
nie powinno się rozgrzewać auta na postoju - zimą wystarczy odpalić, odczekać 10-20 sekund i jazda. czekanie kilka minut przed jazdą to bzdura.

Chłodzić po jeżdzie pewnie według ciebie też nie można , bo to żle wpływa na silnik :duh:

 

w instrukcji od M3 E46 jest na przykład zapis: "nie dopuść do tego by silnik rozgrzał się na biegu jałowym". w ogromnym skrócie to dlatego, że lepiej dla silnika jest kiedy rozgrzewa się podczas spokojnej, delikatnej jazdy niż na biegu jałowym. na biegu jałowym masz niskie ciśnienie oleju między innymi.

Opublikowano
nie powinno się rozgrzewać auta na postoju - zimą wystarczy odpalić, odczekać 10-20 sekund i jazda. czekanie kilka minut przed jazdą to bzdura.

Chłodzić po jeżdzie pewnie według ciebie też nie można , bo to żle wpływa na silnik :duh:

 

w instrukcji od M3 E46 jest na przykład zapis: "nie dopuść do tego by silnik rozgrzał się na biegu jałowym". w ogromnym skrócie to dlatego, że lepiej dla silnika jest kiedy rozgrzewa się podczas spokojnej, delikatnej jazdy niż na biegu jałowym. na biegu jałowym masz niskie ciśnienie oleju między innymi.

 

na zimym silniku na obrotach biegu jałowego cisnienie oleju jest bardzo duże a dlatego bo olej jest gęsty... w poprzednim samochodzie miałem zamontowany manometr i po odpaleniu wskazówka wędrowała na 6 bar natomiast po rozgrzaniu 1bar (obr biegu jałowego). Chodzi głównie o to ze diesel bardzo wolno sie rozgrzewa a na biegu jałowym to nie ma opcji by nagrzał sie do 90 :) na stronie fuscha czytałem ze olej tuż po odpaleniu dopiero po ok 8-10 s wypełnia wszystkie miejsca w silniku gdzie występuje tarcie (przy -20st). Ważne jest by tuz po odpaleniu jak mamy zamiar skrobac szyby lub odsnieżać włączyć światła długie, ogrzewanie szyb, radio, nawiew na max (zimne) by zwiekszyć obciążenie alternatora a co za tym idzie dla silnika. Wykorzystamy w tej sytuacji efektywniej czas poświęcony na zabiegi poprawiające bezpieczeństwo :)

Opublikowano
na zimym silniku na obrotach biegu jałowego cisnienie oleju jest bardzo duże a dlatego bo olej jest gęsty... w poprzednim samochodzie miałem zamontowany manometr i po odpaleniu wskazówka wędrowała na 6 bar natomiast po rozgrzaniu 1bar (obr biegu jałowego). Chodzi głównie o to ze diesel bardzo wolno sie rozgrzewa a na biegu jałowym to nie ma opcji by nagrzał sie do 90 :) na stronie fuscha czytałem ze olej tuż po odpaleniu dopiero po ok 8-10 s wypełnia wszystkie miejsca w silniku gdzie występuje tarcie (przy -20st). Ważne jest by tuz po odpaleniu jak mamy zamiar skrobac szyby lub odsnieżać włączyć światła długie, ogrzewanie szyb, radio, nawiew na max (zimne) by zwiekszyć obciążenie alternatora a co za tym idzie dla silnika. Wykorzystamy w tej sytuacji efektywniej czas poświęcony na zabiegi poprawiające bezpieczeństwo :)

 

nieprecyzyjnie sie wyraziłem... miałem na myśli, że mamy lepsze smarowanie jadąc spokojnie, niż stojąc na biegu jałowym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.