Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem posiadaczem samochodu BMW X3 2.0 diesel 150. Obecnie mam problem z silnikiem tj. rano trzeba długo kręcić a jak odpali to kopci na niebiesko oraz przerabia jakby coś się działo z wtryskiem. Po krótkim czasie mu przechodzi i pracuje normalnie, przestaje kopcić.

Istotne jest to, iż jak silnik jest ciepły nawet gdy nie chodzi klika godzin nie ma tego problemu.

nie wiem czy to jest ważne ale miałem uszkodzony czujnik na listwie.

Z moich obserwacji wynika, iż ciśnienie jakie powinno być pomiędzy listwą a wtryskami ginie, gdyż po odkręceniu rurki wtrysku paliwo prawie w ogóle się nie pokazało.

 

mając na uwadze powyższe zwracam się z prośbą o pomoc w tym temacie

Marek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym zaczął od sprawdzenia świec. I to najlepiej przez ich fizyczne wykręcenie i podpięcie pod zasilanie.
  • 4 lata później...
Opublikowano

Ostrożnie

I to najlepiej przez ich fizyczne wykręcenie i podpięcie pod zasilanie.

Bo świece są na 5-6V, to można je podpiąć do aku ale z motocykla 6V .

Auto podpiąć pod INPA to wykaże czy są problemy z układem świec żarowych.

Typowe usterki to : świece do wymiany , sterownik do regeneracji , brak zasilania na sterowniku.

W letnie i jesienne poranne dni jak trzeba długo kręcić to najczęściej jest z powody braku paliwa bo np się cofa lub pompa paliwowa ledwo zipie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Nawet fizyczne sprawdzenie czy świeca działa nie może być wyłącznie wskazaniem ,iż działa prawidłowo.Wystarczy ,iż będzie zła oporność w niej i szukaj wiatru w polu.To jest wada niewykrywalna w takim badaniu niestety.
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Generalnie ; niebieskie spaliny to od spalania oleju silnikowego, carne spaliny to od nie przepalonej ropy, biały dym to zawartość pary wodnej i w zimowych miesiącach jest podczas osuszania wydechu ale może być od przedostania się płynu chłodniczego do cylindrów lub z dziurawej chłodniczki spalin.

Często dla laika nie jest jednoznaczny kolor spalin.

Wobec powyższego to by wynikało że w twoim wypadku raczej to nie z powodu sterownika świec żarowych ale to nie znaczy że świece Ci dobrze grzeją. W miesiącach letnich przy sprawnym silniku nie widać większej różnicy czy świece grzeją czy nie.

Jak już się zaczynają przymrozki i jak nie wszystkie świece grzeją to nie wszystkie cylindry jednakowo odpalą więc może poszarpywać i kopcić na czarno ale po chwili powinno się wszystko wyrównać. Czym większe mrozy tym gorzej.

Piszesz o nie równych obrotach , kiedy one występują i jak długo ?

czy to tz falowanie na jałowym ? bo to to zazwyczaj od lewego powietrza.

Podłączyć pod kompa itd

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
na czarno nic nie kopci, w okresie letnim tego nie było. dodam że z miarki oleju jak wyiągne to widać wydostający dym a o odkreceniu korka to nie wspomne. w ogole jakos glosniej pracuje silnik mam wrazenie ze gdzies z tyłu silnika cos stuka, wymieniane kolo pasowe bylo i podobno blokowali gdzies z tylu silnika bo od nowosci siedzialo i nie dali rady odkręcić. pasek lekko nie zawsze drga i po chwili przestaje napinacz nie ruchomy. ogolnie po odebraniu od fachowcow silnik cos mi inaczej pracuje.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
na czarno nic nie kopci, w okresie letnim tego nie było. dodam że z miarki oleju jak wyiągne to widać wydostający dym a o odkreceniu korka to nie wspomne. w ogole jakos glosniej pracuje silnik mam wrazenie ze gdzies z tyłu silnika cos stuka, wymieniane kolo pasowe bylo i podobno blokowali gdzies z tylu silnika bo od nowosci siedzialo i nie dali rady odkręcić. pasek lekko nie zawsze drga i po chwili przestaje napinacz nie ruchomy. ogolnie po odebraniu od fachowcow silnik cos mi inaczej pracuje.

 

walący dym spod korka wlewu i z miarki oleju wskazuje na przedmuchy do skrzyni korbowej.......któryś cylinder kuleje - sprawdzić ciśnienie na cylindrach jest duże prawdopodobieństwo problemów z zaworami w głowicy ( mógł ulec uszkodzeniu popychacz zaworów - słychac stukot piszesz) a w najgorszym przypadku cos stało się z pierścieniami na tłokach.

Pierwsza sprawa sprawdzić ciśnienie na cylindrach jesli będzie żle ( a na pewno będzie żle) to zrzucić głowice silnika....

Opublikowano

No bez przesady zaraz silnik będzie wymieniał...Jasno napisał

na czarno nic nie kopci, w okresie letnim tego nie było.

Kolego podłącz auto pod kompa, obstawiam sterownik świec naprawisz/wymienisz i będzie ok

 

 

A stukanie o którym wspominasz to pewnie koło pasowe dodaj trochę gazu na postoju jak przestanie to wszystko jasne :D

Opublikowano
przy 10 stopniach na plusie te silnik palą od dotknięcia i nie kopcą na niebiesko.....( nie pisałem żeby wymieniac silnik), poza tym przedmuchy spod korka iz rurki bagnetu .......
Opublikowano
U mnie jest 3 st na plusie także grzanie już wskazane,tak miałem w swoim okazało się ze sterownik uwalony,służbowego sprzęta jak nie podgrzeje o czym często zapominam(wcześniej tylko benzyna) to taki jest właśnie efekt, a przedmuch to może być problem z odmą najpierw tam bym szukał problemu. :D
Opublikowano
odma wymieniona- ale jak przytknę dolot ręką to zasysa korek od wlewu oleju tak samo jak bagnet. No jak gazu dodam lekko to cichnie -czyli koło pasowe wału lipne? a mam wrażenie że głosniej troche pracuje przy wiekszych prędkościach. tak jakby cos wyło jakby ciurka w tłumiku ale nie. podobno częsta usterka dotyczy kolektora wydechowego bo blaszany jest tylko nie wiem czy mojego modelu to dotyczy.
Opublikowano
No jak gazu dodam lekko to cichnie -czyli koło pasowe wału lipne?
na to wyglada .Miałem tak samo założyli mi koło niby za 470 zł a okazało sie lipne.Wymiana na inne i spokój.
Opublikowano
no dałem 400zl za koło odkrecić nie mogłem to dałem do warsztatu po odebraniu odrazu inaczej chodził-ale bez koła prosiłem zeby tylko poluzować śrube mowił cos ze z tyłu bokowali wał bo było cieżko. jakim kablem połącze sie z samochodem bo kupłem K+DCAN i nie mogę nic zrobić końcówka 2004r samochód.
Opublikowano

Witam u mnie byl podobny problem auto ciezko rano odpalalo i przez 5 s nierowno pracowal silnik i sie okazalo ze do jednej swiecy zarowej nie dochodzil prad mechanik wymienil mi ten sterownik swiec zarowych i jest lepiej ale i tak dlugo dosyc kreci zanim odpali ale po odpaleniu chodzi lepiej ...

Tylko mam teraz inny problem po odebraniu auta od mechanika i przejechaniu 150km cos silnik nie chodzi rowno na biegu jalowym faluja obroty...czy to wina przeplywomierza??

Opublikowano
Pierwsze co sprawdzić to czy w dolocie nie ciągnie lewego powietrza

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Kurcze juz sam nie wiem co jest z ta moja bmw x3 mam auto od sierpnia i ciagle jest cos nie tak ...dodam ze auto pali strasznie duzo 11.5litra wskazuje mi komputer
Opublikowano
lewe powietrze chodzi o połączenia rur z intercoolerem? a buczenie przy około 1700-2000tys obrotów to co odma nowa ale tak jakby ta membrana może drgała nie wiem zakładałem wężyk na kruciec to płynnie chodziła ta membrana i sama wracała na swoje spoczynkowe położenie. Olej w dolocie też jest. jeśli można jakim kablem połacze sie z samochodem od viak..a podejdzie taki za 50zł?
Opublikowano

wlasnie wrocilem od mechanika i ....

zmienil mi przeplywomierz na moj orginalny co niby byl zepsuty...(tak twierdzil poprzedni mechanik) i jeszcze raz zaprogramowal wtryski tak jak jest zaplon 1-3 2-4 i jak narazie samochod ciszej chodzi nie klekocze i obroty nie faluja oraz tak nie buczy miedzy 1700 a 2000obr.

no i Spalanie SPADLO DO 8.5L. nie wiem czy to jest normalne ale lepsze to niz 14l.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.