Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Może palić przez to więcej nawet z litr lub dwa ???

Zimą nawet dwa, a latem ok 1l ale nie to jest najważniejsze. Dpf, jeśli masz w aucie, nie będzie się wypalał i kłopoty gotowe.

-------------------

Artur

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie dziś zrobiłem 15 km i mieście, 1/2 drogi w korku. Na miejscu spędziłem temp. 94 stopnie, czy to ok?

 

Na zewnątrz 20 stopni

Opublikowano
Panowie dziś zrobiłem 15 km i mieście, 1/2 drogi w korku. Na miejscu spędziłem temp. 94 stopnie, czy to ok?

 

Na zewnątrz 20 stopni

 

Ok. mi sie do 97 grzeje i tez ok

Opublikowano
Panowie dziś zrobiłem 15 km i mieście, 1/2 drogi w korku. Na miejscu spędziłem temp. 94 stopnie, czy to ok?

 

Na zewnątrz 20 stopni

 

Ok. mi sie do 97 grzeje i tez ok

 

 

Właśnie zrobiłem test w drodze powrotnej, nagrzanie silnika do 90C ok. 7km w ruchu miejskim.

 

Maksymalna temperatura po rozegraniu silnika i sposobach na czerwonych ok. 97-98C.

 

Przy 60km/h temperatura wraca do 90C.

 

Pytam czy jest ok, bo mechanik miesiąc temu powiedział mi ze termostat mi przecieka, ale chyba po tych temp. wszystko z nim ok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie chodziło mu o wyciek płynu na zewnątrz?
3A0jS9b.png
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam , moja temperatura w e90 320d to 86-87 gdy zaczynam gazowac spada do 83 , czy to normalne? Na dworze -3 Auto nagrzewa sie szybko . Spalanie 9.5 l , ostatnio byl wymieniony termostat glowny?. Rok temu mial duzo mniejsze spalanie ale teraz mam wyczyszczony dpf poniewaz auto sie dlawilo( aktualnie szybsze przyspieszenie) . Czy to normalne?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę mało a podczas spokojnej jazdy na trasie nie spada jeszcze bardziej?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

po rozgrzaniu w trakcie jazdy temperatura płynu 86-88 więc chyba ok.

zastanawiam się czy normalnym jest, że po zatrzymaniu ale nie gaszeniu silnika i postoju ok 5 - 10 min temperatura spadła poniżej 80...

silnik n47, nie dawno wymieniłem płyn chłodniczy i pompę wody. przed wymianą nie pamiętam czy tez tak było..

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dorzuce cos od siebie bo cos mi nie daje spokoju. Jakies poltora roku temu byly wymienione oba termostaty (zakupione nowe w ASO) bo temperatura w szczytowych monentach osiagala jakies 72 C z tego co pamietam. To byl chyba jakis kwiecien wiec bylo juz dosc cieplo. Po wymianie oczywiscie testowalem wskazania i po okolo 7 kilometrach z zimnego silnika dochodzilo do 88 - 89 C i tak sie temeratura utzrymywala. Oczywiscie zdarzaly sie wachniecia ale raczej na plus do okolo 92 C. Spalanie mialem niezle bo w okolicach 6.6 - 6.7 litra juz po zmianie. Praktycznie dzien w dzien pokonuje te sama trase do pracy 16km w jedna strone. Jest to jazda w zasadzie po wioskach i nie przekraczam na niej 100km/h. Dosc powiedziec ze srednia predkosc na kompie to 36km/h :-)

Na poczatku grudnia zmieniana byla pompa wody. Przy okazji poprosilem o wyczyszczeniu EGRa bo mialem szarpniecia w okolicy 1800 obrotow przy przyspieszaniu. Po samej wymianie na drugi dzien zobaczylem ze plynu bylo delikatnie ponizej minimum wiec pojechalem do magikow zeby uzupelnili bo nie chacialem wlewac plynu BMW ktory akurat mam z tej racji ze jest innego koloru i wolalem nie mieszac. Plynu dolali doslownie moze 100ml bo juz byl silnik lekko cieply, odpowietrzyli,wszytsko OK,

i nawet szarpniec juz nie ma. Kilka dni, po tej wymianie zdarzylo mi sie stac w korku w sniezycy okolo godziny. Wszystko ok, tylko oczywiscie srednie spalanie wzroslo mi do okolo 7.5l co wydaje sie zupelnie normalne. Ale od tamtej pory spalanie jakaos nie moze wrocic do normy a pokonuje dokladnie te sama trase w tych samych warunkach. Spadlo do 6.9l i za Chiny ludowe nie chce zejsc nizej. Dzis zrobilem maly test i od zupelnie zimnego silnika po pracy (7 C temp silnika, 5C na zewnatrz) po okolo 7 - 8 kilometrach zupelnie normalnej jazdy osiagnalem 86 C... Potem jechalem juz grzecznie 60km/h w sznurku prawie nie doddajac gazu bo wiecej z gorki i chwilami spadalo do 84 C. Przy koncu trasy bylo na zmaiane 86 i 87 C. Nie wiem czy juz sie martwic, czy to normalne. To spalanie troche daje mi do myslenia.. Mogli cos spaprac jak czyscili EGR??? A moze szukam dziury w calym... Silnik M47 N2

O Tempora! O Mores!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli chodzi o wskazania komputera w zakresie spalania to komp potrafi mocno kłamać. Miarodajne będą wskazania drogomierza w porównaniu z rzeczywiście zatankowaną ilością paliwa na stacji.

 

86 i 87 stopni to zupełnie normalne temperatury, a z górki w zimę ten silnik bez gazu rzeczywiście może się nawet wychładzać. Ostatecznie po jakimś czasie termostaty też mogą pomału już puszczać wodę na duży obieg w niewielkich ilościach. Dodatkowo mamy ostatnio bardzo wietrzną pogodę co powoduje większą cyrkulację powietrza pod maską nawet przy niskich prędkościach.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Jeżeli chodzi o wskazania komputera w zakresie spalania to komp potrafi mocno kłamać. Miarodajne będą wskazania drogomierza w porównaniu z rzeczywiście zatankowaną ilością paliwa na stacji.

 

86 i 87 stopni to zupełnie normalne temperatury, a z górki w zimę ten silnik bez gazu rzeczywiście może się nawet wychładzać. Ostatecznie po jakimś czasie termostaty też mogą pomału już puszczać wodę na duży obieg w niewielkich ilościach. Dodatkowo mamy ostatnio bardzo wietrzną pogodę co powoduje większą cyrkulację powietrza pod maską nawet przy niskich prędkościach.

 

Dzieki, troche mnie to uspokoilo. Pali rzeczywiscie troche wiecej. Termostaty maja 1.5 roku wiec mam nadzieje ze sa jezscze w pelni sprawne. Musze jeszcze raz sprawdzic poziom plynu ale mysle ze nawet jakby go bylo troche za malo to powinien raczej grzac sie bardziej niz mniej.

Po prostu daje mi do myslenia to ze ten wzrost spalania zbiegl sie w czasie z wymiana pompy wody i czyszczeniem EGRa... ale moze szukam dziury w calym.

O Tempora! O Mores!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla porównania mój M47N2 po koksie pali na kompie 7,5-7,6 a na dystrybutorze 8-8,2 l/100 km. Tylko że w zupełnie innej eksploatacji - średnia prędkość nieresetowana w okolicach 65-70 km/h, eksploatacja w 80% na autostradach i ekspresówkach z prędkościami 160+...
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mogli cos spaprac jak czyscili EGR??? A moze szukam dziury w calym... Silnik M47 N2

Nie przy czyszczeniu egr a przy wymianie pompy wody jak już, na niej jest termostat główny i może to on już trochę puszczać, obserwuj temperaturę. Jak nie dojdzie do 88-89 to już puszcza za wcześnie. Podając wynik spalania rozumiem, że skasowałeś je po tym godzinnym postoju i podajesz wartość z samej jazdy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

To moze i ja zadam pytanie bo nie doczytalem odpowiedzi konkretnej.

Podczas jazdy temperatura 82 85 jak stoje wzrasta 90 94.

Zasganawia mnie temperatura podczas jazdy czy nie spada za nisko.

Spalania nie znam auto mam od niedawna


Jesli wymieniac termostat to czy jeden czy oba?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
najpierw wymień termostat EGR bo dostęp jest łatwiejszy i zapewne to on będzie winowajcą
Opublikowano

Dzis podczas staru ze swiatel od temperatury 92stopnie jazda jednostajna 80km/h 2500obrotow odcinek okolo 8km temperatura spada do 77 78 stopni.


Wiec cos mam ruszac czy sprawdzac

Opublikowano
maniek nie spamuj kilku tematów na raz tylko pisz w jednym bo siejesz zament na forum. Jeżeli spada Ci poniżej 80 to wymień egr jeżeli masz 85+ to jest wszystko ok.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, przeczytałem cały temat i niestety nie ma nic związanego z moim problemem albo to normalne.

Tak wiec u mnie silnik osiąga temp. podczas normalnej jazdy 88 stopni oraz przy szybszej jeździe 91 czyli wszystko ok.

Ostatnio podczas postoju włączyłem ukryte menu i obserwowałem temperaturę, doszła do 98 (na zewnątrz +12) po ruszeniu i przejechaniu kilkuset metrów

znów wróciła do 88-89.

Dzisiaj znów zrobiłem test (temperatura na zewnątrz +11) i podczas postoju po jeździe temperatura powoli zaczęła rosnąć z 88 do ponad 90 przegazowałem aby szybciej osiągnęła wyższą temperaturę aby sprawdzić czy wentylator się załącza. Startuje przy 98 i temperatura spada do 95 i znów powoli rośnie aż do momentu załączenia wentylatora i spada. Termostat puszcza obieg bo to też sprawdziłem.

Sytuacja zmienia się gdy włączę klimatyzacje, wtedy gdy samochód mam rozgrzany do 88 stopni i włączę klimatyzacje wentylator startuje i temperatura na postoju utrzymuje się na poziomie 86-89 stopni, podczas spokojnej jazdy 88-89.

Sprawdzałem pompę wody nie ma wycieków i luzów, w zbiorniczku wyrównawczym widać strumień płynu z wężyka od przelewu na niskich i wysokich obrotach.

Najpierw myślałem że to może wina pompy bo samochód ma przejechane prawie 290 tyś. i nie była wymieniana.

Latem często sprawdzałem temperaturę i wszystko było w normie tylko że klimatyzacji latem nie wyłączam i nie wiem ja by było przy +30 i wyłączonej klimie.

Nie wiem czym może być spowodowany wzrost temperatury bez włączonej klimatyzacji na postoju, chyba że to normalne i nie ma się co przejmować.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
A odpowietrzales układ? Nie zaszkodzi. Jak wlaczyszklime to i wentylator od razu się włącza żeby schłodzić czynnik i pewnie wieje też na chłodnice przy okazji ja też chłodzi na postoju, dlatego temp spada do tej wlasciwej
Opublikowano

U mnie układ był odpowietrzony.

Po zaobserwowaniu tych skoków temperatury olałem temat bo cały czas mam włączoną klimatyzację ale po jakimś miesiącu padł termostat.

Postanowiłem wymienić oba termostaty na oryginalne oraz do tego wymieniłem pompę wody bo była jeszcze oryginalna a po czytaniu kilku tematów postanowiłem ją zmienić aby nie padła gdzieś w trasie co niektórym się zdarzało.

Teraz po wymianie minęło już sporo czasu ale na prośbę kolegi marcinl-lewandowskie39 sprawdziłem temperaturę i wszystko jest ok.

Na wyłączonej klimie i postoju temperatura max 91 stopni.

Niestety nie wiem czy winna była pompa wody bo ta którą wymontowałem była OK, czy termostat się już przycinał (a po niedługim czasie padł)

Jeśli ktoś nie wie kiedy pompa była wymieniana lub jest oryginalna a przebieg duży tak jak w moim przypadku to proponuję jej wymianę dla świętego spokoju jeśli są takie objawy jak u mnie.

Opublikowano
Mam 342tys km pompa od nowości i zero żadnych problemów z temperatura. Pompa jest mechaniczna wiec tez nie wiem co by miło się tam popsuć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.