Skocz do zawartości

E39 528 wymiana silnika na podwójny vanos ???


neopl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , wszystkich ,mam zamiar zmienic silnik w e39 z 97 roku 528 z jednym vanosem na silnik tez z e39 528 ale koniec 98 rok i z podwójnym vanosem . I tarez moje pytanie , czy da sie to zrobic , wiem że wiazka silnika jest inna ze 4 sondy sa w 2xvanos itd , tylko czy da sie to wszytsko zrobic i co jeszcze za zmiany mnie czekaja . Dla wyjasnienia silnik mi padł całkiem a mam druga bmke robita ale pewną z dwoma vanosami . Prosze o pomoc koledzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jest visco, natomiast wentylator od klimatyzacji jest sterowany kompem i nie ma 3 oporników jak w wersji z poj vanosem. Ponadto jeśli visco jest niewydolne (i temperatura cieczy na powrocie osiągnie 98 stopni) załącza się ten wentylator.

Nieprecyzyjnie napisałem chodziło mi o wentylator klimy - ale i tak robi on awaryjnie jako zwykły went chroniąc silnik przed przegrzaniem w razie awarii visco.

Visco w silniku z podwójnym vanosem też jest inne(inna temperatura i mocowanie na 3 śruby zamiast 4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzieki za szybką odpowiedz , no dobrze wentylator ok , sterownik sie przełoży wentylator też można , ale co jeszcze jakie jeszcze przeszkody , czy reszta bedzie pasowala , wiazka od 2xvanos i sterownik , czy w 1x vanos jest przepustnica tez sterowana elektronicznie silniczkiem czy jest linka , i czy nie ma innych przeciwskazań
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica w podwójnym vanosie jest inna. Jest na linkę ale ... na jednej osi z silnikiem elektrycznym który steruje jej uchyleniem gdy włączasz tempomat. Ma też system EML czy jakoś tak.

Podejrzewam że musiałbyś całą elektrykę w komorze silnika przełożyć i pewnie zegary też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wentylatora klimy to nowy (sterowany modulem) szedl dopiero po lifcie w 2000r. Nawet wg realoem wentylator jest stary w autach z silnikiem m52tub28.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM51&mospid=47544&btnr=64_0687&hg=64&fg=55

 

Wybralem 2.8 z 99roku, czyli juz wersje TU. Z reszta wystarczy wpisac obydwa nr vin i bedzie od razu wszystko wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz racji kolego theded. Popatrz uważnie na link który wkleiłeś przy pozycji nr.5 pisze jak wół że wszedł od 09.98 czyli od momentu kiedy wrzucili podwójny vanos. Miałem dwie takie beemki 99' i 00' więc wiem co mówię.

Co do zegarów to nie mam pewności ale u mnie była kontrolka EML a w starszym modelu chyba takiej nie ma. Nie wiem też gdzie znajduje się moduł immobilisera (być może w zegarach)

BTW był kiedyś na forum temat o przekładce i pamiętam że gość miał problemy z odpaleniem auta właśnie przez immobiliser

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz racji kolego theded. Popatrz uważnie na link który wkleiłeś przy pozycji nr.5 pisze jak wół że wszedł od 09.98 czyli od momentu kiedy wrzucili podwójny vanos.

 

ale przyjrzyj Się dokładnie Cezar 2000 pierwszej pozycji pod nr 5 pisze jak wół że ten szedł właśnie do 09.98 co dodatkowo można sprawdzić po numerach części

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tej z jedym vanosen jest na 4 przewody a w tej z dwoma na 3 przewody to wiem na pewno

Dokładnie tak jest. Te po 09.98 mają dwa grube kable + i - i trzeci sterujący. A przed 09.98 mają cztery i rezystory gdzieś przy obudowie wentylatora.

Być może na realoem jest jakiś błąd. Zresztą schemat pokazuje 3 różne wentylatory z różnymi indeksami jednak daty są od 09.98 i powyżej 09.98 więc świadczy to o tym że były różne.

Nie będę się spierał bo nie o to chodzi, ale i tak mam rację :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.