Skocz do zawartości

grzane fotele


kwk222

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

załatwiłem sobie grzane stołki, pod wykładziną mam ori wiązkę, wpiąłem wtyczkę, przycisk od grzania jest podświetlany, jak wcisnę to świeci mocniej ze grzeje - ale stołek zimny.

 

oto fotki wtyczek:

 

taką mam u siebie w aucie

http://img804.imageshack.us/img804/8535/img0486mb.jpg

 

wtyczki z foteli

 

http://img5.imageshack.us/img5/9541/img0487ms.jpg

 

i takie coś?

 

http://img822.imageshack.us/img822/3986/img0488kb.jpg

 

Pomoże ktoś?

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
kwk222 musialeś odkrecać fotele by znaleść wtyczke pod wykładziną? czy da redę jakaś ją znaleśc bez ich zdejmowania? pytam bo tez mam podgrzewane fotele , ale nie jest podpięta wtyczka.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie fotel kierowcy przestal grzac!! przyciski podswietlają przy naciskaniu a fotel zimny????co moze byc ??

ani siedzisko ani oparvie nie dziala??

pasarzera daje !!

Naciskasz na przycisk od grzania,podświetla się na jak długo? Cały czas świeci czy gaśnie po kilku sekundach?

 

Najprościej w celu sprawdzenia maty i przełącznika (psuje się skubaniec) zamienić same przełączniki czyli wziąć sobie ten od pasażera i odwrotnie.Jeżeli przełączniki są podświetlone to przynajmniej znaczy że są podłączone ale trzeba jeszcze sprawdzić bezpiecznik 16.Miernikiem najłatwiej będzie sprawdzić zasilanie oraz maty (są dwie,jedna w siedzeniu,druga w oparciu) w kostce przyłączeniowej przełącznika, i tak: na pinie 1 napięcie podświetlenia,pin 2 i 3 napięcie zasilania,pin 4 masa, pin 5 i 6 maty.Sprawdzamy napięcia a jak dobre to rezystancję między 4 i 5 oraz 4 i 6.Tak jest w moim modelu (schemat na r94) w innych może być inaczej,u mnie przełącznik jest z elektroniką, w starszych modelach przełącznik był mechaniczny.Same maty mają osobne złącza pod siedzeniem,tam też można mierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Podłącze się do tematu. Mam problem z fotelem kierowcy. Grzeje oparcie, ale nie jakoś super mocno, a "poddupek" wcale. Chciałem sprawdzić opór mat i dla porównania odłączyłem także fotel pasażera i w obu przypadkach wartości były jakieś znikome(miernik pokazywał coś w okolicach 1ohm). Fotel pasażera grzeje jak szalony, a kierowcy niestety licho/wcale. Co może być przyczyną? Wtyczki od grzania są białe czy czarne? Bo dziwnym trafem mam w fotelu wtyczkę do której nic nie pasuje i jest odłączona. Macie może jakieś fotki czy schematy, bo już powoli tracę cierpliwość do tego.

 

I przy okazji co to za klucz od śrub fotela?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wtyczki normalnie znajdę pod wykładzina? mam rok 1992

Tutaj masz schemat http://www.e38.org/e34/e34_92_etm.pdf

Na stronie 7100-0.24 lub jak wolisz 530 tego pdf-a (i kilka następnych) zaczynają się obrazki z lokacją niektórych złączy w fotelach,jest tego milion,zależy jakie masz fotele,z jakimi funkcjami,czy może były wymieniane na bogatsze,a może auto bogate a fotele ubogie i wtyczki nieużywane wiszą???? Nie wiem,sam musisz pokombinować ;)

Schemat grzania jest na str 292 czyli 5203.0-00 a te interesujące złącza to x732 (plecy) i x733 (dupsko) (fotel kierowcy) lub odpowiednio x740 i x741 (pasażer).Na obrazku pokazany jest tylko x740.

Co do koloru wtyczek pisałem wcześniej że są białe,ale się pomyliłem - w fotelu pasażera są białe,w fotelu kierowcy jest biała x732 i czarna x733,ich położenie określone jest na str 490 czyli 7000.0-32 jako odpowiednio "in upper(lub in lower) LH(left hand) front seatback" czyli luźno tłumacząc "sięgamy lewą ręką wysoko(lub nisko) za oparcie"

 

Panowie,najłatwiej to wszystko sprawdzić jak pisałem we wcześniejszym poście na kości przełącznika,on się łatwo wyjmuje i nie trzeba robić doktoratu ze złączy fotela ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada tak

sprawdzilem bespieczniki wszystkie dobre i pod maska 16 i pod siedzeniem tylnim tez

fotele mam w skorze sterowanie manualne,

odlączylem wtyczke pod siedzeniem 2 pinową od oparcia siedzisko razem z reszta podlączone w szerokiej wtyczce,po wlączeniu grzania

prad do wtyczki oparcia dochodzi a mimo to nie grzeje

lichy miernik mam

zalatwie lepszy to sprawdze dokladnie ale najprawdopodobniej maty padly

przwy wlaczeniu grzania na 2 grzeje okolo 10-15 min i przzelącza sie sam na jeden

to chyba normalnie dziala:>

Teraz pytanie !

Autem musze troche jeszcze pojezdzic, mam klime do roboty bo chlodnica nieszczelna,wracając do tematu,

da sie wymienic tą mate ??? cały fotel??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że się da wymienić tą matę grzewczą,najlepiej przełóż z fotela pasażera ;) Ona istnieje jako zestaw doposażający albo część zamienna.

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy dostanę się do tej kostki pod wykładziną bez odkręcania fotela? bo dzis wsadziłem rękę i trudno było by ją znaleść bez ich odkręcania...a ona jest schowana w jakies wnęce, dołku?

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem dostać się do tej kostki pod fotelami, ale by odchylić wykładzine trzeba jednak odkręcić fotel, a tam jest nietypowa śruba... :?

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
dziś odkręciłem fotel i pod wykładziną nie było żadnej wiązki.... :(

 

Także założyłem skóry z grzaniem, a chyba nie mam wiązki :) - jeszcze muszę dobrze poszperać.

Jednak nawet jak nie będzie - to sobie dorobię. Plan na instalację mam taki:

od "+" aku przez bezpiecznik do przekaźnika (przełącznik), "+" po stacyjce do cewki przekaźnika. Oczywiście "+" na maty z przekaźnika.

Mam tylko nadzieję, że podgrzewanie do funkcjonowania w pełni (2stopniowe podgrzewanie) potrzebuje tylko prądu.

 

Dobry plan??

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.