Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jako iż to temat o akumulatorze to chciałbym poradzić się was odnośnie mojego problemu. Mam nadzieję, że nie opiszę tego zbyt chaotycznie. Jest tak: przy obecnych temperaturach od kilku na + do 5 na - w nocy, auto po przestaniu powiedzmy 24-30 godzin odpala przeważnie, chociaż czasem zdarzy się, że ma focha i nie odpali. Ostatni przypadek zmartwił mnie bardzo. Po nocy odpaliłem auto i przejechałem mało zaledwie kilka km, postawiłem auto i po 4-5 godzinach nie odpaliło. Kable w ruch i po 10 km zgasiłem ją i na kolejne 20 kilka godzin odpaliła spokojnie. Sprawdzałem w testach zegarów i ładowanie jest bez obciążenia 14,3-14,4 a z włączonymi odbiornikami na maks 14,0 po przygazowaniu wskakuje na 14,1-14,2 obroty ok. 2100. Temperatury w miarę podobne, ładowanie wydaje mi się, że jest ok, alternator ładuje zaraz po zgaśnięciu kontrolki. Co poradzicie? Co zrobić najpierw? Nie chciałbym od razu lecieć po nowy akumulator. Z góry dzięki za pomoc.
Opublikowano

Jeśli akumulator ma mniejsze spoczynkowe napięcie niż 12,5V to zaczyna niedomagać - pomiar wykonuje się jak auto trochę postoi (np.24h - musi minąć czas od ostatniego ładowania). Można to zrobić testem 9.0.

 

Osobiście posiadam oryginalny aku z pierwszego montażu (16 tydzień 2004) umiera już od roku...po trzech dniach postoju w temperaturach około zerowych ma 12,2V...i czuć że rozrusznik traci siłę (jeśli auto słabo by odpalało to myślę że po 3-4 próbie bateria padnie)

 

Już rok temu kupiłem nową Vartę za 450zł i jeszcze stoi w domu, a ori akumulator nie chce się poddać.

Opublikowano
Jeśli akumulator ma mniejsze spoczynkowe napięcie niż 12,5V to zaczyna niedomagać - pomiar wykonuje się jak auto trochę postoi (np.24h - musi minąć czas od ostatniego ładowania). Można to zrobić testem 9.0.

 

Osobiście posiadam oryginalny aku z pierwszego montażu (16 tydzień 2004) umiera już od roku...po trzech dniach postoju w temperaturach około zerowych ma 12,2V...i czuć że rozrusznik traci siłę (jeśli auto słabo by odpalało to myślę że po 3-4 próbie bateria padnie)

 

Już rok temu kupiłem nową Vartę za 450zł i jeszcze stoi w domu, a ori akumulator nie chce się poddać.

 

Silbergrau, dzięki za konkretne odpowiedzi. Sprawdzę jakie napięcie jest w instalacji, jak postoi, przyjże się temu i opiszę. Gdzie jest data produkcji akumulatora? Gdzieś na górze? czy trzeba go wyjąć? Powiedz mi jeszcze czy mogę zrobić coś żeby mu pomóc w sensie aku? Wyjąć go i naładować małym prądem przez noc? czy może odkręcić korki i sprawdzić stan elektrolitu? nie robiłem tego bo się ładny papier oryginalny zwali i brzydko wygląda :D :D :D i widać, że coś było kombinowane. No i trzeba wziąć pod uwagę, że moje auto jest z 99 r, nie wiem jak aku, wygląda na to, że jest od nowości, lub wymieniony w aso.

Co do twojej Varty, to nie marnuje się ? chyba im dłużej stoi nie używana to gorzej i zasiarczeje w końcu?

Opublikowano

moj był z lipca 2004 i umarł w grudniu 2010,

Próbowałem go reanimować, doładowywać w domu w cieple, walczyłem przez 1,5 tyg aż wyzionął ducha.

to ile wytrzyma aku dużo zależy jakie trasy walimy, jaki wypas mamy i czy garażujemy

zeszłej zimy kupiłem max co mi weszło z największym prądem rozruchowym

po roku dalej ma ładne zielone oczko,

teraz go doładowałem żeby żyło mu się jak najdłużej

Opublikowano
data produkcji aku jest wybita na klemie. Jeśli podświetlisz (prześwietlisz) obudowę lampką z bliska to będzie widać stan elektrolitu w celach...słabo, ale widać i nie trzeba zrywać etykiety :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.