Skocz do zawartości

320d Czy można zanurzyć cały EGR w benzynie ekstrakcyjnej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wiem, że temat czyszczenia EGR'a był poruszany wielokrotnie i sporo jest wypowiedzi na ten temat. Różne są sposoby i patenty. Jedni skrobią śrubokrętem inni pilnikiem a jeszcze inni używają chemii. Nie mogę znaleźć jednak informacji czy można EGR zanurzyć w benzynie ekstrakcyjnej czy nafcie w CAŁOŚCI. Oczywiście bez elektrozaworu. Chodzi mi o wpływ chemii na membranę w EGR. Nie wiem jak ona wygląda, z czego jest zrobiona i czy przypadkiem nic się jej nie stanie po kąpieli chemicznej? Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?

Opublikowano
ja myślę że najlepiej będzie w nafcie,nie wysycha a i rozpuszcza takie grubsze syfy ale mogę się mylić
Opublikowano

A Ty robiłeś naftą?

Ja ostatnio czyściłem klapki zawirowań które zdemontowałem ze swojego kolektora, bo chciałem zobaczyć jak trudno schodzi nagar. Klapki leżały zanurzone w nafcie 3 dni a mimo to musiałem się trochę naskrobać i do końca i tak nie zeszło ;/ A w EGRze mam tego syfu trochę więcej...

Opublikowano

Polecam K2-AKRA do mycia silnika ... używałem benzyny ale tylko rozmazywała mi nagar - szczególnie na zewnątrz robiły się czarne zacieki.

Po spryskaniu AKR'ą wszystko schodziło. Zabezpiecz sobie (najlepiej rurką termokurczliwą ) połączenie z wężykiem podciśnienia żeby tam się nic nie dostało , bo później będzie syf w podciśnieniu. Ja psikałem AKR'ą , później woda z węża pod ciśnieniem. Oczywiście bez skrobania się nie obejdzie - trochę papierku ściernego lub malutka szczoteczka druciana.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
akra to wiadomo daje rade, mi kiedyś powybielała, poprzebarwiała niektóre elementy jak silnik w motorze zachciało mi sie myc .. ale napewno da rade
Opublikowano
tak, kupisz w prawie każdym sklepie motoryzacyjnym czy to w mieście czy po za ... przedtem nazywała sie ARVA też z K2
Opublikowano
wyskrob srubokretem i wymyj benzyna... nie zanurzaj bo nie wiadomo jak zareaguje gumowa membrana. Moim zdaniem kupowanie szczotek i chemii to troche za duzo :lol: ale kazdy robi jak mu tam pasuje. Jezeli chodzi o kolektor ssacy to ja mylem to u kolesia na myjce... z tym ze zalal tam na kilka minut srodek zraczy... jak skonczyl to kolektor wygladal jak nowy :mrgreen:
Opublikowano

No ja bym chciał jak najmniej porysować powierzchnię...

A jeżeli chodzi o środki żrące to gdzieś wyczytałem, że ludzie w motorkach czyszczą tłumiki... kretem do rur :norty:

Do EGR tego nie wsypię ale może w kolektorze by się sprawdziło. Oczywiście po wsypaniu trzeba zalać wrzątkiem :D

Opublikowano
Odradzał bym raczej drapanie go śrubokrętem czy jakiekolwiek drapanie jego powierzchni ostrymi narzędziami. Widoczne rysy które powstają wtedy łapią bardzo szybko nagar i po paruset kilometrach można mieć to samo co i przed czyszczeniem. Zamoczcie w ropie i na myjkę ciśnieniowa, wychodzi ja nowy.
Opublikowano
nie trzeba szukac zadnych myjek cisnieniowych.Wystarczy tak jak pisali koledzy akra,szczoteczka i ciepla woda do zmywania plynu.Grubszy nalot delikatnie zeskrobac zeby nie porysowac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.