Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego, a czy działa ci webasto?

Bo przy niższych temperaturach ono w dużym stopniu przyśpiesza nagrzewanie się silnika, działa chyba poniżej 6 stopni.

U mnie przy sprawnych termostatach jest tak, że zimą przy około -5st. z załączonym webasto auto grzeje się szybciej niż latem przy powiedzmy +20st.

Na chwile obecną pion łapie mi po jakiś 2km, 3 jak mam trochę z górki, ale zaznaczam że pion to nie tylko 90 stopni, to przedział od 75-115.

webasto z tego co zauważyłem to działa tzn jak zaprogramuję to się załącza i jak przejadę kawałek i wyłączę silnik to webasto chodzi dalej przez jakiś czas, a jak można inaczej sprawdzić działanie webasto?

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Po co wymieniać w ciemno? Jak masz te 30-50st to wyjdź z auta otwórz maskę i sprawdź chłodnicę. Jak jest ciepła/letnia to masz do wymiany na 100% główny. To tak na początek. Jak dalej będzie spadać temp dopiero wymień od EGR

chyba nie wiesz jak jest zbudowany układ chłodzenia w 530d tak główny termostat jak i egr będzie przepuszczał płyn na chłodnicę niepotrzebnie jak jest uszkodzony

dużo częściej pada egr można go sprawdzić przez dmuchnięcie w niego jak przepuszcza ostro powietrze to padnięty

Ale jeśli od głównego termostatu dotknie wąż co idzie na chłodnicę to chyba da się sprawdzić prawda?

 

Tak czy inaczej padnięty masz termostat

Opublikowano
Po co wymieniać w ciemno? Jak masz te 30-50st to wyjdź z auta otwórz maskę i sprawdź chłodnicę. Jak jest ciepła/letnia to masz do wymiany na 100% główny. To tak na początek. Jak dalej będzie spadać temp dopiero wymień od EGR

chyba nie wiesz jak jest zbudowany układ chłodzenia w 530d tak główny termostat jak i egr będzie przepuszczał płyn na chłodnicę niepotrzebnie jak jest uszkodzony

dużo częściej pada egr można go sprawdzić przez dmuchnięcie w niego jak przepuszcza ostro powietrze to padnięty

Ale jeśli od głównego termostatu dotknie wąż co idzie na chłodnicę to chyba da się sprawdzić prawda?

 

Tak czy inaczej padnięty masz termostat

nie ponieważ płyn chłodniczy krąży tak:

wychodzi z głowicy idzie na chłodnicę i wraca do bloku gdzie jest główny termostat który zamknięty blokuje przepływ ale przed nim jest króciec przyłączeniowy który rozchodzi się na chłodnicę główną z której idzie płyn na termostat i na chłodnicę egr potem termostat egr i powrót na dojście w blok z małego obiegu.

(więc przy uszkodzonym termostacie egr wąż z chłodnicy na główny termostat będzie ciepły)

króciec którym idzie płyn na chłodnicę egr jest przy samym termostacie głównym

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do sprawdzenia webasta, to mniej więcej w połowie drzwi kierowcy wsadź rękę pod auko, jakieś 20cm, powinieneś wyczuć zakończenie wydechu webasta.

Jak działa, to będzie dmuchało ciepłymi spalinami.

Opublikowano

No to rzeczywiście pokręcone. Jak czytałem kiedyś to zapamiętałem to inaczej i od egr-u był można powiedzieć całkowitym ogniwem układu (ale nie do końca) I stosując moją metodę można było określić który temostat jest walnięty.

 

To napisz koledze jak sprawdzić na 100% który termostat jest walnięty i będzie wszystko jasne. :cool2:

Opublikowano
No to rzeczywiście pokręcone. Jak czytałem kiedyś to zapamiętałem to inaczej i od egr-u był można powiedzieć całkowitym ogniwem układu (ale nie do końca) I stosując moją metodę można było określić który temostat jest walnięty.

 

To napisz koledze jak sprawdzić na 100% który termostat jest walnięty i będzie wszystko jasne. :cool2:

zacisnąć tylko dokładnie tak żeby nie było przepływu np. szczypcami morse'a przewód który idzie od termostatu egr i się przejechać rozgrzać samochód

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano
Co do sprawdzenia webasta, to mniej więcej w połowie drzwi kierowcy wsadź rękę pod auko, jakieś 20cm, powinieneś wyczuć zakończenie wydechu webasta.

Jak działa, to będzie dmuchało ciepłymi spalinami.

webasto działa także został mi tylko termostat egr dużo roboty jest z wymianą? trzeba coś odpowietrzać po wymianie jak sprawdzić że termostat egr jest do wymiany

Opublikowano

Ja dziś zabrałem się za wymianę termostatu Agr,mówię do kobietki ubieraj się jedziemy na zakupy,za 5 minut to ymienie.Jakie było moje zdziwienie jak po 30minutach poleglem jak dziecko.Okazało się że odkrecenie podcisinienia nie jest w moim zasięgu,bez tego nie mam dojścia do 2 sroby od termostatu,i muszę odkręcić wezyk podcisinienia.W nowszych m57 tak srobka jest u góry,a u mnie na dole,i lipa.Ma ktoś jakiś pomysł jak to ogarnąć?

I jaka to jest sróba?Torx?ciężko mi to tam nawet dojrzeć,bo gwint jest zawalojy brudem.

 

http://imageshack.us/photo/photo/442/notatkas01.jpg/

Opublikowano

Witam Kolegów,

 

Chciałem się podzielić moimi spostrzeżeniami na temat układu chłodzenia, webasta i jak to wszystko działa.

 

Maja bmka to 525d touring manual, z wymienionym termostatem na oryginał BMW, w tym modelu brak jest termostatu EGR.

 

Od razu, żeby protestującym zamknać usta, mowię, że termostat jest sprawny ponieważ podczas ostatniej zimy przy -15 w trasie, temperatura wody w układzie wynosiła 90C.

 

Jak szybko nagrzewa się moj samochód.

 

Mimo sprawnego termostatu nagrzanie 10l wodu w układzie musi potrwać.

 

Jedynie w lato, łapie 75C, czyli juz pion na zegarach po 2,5km.

 

W obecnych temeperaturach około 0C, i przy ustawieniu ogrzewania na 20C

złapanie pionu trwa naprawde sporo czasu, zwlaszcza jak się delikatnie jedzie. U mnie jest to dopiero po okolo 5km, i to takie minium bym powiedzial.

 

Zaraz pewnie ktos sie odezwie zrób webasto itd.

 

Kolejny mit rozpowszechniany na tym forum, to ]że webasto sluzy do dogrzewania silnika. Otóz nieprawda. Nazwa po prostu jest niefortunna, a jedynym zadaniem webasta jest ogrzewanie wody w nagrzewnicy.

 

Po naczytaniu sie bajek, i po zrobieniu webasta, okazalo sie, ze instrukcja mowi prawde i jest to po prostu jak mowi instrukcja auxiliary heating ( wspomaganie ogrzewania ) niefortunnie przetlumaczone na polski dogrzewanie silnika.

 

Moje obserwacje:

 

1. Z webastem kabina nagrzewa sie b. szybko, bez webasta trwa to dlugo, a dodatkowo spowalniamy nagrzewanie sie silnika odbierajac mu cieplo.

 

2. Nie zauwazylem znacząco szybkiego nagrzewania sie wody w ukladzie przy dzialajacym webasto. Jedynie rózniaca jest w nagrzewaniu sie kabiny. Nawet mierzylem temperaturę wody i z webasto bylo to tylko kilka stopni wiecej niz bez webasto, jedynie duzo szybciej ogrzala sie kabina i wlasnie tak ma byc.

 

Zreszta mozna to latwo dowieść, ze webasto dogrzewa tylko nagrzewnice.

Trzeba odpalic auto, wlaczyc ogrzewanie na 16,5 i slaby nawiew. Juz po 3 minutach sie wylaczy, bo woda w nagrzewnicy skoczy powyzej 70, choc silnik nadal bedzie zimny. Obserwowałem z kompem na kolanach w INPIE.

 

Poza tym jestem pod wrazeniem, ze koledzie Shadow69 po 2km z webasto już łapie 75C. Az mi trudno w to uwierzyć, ale muszę, bo nic innego mi nie pozostaje. Być może 530d z chłodnicą egr szybciej łapią temperaturę. W końcu jest to odzysk ciepła ze spalin.

 

Jednak najwiekszą głupotę i szkodę robią posty typu:

 

"Chłopie zrób sobie webasto jak ci wskazówka nie dochodzi do 90C, te silniki zuzywaja tak malo paliwa, ze sam sie nie moze dogrzac i potrzebuje webasta, byc zlapac pion"

 

Najgorsze, ze nikt nie kontruje takich głupot i ludzie wierzą w te brednie.

Opublikowano

Kolego trochę się mylisz, albo mijasz się z prawdą.

 

Wszystko zleży od tego jakie masz webasto!!! Termo Top Z czy Termo Top C czy termo Top Z/C

Wyglądają wręcz identycznie ale maja inne funkcje i trochę różnią się konstrukcją czego nie widać na pierwszy rzut oka, tak więc nie generalizuj. W zależności od tego jakie masz webasto to ma ono inna funkcję bo są takie co służą tylko do dogrzania silnika, są takie co są w stanie dogrzać wnętrze a i są takie co dają rade robić jedno i drugie. Tak na szybko ci powiem że Termo Top Z nie dogrzewa wnętrza tylko silnik i działa tylko wtedy gdy masz silnik włączony wynika to z faktu iż niema w tym modelu pompy woda która wymuszała by obieg płynu w układzie.

 

Co do dogrzewania auta i szybkości to tez to jest sprawa indywidualna bo zależy od sprawności chłodnicy od ilości wygłuszeń. Auta mają swoją historię i niejednokrotnie ta historia wpływa na fakt że wygłuszeń brakuje, a i sama chłodnica traci swoją skuteczność ze względu na zanieczyszczenia w układzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego Cobin, chcesz dowodów na to szybkie nagrzewanie, czy co?

Nie wierzysz, trudno, nie mój problem.

W każdym bądź razie nie wciskaj kitu że webasto nie ma nic do nagrzewania się silnika, bo to poprostu brednia.

Jakby miało działać jako ogrzewanie kabiny (tylko i wyłącznie), nikt nie nazywał by go dogrzewaczem silnika.

Webasto masz wpięte pomiędzy nagrzewnice, a silnik, więc siłą rzeczy letni płyn opuszczający silnik trafia na webasto, gdzie się jeszcze mocniej dogrzewa, po czym ogrzewa kabine, i wraca na silnik, a tak sie składa, że wraca cieplejsze, niż wychodzi z silnika w jego początkowej fazie pracy (nagrzewnica nie odbiera niewiadomo jak szybko temperatury). W przypadku gdy to webasto nie działa, całe ciepło produkowane przez silnik praktycznie od razu znika w nagrzewnicy, co niestety powoduje wolniejsze rozgrzewanie sie silnika.

Albo inaczej, jakim cudem po odpaleniu webasta bez uruchamiania silnika w jakieś 12-15 minut mam na piecu jakieś 40 stopni?

Skąd niby ten skok temperatury, jeśli webasto grzeje kabine?

Opublikowano
Co z tego, że jakieś tam webasto dogrzewa nagrzewnicę? Można dalej nazwać webastem co dogrzewa silnik. Bez tego tą temp co wytworzył silnik pochłonęło by w dużym stopniu nagrzewnica. Jeśli jest dogrzewanie cieczy w nagrzewnicy to silnik również się szybciej nagrzeje tak czy inaczej.
Opublikowano
Jeżeli nie dogrzewa silnika, to na 90% jest to termostat główny. Ja swoją Beczkę kupiłem niedawno i wymieniałem. Polecałbym przy okazji wymienić też termostat EGR, gdyż często sama wymiana głównego termostatu nie wystarcza - neutralizuje problem na jakieś 100km, a potem problem powraca.
Opublikowano
Jak można sprawdzic jaki typ webasta posiadam?

 

Na tabliczce pod maska powinieneś mieć napisane.

Opublikowano
Kolego Cobin, chcesz dowodów na to szybkie nagrzewanie, czy co?

Nie wierzysz, trudno, nie mój problem.

W każdym bądź razie nie wciskaj kitu że webasto nie ma nic do nagrzewania się silnika, bo to poprostu brednia.

Jakby miało działać jako ogrzewanie kabiny (tylko i wyłącznie), nikt nie nazywał by go dogrzewaczem silnika.

Webasto masz wpięte pomiędzy nagrzewnice, a silnik, więc siłą rzeczy letni płyn opuszczający silnik trafia na webasto, gdzie się jeszcze mocniej dogrzewa, po czym ogrzewa kabine, i wraca na silnik, a tak sie składa, że wraca cieplejsze, niż wychodzi z silnika w jego początkowej fazie pracy (nagrzewnica nie odbiera niewiadomo jak szybko temperatury). W przypadku gdy to webasto nie działa, całe ciepło produkowane przez silnik praktycznie od razu znika w nagrzewnicy, co niestety powoduje wolniejsze rozgrzewanie sie silnika.

Albo inaczej, jakim cudem po odpaleniu webasta bez uruchamiania silnika w jakieś 12-15 minut mam na piecu jakieś 40 stopni?

Skąd niby ten skok temperatury, jeśli webasto grzeje kabine?

 

Witam Kolegę

 

I po co od razu mocne slowa typu brednie itd, czy ja uzywalem podobnych słow w stosunku do kolegi?

 

Po prostu nie wierzę w nagrzewanie do pionu po 2km w temperaturze otoczenia i to moja sprawa. Przynajmnie dla modelu takiego jak ja.

 

Co do ogrzewania kabiny/ wzgled. plynu. Czy ja gdzies pisałem, ze to nie nagrzewa wody.

 

Prosze czytac uwaznie. Napisałem, ze przy okazji tego ciepla tez zostanie dla wody w silniku.

 

Po drugie, oczywiste, ze skoro wlaczycz webasto bez silnika to tez plyn sie dogrzeje - normalne, tylko jakbys sie jeszcze podlaczyl pod kompa to bys zobaczyl ze temepratura na piecu bedzie sporo wyzsza niz wody w silnku. U mniej o około 15 stopni wiecej od wody w silniku.

 

I w koncu ten piec sie wylaczy bo nagrzewnica osiądgnie swoją wydajność mimo, iż silnik nie bedzie mial 75C , bo i po co.

 

Po co traci energię na grzanie 10 litrów plynu w silniku, jesli z nagrzewnicy juz leci gorące. Silnik juz sam sie gorzeje podczas jazdy bez webasto.

 

Pierwsza podstawia funkcja to grzanie kabiny, potem grzeje silnik, bo nie moze byc inaczej skoro to dziala w tym samym obiegu.

 

Generalnie to co napisales, jest technicznie ok i ja sie z tym zgadzam. Różcnica jest jedna, ze ty uwazasz, ze webasto sluzy do ogrzewania wody w silniku , a ja ze webasto sluzy do efektywniejszego dziala ogrzewania.

 

I skoro faktycznie webasto jest do dogrzewania silnika to przy wylaczonym klimatroniku, webasto dalej by grzalo wode w silniku a tak nie jest , bo grzeje tylko nagrzewnice i zaraz ci sie zagotuje i wylaczy. Sróbuj wlaczyc webasto z inpy bez klimatronika i zobaczysz.

 

I tyle w temacie. Nie musisz sie zgadzac, ale nie foruj wyroków typu brednie lub nie.

 

Pozdr,

 

Coobin

Opublikowano
dla mnie webasto zainstalowane w 530d służy przede wszystkim do pogrzewania silnika, jest dużo więcej aut wyposażonych w proste webasto w których uruchomienie jego następuje tylko przy pracującym silniku, więc skoro jego uruchomienie jest tylko w tym wypadku, to odpowiedź jest oczywista. Bagatsze webasta można też uruchmić niezależnie od silnika, ale przy niskich temperaturach otoczenia i silnika załączają się one też wraz z załączeniem silnika, aby go szybciej nagrzać. Nie wiem jak w bmw ( nie sprawdzałem), ale takie dogrzewacze stosowane są w np. w sharanach, sharan bez webasta na postoju nie jest w stanie nagrzać wogółe silnika, a nawet gdy silnik jest gorący ( postój po jeździe), to po paru minutach pracy jałowej silnika jego temperatura znacznie spada. Zresztą w samochodach benzynowych, które łatwo się nagrzewają, nie występują praktycznie webasta, jeżeli już to tylko z opcją dogrzewania wnętrza, czyli można je włączyć niezależnie od silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiedz mi, jak chcesz przy normalnej jeździe zagotować płyn w nagrzewnicy?

Minimalna temperatura jaką posiada klimatronik, to 16st., a webasto rusza sporo poniżej tego progu, czyli te 6 st.

Więc jakby nie patrzeć, klimatronik wymaga odpowiednio zagrzanej wody, więc zawory wodne są otwarte, przepływ jest, nie ma mozliwości zagotowania.

Samo uruchomienie webasta bez odpalonego silnika powoduje panel klimatronika nie działa, zawory nagrzewnicy są otwarte, ciecz krąży webasto-nagrzewnica-silnik, panel się uruchomi jak woda osiągnie dopiero 30 stopni, więc nie ma opcji, silnik w tym czasie musi zagrzać, a tym bardziej odpada ryzyko zagotowania płynu.

Czyli reasumując, piecyk nie grzeje nam tylko środka. Opóźnienie w załączeniu panelu jest po to, żeby nie wyładowywać niepotrzebnie akumulatora, bo i po co dmuchawa ma hulać, skoro ciecz jeszcze zimna.

Opublikowano
mówię do kobietki ubieraj się

Ja zazwyczaj mówię na odwrót :mrgreen:

 

hehe:)

 

co do tematu.Jestem po wymiane termostatu AGR,temperatura po 4 km przy -2 C - KTMP 70.C

Po 8km 80.C i glowny termostat sie otwiera najwprawdopodobniej bo temp. zaczyna spadac ale tylko o jeden stopien(wczesniej leciala nawet o 7.C oczywiscie z tej samej gorki),po mocniejszej jezdzie po 15 km pod domem KTMP 86.C,wiec jest mega poprawa!Stary termostat oddychal,wiec tu byla przyczyna spadku temperatury podczas jazdy,teraz spada,ale dopiero przy 80.C,a nie tak jak wczesniej juz od 40-50.C.!za miesiac zmienie tez glowny i bedzie juz wszystko cacy!teraz moge wkoncu spac spokojnie,bo jestem typem ze jak mam cos z autem nie teges to odbija sie to na moim samopoczuciu:) zimoweczki kupilem,felgi kupilem i mozna latac!BMW

Opublikowano

Termostat EGR to nr 14 z rysunku, przy okazji wymiany uwaga na wąż od podciśnienia ( warto go wymienić bo kruszeje ze starości i pęka jak się go ruszy) .

Płyn - jak nie spuścisz to sam się wyleje po odkręceniu termostatów. Instrukcje wymiany są w necie łącznie ze zdjęciami - czas wymiany do około 2h z przyglądaniem się i czyszczeniem narzędzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.