Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
(tankować należy powyżej 1/2 zbiornika)

 

czyli bak w gruncie rzeczy ma 35 litrów ?

Ja słyszałem, że zimą nie należy poniżej 15l schodzić ale tak to normalnie - na rezerwie nie powinno się jeździć i odpalać samochodu

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
(tankować należy powyżej 1/2 zbiornika)

 

czyli bak w gruncie rzeczy ma 35 litrów ?

Ja słyszałem, że zimą nie należy poniżej 15l schodzić ale tak to normalnie - na rezerwie nie powinno się jeździć i odpalać samochodu

jak zauważysz to od 30l na wskazniku leci szybko do rezerwy, wiadomo że chodzi generalnie aby unikać nagminej jazdy na rezerwie

Opublikowano
ups, to jak widać nie ma żartów.

 

Ryba, a z ciekawosci zapytam - do ilu Ci juz temp. opadała?

temperatura w zimę nie dochodziła do 90 nawet próbowałem zasłaniać ale na próżno w trasie spadało w mieście trochę rosło wskażnik ustawiał się w 1/3 latem było ok

Opublikowano

Panowie. Potwierdzenie z pierwszej reki. W poprzedni weekend wymieniłem termostat, ale ten główny. EGR czy AGR (róznie mówia) wymieniłem z 3 tygodnie temu.

Miałem ta sama sytuacje. wooolnooo rosnaca temperatura i przy predkosci opadania wsazówki...ja jeszcze nie miałem zbytnich mrozów..ale to juz sie zaczeło poprzedniej zimy. Tak przejeździłem lato no i przyszła pora. No i sugerując sie wskazówkami z forum na pierwszy ogien poszedł termostat EGR. Pomgło ale tylko troche. Znacznie szybciej podnosiła sie wskazówka, ale przy pionie nastepował moment ze opadała nieco i zaleznie od predkosci opadała nizej lub wyzej...zadko pion przy chłodniejszych dniach.

Dpiero wymiana głownego termostatu pomogła. Teraz tak jak pisza koledzy po 2-3 km ( miasto) wskazówka w pionie i nie drgnie.

Zauwazyłem, że sterowanie strefami klimy/nawiewu aie poprawiło. Ładnie róznicuje temperatury powietrza w nawiewach jesli narzuce róznice na panelu...wczesniej gubił sie, ciezko było wysterowac.

Pozdrawiam

Opublikowano

czyli się potwierdza teza, że popierwsze sprawdzamy dolny termostat w tradycyjny sposób w pojemniku i gorącej wodzie, a gdy z nim jest wszysko ok to następny krok to wymiana górnego i sprawa jest załatwiona

pozdrawiam i żecze gorąca w środku naszego autka

Opublikowano

Powiem tak, ja podszedłem odwrotnie, a to tylko z tego powodu, że termostat AGR wymieniasz w 5 minut bez zadnych problemów i spuszczania płynu. Po za tym wielu pomogła sama wymiana tego termostatu...niestety u mnie było inaczej i wymieniłem głowny w nastepnym kroku.

Termostat AGR kosztuje cos 120 zł. Jesli to nie jest dla Ciebie jakis duzy koszt to zacznij od niego. Wymiana duzego termostatu jest juz troche bardziej pracochłonna.

Aczkolwiek ja wymieniłem go bez odkrecania wentylatora, w przeciwieństwie do instrukcji jaka jest w internecie. Trzeba miec sgrabne palce i dobry komplet narzędzi.

3m sie

Opublikowano

Ja dodam od siebie że termostat EGR jest od chodniczki spalin które są dopuszczane do silnika i odpowiada on za prędkość nagrzewania się silnika. Jak termostat działa to dopóki silnik się nie nagrzeje to on nie wpuszcza płynu chłodniczego do chodniczki EGR czyli spaliny które przechodzą do silnika (dodatkowe ciepłe powietrze, temp spalin około 300 stopni Celsjusza) nie są chłodzone i silnik nagrzewa się szybciej. Następnie jak silnik się zagrzeje i wzrośnie temperatura płynu chłodzącego ( powyżej 65stopni Celsjusza ) to termostat się otwiera i zaczyna schładzać spaliny doprowadzane przez EGR do silnika.

Jak działa główny termostat to chyba wszyscy wiedzą ( wskazówka jak w czasie jazdy temperatura silnika spada poniżej 90 a nie jedziemy 200 na godzinę przy ujemnych temperaturach to znaczy ze główny termostat już nie trzyma swoich parametrów ).

Opublikowano
Wlasnie wymieniam termostat glowny za 2 h powiem jak efekty:)

Niestety ale dopiero jutro auto bedzie zlozone...Dam oczywiscie znac czy temperatura jest prawidlowa....Termostat byl z 2004 ori i w srodku wygladal jak nowy....

Opublikowano
Miałem tak samo, ori termostat i wyglądał idealnie, ale niestety nie trzymał już parametrów i temperatura schodziła do 82 stopni.
Opublikowano

A wiec potwierdzam w 100% ze w moim przypadku byl winny temu wszystkiemu termostat glowny.Teraz temperatura silnika to 93-96 stopni a mialem 69-76.Tylko dziwi mnie dlaczego dalej rano silnik rozgrzewa sie dosc dlugo, podobnie co przed wymiana...

PS i teraz klimatronic dziala poprawnie bo wczesniej to wariowal i zawsze byla inna temperatura niz ustawialem... :D

Opublikowano

kolego ja tez jestem swiezo po wymianie termostatu i tez 3.0d przed fl bez termostatu egr i mam tak samo 93 - 96 st

wydaje mi się odrobine za dużo ...

masz twardy górny wąż chłodnicy jak temperatura jest w okolicach 95st???

Opublikowano
A wiec potwierdzam w 100% ze w moim przypadku byl winny temu wszystkiemu termostat glowny.Teraz temperatura silnika to 93-96 stopni a mialem 69-76.Tylko dziwi mnie dlaczego dalej rano silnik rozgrzewa sie dosc dlugo, podobnie co przed wymiana...

PS i teraz klimatronic dziala poprawnie bo wczesniej to wariowal i zawsze byla inna temperatura niz ustawialem... :D

 

A wymieniałeś ten termostat od EGR ? On odpowiada za szybsze rozgrzewanie się silnika.

Opublikowano
i mam tak samo 93 - 96 st

wydaje mi się odrobine za dużo ...

 

To dobrze, ze ci sie wydaje, bo masz dobrze.

A z tym termostatem EGR to najpierw trzeba go miec, szatynwroc.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.odgrzeje troszeczke temat. mam kilka pytań.:)

 

1:rano temp.zewn. 3'C pierwszy raz odblokowywałem obc co zajeło mi ok minuty,test nr 7 i ukazała mi sie temperatura silnika 7'C bez odpalania silnika,z kluczykiem pozycji 2,czy to jest normalne?

 

2: po przejechaniu ok 3km,wolna jazda do 2000tys obr temp doszła do 50'C ale wskazówka minimalnie opusciła niebieskie pole,czy to normale,że przy 50'c wskazówka jest dalej minimalnie za niebieskim polem?

 

3:po wspomnianych 3 km,zjazd w dół ok kilometra(nie uzywając gazu,tzw toczyłem sie) i spadek temperatury do 47'c,tempertaura utzrymywała sie przez ok 10km pomiedzy 47-51'C(jazda spokojna do 2000rpm,kilka zjazdów w dół),po czym postój na biegu jałowym przez 5 minut i wzrost temperatury z 51 do 57,po czym kolejne 3 km agresywniejsza jazda do 3-3.5 tys obr,wzrost temp do 62,po czym podjazd do domu obr 1500 i spadek w przeciagu 10 sekund do 61'C po 10 sekundach do 60'C,i na postoju 2 minutowym pod domem utrzymywanie sie temp 60 stopni..Co o tym myslicie??

 

Mysle zacząc od wymiany termostatu AGR, i zobacze co bedzie sie działo,jak nie pomoże to za głowny sie wezme.Własciwe podejscie szanowne grono? :)

Opublikowano
A czy auto zaczęło więcej palić???

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Witam.odgrzeje troszeczke temat. mam kilka pytań.:)

 

1:rano temp.zewn. 3'C pierwszy raz odblokowywałem obc co zajeło mi ok minuty,test nr 7 i ukazała mi sie temperatura silnika 7'C bez odpalania silnika,z kluczykiem pozycji 2,czy to jest normalne?

 

2: po przejechaniu ok 3km,wolna jazda do 2000tys obr temp doszła do 50'C ale wskazówka minimalnie opusciła niebieskie pole,czy to normale,że przy 50'c wskazówka jest dalej minimalnie za niebieskim polem?

 

3:po wspomnianych 3 km,zjazd w dół ok kilometra(nie uzywając gazu,tzw toczyłem sie) i spadek temperatury do 47'c,tempertaura utzrymywała sie przez ok 10km pomiedzy 47-51'C(jazda spokojna do 2000rpm,kilka zjazdów w dół),po czym postój na biegu jałowym przez 5 minut i wzrost temperatury z 51 do 57,po czym kolejne 3 km agresywniejsza jazda do 3-3.5 tys obr,wzrost temp do 62,po czym podjazd do domu obr 1500 i spadek w przeciagu 10 sekund do 61'C po 10 sekundach do 60'C,i na postoju 2 minutowym pod domem utrzymywanie sie temp 60 stopni..Co o tym myslicie??

 

Mysle zacząc od wymiany termostatu AGR, i zobacze co bedzie sie działo,jak nie pomoże to za głowny sie wezme.Własciwe podejscie szanowne grono? :)

to że opuszcza dopiero niebieskie pole przy 50* to normalne

a co do termostatów to na 90% walnięte masz obydwa

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano
Po co wymieniać w ciemno? Jak masz te 30-50st to wyjdź z auta otwórz maskę i sprawdź chłodnicę. Jak jest ciepła/letnia to masz do wymiany na 100% główny. To tak na początek. Jak dalej będzie spadać temp dopiero wymień od EGR
Opublikowano
Po co wymieniać w ciemno? Jak masz te 30-50st to wyjdź z auta otwórz maskę i sprawdź chłodnicę. Jak jest ciepła/letnia to masz do wymiany na 100% główny. To tak na początek. Jak dalej będzie spadać temp dopiero wymień od EGR

 

A więc sprawdzailem i obudowa chłodnicy ten plastik cxarny po ibu stronach była letnia

Opublikowano

A wąż idący do chłodnicy? Ten co idzie w dół?

Jeśli letni/ciepły a nie zimny to masz do wymiany główny termostat bo lekko puszcza na duży obieg. Chłodnica cieczy też będzie ciepła w takim wypadku. Obudowa może być ciepła, bo niesie się temp po niej.

Opublikowano
witam mam pytanie związane z wątkiem po ilu minutach jazdy lub kilometrach temperatura powinna wynosić 90 stopni(wskazówka powinna być w pionie), ponieważ wymieniłem termostat główny(spadała mi temperatura podczas jazdy) i wydaje mi się że jednak za długo mi się nagrzewa silnik bmw 530d touring po lifcie automat
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, a czy działa ci webasto?

Bo przy niższych temperaturach ono w dużym stopniu przyśpiesza nagrzewanie się silnika, działa chyba poniżej 6 stopni.

U mnie przy sprawnych termostatach jest tak, że zimą przy około -5st. z załączonym webasto auto grzeje się szybciej niż latem przy powiedzmy +20st.

Na chwile obecną pion łapie mi po jakiś 2km, 3 jak mam trochę z górki, ale zaznaczam że pion to nie tylko 90 stopni, to przedział od 75-115.

Opublikowano
A wąż idący do chłodnicy? Ten co idzie w dół?

Jeśli letni/ciepły a nie zimny to masz do wymiany główny termostat bo lekko puszcza na duży obieg. Chłodnica cieczy też będzie ciepła w takim wypadku. Obudowa może być ciepła, bo niesie się temp po niej.

 

Po przejechaniu ok 2km temperaura 42 c, wąż po lewej dolny od chłodnicy,ani nie ciepły,ani zimny,taki nijaki,pk prawej wąż górny ciepły.po ok 14 km już pod domem temperatura 60 C dolny wąż już zdecydowanie ciepły,ale jie gorący,a prawy górny już gorący.

Wczoraj tą sama temp zewnętrzną tj 3 c i z ogrzewanie kabiny miałem wynik pod domem 51 c,a dziś bez 60c,ale nawet bez zalaczonego ogrzewania jak toczylem się z górki ok 1km temp spadła z 59 na 53c.

Opublikowano
Po co wymieniać w ciemno? Jak masz te 30-50st to wyjdź z auta otwórz maskę i sprawdź chłodnicę. Jak jest ciepła/letnia to masz do wymiany na 100% główny. To tak na początek. Jak dalej będzie spadać temp dopiero wymień od EGR

chyba nie wiesz jak jest zbudowany układ chłodzenia w 530d tak główny termostat jak i egr będzie przepuszczał płyn na chłodnicę niepotrzebnie jak jest uszkodzony

dużo częściej pada egr można go sprawdzić przez dmuchnięcie w niego jak przepuszcza ostro powietrze to padnięty

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.