Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam opada mi temperatura i nie lapie mi 88stopni.Szczegolnie jak jade na trasie to wskazowka temperatury silnika opada jak jest korek stoi pionowo ale najwyzsza temperatura to 80stopni a w trasie ok 70stopni.Co jest do wymiany??
  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Na 100% termostat???przypominam ze mowa o silniku 3.0d a koszt termostatu to ponad 200zl + robocizna,wiec zebym nie wymienil na darmo...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na 100% termostat???przypominam ze mowa o silniku 3.0d a koszt termostatu to ponad 200zl + robocizna,wiec zebym nie wymienil na darmo...

 

Jest mozliwosc sprawdzenia czy to termostat i który termostat.

Opublikowano
miałem podobne objawy, ale to nie termostat, tylko zawór cyrkulacji spalin jest na górze sam wymieniłem po wymianie wszystko wróciło do normy
Opublikowano
termostat wody i AGR-u i bedzie po klopocie. nie wyjezdzaj z wyzutam do nas ze to 200 zl bo to ile to kosztuje to kazdy z nas wie. wymien 2 termostaty i bedzie po problemie.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
Kolega ma tylko główny termostat bo ma manual, ale skoro nie wieży jeśli koledzy piszą co jest do wymiany to poco pyta?? Skoro wymiana termostatu za 200PLN + robocizna to dla kolegi jakieś horrendalne koszta to może powinien się przesiąść z BMW na 126p tam przynajmniej termostatu nie ma!
Opublikowano
To wyciągnij termostat z auta zagotuj garnek wody wsadz do niego termostat i sprawdź czy się otwiera i zamyka(chyba tak można zrobić test termostatu). Ja jak w miesiącu nie wydam minimum 100-200zł na jakaś cześć do auta to jest święto :shock:
Opublikowano
miałem podobne objawy, ale to nie termostat, tylko zawór cyrkulacji spalin jest na górze sam wymieniłem po wymianie wszystko wróciło do normy

 

 

I po co sie tak wymadrzacie??widzicie co kolega ryba napisal??!!mial tak samo i to nie byl termostat!a jeden z drugim pisze: wymien oba i bedzie po klopocie !wymienie oba wydam 500zl i okaze sie ze to np byl zawor recyrulacji spalin jak u ryby ale co tam 200 czy 500zl w bloto to nie problem!jak arczi dla ciebie to nie problem wydawac w bloto setki bo taki madrala wprowadza ludzi w blad to juz nie moja wina!Chcialbym byc pewny zamin cos wymienie a dlaczego??bo juz ludzie na forum mi pisali wymien to wymien tamto wymienialem i co??i nic auto dalej mialo problemy a ja bylem kilka set zlotych w plecy!!!!!!!!

Dodam ze na kompie mam blad wlasnie recyrulacji spalin czy cos podobnego....

ps2 : jak auto jest nagrzane i temperatura stoji w pionie to gdy wlacze ogrzewanie w aucie to temperatura spada...

Opublikowano (edytowane)

"...wymienie oba wydam 500zl i okaze sie ze to np byl zawor recyrulacji spalin jak u ryby ale co tam 200 czy 500zl w bloto to nie problem!

 

Chcialbym byc pewny zamin cos wymienie a dlaczego??bo juz ludzie na forum mi pisali wymien to wymien tamto wymienialem i co??i nic auto dalej mialo problemy a ja bylem kilka set zlotych w plecy!!!!!!!!..."

 

ad1. sprzedaj BMW kup Opla

 

ad2. nikt ci nie kaze uczestniczyc w rozmowach na forum my radzimy a ty wyciagasz wnioski nikt nie kaze ci tego wymieniac na sile.

Edytowane przez matty

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano

miałem identycznie

wymieniłem oba

termostaty 330 zł

wymiana 150 zł

 

i powiem tak

przed wymianą też czytałem forum

po konsultacji z mechanikiem ,podjęta decyzja że oba robimy

 

jak nie wiesz co jest, to nie forum tylko wal do mechanika i on ci zdiagnozuje,zapłacisz i będziesz wiedział ;)

pozdro

;)

Opublikowano
wymienie oba wydam 500zl i okaze sie ze to np byl zawor recyrulacji spalin jak u ryby ale co tam 200 czy 500zl w bloto to nie problem!

 

Chcialbym byc pewny zamin cos wymienie a dlaczego??bo juz ludzie na forum mi pisali wymien to wymien tamto wymienialem i co??i nic auto dalej mialo problemy a ja bylem kilka set zlotych w plecy!!!!!!!!

 

 

ad1. sprzedaj BMW kup Opla

 

ad2. nikt ci nie kaze uczestniczyc w rozmowach na forum my radzimy a ty wyciagasz wnioski nikt nie kaze ci tego wymieniac na sile.

Pytasz to radzimy nie chcesz nie pytaj! Czego więcej od nas oczekujesz, że jak to nie to co radziliśmy to zrobimy zrzutkę :duh: Jedź do ASO chociaż i oni czasami mają problem zdiagnozować usterkę. Swoją drogą nie bardzo wiem jak sam zawór recyrkulacji spalin może mieć wpływ na temperaturę silnika.

Opublikowano

heh no tak to już jest, że opadająca temperatura podczas jazdy do w 90% przypadków będą termostaty wskazywane... Sam to przerabiałem, sam oba wymieniłem :)

 

a jeżeli rzeczywiście sam egr ma wpływ to chyba taki sam wpływ jak termostat... na dogrzaniu daje dużo gorących spalin a jak złapie ciepło to zamyka. W przypadku przycinającego się egru temperatura głupieje. Przynajmniej tak mi się wydaje :wink:

Tylko, że w takim układzie nie wiem po co do automatów walą termostaty egru :8)

Opublikowano

BMW jest drogie. Stare BMW jest bardzo drogie. Rady kolegów i serwis prawde Ci powie.

Diagnoza na kompie to od 50 do 100 PLN. Naprawiasz to co wyszło na komputerze i patrzysz. Działa - super, to była recylkulacja. Nie pomogło - wymieniasz termostat.

PS. Mi za termostat i wymianę policzyli 190 PLN, ale to było we Władysławowie (pozdrawiam serdecznie bardzo miłych Panów!). Problem z szalejąca temperatura rozwiązany.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
BMW jest drogie to juz wiem od 2 lat od czasu pierwszej e39 2.0i ktora tez tania nie byla choc 3.0d to juz abstrakcja w cenach :( np ory termostat do e39 2.0i wahler kosztowal mnie 39zl po znizce a do 3.0d kosztuje normalnie 220zl tak samo ze swiecami czujnikami itd...Dlatego chce zredukowac koszty a nie wymieniac wszystko bo juz troche powymienialem....Dziekuje za pomoc,jak rozwiaze problem to napewno od razu napisze co bylo przyczyna...Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi...
Opublikowano
Na komputerze mam tylko blad 0400 blad recyrkulacji spalin.Od czego zaczac sprawdzanie, wymiane??wezyki od podcisnienia sa cale.....
Opublikowano

Koledzy pisząc o termostacie mają 100% racji, ten silnik w przypadku skrzyni automatycznej ma jeszcze drugi termostat na chłodniczce EGR tak więc w Twoim przypadku "zaoszczędzisz" jakieś 130 zł. To jest normalne iż po kilku latach następuje zużycie tego elementu i trzeba go wymienić. Kup raczej oryginał bądź dobrej firmy aby nie płacić za miesiąc ponownie. Profilaktycznie sprawdź też visko ( czyli wentylator chłodnicy) czy nie trzyma zbyt mocno - na wyłączonym i zimnym silniku powinno obracać się z bardzo lekkim oporem.

Na pocieszenie - po wymianie termostatu powinien mniej palić zimą :D

Pzdr.

Opublikowano
To wyciągnij termostat z auta zagotuj garnek wody wsadz do niego termostat i sprawdź czy się otwiera i zamyka(chyba tak można zrobić test termostatu). Ja jak w miesiącu nie wydam minimum 100-200zł na jakaś cześć do auta to jest święto :shock:

 

Moj ostatni wydatek był w kwietniu 2011 (wtrysk + tarcze tył), a poprzedni to pazdziernik 2010 (sprzegło), miedzy tymi wymianami ani złotowki :)

 

 

BMW e39: termostat na milion procent. Nowy kosztuje 180zł i jest to ori BMW (czescidobmw.pl).

Wymien sobie od razu pompe wody i plyn chlodniczy, bedziesz mial z chłodzeniem wieczny spokoj.

Jeszcze jest jakas szybkozłączka, która lubi puszczać, wiec i to bym przy okazji wymienił.

 

Naprawde tego typu profilaktyka szarpnie po kieszeni - fakt, ale naprawde oszczedzisz sobie nerwów i pozniejszego psioczenia na BMW, jak tu ma - rzekłbym - większość formumowiczów.

 

 

JEszcze co do EGR-u: sprawdź masę powietrza na wolnych obrotach, czy wartość rzeczywista równa się tej wymaganej. Znajdziesz to w Status -> Analog2.

Opublikowano

Tak tez myslalem ze jak bede wymieniac termostat to pompe tez trzeba...Tylko najgorsze jest to ,ze cos mi sie wydaje ze ona jest 2x drozsza niz termostat :mad2: termostat oczywiscie kupuje ori {juz zamowilem}a zna ktos cene pompy wody?ori i dobry niemiecki zamiennik?

ps tak jak gordon napisal,auto chyba pali 1-2 wiecej....

Opublikowano

Pocieszająca jest wiadomość, ze stuki, o ktorych rozmawialismy, mogą pochodzic od tej pompy ;) Wiec mysle ze warto tak czy siak.

 

Cena Ruville to ok 350zł, Meyle 280zł. Oba mają metalowy wirnik, mozna smialo stosować.

Opublikowano
Pocieszająca jest wiadomość, ze stuki, o ktorych rozmawialismy, mogą pochodzic od tej pompy ;) Wiec mysle ze warto tak czy siak.

 

Cena Ruville to ok 350zł, Meyle 280zł. Oba mają metalowy wirnik, mozna smialo stosować.

 

A o co chodzi z tym metalowym wirnikiem??jak jest w ori,plastik??moze sie cos stac?jaka macie temperature w tescie nr 7 na rozgrzanym na maxa silniku??jaka jest prawidlowa temp silnika 3.0d??czy jazda dieslem przy 70stopniach moze uszkodzic silnik czy cos?

Opublikowano

Tez jest metalowy, ale sa podrobki, ze mają z tworzywa.

Prawidłowa temp to ~90 (oczywiscie pewne wahania są normą). Jazda z niedogrzanym silnikiem poza spalaniem, zle dziala na wtryski (znajomy tak jezdzil, ale mial cos kolo 60st i za jakis czas wymienial 4, czy 5szt), nie wiem na ile to sprawdzona informacja, czy to zwykly zbieg okolicznosci, ale radzę Ci wymienić jak najszybciej ten termostat.

 

Ja mam 78-80st i też już się za to zabieram (od pazdziernika)

Opublikowano
Tez jest metalowy, ale sa podrobki, ze mają z tworzywa.

Prawidłowa temp to ~90 (oczywiscie pewne wahania są normą). Jazda z niedogrzanym silnikiem poza spalaniem, zle dziala na wtryski (znajomy tak jezdzil, ale mial cos kolo 60st i za jakis czas wymienial 4, czy 5szt), nie wiem na ile to sprawdzona informacja, czy to zwykly zbieg okolicznosci, ale radzę Ci wymienić jak najszybciej ten termostat.

 

Ja mam 78-80st i też już się za to zabieram (od pazdziernika)

 

 

Znowu konkretna pomoc ar_w:) dzieki wielkie...

Opublikowano

Potwerdzam, że jazda z niską temperaturą prowadzi do uszkodzenia wtrysku przekonałem się na własnej skórze, tak jak jazda na ciągłej rezerwie paliwa (tankować należy powyżej 1/2 zbiornika)prowadzi do uszkodzenia pompy paliwa

W ten sposób generrujemy sami sobie koszty

Ktoś mądry powiedział,że lepiej zapobiegać niż leczyć i to jest złota myśl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.